»Utazás»Szikla

Szikla

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész. Aki akar, az persze beülhet egy gorál lovaskocsiba és fölmehet úgy a völgy közepéig. Néhány perces gyaloglás…

Magyarország, Pázmánd, hidrokvarcit sziklák, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki ismer engem, tudja hogy a sziklák, mint természeti jelenségek, az egyik kedvenceim közé tartoznak. Ez egy sziklás hely, még ha a kiterjedését nézve nem is túl nagy, de legalább van. Mondjuk én a mészkősziklákat szeretem a legjobban, de itt hidrokvarcit kristályos kőzetek alkotta sziklákat lehet találni. Azt sokan tudják…

Szlovákia, A Szlovák paradicsom, Suchá Belá szurdok - Klástorisko - Hernád áttörés túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában nem azért nem írtam, mert lusta vagyok, de sok volt a dolgom, meg némi anyaggyűjtés is folyt a közelmúltban. Ennek egyik eredménye volt a múlt szombati túra. Ennek egyik kiváltó oka az volt, hogy kíváncsi voltam, tényleg megfelelő kondícióban vagyok-e egy ilyen túrához, a másik pedig az, hogy amikor összeházasodtunk…

Olaszország, Capri - Fraglione sziklák

Nos kérem, aki azt hiszi tudja milyen a kék szín, annak rá kell döbbennie, hogy téved! Ehhez persze el kell utazni Caprira. Ott aztán bárki könnyedén beláthatja, hogy a tenger kék színe olyan varázslatos, olyan csodálatos, hogy azt sem szavak, sem fénykép nem adhatja vissza! Ezt csak személyesen lehet megtapasztalni. Amíg nem jártam ott, addig én is azt hittem, hogy ismerem a kék színt…

Németország, Szász Svájc Nemzeti Park, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először még NDK-s időszakban voltam itt, utoljára pedig 2009-ben. Mit ne mondjak, küllemében, karbantartottságában sokat segített, hogy most már az egyesített Németország része (bár nem volt olyan lepukkadt, mint egyes más részek, inkább az igénytelenség szó jobban visszaadja az akkori állapotokat). Nevére nem találtam magyarázatot…

Szlovákia, Kócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt a problémám, hanem azzal, hogy a busz igen lassú és kényelmetlen. Számításom szerint egy ilyen úton akár 3-4…

Magyarország, Úrkút, az Úrkúti Őskarszt Természetvédelmi Terület, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már megint amiatt kell bosszankodnom, hogy ha hivatalos ügyben megyek valahová, akkor rendszerint meglehetősen rossz az időjárás és alig lehet normális fényképeket készíteni, Így volt most is, pedig igen szép helyeken voltam. Ha én választom meg az időpontot, akkor inkább kivárok egy jó időt és akkor megyek, ilyenkor a képek is sokkal szebbek…

Magyarország, VESZPRÉM, Domonkos kolostor és templomrom

A vár alatti szikla alatt, a csücskénél, a Séd mellett... Nagyon szép a körülötte lévő területtel együtt... Története: Szent Katalin Domonkos Apácakolostor romjai, amiket a köznyelv csak Margit-romoknak nevez, Veszprém Dózsaváros nevű városrészében, a Séd partján lévő Margit téren találhatók. Ha letekintünk a veszprémi vár magasából, jól láthatjuk…

Csehország, Cseh Svájc Nemzeti Park, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha Szász Svájc ismertségét 100-nak vesszük, akkor Cseh Svájc ismertsége Mo-n valahol a 0 és az 5 között van. Én még olyan emberrel nem találkoztam, aki még legalább hallott volna róla. Ez persze a cseheket nem nagyon zavarja, mivel a többi helyhez hasonlóan nem nagyon reklámozzák, mégis tele vannak csehekkel (itt van működő és széles középosztály)…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismerkedjünk meg az egyik kisebb nemzeti parkkal Lengyelországban: ez az Ojców-i Nemzeti Park. Akinek régebbi autós térképe van (mint nekünk) azzal a ténnyel fog szembesülni, hogy a korábban használt utakon nem tud bejutni a nemzeti parkba, ugyanis azokat lezárták (nagyon helyesen). Itt most nem árulom el, hogy hogyan…

