»Utazás»Zala megye

Zala megye

Magyarország, Keszthely, Festetich kastély

A kastély nagyon szép, egyedülálló. Kissé csalódott voltam a fotójegy miatt, igaz megvettem. Inkább lenne párszáz Ft-al drágább a belépő, de a fotó és videojegyet lehúzásnak tartom. A fotójegy megvásárlása miatt nem vettem a kissé erőszakosan reklámozott ajándéktárgyakból (mint előttem valaki), és mint hallottam, valaki a fotójegy miatt nem vásárolt belépőt…

Magyarország, Zalavár, Kis-Balaton ház és part

A terület Zalavárhoz tartozik, és ugyanazt tudom itt is írni, mint a Kányavári szigetnél. A Zalavár - Újszabar közötti útszakasz mentén, a Kányavári szigetről visszafelé, a Kis-Balatont megkerülve jutottunk ide. Az építés kezdete 852-53-ra tehető, s 870-ben már fölszentelt templomról tudunk. A templom mellé szerzeteseket rendeltek, feltehető, hogy akkor is létezett egy kolostor…

Magyarország, Keszthely, a Festetics kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben egy kicsit lusta voltam a beszámolók közzétételében, de ennek egyrészt az volt az oka, hogy az év végére egy kicsit elfáradtam, valamint elkészítettem a mozdonyok és vasúti szerelvények fotóalbumait, ezzel végeztem is, csak az újdonságokat kell hozzácsatolnom (a Katalógus elérhető a Webcímen keresztül). Végre…

Magyarország, Zalaegerszeg, a Göcseji Falumúzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Zalaegerszegen még a naplemente előtt sikerült megnéznem két dolgot, az egyik ez a skanzen, a másik az Olajipari Múzeum. Magára a városra már csak a sötét este jutott, remélem, hogy egyszer még napvilágnál is meg tudom majd nézni. De most vissza a Múzeumfaluhoz! Állítólag ez volt Magyarországon az első szabadtéri múzeum, 1968-ban nyitotta meg kapuit…

Magyarország, Zalaegerszeg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Korábban Zalaegerszeg két lényegi látnivalóját már bemutattam (a Skanzen és az Olajipari Múzeum). Most végre volt egy kis időm szétnézni magában a városban is. Most a zalaegerszegiek biztosan meg fognak egy kicsit sértődni, de nekem Zalaegerszeg nem igazán tetszett. A belvárosa tele van modern épületekkel, ráadásul nem a legszebb…

Magyarország, Zalalövő, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Zalaegerszeg felé menet átmentem Zalalövőn és azt tapasztaltam, hogy néhány kisebb látnivaló, érdekesség azért van itt. Maga a község (kisváros) éppen az Őrség és a Göcsej határán fekszik (északról és nyugatról az Őrség dombjai, délről és keletről a Göcsej határolja). Itt az alábbi nevezetességek találhatóak: 1.) a Szent…

Magyarország, ZALAVÁR - BALATONHÍDVÉG kerékpárút

Közel öt kilométer hosszú új kerékpárutat avattak 2008. májusában a Kis-Balaton nyugati részén, a Hidvégi-tóként ismert 1-es tárolójának észak-keleti partja mellett. A bicikliút mellett Kis-Balaton Kerékpáros Ház kerékpárkölcsönző, Madárvárta, vízi játszótér és a Kis-Balaton Ház található. Az egyedülálló természeti terület most először vált megközelíthetővé a látogatók számára…

Magyarország, Az egervári várkastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Továbbra is bosszankodom azon, hogy ha végre sikerül eljutnom valahová céges úttal, akkor szinte egész idő alatt rossz idő volt, reggeltől délig sűrű köd, így összesen csak ezt a helyet tudtam beilleszteni, mivel du. 4 után már fényképezni sem lehet. Egervár a Vasvárt Zalaegerszeggel összekötő úton található, kicsit az utóbbihoz közelebb…

Magyarország, Kilátó-torony - Zalakaros

Kicsit fellapoztuk a Panoráma kiadó 1981. június 20.-án lezárult szerkesztésének útikönyvét, miszerint: Zalakaros még más néven szerepelt. Zalakaros-fürdő A gyümölcs- és szőlőkultúrájáról ismert Zalakaros község szelíd völgyekkel tagolt dombsorok és almaligetek között fekszik a 7-es főút mentén. Nagykanizsától 14, Keszthelytől 40 km-re. A 60-as évek…

Magyarország, Zalaszántó, Tátika-vár rom

A vár romos, de felújítás alatt van. A kilátás a környező tájra - egyszerűen csodálatos. Egy 412 méter magas vulkáni kúpon állnak Tátika várának romjai. A belsőtornyos, szabálytalan alaprajzú vár a XVIII. században rommá lett, de az elmúlt évek rekonstrukciója nyomán egyre több látszik a falakból. Históriájához tartozik, hogy 1248-ban Árpád-házi IV…

