Németország, Oberschleißheim, Schloss Schleißheim, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amit most bemutatok, az az egyik legnagyobb szabású palotakomplexum Németországban. München mellett található, az északi autópályától néhány kilométerre. Könnyen megközelíthető, ingyenes a parkolás (legalábbis akkor amikor ott voltam, biztosan). Viszont igen jó példa arra, hogy némelyek mire szórják el a pénzüket, sokszor feleslegesen…

Spanyolország, Port Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem. Szóval a tervezettnél egy órával később érkeztünk meg, az amúgy is csak több nap alatt végigjárható parkba…

Magyarország, Bucsu - Savaria vízvezeték

Pannoniában a katonai megszállást követő polgári berendezkedést a terület felmérése előzte meg. Ókori mérnökök jelölték ki az utakat, városfalakat, utcákat, földterületeket és közműhálózatot. Savaria város alapítása leírások alapján Kr.u. 41-54-re tehető, Claudius császár uralkodásának idejére. A város Colonia Claudia Savariensium nevet kapta. Egy…

Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…

Vatikán, Basilica di San Pietro

Cittá del Vaticano - Basilica di San Pietro. Vatikánváros - Szent Péter-bazilika Szent Pétert Krisztus után 64-ben temették el egy nekropoliszban, közel ahhoz a helyhez, ahol Néró cirkuszában fejjel lefelé keresztre feszítették. Krisztus után 324-ben Constantinus emeltetett templomot a sír fölé. A régi bazilika újjáépítését a 15.században kezdték el, majd folytatták a 16…

Magyarország, Aquincum, Aréna, Katonavárosi Amfiteátrum

Budapest római romjainak egy jelentős része. Aquincum katonai (katonavárosi) amfiteátruma a település két arénája közül a nagyobbik. A másik a polgárvárosi amfiteátrum. A katonai amfiteátrum a mai Budapesten a katonai tábortól délre, a III. kerületi Nagyszombat utca-Pacsirtamező utca-Viador utca-Szőlő utca által határolt területen található. Egy építési…

Hollandia, Zaanse Schans (Nederland, Zaanse Schans)

Zaanse Schans egy település az észak-hollandiai Zaanstad tartományban, Zaandam és Zaandijk szomszédságában, Amszterdamtól kb. 15 km-re, északra. Tulajdonképpen egy szabadtéri múzeum (skanzen), bár állandó lakói is vannak, a teljes bejárásra egy egész napot javasolnak. Az egyik legnépszerűbb holland turisztikai célpont, jó állapotban fennmaradt történelmi…

Mianmar, Rangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés volt fent északon, amit szerencsére mi nem éreztünk. Ez az itt töltött 3 nap felejthetetlen volt. Nagyon…

Magyarország, Jakab-hegy

A nyugati Mecsek legmagasabb csúcsa a Pécs mellett emelkedő, közel 600 méteres Jakab-hegy. A hegy meredek déli oldalát jellegzetes színű, vörös permi homokkő alkotja, amelyből a víz és a szél munkája különleges szirteket, kőtornyokat formált: a Babás-szerköveket, a Sasfészket és a Zsongor-követ, melyekhez a néphagyomány több mondát kapcsolt. A Zsongor-kőről…

Csehország, Szent Vitus-székesegyház - Prága

A város jelképének számító épületnek az építése 1344-ben kezdődött, de csak 600 évvel később fejezték be! A nagyszabású gótikus külső főként Peter Parlel munkája. A székesegyházban temették el a jó Vencel királyt, de látható itt néhány szép műalkotás is, többek között Alfons Mucha XIX. századi különleges ablakai, vagy az 1920-as években, František…

Szlovákia, Demänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána…

Magyarország, Hollókő, Vár

Az erre járóknak érdemes Hollókőn, illetve a Hollókői várban és környékén egy kis kitérőt, sétát tenni. A vár, körülötte a táj, a panoráma gyönyörű. A vár rövid története: Hollókő várának legkorábbi részét, az öregtornyot, az itt birtokos Kacsics nemzetség építette a XIII. század végén, de ennek pontos idejét nem ismerjük. E nemzetség Illés ágából származó I…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Csehország, České Budějovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! České Budějovice dél-Csehország egyik legnagyobb városa, mely mégis meg tudta őrizni kisvárosi hangulatát, minden bájával egyetemben. Fontos szerepet játszott a huszita felkeléseknél, és egy időben itt tartották a császári ereklyéket is. Több okból is érdemes felkeresnünk e történelmi emlékkel és kincsekkel teli, Prágától 150 km-re található várost…

Magyarország, Budapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga a szakrális alapfunkciója mellett még temető és kiállító hely is egyben. A temetőről el kell mondani, hogy…

Olaszország, Róma-Capitolium

Róma hét dombja közül az egyik legmagasabb, és leghíresebb a Forum Romanum, és a Campus Martius között található Capitolium. A Capitoliumon viszonylag kevés ókori, római rom található, a hely inkább középkori palotákkal van tele. Az épületek nagy részét Michelangelo tervezte. A Capitolium főtere a Piazza del Campidoglio, amely, és a körülötte álló…

Olaszország, Chiesa di San Giovanni Battista - Lecce

Miután áthaladtunk a Porta Rudiae kapun, ez lesz az első épület jobbkéz felé, amibe belebotlunk. A bejelölés alatt álló óriási templomról van szó, amelyet Giuseppe Zimbalo, akit leginkább Lo Zingarello néven ismernek, épített. Ezt a templomot tartják a legjobb alkotásának, jóllehet a külső díszítések egyes részei ütik egymást. A templomot 1691-ben kezdték építeni…

Szlovénia, Bled, a Vár (Slovenija, Bled, Blejski grad)

A közel 100 méteres szirten magasodó vár történelme az 1004-es évbe nyúlik vissza, amikor II. Henrik német császár, a bledi vagyont Albuin brixeni püspöknek ajándékozta. Abban az időben csak egy román stílusú torony állt a jelenlegi kastély helyén, melyet falak védtek. Az első vár 1011 körül épült fel, de a brixeni püspökök soha nem éltek benne. Ezért…

Németország, Passau, SzG3

A nyaralás utolsó német állomása. Az Inn felől jövet bementünk a belvárosba autóval, hogy ne kelljen sokat gyalogolni. Itt megint szembesültem azzal, hogy szinte minden utca elejére ki van téve a behajtani tilos tábla, de sok német azért bemegy a belvárosba. Valószínűleg az ott lakók kapnak behajtási engedélyt, másoknak tilos (ezzel csak az a probléma…

Magyarország, Zalaszántó, Tátika-vár rom

A vár romos, de felújítás alatt van. A kilátás a környező tájra - egyszerűen csodálatos. Egy 412 méter magas vulkáni kúpon állnak Tátika várának romjai. A belsőtornyos, szabálytalan alaprajzú vár a XVIII. században rommá lett, de az elmúlt évek rekonstrukciója nyomán egyre több látszik a falakból. Históriájához tartozik, hogy 1248-ban Árpád-házi IV…