»Utazás»Pest megye

Pest megye

Magyarország, Vácrátót ősszel (2012), SzG3

Ezen a hétvégén ismét kimentünk Vácrátótra, egyrészt a gyönyörű szép őszi idő és a színek miatt, másrészt azért, mert úgy saccoltam, hogy az új üvegházak talán elkészültek. Ez részben igaz is lett, a régi üvegházat ismét látogatni lehetett, valamint az újak közül elkészült a pozsgásokat és kaktuszokat bemutató rész, valamint a másik üvegházat ez előbbivel…

Magyarország, Veresegyház, Medveotthon

Veresegyházon 1998. november 24-én nyílt meg Közép-Európa egyetlen medvemenhelye, a 3,5 hektárnyi egybefüggő kifutójában kedvükre játszhatnak az embertelen (vagy inkább medvetelen) tartási körülmények közül kimentett barnamedvék. A parkban egyéb állatok, többek között farkasok is vannak. Két mesterséges tó van kialakítva a medvéknek, melyet rendszeresen utántöltenek…

Magyarország, Budapest, Magyar Vasúttörténeti Park, Gőzmozdony fesztivál, 2012. 09., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén már szinte menetrendszerűen látogattuk meg az éppen aktuális gőzmozdony fesztivált. Az idő rendkívül alkalmas volt a program lebonyolításra. Miután meglehetősen hasonló volt a múlt évihez, így most nem fogom nagyon részletesen leírni. Az idei programot a MÁV 411.118-as pályaszámú mozdony felújításának befejezése köré szervezték…

Magyarország, Pilis - Kőhegyi turistaház 2, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kivételesen visszatérek egy témához, egyrészt egy kedvező tapasztalat, másrészt egy nagyon kedvezőtlen tapasztalat miatt. A Kőhegyi turistaházat több ok miatt szeretjük a feleségemmel: úgy működik, mint egy klasszikus turistaház (és legalább működik!), jó a személyzet és viszonylag olcsón lehet meleg ételhez jutni, a Kő leves…

Magyarország, Budapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet. Igen pici a Füvészkert, így javaslom, ne sokat várjunk tőle. Így télen elsősorban…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Baross téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy kicsit rendhagyó beszámoló sorozatot indítok az útjára, ez a 4-es metró állomásairól, ill. felszíni létesítményeiről fog szólni. Ezt azért bontom szét állomásokra, mert szinte mindegyik más és más (mármint építészetileg), valamint a sok kép kezelhetetlen lenne. Kezdjük a Baross téri ideiglenes végállomással. Ezt…

Magyarország, Gödöllő, a Szent István Egyetem botanikus kertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Gödöllőn azért a kastélyon túl is van egy-két látnivaló, ezek közül az egyik ez a kis botanikus kert. Ide teljesen véletlenül kerültünk, mivel mi végig a gödöllői arborétumot kerestük (rossz helyen, mert nem néztem utána az interneten) és valami ok miatt (ez a vasút túloldalán látható, sűrűnek tűnő fenyves miatt történhetett…

Magyarország, Budapest - Red Bull Air Race Világfutam 2007

Új helyszínek, új pilóták, új versenyformátum. A Red Bull Air Race Világfutam 2007-ben magasabb fokozatra kapcsol. A korábbi nyolc futam helyett tizenkettőt rendeznek, az új helyszínek között szerepel Rio, San Diego és a svájci Intarlaken is. Ebben az évben három új pilóta száll versenybe, vagyis immár 14 nemzetközileg elismert pilóta küzd az Air Race világbajnoki címéért…

Magyarország, Budapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora, déli végén pedig a Szent János-lovagrend vára és ispotálya állt. 1790-ben a bécsi udvar a főherceg kezdeményezésére…

Magyarország, A gödi Duna-part, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez most csak egy kis szösszenet - életkép lesz (talán). Gödön található a Huzella kert nevű hely, amelyről kiderült, hogy a budapesti Füvészkert filiáléja. Nemrég erre jártam és megpróbáltam bejutni. A kapu zárva volt és csak egy telefonszám volt megadva, hogy ott kell érdeklődni a látogatás után (ezt mondjuk tudtam, de a remény…

