TV csatorna sorszáma
Itt megadhatod, hogy ez a csatorna a TV-dben hányas sorszám alatt látható:

hosszú út lefelé

Film adatlap
Hosszú út lefelé
Angol vígjáték (2012)4

A sors szeszélye folytán négy vadidegen ember találkozik szilveszter éjszakáján a londoni Toppers Torony tetején. Mindegyiküket - a kegyvesztett TV bemondót, a mocskos szájú tinédzsert, az egyedülálló anyát és egy zenészből lett pizzafutárt - ugyanaz a szándék…

HosszúhetényPusztabánya - Üveghuta geoládája

1760. körül létesült itt az első üveghuta, és erre az időre tehető a német üvegfúvók idetelepülése is. Helyben volt a tüzeléshez szükséges fa, és a közelben a kvarchomokbánya. Az üvegkészítés a múlt században szűnt meg, a házak összedőltek…

szalay2 utazási blogjaTátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött…

Ildikó Kiss utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk…

szalay2 utazási blogjaMalá Morávka, Praděd, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az idei cseh túránkat alapvető célja a Jeseník hegység (csehül: Jeseníky) és annak környezete volt. Jeseník egyébként egy város is, annak a Lázné (fürdő) része a Priessnitz féle gyógyfürdő hely. Ennyit a környék beazonosításáról…

MC-BUBU utazási blogjaTihanyi félsziget barátlakások

A Tihanyi fsz - Lóczy tanösvény egyik állomása. Tihany kapcsán mindenképp megérdemel egy külön oldalt. Ezen a tájon többször is jártunk, a tanösvényen végighaladva számos, geológiailag fontos képződmény látható, és a kilátás egyszerűen csodálatos…

HosszúhetényPüspökszentlászló

A Zengő északi részén található a nemrég felújított kastély, itt tartották fogva Mindszentyt 1955-ben pár hónapot. Az arborétum pompázik az ősz színeiben…

Tündüs & zo- utazási blogjaBasilica di San Pietro

Cittá del Vaticano - Basilica di San Pietro. Vatikánváros - Szent Péter-bazilika Szent Pétert Krisztus után 64-ben temették el egy nekropoliszban, közel ahhoz a helyhez, ahol Néró cirkuszában fejjel lefelé keresztre feszítették. Krisztus után…

Tündüs & zo- utazási blogjaVencel tér - Prága

A tér története egészen 1348-ig nyúlik vissza, hiszen V. Károly ekkor alapította Újvárost. Az Óvárosnál mintegy kétszer nagyobb kiterjedésű kerületet egykor főként kereskedők és kézművesek lakták, ez a tér pedig nem volt más, csak egy lópiac. Az 1800-as évek végén…

zsu902 utazási blogjaHvar sziget

Hvar a 80 kilométerével a második leghosszabb sziget az Adrián. Az egész szigetet levendulák és rozmaringok borítják. Konkrétan a levendula sövényre van vágva! A sziget keleti feléből Sucurajból autóztunk végig a szigeten Sveta Nedjeljáig, ahol a szállásunk volt…

Tündüs & zo- utazási blogjaSheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Mosque - Abu Dhabi

Sheikh Zayed Grand Mosque néven ismeri itt minden hívő, de a mecset teljes neve: Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Mosque. De teljesen mindegy, hogy ki hogyan nevezi, itt mindenki tudja, hogy a mecset az alapító atya, az Egyesült Arab Emirátusok…

szalay2 utazási blogjaTier- und Naturpark Schloss Herberstein, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, a guta ütögetett engem, amikor télen itt voltam, ez volt az egyetlen hely, ahol szakadt a hó, szinte semmit nem lehetett látni. Akkor eldöntöttem, hogy ide mindenképpen vissza kell jönni. Szerencsére jó időt fogtam…

szalay2 utazási blogjaEppenstein, a várrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén Zeltwegben voltam az Airpower 2013-at megtekinteni (erről később). Hazafelé menet jobbról megpillantottam a várromot (pedig alig látszott, de a rutin!) és rögtön le is kanyarodtam arra felé. Már most…

Tündüs & zo- utazási blogjaRocca Maggiore - Assisi

Maggiore vár - Assisi Mint azt az előző bejelölésünk alkalmával említettük, a Duomo felől, a Via Maria delle Rose vezet fel az 1367-ben, egy korábbi vár helyén épült Rocca Maggiore-hoz, a múltat idéző várhoz. Az alapok majd ezer évesek, s…

szalay2 utazási blogjaRanshofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy olyan területre látogatunk el, amely már a korábban ezen a környéken meglátogatottak sorsára jutott. A város látványossága a dombon lévő volt kolostoregyüttes, amelyet (mely igen hosszú, első említése 1040 körüli) - mivel…

szalay2 utazási blogjaEsztergom, a Főszékesegyház (Bazilika), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Baldácsy kastély megtekintése után beugrottunk Esztergomba, kihasználva a jó időt, megnézni a Bazilikát. A hivatalos neve eléggé hosszú: Nagyboldogasszony és Szent Adalbert prímási főszékesegyház. Miután többször…

Ildikó Kiss utazási blogjaPuerto de la Crus, Apartementos Casablanca****

Az IBÈRIA légitársasággal utaztunk egy fura gépen, ami hosszúra volt nyújtva és a farkára volt hegesztve a hajtóműve. Nem tudtam elképzelni hogyan fog majd a levegőbe emelkedni, sőt orra bukás nélkül leszállni. Ráadásul a belsejében súrolta majdnem a fejem teteje a mennyezetet, olyan alacsony volt…

szalay2 utazási blogjaGrindelwald, Oberer Gletscher Treppenaufsteig, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely eddig nem véletlenül maradt ki, mivel valójában nem nagyon láttam (pedig meg akartam nézni). Ez úgy történt, hogy beterveztük a gleccser megnézést és a Grosse Scheideggről lefelé jövet meg is álltunk itt…