TV csatorna sorszáma
Itt megadhatod, hogy ez a csatorna a TV-dben hányas sorszám alatt látható:

london és spanyolország

SpanyolországPort Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem.…

SpanyolországGüell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk…

SpanyolországA szállodánk: Hotel Bon Repós

A különbuszunkon amivel mentünk a szállásra, már elég nagy volt a csend, lévén hogy olyan hajnali 2-3 óra környékén járhattunk, egészen addig, amíg egy őzike gondolt egyet, és átrohant a kb. 90-el haladó buszunk előtt. Így miután mindenki homloka megismerkedett…

SpanyolországSagrada Familia

Mielőtt bementünk a Sagrada Familia-ba, kaptunk egy kis nyakba akasztós szerkentyűt fülhallgatóval, ami elmesélte mikor mit csodálhatunk a templomban. A mára Barcelona jelképének számító templom Antoni Gaudí építész mesterműve. a templomot…

SpanyolországLa Rambla

A La Rambla-n végigsétálva a szuvenír árusok, mutatványosok, utcazenészek, portrérajzolók és a nézelődők kavalkádja miatt mi is bele kóstolhattunk egy kicsit az igazi spanyol pezsgő életbe, és megtapasztalhattuk, miért is mondják Barcelona ütőerének a La Rambla sétálóutcát…

SpanyolországCalella tengerpart

Calella egy hangulatos, igazi spanyol tengerparti városka. A strandjának aranyló homokos partja, lassan mélyülő, (jó időben) kellemes hőmérsékletű vize kiváló fürdőzési élményt nyújt. Végig a tengerpart mentén található a helyi külvárosi vasútvonal…

Spanyolországi útIndulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első…

SpanyolországA zenélő szökőkút: Font Mágica

Este kilencre értünk a Sagrada Famíliától a belvárosba, így volt még fél óránk valami vacsorát szerezni a szökőkút zenés műsoráig. Viszont ez nem ment a legkönnyebben, 20 percig sétáltunk, amíg találtunk egy bevásárlóközpontot, így sok esély már nem maradt, hogy…

SpanyolországPicasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk…

SpanyolországCamp Nou

A délelőttöt még Calella-ban töltöttük, bemerészkedtünk a tengerbe is kicsit, a hatalmas hullámok és a nem túl meleg víz ellenére is. Ebéd után pedig bebuszoztunk Barcelonába. Az első megállónk a Camp Nou stadion volt, ahova az elvetemült fociimádók…

SpanyolországÉrkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak…

SpanyolországSevilla

A mór építészet csodája és a kalifák gazdagságának jelképe, 1988 óta a világörökség része. Az építést folytatták a keresztény királyok is. Egy hatalmas palotanegyedet képzeljünk el belső udvarokkal…

SpanyolországSpanyolország közepén

Körutazásunk, számunkra alapvető hiányokat pótolt. A legtöbb turista Andalúziát, a tengerpartokat, Santiago de Compostelát vagy a Pireneusokat látogatják a legsűrűbben. Pedig Spanyolország „európai lelke”…

SpanyolországKanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk…

SpanyolországKanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk…

SpanyolországKanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi…

SpanyolországSotogrande

Dél-Spanyolország látványosságaihoz ez a magántulajdonban levő lakópark is hozzátartozik. 28 km-re található Gibraltártól és 20 négyzetkilométeren terük el. Itt találhatóak Európa legdrágább ingatlanjai, itt van a „nyári” lakása, nyaralója…

SpanyolországTossa de Mar

Tossa de Mar Barcelonától 80 km-re északra és a francia határtól 120 km-re délre helyezkedik el a Costa Braván. Egy 1 km átmérőjű, 6000 állandó lakosú település, ahol minden a turistáért van. A spanyol St. Tropez természeti adottságai miatt méltán vonz évről évre megannyi turistát…

