Laâyoune (ENSZ bázis)

Hello ! Délelőtt egy-egy kis cipót ettünk, lekvárra már nem jutott. No ekkor szakadt a fonal. Az utunk folyamán már harmadszor vagyunk a szakadék szélén. Én már direkt engedem hogy kis híjján az összeomlás mélységeire jussak. Ahogy a mondás tartja: Ha már padlón vagy, ott összeszedhetsz valamit. Ma már fél óránként néztük a bankautomatát, mivelhogy egy lyukas petákunk se maradt…

Mauritán határ

A határátkelőnél éjszakáztunk sátorban, a Mauritán belépés igen hosszadalmas. Első alkalommal nappal érkeztünk a szálláshelyre ami a határ mauritániai oldalán egy szekértábor volt, körben 2-szeres gyűrűben géppuskás katonai dzsipekkel katonák vigyáztak ránk. Gida felavatta hajnalban a mobil vécénket. Továbbhaladva átmentünk egy Nemzeti Parkon, ahol…

Essaouira

Beszéltem Ferenccel, most Essaouiraban vannak, ami Safitól nagyjából 110 km-re délre van. Ez az első olyan város, amelyet kifejezetten turistáknak is ajánlanának, talán úgy fogalmazhatnánk meg a legfrappánsabban, ha azt mondanánk, az első európai város Marokkóban. Jól kiépített strandok, hotelek, ezek környékén rend és tisztaság. Ez nem mindig jó, mert…

Dakhla

Már három perce töprengem, hogyan is adjam elő a Bozsdur-Dakhla sétát. Megpróbálom egyszerűen, aztán hátha belemelegedek. A sivatag már nagyon sivatag, alig vannak növények, sőt, a képekről látni fogjátok, van ahol az élet nincs jelen. Nekünk több mint 300 kilót kellett ebben a pokolban megtennünk. A próba keményebb volt, mint vártam. Talán kezdem azzal…

Laâyoune

Üdvozlet Laayoune-ból a Nyugat-Szahara fővárosából! A múltkor arról írtam hogy a Tarfaya-Laayune szakasz nem az óceán mellett lesz, hanem egy kicsit be kell gyalogolnunk a Szaharába. Amitől a leginkább tartottunk, a hőség, végül is nem okozott gondot, a szél viszont annál inkább. Még most is görcsöl a bal lábam az izomláztól. A szél megállás nélkül…

Boujdour (Cabo Bojador)

Laayune-t elhagyva, nekivágtunk az egyre fokozódó kietlenségnek. A Szaharán keresztül gyalogolni állítólag gyakorlati lehetetlenség. Nagyon komoly autós vagy tevés kísérő karavánra van szükség, és még így is könnyen előfordulhat hogy az élkepesztően magas hőmérséklet, a homokviharok és a mérgező állatok végleg kikészítik a fehér embert. Az egyetlen…

Casablanca

Sokszor megfordultam már itt, de nem igazán jön be ez a hely. Van egy hatalmas mecset, ami zöld és szép. Itt forgatták a Casablanca című filmet és még mindig abból akarnak élni, na meg a bazárban kapható bóvlikból, amit a helyi körülményekhez képest bazi drágán árulnak. A Hyatt hotelben van sok ereklye a filmből. Itt jól meg lehet szállni. Fényképezni…
Oszd meg ezt az oldalt: Marokkó