Szlovákia, A Deményfalvi völgy, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Alacsony Tátra északi oldalának szerintem ez a legszebb völgye, ami persze szubjektív, de igen sok látnivaló is van itt a szokásos természeti szépségek mellett. Ide úgy kerültünk, hogy 2009. szeptemberében elmentünk a Kis-Fátrába egy nosztalgia túrára, ugyanis ott voltunk nászúton a feleségemmel és erre az útra mindig szívesen emlékszünk vissza…

Svájc, A lauterbrunneni fővölgy, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Elég sok dolgom volt, így sajnos nem tudtam mostanában jelentkezni, remélem, hogy ezen tudok változtatni. A svájci utunk egyik legszebb pontjáról, a Lauterbrunneni fővölgyről még nem számoltam be, pedig ez szerintem Európa egyik legszebb séta (nem túrázó) és kerékpáros helye, és az innen elérhető látványosságokról még nem is…

Magyarország, Veszprém, Vár

2011. januárban Gyönyörű vár nagyon szép kilátással. Érdemes körbejárni a vár alatti sziklafalat is. Rövid története: Már a XI. században jelentősebb település alakult ki a Séd patak mentén, amit Szent István királyunk az egyik katolikus püspökség székhelyének jelölt ki. A Szent Mihály-székesegyházat oltalmazó várfalak a meredek szakadékos hegyoldalak szélén húzódtak végig…

Magyarország, BUDAPEST - Ady liget / Remeteszőlős

A hetemet töltöttem itt. A hegyek gyönyörűek, a kilátás gyönyörű. Nagyon kellemes séta tehető a Remeteszőlős - Ördög árokban, és a turistautakon. A Hosszú-Erdő-hegy délkeleti lankás lejtőjén helyezkedik el, a Hűvösvölgytől északnyugatra. Határa a Rézsű utca 82. szám alatti telek északnyugati oldalától a Rézsű utca – Nagykovácsi út – Feketefej utca…

Magyarország, Várpalota - Tés, Bátorkő vára

Tés és Várpalota felől is igen kellemes gyalogtúra tehető, vadregényes tájon át, Várpalota felől sziklás völgyön keresztül. Bátorkő vára Várpalotától északra mintegy 5 km-re, a Fajdas-hegység egyik völgyében, meredek és szűk területű sziklacsúcson találjuk Bátorkő vagy mai nevén Pusztapalota várának romjait. A vár a 13. század végén vagy a 14. század…

Lengyelország, Kudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható helyek, ahol akár egy hetet is el lehet tölteni anélkül, hogy ugyanazt még egyszer megnéztük volna (pld…

Lengyelország, Radków, Radkowskie Skały i Filary Skalne

Amint azt már korábban írtam, a német-lengyel határtól egészen eddig tartanak a homokkő képződmények (kisebb megszakításokkal). Ami azt is eredményezheti, hogy nem csak a fizetős (ennek megfelelően a leglátványosabb képződményeket: Kudowa-Zdrój, Błędne Skały (Lengyelország), Adršpach-i sziklák (Csehország)) lehet megtekinteni. Annak, aki szereti a gyaloglást…

Németország, Schneizlreuth, Gletschergarten, Wasserfälle Weißbach (2022), SzG3

Ez volt az utolsó nap, haza felé csak az Almbachklammot akartam megnézni, de mivel itt vezetett az út, így ezt a két kisebb látványosságot is megtekintettem. Ráadásul pont szemben voltak egymással, így parkolással meg lehetett oldani. Először a Gleccser kertet néztem meg. Ez így egy kicsit félrevezető, mert egy nagyobb, szabadon álló szikla kibúvás látható…
Oszd meg ezt az oldalt: Szikla