Mianmar, Rangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés volt fent északon, amit szerencsére mi nem éreztünk. Ez az itt töltött 3 nap felejthetetlen volt. Nagyon…

Franciaország, Párizs, Eiffel-torony (Paris, La tour Eiffel)

Hát ez nem ma volt, először 1972 majd 1983 – aztán még néhányszor. (’72-ből csak fekete-fehér képek vannak, de még ’83-ban sem volt valami acélos a fotó technikai felszerelés, ez látszik is az akkori képeken, viszont - a már máskor is említett rám jellemző „rend” miatt - a többiről nem nagyon tudom, hogy melyik mikor készült). Ez volt az a korszak…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött a dolog, nem kell mindig az Alpokba menni (nem kell, de nagyon jó az is). Egymás után Ny-ról K-felé mutatom be…

Svájc, Bern, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy napot Bernben is eltöltöttünk. Bern mintegy Svájc közepén fekszik az Aare folyó partján. Az óváros a folyó egyik hurokszerű kanyarulatában fekszik, innen terjed ki a város minden égtáj felé néhol egészen 12 kilométer távolságban is. Északról a Breitenrain, Wankdorf és Lorraine negyedek szegélyezik a központot, keleten a Schosshalde és délen Kirchenfeld…

Magyarország, Mecsek, Jakabhegy, Pálos-kolostor romjai

A fennsík közepén kolostor romokat nézhetünk meg. Bertalan pécsi püspök 1225 körül Szent Jakab apostol tiszteletére kolostort építtetett - innen ered a hegy elnevezése - az itt élő remeték számára. Később a remeték a magyar alapítású pálos szerzetesrendhez csatlakoztak. A török hódoltság alatt szűnt meg itt az élet. A törökök kiűzése után nem kapták…

Franciaország, Notre Dame

Az éjjelt megint a franciaországi tranzitszálláson töltöttük, majd onnan indultunk tovább az egy napos városnézésünk első látnivalójához a Notre Dame-hoz. A Notre-Dame jelentése: „Mi Asszonyunk”, Párizs legismertebb gótikus stílusú temploma. A katedrális 128 méter hosszú, 41 méter széles, és két tornya 69 méterre nyúlik, míg karcsú templomtornya a 90 méteres magasságot éri el…

Belgium, Brüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba, de aztán ki is jöttünk ugyanis az elképesztő csokoládéválaszték mellett horror árak is fogadtak minket…

Ausztria, Bécs, Kurpark Oberlaa, SzG3

Miután már többször voltunk Bécsben, olyan helyeket is felvehettünk a látnivalók listájára, melyeket korábban vagy nem ismertünk, vagy nem tartottunk érdemesnek meglátogatni a nagyobb látnivalók előtt. Ez a park abba a listába esett bele, amelyeket korábban nem is ismertem. A szokásos gondos kutatás alapján bukkantam rá és ráadásul bele is esett a szállodánk körüli 5-6 km-es sávba…

Németország, Burghausen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most elérkeztünk egy olyan helyre, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. Ez Burghausen és a vára. Azzal a rekorddal büszkélkedhetnek, hogy a vár össz hossza 1051 m, ami Európában rekord. Az persze érdekes, hogy egy várat a hossza alapján minősítenek, de itt ez is közrejátszik, mivel rendkívül látványos az elhelyezkedése…

Kanada, Niagara-vízesés

Az Amerikai Egyesült Államok és Kanada határán, az Ontario- és Erie-tó között alakult ki a Niagara-vízesés. A Niagara folyó ez Erie-tóból ered, 56 km-en keresztül békésen halad, majd az Ontario-tó közelében zúgókon felgyorsulva érkezik meg a zuhataghoz, ahol 55 m-es eséssel dübörögve zúdul le a mélységbe. Indiánok nevezték el Niagarának, mely mennydörgő vizet jelent…

Olaszország, Casa delle Vestali, Foro Romano - Roma

A Vesta templom mögött állt a Vesta-szüzek háza. Itt éltek a papnők akik a szent lángokat őrizték. Az 50 szobából álló hatalmas épületegyüttes valamikor összeköttetésben volt a templommal. A belső udvarra néző szobák maradtak fenn a legjobb állapotban. A négyszög alaprajzú ház nagy kertet fogott körbe. A Vesta-papnők szobraival szegélyezett udvar kis…

Horvátország, Naklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk, szerencsére már csak szemerkélt. Mikor kikászálódtam az autóból egyből az jutott eszembe, hogy ezentúl is…

Csehország, Régi zsidó temető - Prága

A XI. században a prágai vár köré épült települések lakói már a Moldva jobb partján is kezdtek házakat építeni. Így jött létre az Óváros is. A középkorban a városrész két külön zsidó közösségnek, az askenáziaknak és a szefárdoknak az otthonává vált. A két csoport fokozatosan összeolvadt és egy gettóba szorult. Az őket sújtó megkülönböztetést 1784-ben némileg enyhítette II…

Bosznia-Hercegovina, Blagaj, Európa legnagyobb forrása

Mostartól 12 kilométerre, délre fekszik. Már az illírek és a rómaiak is erődítményt építettek a falu fölé magasodó Hum-hegyre. A 15. században a kérész életű független Hercegovina központja is volt. A vár állítólag egy órányi gyaloglással elérhető, de mi a tűző napon 40 fok körüli hőmérsékletben nem sétáltunk el odáig. Blagaj településen Stjepan-grad…

Litvánia, Baltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már akkor, kimondva vagy kimondatlanul igyekeztek elkülönülni a „nagy hazától”, bár politikai és gazdasági értelemben természetesen oda tartoztak…

Horvátország, Pula - Amfiteatar

A pulai ellipszis alakú amfiteátrum a ma is létező 6 (!) legnagyobb római amfiteátrumok közé tartozik. Eredetileg Claudius császár építtetett ide egy kis arénát, majd ezt Vespasianus császár, Krisztus után 79-ben megnagyobbíttatta, hogy gladiátorjátékokat is lehessen benne rendezni. Amikor felépítették, az amfiteátrum széles üléssorain 23.000 fős nézősereg…

Magyarország, Bucsu - Savaria vízvezeték

Pannoniában a katonai megszállást követő polgári berendezkedést a terület felmérése előzte meg. Ókori mérnökök jelölték ki az utakat, városfalakat, utcákat, földterületeket és közműhálózatot. Savaria város alapítása leírások alapján Kr.u. 41-54-re tehető, Claudius császár uralkodásának idejére. A város Colonia Claudia Savariensium nevet kapta. Egy…

Olaszország, Róma-Capitolium

Róma hét dombja közül az egyik legmagasabb, és leghíresebb a Forum Romanum, és a Campus Martius között található Capitolium. A Capitoliumon viszonylag kevés ókori, római rom található, a hely inkább középkori palotákkal van tele. Az épületek nagy részét Michelangelo tervezte. A Capitolium főtere a Piazza del Campidoglio, amely, és a körülötte álló…

Lengyelország, Krakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi tere volt (Ekkor ugyanis Krakkó volt a Lengyel Királyság fővárosa). 200x200 m-es területe azért alakult…

Ausztria, Salzburg, Schloß Hellbrunn, Wasserspiele

Amint azt korábban már írtam, amikor a kastélyparkot látogattuk meg, hatalmas zsivaj, taps és nevetés hallatszott a kastély mögül. Visszaindulás előtt megállapítottuk, hogy a kastély mögött egy nagy szökőkútpark (németül Wasserspiele - vízi-játékok) található. Egyöntetűen megállapodtunk abban, hogy e miatt még visszajövünk, valamint a botanikus kert…