»Utazás»

Utazási blog

Ildikó Kiss utazási blogja

K!SS* Graz/Zentralfriedhof

Mikor vége van a nyárnak és hűvös szelek járnak“… na ilyenkor szokott rám jönni, hogy szívesen mászkálok temetőkben. A temetők békések: ott soha senki nem kiabál, oda emlékezni és elmélkedni járnak az emberek. A temetők segítenek földolgozni a halál tudatát. Ezen a napon azonban ez nem nekem jutott az eszembe. Eredetileg az IKEA áruházba mentünk…

Split

Ismét szemerkélt az eső és május közepe ellenére 16°-ot mutatott a hőmérő. Brrrr... Meg is kérdeztük a kikötőben, hogy melyik Jadrolinija komp megy melegebb éghajlatú irányba és mennyibe kerülne az út? Aztán úgy döntöttünk, hogy az a plusz 3°, vagy 4° pl. Görögországban nem ér meg annyit! Ezekután kóvályogtunk egyet az óvárosban és a piacon, de nem…

Grünwald, Bavaria Filmstúdiók

Első állomás a Bavaria filmstúdió, ahol először a Bulllyversum-ot néztük meg, ahol Bully Herbig filmjeibe kaptunk betekintést. (pl. „A Manitu bocskora , „A zűrhajó , „Lizi & Yeti , „Asterix az olimpián , „Wickie ,....stb.). Játszani is lehetett... pl. versenyeztünk, hogy ki tudja gyorsabban hajtani a sínjárgányt, ki tud több üveget lelőni a bárban…

Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi utakra alkalmatlannak tűnt, mert majdnem tolni kellett az emelkedőknél. Már otthon összeírogattam, hogy mi…

K!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák ugrottak legelőször elénk az utcákban, amiken most már jót mulathattunk. Erről a városról az embernek…
Portugália23% kedvezmény!7200 Ft helyett: 5544 Ft

Tragöß, Grüner See, Zöld tó

Ha vendégek jönnek hozzánk és megkérdezzük őket, hogy hova szeretnének kirándulni menni, akkor a legtöbbször kórusban hangzik a válasz: „A ZÖLD TÓHOZ!“ Persze mi megértően bólogatunk, bár a párom már kezd morgolódni, hogy más látnivaló is van errefelé! Èn viszont szívesen járok oda, mert minden évszakban és majdnem minden látogatáskor más a hangulata ennek a helynek…

K!SS* Pisai ferde torony

Ezen a napon meg akartuk nézni a világ leghíresebb ferde tornyát. Písában leparkoltunk az egyik Szupermarket parkolójában, ahonnan elsétáltunk a Csodák teréhez (Campo dei Miracoli), ahol a Dóm és a Keresztelőkápolna épülete is van. A kapun beérve pazar látvány tárult elénk: élénkzöld ápolt gyeppel körülvéve három fehér márványépületben is gyönyörködhettünk egyszerre…

Kanári sziget, Tenerife, Los Cristianos, Tengeralattjáró

Másnap elbicegtem ismét a buszmegállóhoz. Egy kék, Submarine Safaris feliratos busz vett fel bennünket. Az idegenvezető csaj nagyon szimpatikus volt, az úton sok mindenről tájékoztatott bennünket. Ismét ködben indultunk el otthonról, és mire a déli partra értünk sütött a nap. Már várt ránk a sárga tengeralattjáró. Mikor lemásztunk a belsejébe…

Bad Hofgastein, Termálfürdő, Gyógyfürdő, Túrázás

Délután 1 óra körül értünk Bad Hofgastein-be, ahol az egyik tágas és szép vállalati apartmanba költöztünk be. Ezért nem is csodálkoztam azon, hogy belebotlottunk vásárolgatás közben férjem két munkatársába is, idejárnak ugyanis sokan a cégtől kikúrálni magukat. Érdemes volt ide elutazni - állapítottam meg - már szendvicset majszolva a kúrapark egyik tóparti padján…

Olaszország

K!SS* A világ leggyönyörűbb elhagyatott helye!