SpanyolországA Szent Jakab út - Santiago de Compostela székesegyház

Santiago de Compostela városa Spanyolországban, Galícia tartományban helyezkedik el, annak fővárosa. Híres katolikus zarándokhelyként ismert. A mai város már a római korban létezett. A Gallíciai provincia legfontosabb kikötője volt. A legenda…

SpanyolországSevilla

A páromnak és nekem ez a kedvenc spanyol városunk. Amikor először voltunk itt, volt egy vallási fesztivál és hát az egész város ki volt nyalva az emberek szépen felöltözve és a fanatikusok ku-klux-klános szerkóban szaladgáltak és ostorral verték a hátukat. Volt…

SpanyolországKanári szigetek, Tenerife, Santa Cruz, Playa de las Teresitas strand

Bár a férjemnek már semmi kedve nem volt az autókázáshoz, mégis rábeszéltem, hogy nézzük meg a Szahara- homokos strandot Santa Cruz-nál. Teneriffa fövárosáról az elsö benyomás az, hogy büdös. Sokszor kibírhatatlan a köolajfinomító gázolaj szaga, ha szembe fúj vele a szél…

SpanyolországKanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Loro Park, Állatkert

Felültünk a főterén a gumikerekű kisvonatra, ami ingyen elszállított bennünket a Loro-Parkba. Ez egy papagájparknak indult, ami mára eléggé kinőtte magát csodálatos környezetet teremtve. Igaz még most is foglalkoznak a madarak tenyésztésével…

SpanyolországKanári sziget, Tenerife, Los Cristianos, Tengeralattjáró

Másnap elbicegtem ismét a buszmegállóhoz. Egy kék, Submarine Safaris feliratos busz vett fel bennünket. Az idegenvezető csaj nagyon szimpatikus volt, az úton sok mindenről tájékoztatott bennünket. Ismét ködben indultunk el otthonról…

SpanyolországKanári szigetek, Tenerife, La Orotava

Autót váltottunk, igaz 10 Eurót rá kellett fizetni, de annyit megért a több lóerő, klímaberendezés és a vizálló burkolat. Kicsit szerencsétlenkedtünk vele, mert a rádiót nem tudtuk bekapcsolni, álandóan valamilyen kódot kért, plusz az utastéri…

SpanyolországPuerto de la Crus, Apartementos Casablanca****

Az IBÈRIA légitársasággal utaztunk egy fura gépen, ami hosszúra volt nyújtva és a farkára volt hegesztve a hajtóműve. Nem tudtam elképzelni hogyan fog majd a levegőbe emelkedni, sőt orra bukás nélkül leszállni. Ráadásul a belsejében súrolta majdnem a fejem teteje a mennyezetet, olyan alacsony volt…

SpanyolországKanári sziget, Tenerife, Guía de Isora, Abama Hotel Golf & Spa*****

Autóba ülve bekapcsoltuk az iPhone navigálóját, ami szűk utcákba és valami járhatatlan erdei útra vitt bennünket... ezért inkább magunktól próbáltunk eligazodni. Követtük a többi autót a szerpentinen, ami aztán hosszan kanyargott, mint valami veszett, részeg kígyó…

SpanyolországMallorca

Mallorca a Baleár-szigetek legnagyobb szigete. Fővárosa Palma de Mallorca. A sziget nagysága 3684 km², a tengerpart hossza 554 km…

LondonLondon, Piccadilly Circus

A Piccadilly Circus London egyik híres tere, útkereszteződése. Westminster városrész West End kerületének központja. 1819-ben épült, összekötve a Regent Streetet a forgalmas Piccadilly bevásárlóúttal. A tér ma London egyik fő látványossága…

LondonLondon

Nagyon rövid londoni városlátogatásba csak ennyi fért: Westminster apátság, Buckingham palota, Parlament, Trafalgar tér, Hyde park, City -majd metró átszállással a St. Pál katedrális, Tower és Tower Bridge…