»Utazás»Szurdok

Szurdok

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a Feistritz szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor végeztünk a kastéllyal, lemehetünk a Feistritz szurdokba. Ide két módon juthatunk le. A kastélyt elhagyva azonnal jobbra fordulunk és a kastély fala mellett húzódó úton lemegyünk a szurdokba. A kastély felől ez a leggyorsabb és a legkevésbé fáradságos mód. A másik: a Simbawelt étterem mellett kell elmenni, onnan is le lehet jutni ide…

Csehország, Malá Morávka, Bílá Opava szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Praded környékén azért más látnivaló is található, ilyen például ez a szurdok. A kettő úgy ér össze, hogy a szurdok végén van egy nagyon meredek szerpentines kijárat, ez pontosan a felső parkolóba visz, ahol a kocsit le kell tenni a Praded-es túrához. A szurdok bejáratánál kis parkoló található, innen indul a túra felfelé…

Ausztria, Deutchlandsberg, a Klauze (szurdok), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most vegyük sorba Deutschlandsberg látványosságait (nem abban a sorrendben, ahogy megnéztem). Végre egy kellemes szurdok, még ha nem akkora, mint egy magas alpi sziklás szurdok. Két helyről is megközelíthető: vagy a várból kell lejönni, vagy a másik végén (a város felől) egy nagy parkolóból. Persze a két vég csak arra vonatkozik, hogy a legszebb rész kb…

Ausztria, Grein an der Donau, Sankt Nikola an der Donau, Stillensteinklamm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grein mellett (Persenbeug felé menet) található egy egészen korrekt szurdok, ez a Stillensteinklamm. A nevét onnan kapta, hogy a patak a szurdok egy részén eltűnik a föld alatt és itt a kövek csendesek. Ez a rész egyébként a Strudengau szakasz része. Könnyű megtalálni, ha Grein felől jövünk, akkor kb 4-5 km-re lesz egy jobb…

Magyarország, Pilisszentkereszt, a Dera patak szurdokja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában elég sokszor jártam erre (a családdal), mivel közel van Bp-hez, így akár egy rövidebb, délelőtti sétára is jó. Sokan inkább a Holdvilág árokba mennek, mivel azt ismerik, pedig ez nincs messze tőle (kb. 7 km). Akár mind a kettőt be lehet iktatni egy napra. Pilisszentkereszt felé menet egy jobb kanyarnál kell lemenni…

Szlovákia, Kócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt a problémám, hanem azzal, hogy a busz igen lassú és kényelmetlen. Számításom szerint egy ilyen úton akár 3-4…

Ausztria, Wienerbruck, Ötschergräben, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Ausztria egy olyan helyét mutatom be, amely álomszép (még osztrák szinten is). Kisebb nagyobb szurdokban, szakadékban sokan voltak már, de ez a rendszer kb. 30 km hosszú. Az osztrákok osztrák Grand Canyonként reklámozzák, ami egy kicsit túlzás, de ez az egyetlen ebben az ügyben. Nagyon kevés magyar ismeri ezt a helyet…

Szlovénia, Vintgar szurdok (Slovenija, Vintgar-gorge)

A szurdok, amelyet a Radovna folyó vájt ki, Gorje közvetlen szomszédságában fekszik, körülbelül 5 km-re észak-nyugatra Bledtől. 1891-ben fedezte fel Jakob Žumer, Gorje polgármestere és Benedikt Lergetporer térképész és fotós. Természetes formájában járhatatlan volt, és mivel Bled turisztikailag folyamatosan fejlődött, a szurdokot hamarosan rendbe hozták…

Ausztria, Steinwandklamm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Pernitz felett található (kb. 5 km-re) a Myrafälle Muggendorfban (lásd OTT), ha még néhány száz m-t tovább megyünk É felé az országúton, akkor jobbra lekanyarodva eljuthatunk a Steinwandklamm-hoz. Ez egy viszonylag kis szurdok, de nagyon érdekes és szerintem érdemes megnézni. Viszonylag kihalt, ide csak azok jönnek, akik…

Magyarország, Bakonynána, Római fürdő

A Bakony hegység egyik leglátványosabb kirándulóhelye a Gaja-patak Bakonynána és Jásd közötti szakaszán található, Római fürdőként ismert szurdokvölgye. A mészkőfelszínbe vágódott áttörés legszűkebb pontján zúgók és kisebb vízesések sorozata alakult ki, amely hazánk egyik legvadregényesebb vidékét hozta létre. A Római fürdő a jelzett kék turistaúton…

