»Utazás»szalay2 utazási blogja»Babiogórski Park Narodowy (Babia Gora Nemzeti Park), SzG3
Helyszín

19°34'56,887"E   19,582329

848  12  0  5  2

Sziasztok, Gábor vagyok!

A Babia Gora nemzeti park Lengyelország egyik legkisebb parkja. Jablonkánál kell elfordulni balra és kb. 20 km után egy parkolónál le kell tenni a kocsit (parkolási díj!). Elérve a fogadó épülethez, akárcsak a lengyel Tátrában, itt is belépődíjat kell fizetni (2012-ben 5 PLZ). Eredetileg nem az első napon szerettünk volna ide jönni, de meg kellett változtatni a programot, így az első nap délután tettünk egy nagy kirándulást. Volt 3,5 óránk (egy fontos iratot hoztak utánam aláírni Jablonkára, ezt kellett megvárnom, eredetileg Krakkóig mentünk volna rögtön. Az aláírás után persze oda mentünk, de csak este 10-re értünk a szállásunkra). Sajnos elnéztem a nálunk kissé szokatlan tájékoztatási mód alapján a célul kitűzött turistaházig megteendő utat, ugyanis nem a km-t írták ki, hanem az időt. Sajnos nem vettem észre, hogy az adott idő csak az egyik szakaszra vonatkozik, nem a teljes hosszra. Így csak mentünk, mentünk és a turistaház csak nem akart előkerülni. Nagy nehezen, 1 és 3/4 óra után meglett, aminek nagyon megörültünk és ennek örömére jól be is pizzáztunk. Itt ismét kénytelen vagyok megemlíteni azt a lengyel, cseh és szlovák sajátosságot, hogy bárhová mentünk kirándulni, mindenhol találtunk jól felszerelt, tiszta és működő turistaházat. Itt sem volt másképpen.

Maga a nemzeti park gyakorlatilag egy fél hegy (a másik fele Szlovákiára esik), ám nagyon szép. A sok moha, a sziklák és a szép fenyvesek alapján olyan a táj, mint a filmekben boszorkányok, manók és a tündérek lakta erdők szoktak lenni. Összesen egy problémával találkoztunk. Az út tele volt kövekkel (az egyik képen látszik), ami lengyel sajátosságnak tűnik, így a 3 és fél óra tiszta idő alatt lerohant kb. 15 km-es út alaposan megviselte a lábunkat (Úgy egyébként ez a táv nem okoz semmilyen problémát nekünk, de ezek a kövek...). Visszaérve beugrottunk a kocsiba és visszamentünk Jablonkába ahová éppen befutott a futár, így az aláírás sem szenvedett késedelmet. Szerencsére a kocsiban kipihentethettük a talpunkat és megérkezve Krakkóba egy nagy zuhany és kölcsönös talpmasszázs után egy igen jót aludtunk.

Oszd meg ezt a helyszínt: Babiogórski Park Narodowy (Babia Gora Nemzeti Park), SzG3

TOP 12 utazási blog
Tündüs & zo- útvonala 9 helyszínnel

Hamarosan kezdődik a TV-ben

RTL
12:10 Szívek szállodája: Francia csavarAmerikai vígjátéksorozat (2006) (7. évad 7. rész)

TV2
12:00 Tények délbenMagyar hírműsor sorozat (2024) (80. rész)

film+
12:30 Táncoló talpak 2.Amerikai-ausztrál animációs kalandvígjáték (2011)

Cool
11:45 New Amsterdam - Vészhelyzet New Yorkban: Elég biztonságosAmerikai filmsorozat (2021) (3. évad 3. rész)

Viasat 3
11:55 Férjek gyöngyeAmerikai vígjáték sorozat (2004) (7. évad 9. rész)

Mozi+
13:15 James Bond - A Quantum csendjeAngol,amerikai akció film (ismétlés) (2008)

SuperTV2
11:40 Családi titkokReality sorozat (2012) (76. rész)

Paramount Network
12:20 Super 8Amerikai akciófilm (2011)

Duna Televízió
11:55 Álmok álmodói: Victor Vasarely(ismétlés) (2022)
Szavazz erre a helyszínre
Szavazz Te is, hogy neked mennyire tetszett ennek a helyszínnek a bemutatása!
0/5
2 szavazat átlaga: 5
Másolás
Ha tetszik ez a helyszín, akkor másold át az adatait a saját bakancslistádba! Ha még nem lenne, akkor itt készíthetsz egyet: új bakancslista létrehozása.