»Utazás»Marokkó

Marokkó

Marokkó, Essaouira

Beszéltem Ferenccel, most Essaouiraban vannak, ami Safitól nagyjából 110 km-re délre van. Ez az első olyan város, amelyet kifejezetten turistáknak is ajánlanának, talán úgy fogalmazhatnánk meg a legfrappánsabban, ha azt mondanánk, az első európai város Marokkóban. Jól kiépített strandok, hotelek, ezek környékén rend és tisztaság. Ez nem mindig jó, mert…

Marokkó, Safi

Üdvözlet Safi-ból! Gyönyörű helyeken járunk, ez itt a NyiNyi-k, SziSzi-k, TikTik-ek es ZumZum-ok birodalma (szótár: NyiNyi: pók, SziSzi: kígyó, TikTik: skorpió, ZumZum: minden ami repül és csíp). Néha-néha le kell térnünk az aszfaltozott útról, ilyenkor ezer szemmel nézünk a lábunk elé, amikor sátrazunk, a nagy köveket és gyanús lyukakat átellenőrizzük…

Marokkó, Rabat

Üdvözlet Rabat-ból! Igen, az előzetes hír igaz, vannak tenyérnyi skorpiók (a farka végétől az ollói hegyéig), de egyelőre nem kell velük csatázni. Afrika egy más világ, az Európához szokott embert kissé meglepheti. Voltak kellemetlen pillanatok, főleg azért mert még nem tanultuk meg hogyan kell a sok kéregetőt lerázni. Szegénység az van, de afféle tisztességes…

Marokkó, Laâyoune

Üdvözlet Laayoune-ból a Nyugat-Szahara fővárosából! A múltkor arról írtam hogy a Tarfaya-Laayune szakasz nem az óceán mellett lesz, hanem egy kicsit be kell gyalogolnunk a Szaharába. Amitől a leginkább tartottunk, a hőség, végül is nem okozott gondot, a szél viszont annál inkább. Még most is görcsöl a bal lábam az izomláztól. A szél megállás nélkül…

Marokkó, Agadir

Üdvözlet Agadir-ból! Durvul a vidék, eddig még úgy volt, hogy a térképen üresnek jelölt helyeken is lehetett találni valamit, pl. egy tanyaközpontot 1 bolttal. Most már ha a térképen nincs semmi, akkor ott nincs semmi. Reménykedtem benne, hogy a térképen zölddel jelölt helyek erdők, hogy talán még utoljára hűsölhetünk az eukaliptusz erdőkben, hát nem…

Marokkó, Jadida

Ferenc és István jól vannak, két nap múlva elérik Safi városát. Innen majd küldenek képeket, post-ot, vagy amit éppen sikerül. Útjuk során egyre többet haladnak sivatagos, sziklás területen, de azért a kemény szaharai rész még hátra van. A helyiekkel meg mindig gyenge francia nyelvismeretük segítségével kommunikálnak, de egyenlőre nem voltak komolyabb problémáik…

Marokkó, Dakhla

Már három perce töprengem, hogyan is adjam elő a Bozsdur-Dakhla sétát. Megpróbálom egyszerűen, aztán hátha belemelegedek. A sivatag már nagyon sivatag, alig vannak növények, sőt, a képekről látni fogjátok, van ahol az élet nincs jelen. Nekünk több mint 300 kilót kellett ebben a pokolban megtennünk. A próba keményebb volt, mint vártam. Talán kezdem azzal…

Marokkó, Boujdour (Cabo Bojador)

Laayune-t elhagyva, nekivágtunk az egyre fokozódó kietlenségnek. A Szaharán keresztül gyalogolni állítólag gyakorlati lehetetlenség. Nagyon komoly autós vagy tevés kísérő karavánra van szükség, és még így is könnyen előfordulhat hogy az elkepesztően magas hőmérséklet, a homokviharok és a mérgező állatok végleg kikészítik a fehér embert. Az egyetlen…

Marokkó, Tarfaya

Üdvözlet Tarfaya-ból! Holnap átlépjük a Nyugat-Szahara politikai határát, azt hogy politikai azért hangsúlyozom, mert a geológiai határt már két-háromszáz kilométerrel ezelőtt átléptük. Mit lehet erről a Szaharáról mondani? Valamelyik keleti nép (lehet hogy az Iráni) a sivatagot Achriman herceg birodalmának tulajdonította. Ahriman a sivárság, a halál…

Marokkó, Fes

Tangerből busszal indultunk tovább. Útközben megálltunk egy pihenőre, ahol egy elég bizarr étkezde volt. Nem mertem ott enni. Bárhol máshol, de ott nem! Fesbe késve érkeztünk, de még sötétedés előtt. A buszállomáson rögtön felajánlotta a segítségét egy fiatalember, mondván hogy majd ő útbaigazít minket. Miután sem túl sok időnk, sem energiánk nem volt…

Marokkó, Asilah

Tegnap beszéltem Ferenccel. Afrika abszolút kulturális váltás. Tiszta, fehér pólóikban, nyakvédős sivatagi fejfedőikben, hatalmas hátizsákjaikkal a helyiek nem szegény vándoroknak, hanem gazdag európai turistáknak vélik őket. Így most fordult a kocka, nem ők próbálnak forrásokat szerezni, hanem azzá váltak. Marokkó kedves állampolgárai több különböző…

Marokkó, Laâyoune (ENSZ bázis)

Hello ! Délelőtt egy-egy kis cipót ettünk, lekvárra már nem jutott. No ekkor szakadt a fonál. Az utunk folyamán már harmadszor vagyunk a szakadék szélén. Én már direkt engedem hogy kis híján az összeomlás mélységeire jussak. Ahogy a mondás tartja: ha már padlón vagy, ott összeszedhetsz valamit. Ma már fél óránként néztük a bankautomatát, mivelhogy egy lyukas petákunk se maradt…

Marokkó, Mauritán határ

A határátkelőnél éjszakáztunk sátorban, a Mauritán belépés igen hosszadalmas. Első alkalommal nappal érkeztünk a szálláshelyre ami a határ mauritániai oldalán egy szekértábor volt, körben 2-szeres gyűrűben géppuskás katonai dzsipekkel katonák vigyáztak ránk. Gida felavatta hajnalban a mobil vécénket. Továbbhaladva átmentünk egy Nemzeti Parkon, ahol…

Marokkó, Dar-el-Beida

Újra beszéltem Ferenccel: Elhagyták Rabatot, és megerősítette, hogy az autóból készült képek egy - a rabati nagykövet nagylelkűségének köszönhető - kis városnézés során készültek, az autóból pontosan ott szálltak ki, ahol beültek, tehát csalás nem történt. A rovarvilág egyre érdekesebb lesz, Ferenc szerint a hangyák mérete exponenciálisan növekszik…

Marokkó, Casablanca

Sokszor megfordultam már itt, de nem igazán jön be ez a hely. Van egy hatalmas mecset, ami zöld és szép. Itt forgatták a Casablanca című filmet és még mindig abból akarnak élni, na meg a bazárban kapható bóvlikból, amit a helyi körülményekhez képest bazi drágán árulnak. A Hyatt hotelben van sok ereklye a filmből. Itt jól meg lehet szállni. Fényképezni…

Marokkó, Larache

Ferencék lassan elérnek Rabatba, ahol van nagykövetség vagy konzulátus, és egész barátságosnak tűntek email-ben. Azt ígérték onnan lesz fénykép, blog, videó stb. Addig annyi, hogy tenyérnyi skorpiókkal csatáznak...
Oszd meg ezt az oldalt: Marokkó