»Utazás»Wien

Wien

Ausztria, Bécs, Szépművészeti Múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén tavasszal egy nagy hiányosságot tudtunk pótolni, most végre megnéztük a Szépművészeti Múzeumot, pedig már többször voltunk Bécsben, de legtöbbször a szokvány helyekre mentünk, mint a Schönbrunn, a Burg, stb. Nagyon nagyon érdemes ide ellátogatni, mert azon kívül, hogy szép (maga az épület és a kiállítások is), annyi…

Ausztria, Bécs - Anker-óra (Österreich, Wien - Ankeruhr)

A szobrász és festőművész Franz von Matsch 1911 és 1917 között, art nouveau stílusban készítette az órát, amely az Anker biztosítótársaság két épülete között formál hidat. A 10 méter hosszú, és 7,5 méter széles órahídon 12 óra alatt 12 osztrák történelmi figura mozog. Az óra működését zene és bábjáték kíséri, mely során minden egész órában egy-egy…

Ausztria, Bécs, Hundertwasser múzeum (Kunst Haus Wien), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezeket a képeket eddig nem tettem fel, mivel elég gyengére sikerültek, még délben is elég sötét volt (bár kinagyítva némileg elfogadhatóak). A Duna csatorna partján már éppen hazafelé tartottunk, amikor megláttuk a tipikusan Hundertwasser stílusú épületet. Gyorsan leparkoltunk és bementünk. Tényleg elég érdekes a stílusa, hullámzó…

Ausztria, Bécs (Wien), Múzeum negyed, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Museumsplatz-al szemben, az utca túloldalán található a Múzeum negyed. A császári istállóknak és kocsiszíneknek egykor otthont adó Museums Quartier Wien ma a világ egyik legnagyobb kulturális központja. Az istálló barokk épületében felépített központ elkészültét 20 év vitája előzte meg. Azután mégis sikerült egyezséget kötni…

Ausztria, Bécs

1987 tavasza, először jártam külföldön. Szállóban 3nap/2éjszaka, gyönyörű élmény volt. Hídépítős csapattal, bevásárlós időszak (music center, félautomata fényképező, napfénycellás számológép :)) Schönbrunn, Belveder, Stephandom stb... a buszunkat megbüntették a policájok, mert többet időzött a szálló előtt - 1000 schilling volt... összedobtuk vagy 40-en…

Ausztria, Bécs, Wienerberg City - Vienna by Night, SzG3

Ez egy kissé vegyes beszámoló lesz. A szállásunk a Wienerberg-n volt (Campanile Vienna South). A hely kiválasztásának szempontjai azok voltak, hogy ne kelljen parkolási díjat fizetni, viszonylag közel legyen a betervezett látnivalókhoz (Schönbrunn, Belvedere, Kurpark Oberlaa, stb) és bármilyen hülyén is hangzik, valami dombon legyen, figyelemmel…
Oszd meg ezt az oldalt: Wien