Magyarország, Budapest, Pál-völgyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki figyelte az eddigi beszámolóimat, az tudja, hogy eléggé barlang mániások vagyunk. Így esett, hogy nemrég megnéztük (immár sokadszorra) a Pál-völgyi barlangot. Könnyű idejutni úgy busszal, mint autóval. Budapest abban a szerencsés helyzetben van, hogy több nyilvános barlang is található a területén. Ezek közül az egyik ez…

Lengyelország, Krakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó túlsó partján hagyni, ez a kis plusz séta szerintem mindenkinek bele kell férnie (meg néhány óra alatt nem elintézhető a vár)…

Olaszország, Pisai ferde torony

Olaszország látványosságai lenyűgözőek! Sokszor jártam már sok felé, de minden évben találok valami újdonságot, amit egyszerűen nem lehet kihagyni! Kedvenceim közé tartozik a pisai ferde torony is. Ismét egy kis info a wikiből: A torony alapja körül végzett ásatások szerint ezen a helyen az ókorban egy etruszk szentély volt. A torony építése 200…

Olaszország, Musei Vaticani

Cittá del Vaticano - Musei Vaticani, Vatikánváros - Vatikáni Múzeum A világ egyik legjelentősebb műkincsgyűjteményét, a Sixtus-kápolnát és Raffaelo stanzáit befogadó épületek egykor olyan reneszánsz pápák számára épült paloták voltak, mint IV. Sixtus, VIII. Ince és II. Gyula. A többi szárnnyal jórészt a 18. században egészült ki, amikor a korábbi…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Ausztria, Grác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól egy kicsit északra emelkedik a Mura partján. Aki Grácba jön, az óhatatlanul is belebotlik…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész. Aki akar, az persze beülhet egy gorál lovaskocsiba és fölmehet úgy a völgy közepéig. Néhány perces gyaloglás…

Svájc, Jungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571 m, a Szfynx kilátóterasz szintje (általában 3454 m-t szoktak írni, de ez a vasútállomás szintje). Most először az idejutásról…

Olaszország, Piazza della Minerva - Roma

A Piazza della Minerva középpontjában Bernini különös elefántszobra áll, hátán az Egyiptomból zsákmányolt obeliszkkel. A téren, a szobor mögött áll a: Santa Maria sopra Minerva. Róma kevés gótikus templomának egyike ez a templom, amelyikben Michelangelo, Bernini és Filippino Lippi művei láthatók. Róma kevés gótikus épületének egyike az ókori Minerva-templomnak…

Magyarország, Budapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga a szakrális alapfunkciója mellett még temető és kiállító hely is egyben. A temetőről el kell mondani, hogy…

San Marino, Palazzo Pubblico

A Kormánypalota, helyi kőfaragók műve, a római Francesco Azzuri építész terve alapján készült, a régi, XVI. századi palota helyén. Az 1884-ben kezdett építkezés 10 évig tartott, 1894. szeptember 30.-án adták át ünnepélyes keretek közt. Giosuolt, a szertartás szónoka, itt adta elő híres beszédét az örök szabadságról. A Köztársaság Kastélyai címereivel…

Lengyelország, Kraków, Oskar Schindler gyára és gettó

Auschwitz után meglátogattuk Schindler gyárát, a Krakkói Gettót és a Plaszóvi munkatábor mai területét. A Plaszóvi tábor területén ma már a város valamint sűrű erdő áll, emlékművekkel és táblákkal, valamint Amon Göth akkori villáját sem sikerült megtalálni. Vagy átalakították, vagy nem jó helyen kerestük. Egy 92-es fényképen még az eredeti állapotban látható…

Belgium, Brüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba, de aztán ki is jöttünk ugyanis az elképesztő csokoládéválaszték mellett horror árak is fogadtak minket…

Franciaország, Villefranche-sur-Mer

2007. augusztus 11-én itt töltöttem el a délutánt. Nizzából érkeztünk, és megkapó látványt nyújtott a roppant színes kikötővároska. A fedett Titkok utcája középkori hangulatot áraszt. A főút melletti kis kápolnát Jean Coctaeu freskói díszítik.

Csehország, Dolní Morava, Stezka v oblacích (Sky Walk), SzG3

A második nap legnagyobb slágere ez volt (ismét meg kell jegyeznem, hogy erre a helyre csak a Google Maps igen gondos áttanulmányozása után leltem rá, Mo-n semmi információ erről nincs (most már van!!!), és ismét megemlítem: rajtunk kívül magyaroknak nyoma sem volt, még magyar rendszámú autót sem láttunk). Ez a hely egy zsákutca völgyben található…

Németország, Düsseldorf

Düsseldorf város Németországban, Észak- Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány fővárosa, Németország egyik legnagyobb és legfontosabb városa. Jelentős közlekedési csomópont és pénzügyi központ is. A szűkebb értelemben vett Ruhr-vidék délnyugati előterében, a Rajna mentén fekszik: nagyobbik része (mintegy 25 km hosszan) a jobb, kisebbik a bal parton…

Lengyelország, Krakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny) - a Jagelló Egyetem, Campus Maius Ezekről most nem fog szó esni, de azért mint említettem van még bemutatni való…

Magyarország, Égertető

Mai sétánk első állomása Égertető volt. Kilátóból gyönyörködhetünk a Mecsekben, és játszótér, tűzrakóhely is van.

Egyiptom, Karnak - Amon-templom

Az épületegyüttes már a méreteivel is, az udvarok, csarnokok, oszlopsorok, óriásszobrok végtelen sorával, a hatalmas szent tóval lélegzetelállító hatást kelt az odalátogatóban. A kiterjedt templomkerület szíve az istenek királyának, Amonnak szentelt templom. A XI. dinasztia korában még csak egy egyszerű templom állt itt, de a későbbi korokban alig…

Magyarország, Budapest, a Szemlő-hegyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest másik látogatható barlangja a Szemlő-hegyi barlang. Nincs igazán messze a Pál-völgyi barlangtól, és ahogy írtam érdemes kombi jegyet venni, mert így olcsóbb a két barlang meglátogatása. Viszonylag későn, az 1930-as években fedezték fel és rövid idő alatt igen sok néven szerepelt: Szemlőhegyi-barlang, Zöldmáli cseppkőbarlang…