»Utazás»Csabó utazási blogja»

Útvonal

Csabó utazási blogja

Peljesac félsziget, Orebic, Korcula, Ston, Trpanj

Két éve a Peljesac félszigeten nyaraltunk, Orebic mellett Mokalón volt a szállásunk, de ott sem maradtunk a fenekünkön, igyekeztünk bejárni a félszigetet. Nagyon jó szállás, de magassága ellenére nem látható a tenger a fáktól. A strandja kiváló és hangulatos, csak nagyon sokat kellett le-föl gyalogolni. Harcálláspontnak nagyon megfelelt, sok szép helyre eljutottunk, még Dubrovnikba is egy egész napra, dacára annak, hogy oda-vissza 200 km-t autóztunk. De megérte.

Egyébként maga a Peljesac a nyugalom (fél) szigete, sokkal kevesebb a turista errefelé, pedig szépség és látnivaló itt is akad bőven.

Mokalo

Szállásunk és támaszpontunk Orebic mellett.

Helyszínek listája

Orebic (Peljesac f.sziget)

Nem túl látványos hely, ismertsége abból fakad,hogy innen indulnak a kompok Korcula szigetére.Persze a mediterrán hangulat megvan, a környéken jókat lehet kirándulni, hegyre mászni (részemről kocsival). A panoráma a magasból gyönyörű, Szemben Korcula városa, alant a korculai csatorna, ami a szörfösöknek fogalom.

Ston, Mali Ston

Mokaloból egynapos kirándulásra mentünk a félsziget tövénél található Stonba és kistestvéréhez Mali Stonba. A peljesacra és Korculára tartó turisták érdemtelenül hanyagolják ezt a valaha nagyon szép települést. Sólepárlással foglalkoztak mindig - és ez az ásvány nagy kincsnek számított - állandó fenyegetettségnek voltak kitéve, ezért különleges formájú…

Korcula

Mokalo-Orebicből többször áthajóztunk Korcula városába. Az első benyomásom, hogy egy kis Dubrovnikot látok, amiről később kiderült, csak a kicsi igaz, a hangulata másabb köszönhetően a kisebb nyüzsgésnek, méreteknek, viszont nagyon szép és elvarázsolja a látogatót. Az Óvárost rövid idő alatt be lehet járni, de nem árt az ismétlés, ezért is mentünk át többször…