Az egynapos strandolás és semmittevés után ismét kényszert éreztünk, hogy elinduljunk valamerre. Valaki súgott nekem egy titkos helyet, amiről csak kevesen tudnak és amit nehéz szívvel bár, de elárulok neked is, mert ezt látni kell. Arra viszont mindenkit megkérnék, hogy tartsa tiszteletben ezt a műremeket és ne szemetelje össze, ne tördeljen le belőle, stb…

K!SS* Siena

Kissé felhős volt az égbolt, így ismét városnézésre indultunk. Siena várost céloztuk meg. Éppen le akartunk parkolni a városkapu bejáratánál, mikor beszóltak a többiek, hogy keressünk beljebb egy parkolóhelyet. Rossz tanácsnak bizonyult, mert a szűk utcákban lehetetlen parkolni, sőt a legtöbb helyen még behajtani se szabad. Visszafelé megállapíthattuk…
Vác - Magyarország kincsestára23% kedvezmény!4450 Ft helyett: 3426 Ft

Szlovénia

K!SS* Piran

Egyszer kirándultunk is a szlovéniai háromnapos nyaralásunk alatt, de csak Piran-ig jutottunk. Ott felmásztunk az erődre és fentről gyönyörködtünk a városban. Csodálatos kilátás nyílt onnan a tengerre is, ahol éppen egy fenséges ötárbócos vitorlás ringatózott a távolban. Mint később megtudtuk a neves „Royal Clipper”- hez volt szerencsénk. Ez az egyetlen…

Kréta sziget, Chersonisos,The Village Heights Golf Resort*****

Pénteken reggel hatkor már a FlyNiki egyik repülőgépéről néztem le az ébredező Gráz-ra. Miután megreggeliztünk Athén felett, nemsokára már landoltunk is Kréta fővárosában, Heraklion-ban. A nyári időszámítás miatt csak egy órát ugrottunk az időzónában, így már fél tízkor lekapkodhattuk a futószalagról a bőröndöket. A taxisok szép sorban álltak a repülőtér…

St. Wolfgang

Hazafelé megpihentünk a Wolfgangsee partján. Mindenkinek ajánlom ha Salzburg felé jár St.Wolfgang-ot, mert azt külön kell megkeresni, hiszen nem direkt az autóút mellett található. Varázslatos helység, ami egy itt forgatott komédia alapján lett híres, azóta sokan felkeresik és fényképezik a Weiße Rössel Hotelt. A hotel különlegessége a tavon lebegő pezsgőfürdő…

Naklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk, szerencsére már csak szemerkélt. Mikor kikászálódtam az autóból egyből az jutott eszembe, hogy ezentúl is…

K!SS*Alpesi körtúra

Hajnalban kellett kelnem, mert már 06:00 kor jöttek értem. Mikor a hegyek közé értünk, még ködpárában úszott a völgy és a zöld tó mellett elhaladva megállapítottuk, hogy már igen kiapadt. Kiszedtük a hátizsákokat a csomagtartóból és a hátunkra vettük. A Nordic-botjaim is vittem, „biztos ami biztos“ alapon. Persze, hogy jól tettem. Ezen a napon 10 órán…

Rust, Európapark

Hajnali fél háromkor kelés... fél négykor indulás. Kilenc órán át 800 km ingerszegény autópálya, egy német McDonaldsban elfogyasztott reggeli és háromszor tízperces pisiszünet után végre megláttuk a hullámvasút sziluettjét. Megérkeztünk Rust-ba. Itt található Németország Disneyland-je az Európapark. Miután elfoglaltuk a tágas és barátságos szobánkat…

Kréta, Agios Nikolaos

Első nap a keleti autópályának vettük az irányt... de így is sokat láttunk a tengerből. Türkizkék-zöld hullámok fehér tajtékkal csapkodták a parti sziklákat... Néha felbukkant egy egy elhagyatott strand is, de sajnos tele szeméttel, úgyhogy meg se álltunk a következő városig. Agios Nikolaos a keleti part egyik jelentős városa. Velencei kikötője nem…

Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk mellette, aztán ismét megmerevedett. Lent a parton óriási hullámok ostromolták a nagyméretü fekete kockatömbökkel…
Szardínia - Barangoló23% kedvezmény!1990 Ft helyett: 1532 Ft

Rovinj, Villas Rubin Resort

Napsütés minden mennyiségben... tengerben, uszómedencében lubickolás... fagyizás, esti séták, fincsi kaják és egy szép hotelszoba tengerre néző erkéllyel. Ez minden Rovinj-ba, a Horvát-tengerparton. Öten mentünk, mi ketten a férjemmel, a barátnőm a párjával és a sógornőm. Közvetlenül a tengerparton voltunk, pár lépésre a strandtól, csúszdáktól és uszómedencéktöl…

Kanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk a két hétben, nehogy felébresszük valamelyiket is. ,) Amúgy simán nyaralhatsz heteket úgy, hogy a legnagyobbat…

