»Utazás»Hotel

Hotel

Magyarország, Szirák, Teleki-Degenfeld kastély(szálló), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre valami jót is írhatok a magyar kastélyokkal kapcsolatban. Múltkor írtam a bélai Baldacci kastélyról és arról, hogy ott milyen szívélyesen fogadtak és hogy megtekinthettük gyakorlatilag az egész kastélyt. Most itt is ilyen vendéglátásban részesültünk, ráadásul itt sem kellett fizetni semmiért. Maga a kastély igen impozáns…

Svájc, Furka hágó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hazafelé menet több hágón kellett átmenni, ezek közül az egyik a Furka hágó. 2436 m magas a hágó teteje. Sajnos egész úton hazafelé elég rossz időt fogtunk ki, így jó (szép) képet nem tudtunk itt csinálni, pedig szép időben igen látványos hely lehet. Egyik érdekessége, hogy Európa egyik fő vízválasztó vonala itt húzódik. A…

Ausztria, Kapfenstein, Schloß Kapfenstein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még egy magánkastély! Nem véletlenül hívják Stájerország ezen régióját vulkánvidéknek, a megfelelő stratégiai pontokon szinte mindenhol várat építettek, ami rendszerint valamilyen vulkáni kúp volt. A vulkánvidék kifejezés persze arra vonatkozik, hogy a terület alapvetően a vulkáni tevékenység hatására alakult ki, jellegzetes…

Görögország, K!SS* Korfu, Messonghi, Apollo Palace

Szerencsésen megérkeztünk Korfu (Kerkyra) szigetre ahol 22:30-kor még 26 fokot mutatott a hőmérő. A bőröndöm először nem ismertem meg, mert elveszett róla az új öv. A késő éjszaka ellenére is vadul dudáló buszsofőrrel egymás után álltunk meg halványan kivilágított Hotelek előtt, ahol pár ember kiszállt és eltűnt a sötétségben. Végre mi is célhoz értünk…

Spanyolország, Puerto de la Crus, Apartementos Casablanca****

Az IBÈRIA légitársasággal utaztunk egy fura gépen, ami hosszúra volt nyújtva és a farkára volt hegesztve a hajtóműve. Nem tudtam elképzelni hogyan fog majd a levegőbe emelkedni, sőt orra bukás nélkül leszállni. Ráadásul a belsejében súrolta majdnem a fejem teteje a mennyezetet, olyan alacsony volt. Szerencsére sikerült felszállnunk és landolni is. Bár…

Németország, K!SS* Amedia Hotel, Berlin

Berlinben felkerestük a szállóhelyünket, ami a főváros előkelő negyedében volt, direkt a sétálóutcában (Kurfürstendamm). Az Amédia**** hotel szinte beleolvadt az üzleti kirakatok és vendéglátó egységek közé, sokszor simán elsétáltunk mellette, mielőtt észrevettük volna. Egyszerre ritkán jöhet 40 vendég, mert a recepción láthatólag túl voltak terhelve a feladattal…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Guía de Isora, Abama Hotel Golf & Spa*****

Autóba ülve bekapcsoltuk az iPhone navigálóját, ami szűk utcákba és valami járhatatlan erdei útra vitt bennünket... ezért inkább magunktól próbáltunk eligazodni. Követtük a többi autót a szerpentinen, ami aztán hosszan kanyargott, mint valami veszett, részeg kígyó. Letértünk a Masca hasadék felé, de sokáig nem jutottunk, mert vastag ködbe keveredtünk…

Görögország, Faliraki, Rodosz sziget, Hotel Colossos Beach****

Most repültem harmadszorra, úgyhogy még izgalmas a repülés, főleg amikor göröngyös úton repülünk. Egy kis verekedés után sikerült az ablaknál helyet foglalnom, tehát gyönyörködhettem a ködben. NIKI-FLY-al repültünk, egészen új gép volt, de remélem nem akkor tesztelték. Képernyőn mutatták, hogy merre járunk éppen és pont a Balaton felett repültünk el…

Magyarország, Rátót, Széll kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szentgotthárdról hazafelé beugrottunk Rátótra, ahol a Széll kastélyban vacsoráztunk. Ennek a kastélynak a sorsa is nagyon jellemző a többi magyarországi kastély sorsára. A kastélyt Széll Kálmán apja, Széll József 1865-ben vásárolta meg és Hauszman Alajos, a neves építész alakította át 18 szobás kastéllyá. Gyakran megfordult itt Deák Ferenc is…

Ausztria, Neustift bei Sebersdorf, Schloß Obermayerhofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb kastély, ezt szerencsére legalább kívülről meg lehetett tekinteni. A kastély és az előtte lévő volt gazdasági épületek tökéletes állapotban vannak, ezek a gazdasági épületek akár Angliában is lehetnének. Maga a kastély pazar kiállítású és tökéletesen rendbe lett hozva, mivel egy 4*-os szálloda működik benne. Úgy reklámozzák…

Spanyolország, Carrer del Rosselló, 394, 08025 Barcelona

Az Ayre Hotel Rosellon-ban szálltam meg nemrég, remek szállás, barátságos, kitűnő szolgáltatásokkal. A szobák tiszták és a nyolcadik emeletről tökéletesen rálátni a Sagrada Familiara. E mellett a tető terasz mindent visz, a helyi klímának köszönhetően, decemberben is ki lehet élvezni a 20 fokos napsütésben. A reggeli pazar és bőséges. nincs panaszom…

Magyarország, Spirit Hotel, Sárvár

Ötcsillagos wellness szálloda, nagyon jól éreztük magunkat.

Németország, Bernau am Chiemsee

Aschau im Chiemgau-ban tett látogatásaim alatt többször felmerült bennem az a kérdés, hogy ha a körforgalomban nem megyek vissza rögtön az autópályára, akkor a szomszédos település vajon mit tartogat. Mivel irányban hazafelé kellett menni, így legutóbb eljöttem ide is. Az igaz, hogy a rendezettségen és a jó ellátottságon túl azért nem minden német községben…
Oszd meg ezt az oldalt: Hotel