»Utazás»Tátra

Tátra

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész. Aki akar, az persze beülhet egy gorál lovaskocsiba és fölmehet úgy a völgy közepéig. Néhány perces gyaloglás…

Szlovákia, Starý Smokovec (Ótátrafüred), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vessünk néhány pillantást Magastátra község központi településrészére, Ótátrafüredre. Hasonlóan más településrészekre, ez is egy nyaraló (telelő) hely, saját lakossal alig rendelkezik. Szálloda szálloda hátán, panzió panzió hátán. Plusz éttermek és egyéb szolgáltató egységek. A tisztaság kimagasló és a szokásos csend is megtalálható itt…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött a dolog, nem kell mindig az Alpokba menni (nem kell, de nagyon jó az is). Egymás után Ny-ról K-felé mutatom be…

Lengyelország, Morskie Oko, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most térjünk át a legkeletibb völgyre a lengyel Tátrában - ez a Dolina Bialki (később ebből ágazik ki a Rybi Potok - ahol az út felmegy a Morkie Oko-hoz). Ide szinte mindenki eljön, mivel itt lehet a legkönnyebben eljutni egy tengerszemhez (jelen esetben a Morski Oko-hoz). Na itt már több dolog van, amit át kell gondolni. A…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Szlovákia, Stará Lesná (Felsőerdőfalva), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely azért került be a beszámolókba, mivel itt laktunk, a Penzion Altendorfban. Most nem cikáztunk össze-vissza, hanem letelepedtünk egy helyen és innen mentünk mindenhova csillagtúra szerűen. Maga a panzió nagyon szép, néhány éve teljesen felújították, a Booking.com-on jelenleg 9,2 ponton áll, ami igencsak nagyon jó eredmény…

Lengyelország, Zakopane, SzG3

Zakopanéban az a jó , hogy annyira kevés a látnivaló benne, hogy igazából nem vonja el a figyelmet a Tátrától. Esténként jó benne sétálni, parkok, sok fa, nem üvölt a zene, kitűnő éttermek (jó árakkal), jó közbiztonság, mi kell még? A Gubalowkáról nézve egy kertvárosnak tűnik az egész. Zakopane a Magas-Tátra lengyel részének legfontosabb városa. Lengyelország…
Oszd meg ezt az oldalt: Tátra