K!SS* Sissi kastélya (Achilleon palota), Kerkyra város/Korfu

Délután béreltünk egy Hyundai i10-est, amivel útnak indultunk felfedezni a szigetet. Útközben letértünk a Sissy- kastélyhoz (Achilleion palota). A hét Eurós belépőt sajnálták a többiek, de én mindenképp be akartam menni ha már ott vagyok és megvettem a jegyet. Erzsébet császárné és magyar királyné nyári rezidenciáját érdemes megnézni, mert szerintem…

Olaszország

K!SS* Lucca és az ördög hídja

Reggeli után úgy gondoltuk, átugrunk a szomszédos Lucca-ba. Ez a város Puccini szülővárosa és a textilgyártásban volt régebben nagyobb jelentősége, míg a szövőmesterek el nem menekültek Velencébe a zűrös politikai helyzet miatt. Az utóbbi időben azzal keltette magára a figyelmet, hogy történelmi belvárosából a városi tanács kitiltotta a különböző külföldi…

K!SS* Lido di Camaiore

Tengerpaaart???!!! Kérdezték sokan csodálkozva, mikor mondtam, hogy hol lesz a toszkánai szálláshelyünk. Ott van tenger? Hát igen, először én is a szőlőlugasos mediterrán házakat nézegettem az interneten, de aztán úgy gondoltam, hogy kössük össze a kellemeset a hasznossal és egy strand közeli hotelt választottam kiindulópontnak a kirándulásainkhoz.…

Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Loro Park, Állatkert

Felültünk a főterén a gumikerekű kisvonatra, ami ingyen elszállított bennünket a Loro-Parkba. Ez egy papagájparknak indult, ami mára eléggé kinőtte magát csodálatos környezetet teremtve. Igaz még most is foglalkoznak a madarak tenyésztésével, de ezenkívül látható még orka-show, delfin-show, fóka,- és papagáj műsor. Egymásután néztük meg az állatidomárok…

K!SS* ZIPLINE/Gröbming

Mikor elindultunk, akkor azt se tudtam hová… mert csak annyit árultak el, hogy sportosan kell hozzá öltözni. Megpróbáltam valamilyen trükkel kihúzni belőlük az út folyamán, hogy mire készülnek velem, de sehogy se sikerült… így még nagyobb izgalomba estem, mint szokásom. Már felkészültem a legrosszabbra is lélekben, mégpedig arra, hogy valamilyen repülő…

K!SS* Amedia Hotel, Berlin

Berlinben felkerestük a szállóhelyünket, ami a főváros előkelő negyedében volt, direkt a sétálóutcában (Kurfürstendamm). Az Amédia**** hotel szinte beleolvadt az üzleti kirakatok és vendéglátó egységek közé, sokszor simán elsétáltunk mellette, mielőtt észrevettük volna. Egyszerre ritkán jöhet 40 vendég, mert a recepción láthatólag túl voltak terhelve a feladattal…
Bánszegi Katalin
A Selyemút üzenete - Üzbegisztán
23% kedvezmény!3950 Ft helyett: 3042 Ft

Kanári szigetek, Tenerife, Santa Cruz, Playa de las Teresitas strand

Bár a férjemnek már semmi kedve nem volt az autókázáshoz, mégis rábeszéltem, hogy nézzük meg a Szahara- homokos strandot Santa Cruz-nál. Teneriffa fövárosáról az elsö benyomás az, hogy büdös. Sokszor kibírhatatlan a köolajfinomító gázolaj szaga, ha szembe fúj vele a szél. Mire odaértünk Playa de las Teresitas strandra már késő délután lett, de…

K!SS*Berlin/ Siemens Turbinagyár

Úgy hozta a sors, hogy idén még Berlinbe is ellátogathattam, bár nem volt betervezve. Férjem munkahelye szervezte a kirándulást a dolgozóknak, de mivel kevés jelentkező jött össze, így mindenki vihette a jobbik felét is magával… párom esetében jómagam jöhettem elsőként szóba. Még szerencse! Pénteken hajnalban indultunk útnak. Egy busz vitt bennünket zuhogó esőben a bécsi repülőtérig…

Knossos/ Knosszosz, Kréta sziget

Délelőtt beültünk a Golf-ba és nyugatnak vettük az irányt. Útközben megálltunk egy Mc-Donad´s-nál, ahol megreggeliztünk. A férjem még rendelt egy halasszendvicset elvitelre, de a csaj másnak pakolta véletlenül be, így várni kellett egy keveset, de vigaszdíjként kaptunk egy fagyit nyalogatni. Knossos-ba hamar eljutottunk... ott jó hosszú sorba kellett beállni a jegyekért…

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!