Szlovákia, Jánosik szakadék, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sokáig töprengtem, hogy ezt a helyet feltegyem-e, mivel nagyon későn érkeztünk ide, így alig négy használható képet tudtam csak csinálni. De miután egy nagyon szép hely, így mégis felteszem, majd ha legközelebb erre járok, megpróbálok nappali képeket csinálni róla. Azt már korábban megírtam, hogy itt, a Kis-Fátrában voltunk…

Szlovénia, Planina pod Šumikom, Lobnica patak szurdoka, SzG3

2018. 06. 02-án ismét elutaztam az Alfatours-sal egy egynapos túrára. Ismét meg kellett állapítanom, hogy ezeket az egynapos túrákat nem szabad egyedileg megszervezni (nem azért mert nem tudnám!), mivel ebből az összegből (kb. 10.000.-Ft/fő) nem lehet megjárni a helyeket. Ráadásul ennél a túránál valószínűleg az utat sem találtam volna meg. Na de vissza az elejére…

Magyarország, Holdvilág-árok, SzG3

A Szurdok nevű helynél már írtam, hogy sokan csak a Holdvilág-árkot ismerik és nem mennek el a Szurdokba. Most a Holdvilág árkot mutatom be. A budapestiek szerencséje, hogy nagyon közel esik oda ez a szép hely. Ahogy elhagyjuk Pomázt, kb. 3-4 km után egy kórháznál kell jobbra letérni (egy kis híd után rögtön, nincs jelzés). Ott le is kell rakni a kocsit…

Lengyelország, Międzygórze, Wodospad Wilczki

A második nap záró eseménye volt a vízesés megtekintése. Csak magamat ismétlem: a GoogleMaps igen gondos áttanulmányozása után, szinte véletlenül találtam ezt a helyet, csupán néhány nappal az indulás előtt. Mindenképpen be akartam szuszakolni a programba és ez végül is sikerült. A főúttól néhány (kb. 6-7 km-es) kitérőt kell megtenni és jobbra egy magas…

Ausztria, Weißbach bei Lofer, Seisenbergklamm, SzG3

5. nap. 2. herlyszín: A Vorderkaserklammtól ide jöttünk át (kb. 3 km a főúton). Itt már megmutatkozott az alpesi időjárások jellegzetessége, hogy akár néhány percen belül drasztikusan változhat. Az első képen látható, hogy napsütésben érkeztünk ide. A parkolóból pár száz métert kellett elsétálni a fogadó épülethez, ez alatt már beborult. Elsétáltunk…

Németország, Ramsau bei Berchtesgaden, Wimbachklamm, SzG3

3. nap, 1. helyszín: Ma az első helyszín a természeti szépségeknek volt betervezve. Összesen 3 szurdokot láttunk, de ez volt a legszebb az összes közül (természetesen a másik kettő is csodálatos volt). Az út melletti parkolónál kell letenni az autót (parkolási díj - automatából) és elindulni felfelé. Az út jól ki van táblázva. Nem túl meredek és jól kiépített az út…

Ausztria, Hirschwang an der Rax, Kaiserbrunn (2022), SzG3

Sokan nem tudják, hogy Bécsben alpesi vizet isznak. Már a XVIII. században is a Rax és a Schneeberg vizekben gazdag területeiről szállították oda. Itt fut az 1. bécsi főforrás csővezeték , amelyet akkoriban Kaiser-Franz-Josef főforrás vezetékként ismertek. Jelenleg kb 150 km hosszú és évente 62 millió m3 ivó vizet szállít Bécsbe. 1910 óta működik az északabbra fekvő, hosszabb 2…

Németország, Füssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem. Így maradt Füssen, de utólag azt kell mondanom, hogy nem bántam meg, mivel rengeteg látnivaló van itt…

Németország, Hüfingen, Mundelfingen, Gauchachschlucht (2022)

Mint azt jeleztem, ezt a napot egy kicsit igyekeztem lazábbra venni, de azért ez nem igazán sikerült teljesen (ami nem kár, mert különben nem néztem volna meg ezt a szurdokot). Ez a szurdok egy három szurdokból álló rendszer része: Gauchachschlucht - Wutachschlucht - Haslachschlucht. A második és a harmadik jobban felkapott, ennek az az oka, hogy könnyebben elérhetőek…

Németország, Marktschellenberg, Almbachklamm (2022), SzG3

A legutolsó megálló ez a szurdok volt, amely végre igazi szurdok volt, legalább is az én fogalmaim szerint. Már korábban nyaraltunk erre felé, de valahogy nem fért bele az időnkbe (meg láttunk másik három szurdokot). Itt jól ki van táblázva a lehajtás az útról. Van egy távolabbi (kisebb) és egy nagyobb, a bejáratnál lévő parkoló. A kettőt egy nagyon…
Oszd meg ezt az oldalt: Szurdok