»Utazás»Pest megye

Pest megye

Magyarország, Budapest, a Lajta (Leitha) Monitor Múzeumhajó a Parlament előtt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén ismét kikötött a Lajta Múzeumhajó a Parlament előtt. Ma délelőtt 9-kor volt az átadása, elég nagy készülődés volt mindenfelé, sok készenléti rendőrrel, katonával. A Dunán is katonai hajók cirkáltak. Sajnos pont 9-kor nem tudtam ott lenni, így a ceremóniát nem láthattam. Remélem a későbbiekben a belsejét is meg tudom tekinteni…

Magyarország, Budapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen érdekes volt), úgy gondoltuk, hogy onnan már nincs messze a Kopaszi gát, valamint az ígérkezett az utolsó…

Magyarország, Budapest, a Várkert bazár I. ütemének átadása, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha hivatalos levél lenne ez a beszámoló, akkor így kezdeném: folyó hó 3-án hivatalos utam során érintettem a Várkert bazár I. ütemének átadási helyszínét, amelyet sajnos pont az átadási ünnepség miatt nem tudtam megtekinteni. Ez úgy nagyjából azért stimmel. Alapvetően elfeledkeztem róla, pedig meg akartam nézni és csak ahogy…

Magyarország, Budapest, Campona - Tropicarium, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét el akartam menni az unokámmal az Állatkertbe, de akkora tömeg volt, hogy ki sem szálltunk az autóból, hanem egyből elmentünk a Camponához megnézni a Tropicáriumot, amit még eddig nem láttunk (Újpesttől majdnem 30 km!). Elsősorban a halak kedvelőinek lehet ajánlani, akkora akvárium parádé van, amit még eddig nem láttam sehol (Magyarországon)…

Magyarország, Budapest, a Hősök tere, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki Budapestre ellátogat, az nagy valószínűséggel megnézi a Hősök terét (a térburkolat minőségét leszámítva úgy rendben van az egész). A Hősök tere Budapest legtágasabb, legnagyobb hatású tere a XIV. kerületben, szűkebb értelemben véve a Millenniumi emlékművet jelöli. A Hősök tere az előtte fekvő Andrássy úttal együtt a Világörökség része…

Magyarország, Budapest, Szent István bazilika, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, mostanában csak Budapest eddig be nem mutatott turisztikai helyinek ismertetésére van időm, sajnos ebben is csak lassan tudok haladni. A bazilika tényleges turisztikai célpont, egyrészt az igen jó elhelyezkedése, másrészt az impozáns építészeti volta miatt (sokaknak persze vallási okok miatt is). Pedig nem igazán…

Magyarország, Budapest, Mesterségek Ünnepe

A Népművészeti Egyesületek Szövetsége 1987. óta minden évben az augusztus 20-i rendezvények keretében rendezi meg a magyarországi kézművesek legnagyobb országos találkozóját, a Mesterségek Ünnepét a Budai Várban. Ez a rendezvény egyre nagyobb szakmai és idegenforgalmi sikert hoz, a résztvevők és a látogatók száma folyamatosan nő. 1994. óta a Mesterségek…

Magyarország, Budapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet. Igen pici a Füvészkert, így javaslom, ne sokat várjunk tőle. Így télen elsősorban…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára (Történelmi épületcsoport), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Városligetbe látogatunk el, ott is a Vajdahunyad várát nézzük meg, hivatalos nevén Történelmi Épületcsoportot. Alpár Ignác alkotása. Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét…

Magyarország, Budapest, Pál-völgyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki figyelte az eddigi beszámolóimat, az tudja, hogy eléggé barlang mániások vagyunk. Így esett, hogy nemrég megnéztük (immár sokadszorra) a Pál-völgyi barlangot. Könnyű idejutni úgy busszal, mint autóval. Budapest abban a szerencsés helyzetben van, hogy több nyilvános barlang is található a területén. Ezek közül az egyik ez…

