»Utazás»Plitvice

Plitvice

Horvátország, Plitvice Nemzeti Park

Horvátország 7 Nemzeti Parkja közül a legjelentősebb a Plitvicei tavak vidéke. A Nemzeti Park területe 295 km2, ebből a tavak felülete 2 km2. A tizenhat tó észak - déli irányban, füzérszerűen húzódik a Kapela - hegységben.190-200 vízesés köti össze őket. A számuk változó, a vízbőségtől függően vannak időszakos vízesések is. A nemzeti park több mint 200 négyzetkilométeren terül el…

Horvátország, Veliki slap (Nagy Vízesés) - Plitvicei-tavak

Az itt található táblán olvasható: Ön Horvátország legmagasabb vízesése előtt van. A Nagy Vízesés magassága 78 méter. Magasságán kívül ez a vízesés a többitől keletkezésével is különbözik. Tudniillik, míg a többi plitvicei vízesést a tavak alakítják, a Nagy Vízesés a Plitvice patak a meredek mészkő sziklafalról való zuhanása folytán keletkezett. A…

Horvátország, Spomenik Josipu Joviću - Plitvicei-tavak

Muszáj, hogy pár szóban kitérjünk a Plitvicei-tavak Nemzeti Park történelmére is. 1979 óta, tehát a Nemzeti Park alapítása után 30 évvel a park felkerült az UNESCO Világörökségének listájára is, ahová szinte az elsők között került fel, már ami a parkokat illeti. 10 évvel később, az éves látogatók száma már elérte a 800 ezer főt és csaknem 2000 embernek…

Horvátország, P1 kikötő - Plitvicei-tavak

Az 1949-ben alapított Plitvicei-tavak Nemzeti Park, hivatalos nevén: Nacionalni Park Plitvička Jezera, területe közel 300 km², ebből az itt található 16 tó 2 km²-t tesz ki. A vízbőségtől függően 190-200 vízesést lehet összeszámolni, az északi Proscensko-tó (Prošćansko Jezero) és a déli Sastavci-tó (Sastavći Jezero) között. E két tó között kb. 8 km…

Horvátország, P2 kikötő - Plitvicei-tavak

Ha sikeresen átértünk a kishajóval a P2 kikötőbe, akkor itt kétfelé is mehetünk. Ha van időnk bőven, akkor a P2 kikötőből menjünk busszal az ST3 állomásra, majd sétáljunk vissza a tóparton a P2 kikötőbe. Ha nincs időnk, akkor a P2 kikötőből egyenesen hajózzunk át nagyhajóval a P3 kikötőbe. Mi az utóbbit választottuk, mivel arra gondoltunk, hogy majd…

Horvátország, P3 kikötő - Plitvicei-tavak

Miután megérkeztünk a P3 kikötőbe, kicsit elvesztettük a fonalat, már ami az útirányt illeti. Arra alapoztunk, hogy majd követjük a tömeget, de mivel a nép minden irányba igyekezett, így nem tudtuk, hogy merre is menjünk tovább. Így betértünk az első Souvenir -be és vettünk egy térképet potom 20 kunáért. :-S Na szóval... Van itt sok büfé ismét, játszótér, zöld rét, foci-pálya, stb…

Horvátország, Milanovački slapovi - Plitvicei-tavak

Milanovački slapovi, tehát a Milanovac vízesés. :-) Ez az első szemetgyönyörködtető vízesés, amivel sétánk során szembesülhetünk. A Kozjak-tó amúgy 535 méter magasan fekszik és 47 méter mély, mielőtt ezen a gyönyörű vízesésen keresztül a Milanovac-tóba ömlene. # 495.

Horvátország, Slap Milke Trnine - Plitvicei-tavak

Az úton tovább haladva érjük el a Slap Milke Trnine nevezetű vízesést, amely a Milanovac-tó és a Gavanovac-tó között található. A hely festői környezetben van, leírhatatlan, megfogalmazhatatlan, ezt látni kell, nincs mese. ,-) # 496.

Horvátország, Velike kaskade - Plitvicei-tavak

Sokan a nagy vízesést tartják a Plitvicei-tavak Nemzeti Park legfőbb látványosságának, de szerintünk ez a hely érdemli ki ezt a címet. A Gavanovac-tó itt ömlik bele számtalan vízesésen keresztül a Kaluderovac-tóba, amely már csak 503 méteren fekszik. Emlékeztetőül: 636 méterről indultunk. ,-) A számtalan vízesés mellett megcsodálhatunk még egy barlangot…

Horvátország, Plitvice

A Plitvicei tavakat hazafelé jövet a Krk szigeti nyaralásból ejtettük útba. Felejthetetlen látvány volt, vízesés lépten nyomon.

Horvátország, Plitvicei-tavak

Gyönyőrű hely, varázslatos vízesések! Érdemes megnézni!
Oszd meg ezt az oldalt: Plitvice