»Utazás»Tihany

Tihany

Magyarország, Tihany - Bencés Apátság

3 kerékpártúrám is érintette, 2 éve, tavaly (amit már többször is említettem) és idén is. 2 éve szó szerint körbejártam a Tihanyi fszt-t, tavaly csak Tihany községet és Sajkodot érintettem, az idén Tihany községet a komp irányából. Imádom ezt a helyet. A túristautak kiválóak, a kilátás gyönyörű. A félszigetet körülölelő hegyeken és a Belső tó környékén gyönyörű séták tehetők…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 13 - Kövesd (Kewesd) falu

A templomrom miatt jöttünk ide először. A rom rendkívül szép környezetben található. Mellette van egy forrás, aminek a vize a Balaton nádasáig viszonylag rövid utat tesz meg, ligetes, nagyon szép környezetben. Kellemes pihenőhely. Az Aszófői Kövesdi templomrom a település vasútállomásától délre található. Megközelíthető az Aszófőn keresztülhaladó 71-es főútról a Romkápolna utcán…

Magyarország, Tihany, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legalább 100 éve nem voltam Tihanyban, tegnap hivatalos úton erre jártam és útba ejtettem, hogy legalább egy részét meg tudjam tekinteni. Szerencsére a nyári nyüzsgésnek semmi jele nem volt (és parkolási díjat sem kellett fizetni), így nyugodtan lehetett nézelődni. Először a bencés apátsághoz mentem fel, innen nagyon szép kilátás van a Balaton felé…

Magyarország, Tihany

Magyarország egyik legszebb fekvésű települése, látványos táj és természeti adottságokban bővelkedő község a Balatonba nyúló Tihanyi-félszigeten. Híres, ma már csak emlékként meglévő adottsága volt a helynek a tihanyi visszhang vagy echo, amely a tihanyi apátság és a Visszhang-domb között keletkezett akkor, amikor még épületek a hang szabad oda-vissza terjedését nem gátolták…

Magyarország, Tihanyi félsziget barátlakások

A Tihanyi fsz - Lóczy tanösvény egyik állomása. Tihany kapcsán mindenképp megérdemel egy külön oldalt. Ezen a tájon többször is jártunk, a tanösvényen végighaladva számos, geológiailag fontos képződmény látható, és a kilátás egyszerűen csodálatos. A Barátlakások közelében található a Ciprián-forrás, melynek vize már nem iható, de kellemes pihenő tartható az erdőben, a hegymászás után…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 8 - Ujlak falu

A Club Tihany Hotel sorompós portáján áthaladva, egészen a hotel sarkáig kell menni, a parkoló szélére. A parkoló délnyugati csücskénél van egy kerítés, két kapuval. Az első kapu az íjászoké. A második kapun áthaladva a lépcsőn fel kell menni, és a rom ott van előttünk. A középkorban a terület együtt fejlődött a Magyar Királysággal. A földdarab fölött…

Magyarország, Tihanyi-félsziget

Régóta terveztem bejárni az ország egyik legszebb táját, a Tihanyi-félszigetet. A terület az ország egyik legkülönlegesebb helye fekvése, kialakulása, éghajlata miatt. A falut már többször volt szerencsém megismerni, de a természeti szépségeknek csak egy kis szeletét láttam eddig. Ennek megismerésére a legjobb alkalom egy hűvös, 35 fokos augusztusi…

Magyarország, Tihanyi Bencés Apátság

Tihanyi Bencés Apátság. 950 év óta van Bencés Apátság a Tihanyi félszigeten. Az alapító király I. András sírja becses emlékhelye a mai Magyarországnak

Magyarország, Csopakról futás Tihanyba

A mezítlábas sétány után átmentünk Akaliba kocsival, ott kempingeztünk. Az iszap itt is ugyanolyan volt mint az előző helyen, de a víz tisztább volt, viszont a lépcsőfokok befelé úgy a combom magasságában elfogytak, én meg még bőven vártam a többi fokot, amire lépek és amik már nem voltak, úgyhogy érdekesen érkeztem bele a vízbe... Ebéd után kicsit…

Magyarország, Tihanyból futás Akaliba

Már este elkezdett fújni a szél, ami aztán kitartott egész éjjel, reggelre pedig csak még erősebb lett. Nyolckor mentünk be Tihanyba, még megnéztünk egy levendula táblát, aztán elkanyarogtunk a tegnap esti futásom végpontjához. Hát az előző napi 32 fokos, tűző napos futás semmi volt ehhez képest. Akkora szembe szél volt, hogy rendesen koncentrálnom kellett, ha haladni akartam…

Magyarország, 2. nap: Akarattyáról Tihanyba

Roppant felkészülten álltam neki a második napnak, hajnalban úgy szálltam ki a kocsiból Akarattyán, ahol előző este befejeztem a futást, hogy vittem a napszemüvegem. Az a tevékenység, mint hogy például ránézek az időjárás előrejelzésre picit hasznosabbnak bizonyult volna, ugyanis öt perce futottam, amikor elkezdett esni az eső. Aztán szakadni. A Balaton…

Magyarország, 3. nap: Tihanyból Badacsonyig

Tanulva az előző napból, a mai napnak kicsit előrelátóbban indultam neki, figyelembe véve az előrejelzett hőségriadót. Átalakítottam a tervet, hogy inkább még a délelőtt folyamán lefutok három szakaszt, a délutáni hőségben pedig ülök a vízben. Így az első három futás között szigorúan továbbküldtem magam 20-30 perces pihenők után, emlékeztetve a már…
Oszd meg ezt az oldalt: Tihany