»Utazás»Tündüs & zo- utazási blogja»Burj al-Arab - Dubai

25°08'31,144"N   25,141846
 55°11'08,532"E   55,185564

1630  10  0  4  2

A mesterséges szigeten álló 280 méter magas épület a világ legmagasabb szállodája! 7 csillagos minősítésűnek hirdeti magát, amire teljes mértékben rá is szolgál. Úgy néz ki, mint egy dhow-hajó, s mintha széltől hullámzó, óriási vitorla feszülne előttünk a tenger fölött az ég kékjében.

A Burj al-Arab teljes magassága 321 méter, egy igazi építészeti remekmű. Mintha azért építették volna, hogy minden arra járó ember csodálkozzon rajta. A fantasztikum egyik megvalósított csodája. A tetején lévő helikopter-leszállótér és a keresztárbocként kinyúló étterem, mely szinte csak úgy lóg a levegőben... megdöbbentő.

Mint azt már korábban említettük, 4 napot töltöttünk Dubaiban, az első 2 napon gyalogszerrel ismerkedtünk a várossal, a helyi szokásokkal, a másik két napon pedig autót béreltünk, mert így azért sokkal egyszerűbb bejárni a tájat, s a hatalmas távolságokat, melyek a különböző városrészeket kötik össze.

Az első két napon, már amikor a hotelben voltunk, szóval minden reggel és este lestük az erkélyről, hogy mikor rajzolódnak már végre ki a körvonalai, mert annyira magas a szálló por koncentrátum. Aztán amikor megláttuk, hát azon nyomban el is hallgattunk, elvarázsolt minket a látványa, még ilyen messziről is.

Elfeledtük a 45 fokos meleget és csak néztük, néztük a messzeséget. ,-) Kicsit attól féltünk, hogy már annyi képet és filmet láttunk róla, hogy el fog maradni majd a döbbenet, tudjátok, amikor a strandon röplabdázó nőnek néha kivillannak a mellei a póló alól ugrálás közben, de aztán amikor leveszi, na akkor oda a varázs, az érdekesség. Szerencsére nem így történt! :-) A hoteltől vezető hosszú út alatt, szinte egyszer sem lehetett látni az épületet, csak akkor, amikor már letértünk az útról és kimentünk a tengerpartra. A szárazföldtől 300 méterre épített mesterséges szigeten épült hotelhez ugyan egy összekötő út vezet, de arra hétköznapi turista nem léphet be. Kapu, sorompó, őr. Engedély nélkül még a szálloda bejáratához sem mehetünk, nemhogy autóval, de még gyalog sem. :-(

Csak a szálloda saját hófehér limuzinjaival vihetik a bejárathoz a vendégeket. Természetesen ez nem gond, így bárki bemehet akár csak vacsorázni is, ha meg tudja fizetni! :-) Különleges ellátás, különleges biztonság, annak ellenére, hogy Dubai-ban a bűnözés egy ismeretlen fogalom. Mivel erre nem volt pénzünk, így hát megelégedtünk a messziről való gyönyörködésben. A közeli homokos partról is pompás képet mutat, de ha igazán ámulatba szeretnénk esni tőle, akkor jobb, ha először éjjeli kivilágításban látjuk meg először. Persze aztán nappal snassz lesz ezután, szóval nem tudjuk megmondani melyik jobb. A szálloda a modern világ egyik legérdekesebb építészeti látványossága, Dubai és Jumeirah városrész jelképe és fő büszkesége.

Pár szó a szobákról, amikre inkább a lakosztály megnevezés illik. 202 darab kétszintes lakosztály van, saját komornyikkal. A szobák mérete 170 és 780 négyzetméter között váltakozik. Az alsó szinten van a nappali, ahol többek között találhatunk számítógépet, telefaxot, plazmatévét, hologramos órát a falra vetítve, stb. Minden lakosztályban van jacuzzi és állítólag a csaptelepek 24 karátos arannyal vannak bevonva. (Szóval ilyenkor felemelem a fejem és körbenézek itt a szobában, ami eleve kétszer is beleférne az ottani legkisebb lakosztályba és elgondolkodom az élet dolgairól) A királyi lakosztályt kivehetjük potom 7000 dollárért.

Reptéri transzfer (Rolls Royce Phantom) 1200 dirham.

Reptéri transzfer (BMW) 350 dirham. :-)

Reptéri transzfer (helikopterrel) 13000 dirham.

Városnéző túra helikopterrel 16000 dirham.

Lássuk be, nem nekünk épült ez a hotel. :-)

# 421.

zsumol4 útvonala 8 helyszínnel

Hamarosan kezdődik a TV-ben

RTL
21:30 A mi kis falunk: DNSMagyar vígjátéksorozat (2022) (6. évad 11. rész)

TV2
21:20 HazatalálszMagyar sorozat (2024) (2. évad 27. rész)

film+
21:00 Az U.N.C.L.E. embereAmerikai akcióvígjáték (2015)

Cool
21:00 CSI: Las Vegas-i helyszínelők: Holtomiglan-holtodiglanAmerikai krimisorozat (2021) (1. évad 2. rész)

Viasat 3
21:00 FootlooseAmerikai zenés vígjáték (2011)

Mozi+
21:00 The Expendables - A feláldozhatók 2Amerikai,német,kínai akció film (2012)

SuperTV2
22:00 AusztráliaAusztrál kaland film (2008)

Paramount Network
21:00 AlkonyatAmerikai (2008)

Duna Televízió
20:45 SzerencsePerc(ismétlés) (2024)
Szavazz erre a helyszínre
Szavazz Te is, hogy neked mennyire tetszett ennek a helyszínnek a bemutatása!
0/5
2 szavazat átlaga: 4
Másolás
Ha tetszik ez a helyszín, akkor másold át az adatait a saját bakancslistádba! Ha még nem lenne, akkor itt készíthetsz egyet: új bakancslista létrehozása.