»Utazás»zsu902 utazási blogja
Utazási blog

zsu902 utazási blogja

Németország, Königswinter, Drachenburg

A Bonnt övező Siebengebirge hegység legismertebb hegye a Drachenfels, magyarul Sárkányszirt. Ha már Kölnben jártunk, gondoltuk hogy egy napot kirándulunk Königswinterben. A germán mondavilág hőse, Siegfried a Nibelung-énekben itt küzdött meg a sárkánnyal. A 331 méter magas hegyen található a természetvédelem történetét feldolgozó tárlatnak helyt adó Schloss Drachenburg kastélymúzeum…

Horvátország, Bol

Brac sziget déli részén fekszik. Ide Hvar szigetről hajóztunk át strandolni. A szigetből kinyúló földnyelv (Zlatni Raz-Aranyszarv) a tengeri áramlatoktól függően 20 fokokkal változik a vége, valamint minden évben 3 cm-rel lesz hosszabb. A fák árnyékában rengeteg étterem, büfé, fagyizó és kávézó várja a vendégeket. Ebben az évben sem hagytuk ki a fánkozást…

Németország, Köln

Köln Németország negyedik legnagyobb városa. Vonattal érkeztünk és mikor kiléptünk a pályaudvarról, a kölni Dóm látványa fogadott minket. A kölni dóm, hivatalos nevén Szent Péter és Mária Dóm 157 méteres magasságával Németország második és a világ harmadik legmagasabb temploma. (1880 és 1888 között a világ legmagasabb épülete volt). Németország legnépszerűbb…

Olaszország, Velence

A 2008-as Velencei karneválra mentünk. A jelmezesek felvonulása mellett megcsodálhattuk Murano szigetét, mely az üvegéről híres, illetve Buranot, mely pedig a csipkéjéről nevezetes.

Horvátország, Hvar sziget

Hvar a 80 kilométerével a második leghosszabb sziget az Adrián. Az egész szigetet levendulák és rozmaringok borítják. Konkrétan a levendula sövényre van vágva! A sziget keleti feléből Sucurajból autóztunk végig a szigeten Sveta Nedjeljáig, ahol a szállásunk volt. Az út végig olyan keskeny volt, hogy két autó alig fért el egymás mellett. Ráadásul…

Németország, Salzwedel

Salzwedelben délelőtt egy meseparkot jártunk körbe. Találkoztunk Max és Móriccal, Hófehérke, Hamupipőke és sok sok más mesefigurával. Aki családdal jön, annak ajánlom, hiszen a gyerekek még játszani is tudnak, hiszen tele van a park különféle játékokkal. Amíg bent voltunk, mi magunk is újból gyereknek éreztük magunkat. :) Délután az óvárosban sétáltunk…

Horvátország, Plitvice Nemzeti Park

Horvátország 7 Nemzeti Parkja közül a legjelentősebb a Plitvicei tavak vidéke. A Nemzeti Park területe 295 km2, ebből a tavak felülete 2 km2. A tizenhat tó észak - déli irányban, füzérszerűen húzódik a Kapela - hegységben.190-200 vízesés köti össze őket. A számuk változó, a vízbőségtől függően vannak időszakos vízesések is. A nemzeti park több mint 200 négyzetkilométeren terül el…

Horvátország, Rab sziget

A 90 km2 területû és 9500 lakosú Rab az Adria kilencedik legnagyobb szigete. Rab északkeleti oldalán hatalmas kopár sziklafalak emelkednek a magasba. Ezek a sziklafalak fogják fel a Velebit-hegység felõl érkező hideg lezúduló légáramlatokat és hagyják a mediterrán napfényben sütkérezni Rab délnyugati lankás oldalát. Ahogy a komppal Rab szigetre utazunk…
Oszd meg ezt a blogot: zsu902 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!