Csehország, Vyšehrad - Prága

A második napunkon, mint olyan sok más Prágába látogatót, az első napi sokk, avagy a történelmi városközpont rengeteg lenyűgöző látnivalója és embertömege kikényszeríti az embert egy kicsit nyugisabb részekre, hogy utána újra, már energiával feltöltődve visszatérjen oda, ahol előző nap abbahagyta. Így kezdtük a mai napi sétánkat mi is, kicsit a belvárostól…

Magyarország, Boldogkő vára

A boldogkői vár a Hernád folyó völgyének keleti oldalán, Boldogkőváralja közvetlen közelében emelkedő sziklaszirten álló középkori vár. A vár alatt kiváló parkoló van, innen egy kissé meredeken vezet gyalogút a várhoz. A miocénben keletkezett andezittufa Bodókő-hegy, melyen a vár áll, a Zempléni Tájvédelmi Körzet része. A táj szépsége, illetve a vár…

Belgium, Brüsszel (Belgique, Bruxelles)

Brüsszel (Francia: Bruxelles, Holland: Brussel), hivatalosan Brüsszel Régió vagy Brüsszel Fővárosi Régió (Région de Bruxelles – Capitale), 19 kisebb város közössége, - amelyből Brüsszel, a tulajdonképpeni belváros csak az egyik -, a legnagyobb agglomeráció Belgiumban, az ország alkotmányos, egyben az Európai Unió (EU) fővárosa. A város neve – valószínűleg…

Szlovénia, Bled, a Vár (Slovenija, Bled, Blejski grad)

A közel 100 méteres szirten magasodó vár történelme az 1004-es évbe nyúlik vissza, amikor II. Henrik német császár, a bledi vagyont Albuin brixeni püspöknek ajándékozta. Abban az időben csak egy román stílusú torony állt a jelenlegi kastély helyén, melyet falak védtek. Az első vár 1011 körül épült fel, de a brixeni püspökök soha nem éltek benne. Ezért…

Olaszország, Matera - Sassi

Reggio Basilicata, Matera A mély szakadék szélén épült városka, Sassi (barlangok) a forgalmasabb felső és a csöndesebb alsó negyedekre oszlik. A Sasso Barisano és a Sasso Caveoso közül ez utóbbi a festőibb. Matera lakói egykor itt éltek a sziklába vájt otthonaikban. A két városrész lakói furcsa viszonyban vannak egymással, ez is hozzájárul ahhoz, hogy…

Magyarország, Visegrád, Királyi palota

Egész Visegrád egy kiváló, tökéletes kirándulóhely. Érdemes körbejárni a tájat a Királyi palotán, Fellegváron kívül is. A palota előzménye Károly Róbert városi háza volt. Komoly palotává csak I. Lajos fejlesztette uralkodása első felében. A romjaiban ma is álló épületeket még szintén I. Lajos kezdte meg építeni élete végén de már csak utódai: Mária és Zsigmond fejezték be a XIV…

Magyarország, Ultrabalaton

Ultrabalaton: 22 óra 52 percnyi futás, boldogság, küzdés a kilométerekkel, az elemekkel, önmagunkkal, 10 futó, egy csapat. Szombat hajnaltól indították a csapatokat az Ultrabalatonon, mi délután 14:10-kor rajtoltunk. Pár métert futottunk közösen, aztán elengedtük kezdő futónkat, majd szétosztottuk magunkat kocsikba, és elindultunk a váltópontra…

Svájc, Schaffhausen (2022), SzG3

Most Schaffhausenben vagyunk, a kanton főváros -ában. Kissé csalódott voltam, nem ilyenre emlékeztem (1973). Mostanában kissé kikerültük és arra jutottam, hogy ez nem is volt olyan nagy baj. Azok a szép házak, amelyek Stein am Rein-ben megvoltak, itt csak nyomokban voltak fellelhetőek. Ezért nem is igen írok a városról, nagyjából látható a képekről (főleg a fotóalbumban)…

Belgium, Brüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba, de aztán ki is jöttünk ugyanis az elképesztő csokoládéválaszték mellett horror árak is fogadtak minket…

Olaszország, Garda tó, Lago di Garda

Veronai látogatáshoz - ha már ilyen messze eljöttünk - hozzá tartozónak éreztem a Garda tó körbejárását. Bár az időnk már kevés volt, arra még futotta, hogy körbe autózzuk a tavat megszakításokkal. Nem lehetett nem megállni egy-egy szép részletnél. Természeti szépség akad bőven, de az egész tó és környéke annak nevezhető. A nyugati oldalon magasan…

Olaszország, K!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák ugrottak legelőször elénk az utcákban, amiken most már jót mulathattunk. Erről a városról az embernek…

Ausztria, Bécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd OTT), majd átmentünk Bécsbe (ott aludtunk). Mind a két nap klasszikusan jó idő volt (ez látszik a fényképekből is)…

Magyarország, Budapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga a szakrális alapfunkciója mellett még temető és kiállító hely is egyben. A temetőről el kell mondani, hogy…

Lengyelország, Krakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi tere volt (Ekkor ugyanis Krakkó volt a Lengyel Királyság fővárosa). 200x200 m-es területe azért alakult…

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…

Spanyolország, Sevilla

A mór építészet csodája és a kalifák gazdagságának jelképe, 1988 óta a világörökség része. Az építést folytatták a keresztény királyok is. Egy hatalmas palotanegyedet képzeljünk el belső udvarokkal, kertekkel, intrikákra alkalmas pavilonokkal és zugokkal, amelyeket széles sétányok kötnek össze. Először az Igazságügyi palota mór termei nyűgöznek le, mellette kertek szökőkutakkal…

Magyarország, Pilisszentkereszt, a Dera patak szurdokja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában elég sokszor jártam erre (a családdal), mivel közel van Bp-hez, így akár egy rövidebb, délelőtti sétára is jó. Sokan inkább a Holdvilág árokba mennek, mivel azt ismerik, pedig ez nincs messze tőle (kb. 7 km). Akár mind a kettőt be lehet iktatni egy napra. Pilisszentkereszt felé menet egy jobb kanyarnál kell lemenni…

Magyarország, Jakab-hegy

A nyugati Mecsek legmagasabb csúcsa a Pécs mellett emelkedő, közel 600 méteres Jakab-hegy. A hegy meredek déli oldalát jellegzetes színű, vörös permi homokkő alkotja, amelyből a víz és a szél munkája különleges szirteket, kőtornyokat formált: a Babás-szerköveket, a Sasfészket és a Zsongor-követ, melyekhez a néphagyomány több mondát kapcsolt. A Zsongor-kőről…

Magyarország, Budapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora, déli végén pedig a Szent János-lovagrend vára és ispotálya állt. 1790-ben a bécsi udvar a főherceg kezdeményezésére…

Magyarország, Merzse-mocsár

Budapest XVII. kerületében található a 27 hektáron elterülő Merzse-mocsár, mely Budapest közigazgatási határain belül az egyik legháborítatlanabb vizes élőhely, négy harasztfaj, százharmincegy kétszikű és ötvenegy egyszikű növényfaj, valamint tizenegy madárfaj, köztük a Magyarországon védett szürke gém és vörös vércse otthona, természetvédelmi terület…