»Utazás»Tündüs & zo- utazási blogja»Koversada FKK Camping (Naturist Park) - Vrsar
Helyszín

45°07'57,905"N   45,132612
 13°36'15,782"E   13,604245

2002  18  0  5  1

Idei nyaralásunk egyik fő helyszíne, kiindulópontja.

Hogy miért választottuk ezt? Egyrészt azért, mert a CCU (Croatian Camping Union) 2011 legjobb kempingje címét nyerte el, valamint azért, mert ez a kemping maga a naturista kempingtörténelem. 1961 óta része történelmünknek, tehát idén ünnepelte 50 éves fennállását. A legismertebb és egyben a legrégebbi naturista paradicsom egész Európában. A története azon a kis szigeten kezdődött, amelyet a jelölőtől nyugati irányban láthattok a műholdas képen. Ez maga Koversada-sziget, pontosabban: Otočić Kuvrsada, innen ered a név is. A jubileumi ünnepség előtt a sziget maga zárva volt a nagyközönség előtt egy rövid ideig, amíg a híd felújítási munkálatai tartottak. De mire megérkeztünk, mindennel elkészültek.

Augusztus 4.-én, csütörtökön érkeztünk és 10 napot töltöttünk pontosan azon a helyen, ahova a jelölőt tettük.

Augusztus 5.-én kezdődtek az 50 éves jubileumi ünnepségek, Óriási színpaddal, koncertekkel, táncbemutatókkal, a Miss Koversada szépségkirálynő választással, (sajna nem meztelenek voltak :-) hatalmas sátrakkal, helyi ételekkel és italokkal. Egy élmény volt...

Egy kicsit bemutatjuk magát a kempinget:

Vrsar városközpontjától, kb. 2 km.-re található direkt a tengerparton, gyalogszerrel 40 percnyire, kényelmes tempóban. Maga a kemping egy 5 km hosszú tengerparttal büszkélkedik, s ebben nincs benne a sziget kerülete! Naponta 5 ezer ember befogadására képes, de ezen ne csodálkozzunk, hiszen a kemping területe: 120 hektár !!!

Szebbnél szebb sátorhelyek közül választhatunk és többféle sátorhely létezik. Összesen 1470 hely van, plusz 230 sátorhely. Az 1470 hely alatt a következők értendőek:

Superior: 100-120 m2.

Ezen a területen van áram és víz, valamint a lakókocsik és lakóautók számára közvetlen szennyvízelvezetés.

Prémium: 100-110 m2.

Ezen a területen csak áram van, a 8, 9 és 12 zóna közel a strandhoz.

Standard: 100-110 m2.

Ezen a területen csak áram van.

A 230 sátorhely a következőképpen oszlik meg: sátorhely a tengerparton, illetve sátorhely nem a tengerparton. Áram mindkettőnél elérhető, valahol a közelben. A 230 sátorhely többsége a szigeten van, ahova autóval nem hajthatunk be, illetve a híd átépítésének köszönhetően behajthatunk, de csak addig, amíg lepakolunk. Aztán az autóval el kell hagyni a szigetet és a bejáratnál kell hagyni, egy őrzött parkolóban, ami jó hír! :-)

Mi, mint azt már korábban említettük, a jelölőt pontosan oda szúrtuk be, ahol voltunk, a 905-ös, superior helyet választottuk magunknak, mely egész nap árnyékos volt és kb. 30 méterre volt a tengertől. Volt áram és víz, két fő részére, plusz a sátor, plusz a kocsi, 40 Eurót kóstált naponta. De higgyétek el megéri és ha azt vesszük, akkor nem annyira drága! (persze kinek-mihez képest). Van hely a napon is, 1 km.-re a parttól, 16 Euróért is. Ha jól emlékszünk ez a legolcsóbb családi-csomag, 4 fő, sátor vagy lakókocsi + autó részére.

Oké, térjünk rá a fürdőre és a wc-re. Valószínűleg ez a második dolog, ami az árak után az emberek többségét a leginkább foglalkoztatja. Szépek, rendezettek és tiszták. Összesen 17 db. van belőlük a kemping minden területén. Ha lehet, akkor ne gondoljatok a magyarországi kempingek fürdőire, azoktól messze vonatkoztassatok el! Ez más...még egyszer mondjuk, hogy tiszták és rendezettek. Igaz ami igaz, 1-2 dolog hagy némi kívánnivalót maga után, ilyen pl. hogy nem lehet bezárni az egyik fürdő ajtaját, mert tönkrement a zár, vagy éppen a tusoló feje teljesen elvízkövesedett és pocsék módon okádja magából a vizet, de ez szinte otthon is természetes jelenség, nem igaz? Viszont naponta többször is láttuk, hogy takarították, fertőtlenítették és ez a lényeg. Van külön gyermek-fürdő is, ahol minden miniatürizálva van, a mosdók, a wc-k és a zuhanyzó is. Van külön bébi fürdető, pelenkázó, stb. Ragyogó.

