»Utazás»szalay utazási blogja
Utazási blog

szalay utazási blogja

Szlovákia, Pozsony, Dunacsún, SzG3

Most. hogy beszereztük a QR kódos EU-s oltási igazolványt, kicsit neki indultunk a feleségemmel szomszédolni (Bécs és környéke), viszont óhatatlanul is útba esett ez a hely, mivel mi soha nem Hegyeshalomnál megyünk át a határon, hanem Kittsee-nél. Így, bár az út kb. 10 km-el hosszabb, viszont biztos vagyok benne, hogy esetenként akár több órával is…

Magyarország, Szilvásvárad, Szalajka völgy, SzG3

A Szalajka völgy az egyik kedvenc kiránduló helyem, még a gimnáziumi őszi kirándulásokkor ismertem meg. Sajnos az utóbbi időben ritkán jutottam el ide, de most nyáron kifejezetten ide terveztem egy egynapos túrát. Mivel Újpesten lakunk, még Budapesten sem kellett keresztül vágni magunkat, hogy ide eljussunk (viszont Eger átszelése elég hosszadalmas…

Ausztria, Bécs, Wienerberg City - Vienna by Night, SzG3

Ez egy kissé vegyes beszámoló lesz. A szállásunk a Wienerberg-n volt (Campanile Vienna South). A hely kiválasztásának szempontjai azok voltak, hogy ne kelljen parkolási díjat fizetni, viszonylag közel legyen a betervezett látnivalókhoz (Schönbrunn, Belvedere, Kurpark Oberlaa, stb) és bármilyen hülyén is hangzik, valami dombon legyen, figyelemmel…

Magyarország, Szilvásvárad, Erdődy-Pallavicini kastély, SzG3

Ezt a helyet különösebb gond nélkül el lehet választani a Szalajka völgytől, mivel teljesen máshová esik Szilvásváradon. Érdemes elmenni a Park utcáig és valahol ott leparkolni (maga a Park utca is majdnem végig fizetős). Ahogy az út balra kanyarodik, ott található a Herman Ottó emlékpark egy kis tóval. Láttam már szebb, látványosabb parkot. Ez után…

Szlovákia, Pozsony, a Vár, SzG3

A Belváros után felmentem a Várhoz. Néhány szóban foglaljuk össze a történelmét, mert eléggé hektikus: Gyakorlatilag Szent Istvántól 1919-ig magyar tulajdonban volt, egy rövid időszakot leszámítva (1042 körül). Az I. VH végére gyakorlatilag rom volt és szlovák részről felmerült a teljes eltakarítása, mivel az a volt magyar fennhatóságra emlékeztetett…

Magyarország, Pilisszentiván, Jági tanösvény, SzG3

Olyan jó leírást találtam a Wikipedián, hogy most kivételesen azt alkalmazom. A tanösvény, melynek útjelzése a kislevelű hárs zöld színű levele, Pilisszentiván sporttelepének parkolójából indul, széles erdészeti úton, a Vadász-réti-patak völgyében (bár az első kb. egy kilométeres szakaszon a patak általában nem látható, vize a völgy vastag üledékrétegében, a felszín alatt folyik)…

Szlovákia, Pozsony, a Belváros - 2021

Egy hónapig be volt zárva a Nyugati pu (2021 július) és Újpesten is megálltak a nemzetközi expresszek, ezt kihasználva elmentem 2 napra Pozsonyba. Azt eddig is tudtam (és láttam is), hogy a szlovákok alaposan elhúztak mellettünk, de az alábbit még én sem tudtam: 2017-ben Pozsony volt az Európai Unió harmadik leggazdagabb régiója a bruttó hazai termék…

Ausztria, Bécs, Kurpark Oberlaa, SzG3

Miután már többször voltunk Bécsben, olyan helyeket is felvehettünk a látnivalók listájára, melyeket korábban vagy nem ismertünk, vagy nem tartottunk érdemesnek meglátogatni a nagyobb látnivalók előtt. Ez a park abba a listába esett bele, amelyeket korábban nem is ismertem. A szokásos gondos kutatás alapján bukkantam rá és ráadásul bele is esett a szállodánk körüli 5-6 km-es sávba…

Magyarország, Szilvásvárad, erdei kisvasút, SzG3

Ez a bejegyzés amúgy szorosan kapcsolódik a Szalajka völgyhöz, de nem akartam azt túl zsúfoltra csinálni, ezért lett egy külön bejegyzés a vasúttal kapcsolatban. Ez a kisvasút korábban a fakitermelést szolgálta. Miután ez (szerencsére) már nem mozgatja a vasutat, teljesen a személyszállítást szolgálja. 760 mm-es nyomtávú, klasszikus erdei kisvasút…
Oszd meg ezt a blogot: szalay utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!