Magyarország, Zsámbék, premontrei templomrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely valahogy eddig mindig elkerült (vagy én kerültem el?), de most végre útba tudtam ejteni. Sajnos az idő nem volt nagyon jó, mire ide értem, szépen beborult. Már az elején akadályba ütköztem, mert bár ez Zsámbék leghíresebb látnivalója, a tájékoztatás, maradjunk ennyiben, nem a legmegfelelőbb. Mivel nem a főút mellett…

Magyarország, Budapest, FCSM - Dél-Pesti Szennyvíztisztító Telep, nyílt nap, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy olyan helyet mutatok be, ami első látásra nem igen szokta felkelteni az emberek érdeklődését. Ez egy szennyvíztisztító telep. Lássuk be, ez azért eléggé hátul szokott szerepelni egy bakancslistán. Engem viszont nagyon is érdekelnek azok a nyílt napok, amikor olyan helyre is el lehet jutni, ahová egyébként nem. Több…

Magyarország, Galgahévíz, Szent András domb

GALGAHÉVÍZ, SZENTANDRÁSPART Mi itt gyújtunk tüzet. Hívj, ha csatlakozni akarsz hozzánk: 06 20 8244767 RÖVID TÖRTÉNET: A falutól délnyugatra elhelyezkedő Szentandráspart elõször a Pesty Frigyes féle Helynévgyûjteményben szerepel Késõbb Galgóczi K. említi a hévízi kolostor maradványait. Reiszig Ede szerint a hajdani kolostor alapfalai még látszanak…

Magyarország, Tóalmás, az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most következzen néhány sikertelen kastély látogatás. Ezek közül az első ez a kastély volt. Itt még bosszankodni is volt okom, mivel direkt utána néztem az interneten, hogy meg lehet-e látogatni Őket, mivel tudtam, hogy egy alapítvány kezelésében van a kastély, így elképzelhető volt az is, hogy esetleg zárva vannak. Az interneten…

Magyarország, Budapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben. Az idő is kitűnő volt, sort sem találtunk. Igaz, este 9-re mentünk oda, de a zárásig meglévő 1 óra…

Magyarország, Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Skanzen)

Tradicionális családi kirándulás, (szinte) minden évben eljövünk ide, néhány éve követtem már el hasonló témájú bejegyzést. Mivel azonban a szabadtéri múzeum építése folyamatos, mindig találni valami újat, hogy a szezonális vagy alkalmi programokról már ne is beszéljek. Szóval - a téli hónapokat kivéve - az év bármely szakában, bárkinek ajánlható program…

Magyarország, Aquincum, Aréna, Katonavárosi Amfiteátrum

Budapest római romjainak egy jelentős része. Aquincum katonai (katonavárosi) amfiteátruma a település két arénája közül a nagyobbik. A másik a polgárvárosi amfiteátrum. A katonai amfiteátrum a mai Budapesten a katonai tábortól délre, a III. kerületi Nagyszombat utca-Pacsirtamező utca-Viador utca-Szőlő utca által határolt területen található. Egy építési…

Magyarország, Középkori szerzetesek 03 - Ócsa, Premontrei kolostor és református templom

Érdekesség, hogy a hódoltság idején a törökök is, és a magyarok is használták istentiszteletre. A bejárat melletti falon a bevágások azt jelzik, hogy a törökök itt élezték a kardjaikat. Itt forgatták a Katedrális c. filmsorozatot. Az egykori ócsai premontrei kolostor ma református templom. A 13. századi román stílusú, három hajós, kereszthajós bazilika…

Magyarország, Budapest, a Cinkotai Tájház, SzG3

Nemrég a feleségem a XVI. kerületben járt fejtágításon. Megnéztem, hogy mit lehet addig megnézni (mivel elvittem autóval), és gyakorlatilag csak erre bukkantam. Igazából ezt sem lehetett megnézni, mivel gyakorlatilag állandóan zárva van (esetleg valami jeles napon van nyitva, ill. telefonon történő előzetes egyeztetéssel látogatható). Budapest XVI…

Magyarország, Budakeszi, Arborétum, SzG3

A feleségem felvetette, hogy miután a kisebbik unokám is már másfél éves, menjünk el majálisozni, de ne valami zsúfolt helyre. Utánanéztem az interneten és kiderült, hogy a budakeszi Arborétumban is lesz majális. Mivel még ott nem voltunk, kitaláltuk, hogy menjünk oda. A majálisból nem sok látszott, az egyik tisztáson volt egy ugráló vár és egy szabadtéri…