Lássuk mi lehet még érdekes. Persze az éttermek, hiszen enni is kell valamit. :-) Étteremből számszerűen 5 található a kemping területén!

Természetesen végigjártuk mindegyiket. :-)

Amfora étterem:

250 férőhelyes, klimatizált étterem. 07-10 -ig lehet reggelizni, de ezt mindig lekéstük. :-D 18:30 - 21:00 -ig vacsora idő. Minden, mi szem szájnak ingere, frissen elkészítve, akár a szemünk előtt grillezve. Remek kis hely, csak ajánlani tudjuk!

Batana halétterem:

Ez a szigeten található, 184 férőhelyes klimatizált étterem. Mindenféle halat rendelhetünk, s innen a legszebb a naplemente!

Mendula grillétterem:

60 férőhelyes klimatizált kiséttterem. Minden, amit grillezni lehet. Közvetlenül a parton van, fincsi, hangulatos.

Garbin étterem:

120 férőhelyes, a tipikus horvát ételek étterme. Ha valami igazán hazaira vágyunk, akkor ide mindenféleképpen el kell mennünk!

Pizzeria Balun:

A végére hagytuk ezt a kis pizzériát, mely mindössze 60 fő befogadására képes. A sportpálya mellett található, nem annyira romantikus, mint a többi, de a pizza annyira finom, hogy az valami elképesztő! Milliméter-vékony a tésztája, rengeteg a feltét, igazi olasz pizza, kihagyhatatlan, megunhatatlan!!!

A kemping területén fellelhető még pár bár, ahol enni nem, inni viszont kaphatunk. Ilyen pl. a 2 Blue Bar, a Fresh Corner és a Beach Bar a szigeten, közvetlenül a tengerparton. Ez utóbbit ajánljuk a leginkább! ,-)

Ha esetleg minderre nem lenne szükségünk, tehát nem szeretnénk étteremben enni, vagy inni, megoldást jelenthet számunkra a kemping területén lévő bolt, ahol mindent megvehetünk. Tényleg mindent, felsorolni nem szeretnénk, olyan, mintha itthon bemennénk az első boltba, ahol vásárolni szoktunk.

Lássuk mi van még, ha esetleg unatkoznánk: 4 salak-teniszpálya, de ha 20 nappal előbb odaszólunk, még 4 füvesített pályát is a rendelkezésünkre tudnak állítani. Kosárlabda-, kézilabda-, foci-, 2 strandröplabda-pálya, asztalitenisz, minigolf. Sakk, boccia, vízibicikli, kajak és szörf bérlési lehetőség.

Búvárkodni is érdemes, legjobb vízbeszállási lehetőség a szigetre átmenve mindjárt jobbra fordulni és ott a vízbe menve a híd alatt úszkálni. A híd betonlábaira tapadt kagylók és rákok rengetege, valamint a hídról élelmet dobáló emberek által ideszoktatott sokszínű halfélék kitűnő látványt szolgáltatnak kezdőknek is.

Ha nem szerettek kempingezni (sátrazni), bérelhettek lakókocsit is, hűtőszekrényt, vagy végső megoldásnak ott vannak a szobák, apartmanok és villák, melyek mind-mind a kemping területén vannak.

Aki nem a naturizmus híve, az ugyanígy talál kempinget itt, csak nem a parthoz közel.

# 461.

Tündüs & zo- útvonala 9 helyszínnel

Hamarosan kezdődik a TV-ben

RTL
15:20 A mentalista: Vörös hajnalAmerikai krimisorozat (2012) (5. évad 5. rész)

TV2
15:40 TestvérekTörök dráma sorozat (2023) (4. évad 22. rész)

film+
16:20 Az U.N.C.L.E. embereAmerikai akcióvígjáték (2015)

Cool
15:50 Cobra 11: Eszelős szerelemNémet akciófilm-sorozat (2016) (22. évad 6. rész)

Viasat 3
15:10 Doktor HouseAmerikai drámasorozat (2010) (7. évad 12. rész)

Mozi+
15:25 VédelmezőkOrosz fantasztikus film (2016)

SuperTV2
15:20 STV2 TényekMagyar hírműsor (2024) (80. rész)

Paramount Network
17:20 Engedd el!Amerikai (2010)

Duna Televízió
15:30 Egy Perc Híradó(ismétlés)
Szavazz erre a helyszínre
Szavazz Te is, hogy neked mennyire tetszett ennek a helyszínnek a bemutatása!
0/5
1 szavazat: 5 pont
Másolás
Ha tetszik ez a helyszín, akkor másold át az adatait a saját bakancslistádba! Ha még nem lenne, akkor itt készíthetsz egyet: új bakancslista létrehozása.