Magyarország, Budapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük meg a helyszínt (ez más okból kifolyólag utóbb még jobb megoldás lett, mint először gondoltuk). A lift mellett…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott a magáénak, s ugyancsak híres volt Assur-Uballit asszír uralkodó állatkertje is. Az ókori Egyiptomban már Hatsepszovet királynő idejében létesítettek állattartó kertet…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró Móricz Zsigmond téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lassan-lassan eljutottunk a kifelé menő szakaszhoz, innen már gyorsabban mennek majd a dolgok, mert már nem olyan látványosak, vagy szépek a megállók, mint a Belvárosban. Itt már megint megjelenik az aluljáró (jogosan), szép, de az egy kaptafa stílusban készült. A felszíni létesítménye pedig kifejezetten sablonos. Maga…

Magyarország, Budapest, a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Dohány utcai zsinagógától elsétáltam a Rumbach Sebestén utcai zsinagógáig, alig pár száz méter van közöttük. Amint azt már említettem, a Dohány utcait nevezik nagy zsinagógának, míg ezt a kis zsinagógának. A zsinagóga 1869 és 1872 között épült közadakozásból, a mór építészet stílusjegyeit felhasználva. Az épület a II…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Érdemes meglátogatni, szerintem a Nagyszikla felújítása nagyon jól sikerült, érdemes körbemenni rajta, a kilátás gyönyörű. Felnőtt belépő: 1650 Ft (Megéri) További túra - és egyéb videóért iratkozz fel YOUTUBE csatornámra: https://www.youtube.com/user/MCBUBU0

Magyarország, Szabadság Szobor

A Gellért-hegyi Szabadság-szobor Budapest egyik jelképe. Felemelt kezében pálmafaágat tartó nőalak, Kisfaludi Strobl Zsigmond 1947-ben elkészült alkotása. Maga a szobor 14 méter magas, amely talapzatával együtt 40 méter magasra emelkedik a 235 méter magas Gellért-hegy fölé.

Magyarország, BME CH épület

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kara három mérnöki szakért felelős. Az Egyetem, melyet 1782-ben alapítottak, az első vegyészmérnöki oklevelet 1907-ben adta ki. A biomérnöki szak 1976, a környezetmérnöki pedig 1999 óta működik.

Magyarország, Középkori szerzetesek 03 - Ócsa, Premontrei kolostor és református templom

Érdekesség, hogy a hódoltság idején a törökök is, és a magyarok is használták istentiszteletre. A bejárat melletti falon a bevágások azt jelzik, hogy a törökök itt élezték a kardjaikat. Itt forgatták a Katedrális c. filmsorozatot. Az egykori ócsai premontrei kolostor ma református templom. A 13. századi román stílusú, három hajós, kereszthajós bazilika…

Magyarország, Zúzmara Félmaraton és Futófesztivál

Szombat délután mentem fel Pestre bátyámhoz, hogy másnap reggel menjünk futni a Zúzmara Félmaraton és Futófesztiválra. Kisebb könyörgés árán tesóm is benevezett, úgyhogy az 5 kilométeres távon indultunk. Amikor neveztünk, még nem sok versenyen voltam, nem is emelték ki külön, hogy van férfi-női póló ezért S-est kértem, amiről kiderült, miután megkaptam, hogy igencsak rövid rám…

Magyarország, Brutálfutás 11.0

A Brutálfutás az egy igazi bulival kevert akadályfutás, amin nehéz nem vigyorogva végigmenni, miközben a sárban kúszol a szögesdrót alatt, hason száguldasz le egy fóliacsúszdán miközben slaggal fröcskölnek, szalmabálákon ugrálsz és hasonló finomságok. Harmadszorra teljesítve mostanra már külön helye van a szívemben a Brutálfutásnak. Három évvel ezelőtt…
Oszd meg ezt az oldalt: Pest megye