Magyarország, REZI - Rezi-vár

2006. 08. 13. Kerékpártúrám alkalmával, Keszthely felől érkeztünk Rezi-be, majd fel a Rezi-várba. Igaz, csak a vár romjai vannak meg, de a Keszthelyi-hegységben, a csúcson lévő várból gyönyörű kilátás nyílik a környező hegyekre, völgyekre. Innen lefele már egy kissé bonyolultabb, nehézkesebb útunk volt, túristautakon, csapásokon haladtunk keresztül…

Magyarország, Zalaegerszeg, a Csácsbozsoki Arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a helyszínről tudtam, hogy most nem lehet megnézni, de amiatt azért erre kanyarodtam, mert állítólag Magyarország egyik legszebb arborétuma, bár a környékbelieket leszámítva viszonylag kevesen tudnak róla. Kialakulása érdekes, mert ezt a helyet eredetileg nem arborétumnak szánták. A II. világháború előtt csemetekert…

Magyarország, Zalacsány, Batthyány kastélyszálló és a horgásztó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tavaly februárban hivatalos úton voltam Zalaegerszegen és közben megálltunk Zalacsányon is, elsősorban a Batthyány kastély miatt (aki emlékszik rá, van egy nagy blogom a Batthyány családról), visszafelé pedig a horgásztó partján ebédeltünk egy jót. A kastélyhoz a főútról (Zalaegerszeg felé menet) jobbra kell lekanyarodni és kb…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 42 - Fenék falu avagy Valcum Castrum

Balatoni átkelést biztosító római erődítmény, hajdani Festetich-birtok, lovarda (itt volt a híres fenéki Festetich ménes), itt született Szendrey Júlia. A területnek komoly történelme van. A középkori Fenék falu a Sármellékre vezető út mellett terült el. Királyi birtok volt. Fenék története az időszámítás elejétől keltezhető. A területen tovább élhetett…

Magyarország, Balatonhídvég - Zala és Kis-Balaton

Ugyanazt tudom írni, mint a Kányavári szigetről írtakban. Ugyanaz a táj, csak pár km-re tőle. Itt viszont már kint a tábla, hogy Engedéllyel látogatható terület. A képek a Sármellék - Balatonmagyaródot összekötő út mellett, a Zala hídnál készültek. Miközben itt álltunk, sok külföldi turista megállt, és gyönyörködött a tájban. Fotóztak, filmeztek - mint mi…

Magyarország, Balatongyörök

Megcsodáltuk a panorámát a Szép-kilátóból és a Batsányi kilátóból. Gyönyörű és békés hely.

Magyarország, Mosonmagyaróvár, SzG3

Mosonmagyaróváron többször átmentem már, elsősorban a határon időnként megjelenő tumultus miatt. Nagyon sokszor meg sem álltam, mivel nem sok látnivalót találtam. Azért két dolgot találtam itt: 1. a Hanság Múzeum 2. a Vár A várról már István király korában is említést tettek (persze csak földvár volt még csak). Az egy igen érdekes a történetében…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 37 - Kustány

A jelenlegi Kehidakustány települést a keleti Kustány, a nyugati Kehida, valamint Barátsziget települések együttese alkotja. Kustány ősi magyar név. A Zala folyó szigetén álló templomrom az egykori Alsókustány, vagy Egyházaskustány település temploma volt. Ismerjük Kustány 1019-es adózási emlékét, és a történelmi levelezések többször is említik…

Magyarország, Vonyarcvashegyről futás Keszthelyre

Éjjel szétfagytunk, reggel 7-kor arra ébredtünk, hogy megsülünk, mert elkezdett rásütni a nap a sátorra. A kemping éttermében reggeliztünk, de mivel csak 8-tól adtak, kilenc óra lett, mire elkezdtem futni a kempingből Keszthely felé, már akkor elég melegben. A sípcsontom nem fájt, cserébe elkezdett a csípőm szúrni kicsit, úgyhogy elég lassan haladtam csak…

Magyarország, Keszthelyről futás Fenékpusztáig

A keszthelyi rövid pihenő után mentem tovább Fenékpusztára, ami csak a km szám miatt volt a következő szakasz vége. Peti közben elment megnézni a fenékpusztai kastélyt. Keszthelyen nagyon megtetszett egy barack a boltban, aztán menet közben meg is ettem és rá kellett jönnöm, hogy nekem szilárd frissítőkből sokkal jobban bejönnek a természetes, hétköznapi…
Oszd meg ezt az oldalt: Zala megye