»Utazás»Krakkó

Krakkó

Lengyelország, Krakkó, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először tisztázzuk a lengyelül eléggé kacifántos nevet: ez az Isteni Irgalmasság Szentéje. Azt már a zakopánei látogatásunkkor is láttuk, hogy a lengyelek nagyon értenek a templomépítéshez (régen és most is). Látszólag egy egyszerű betonszerkezet, de valójában egy nagyon puritán, de mégis látványos templom épült a területen…

Lengyelország, Krakkó, a Posztócsarnok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre új anyaggal tudok jelentkezni. A múlt hetet Krakkóban és környékén töltöttük a nejemmel és végre jó időnk volt majdnem végig. Krakkót alaposan szét kell darabolnom, mert szinte minden épülete (a belvárosban) műemlék, amiről litániákat lehetne írni. Mondjuk ezt azért el szeretném kerülni, de a fontosabb helyeket, épületeket…

Lengyelország, Opactwo Benedyktynów w Tyńcu (Benedek-rendi Kolostor Tyniec-ben), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét Krakkó mellé látogatunk el. Ez a község gyakorlatilag határos Krakkóval és a Visztula D-i partján található. Krakkóból a Tyniec-i úton lehet megközelíteni, a belvárostól számítva kb. 10 km. Állítólag hajóval is el lehet idáig jönni, erre vonatkozóan nem találtam semmit Krakkóban, de ettől még igaz is lehet. A kolostor…

Lengyelország, Krakkó, Galeria Krakowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még egy téma eszembe jutott Lengyelországgal (és itt most Krakkóval) kapcsolatban. Amit eddig bemutattam, az a történelmi helyeket (meg a természeti szépségeket) mutatta be. De azt ne higgyük, hogy lengyel barátaink ne lépnének a fejlődés rögös útjára, az egész ország tele van modern épületekkel (legalábbis amerre jártunk…

Lengyelország, Krakkó, Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego (Krakkói Jagelló Egyetem Botanikus Kertje)

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki végigkövette a beszámolóimat, az látta, hogy ahol egy botanikus kert a látóterünkbe került, azt igyekeztünk megtekinteni, itt sem volt másképp. A nevét azért írtam ki ilyen hosszan lengyelül, mivel ez a neve, így lehet a térképen megtalálni. A belvárostól nincs messze, ha úgy alakul, akkor gyakorlatilag fél óra alatt egy laza sétával el lehet érni…

Lengyelország, Krakkó Főtér

Krakkó jó hely. Ha jól akarod érezni magad, jókat akarsz sétálni, érdekel a történelem, a kultúra, de emellett szeretnél jókat enni és inni-és mindezért ne kelljen sokat fizetni, akkor menj Krakkóba. Mi Karácsony és szilveszter között töltöttünk itt 3 napot, és mindenki élvezte, 9 éves kisfiúnk, 3 huszonéves fiúnk, sőt, még a barátnőik is. Ez tényleg ritkaság…

Lengyelország, Krakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi tere volt (Ekkor ugyanis Krakkó volt a Lengyel Királyság fővárosa). 200x200 m-es területe azért alakult…

Lengyelország, Krakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny) - a Jagelló Egyetem, Campus Maius Ezekről most nem fog szó esni, de azért mint említettem van még bemutatni való…

Lengyelország, Krakkó, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet ugyanúgy kerülgettük eddig, mint Szlovákiában Vlkolinecet (lásd OTT). Soha nem volt rá idő valamiért, ezzel kapcsolatban most már kijelenthetem, nagy kár volt érte. Ha valamit ki kellene emelnem az idei utamból, az Ojców-i Pieskowej Skála-i kastély mellett a Collegium Maius voltak a legszebb látnivalók! A Collegium…

Litvánia, Baltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már akkor, kimondva vagy kimondatlanul igyekeztek elkülönülni a „nagy hazától”, bár politikai és gazdasági értelemben természetesen oda tartoztak…

Lengyelország, Kraków, Oskar Schindler gyára és gettó

Auschwitz után meglátogattuk Schindler gyárát, a Krakkói Gettót és a Plaszóvi munkatábor mai területét. A Plaszóvi tábor területén ma már a város valamint sűrű erdő áll, emlékművekkel és táblákkal, valamint Amon Göth akkori villáját sem sikerült megtalálni. Vagy átalakították, vagy nem jó helyen kerestük. Egy 92-es fényképen még az eredeti állapotban látható…

Lengyelország, Krakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó túlsó partján hagyni, ez a kis plusz séta szerintem mindenkinek bele kell férnie (meg néhány óra alatt nem elintézhető a vár)…

Lengyelország, Krakkó, Schindler gyár

Schindler gyárában ma múzeum működik, bemutatja Krakkó életét a német megszállás alatt. Megrázó képet fest a zsidóüldözésről, testközelbe hozza azt, ami a filmben látható. Profi kiállítás, minden tisztelet a megalkotóinak. Intenzív élmény, képi és hanghatások, valóban megérinthető és megérintő tárgyak. Ha Krakkóban jártok, ne hagyjátok ki. Belépő 16 Zl…

Lengyelország, Krakkó Hotel Florian

Karácsony és szilveszter között 3 napot töltöttünk itt 4 fiúnkkal, plusz kettőjük barátnőivel. Egy csodálatos appartemant hotelban laktunk.
Oszd meg ezt az oldalt: Krakkó