»Utazás»Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja»Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa
Helyszín

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja

Spanyolország

Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

38438 Icod de los Vinos, Calle Arcipreste Ossuna 3.

2013. április 19. péntek 12:28
2011. április 30. szombat
2011. május 14. szombat
 28°22'01,357"N   28,366904
 16°43'18,393"W  -16,721637

3433  7  2  5  2

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi utakra alkalmatlannak tűnt, mert majdnem tolni kellett az emelkedőknél. Már otthon összeírogattam, hogy mi mindent szeretnék megnézni, de erről nem szóltam semmit a páromnak, nehogy kiakadjon a hosszú lista láttán. Mivel kaptunk egy ingyenjegyet a lepkeházba, így azt céloztuk meg elsőként „Icod de los Vinos -ban. Sikerült közvetlen a bejáratnál parkolni, majd beléptünk a magas, pálmafás, virágzó üvegházba, aminek közepén egy kis tó volt.

Tündérkert varázzsal hatott ránk a körülöttünk libegő színes pillangókkal. Mindenfelé gyümölcsdarabokkal kirakott kis tálkákon lakmározó lepkecsoport és a fahídon mozdulatlanul feküdt egy unatkozó leguán, amit még a férjem simogatása se zökkentett ki nyugalmából. Megfigyelhettük a petétől-halálig fázisokat. Sőt tanúi lehettünk egy Monarch születésének is. A gondozó a kezemre ültette a még kába, nedves szárnyú csodát.

Megtudtuk, hogy az atlaszlepke (attacus atlas), szárnyfesztávolsága akár meghaladhatja a 30 cm-t. Ő egy molylepke, 4-6 napig él. Ezek alatt a napok alatt egyáltalán nem eszik, hanem abból a tartalékból él, amit hernyó alakban megevett. Akkor viszont rengeteget eszik, a lárva vagy báb állapot eltarthat akár 8 hónapig is ezeknél a fajoknál. Ennyit szenvedni pár nap repülés miatt, nem semmi!

Még mutattak nekünk az egyik növényen egy száraz levélhez hasonló lepkét is, amit észre se vettünk volna magunktól szerintem. Miközben elhagytuk a pillefarmot, felfedeztük az ezeréves (igazából kb. 600 éves) sárkányfát, a település büszkeségét. A kertbe be se mentünk, mert a templomtérről is lehetett a 16 méteres fát fényképezni. A tér fel volt valamilyen szentes ünnepre díszítve, virágokból készült keresztek, fákról lógó gyümölcskosarak körbe. Itt elsétálgattunk, fagyizgattunk.

A déli parton még felfedeztük a Siam-parkot, ahol főleg csúszdázni lehet, de éppen zártak, így le se tudtunk parkolni, nemhogy benézni. Hazafelé, vagyis útban a szállásunk felé eleredt az eső. Annyira szakadt, hogy alig tudtunk haladni az úton. Ráadásul az autó is beázott, úgyhogy párom egyből a kölcsönzőhöz hajtott, hogy visszaadja a tragacsot.

Leparkolt az út mentén és míg bent tárgyalt, addig én kint ültem a kocsiban, de egyre jobban zuhogott. Már patakban folyt a sár az utcán, a mellettünk lévő mederben hömpölygött az iszapos víz. Az egyik busz keresztbe is állt az úton és a többi autó miattunk nem tudta kikerülni. Mire visszaért a férjem a kulccsal, már tökéletes volt a káosz a dudáló autókkal és a sápítozó nőkkel. Azért fellélegeztem, hogy nem lettem meglincselve. Mindenesetre a dugót simán feloldottuk.

Lepkeház Icod de los Vinos
[Hibabejelentés]
Icod de los Vinos Tenerife
Oszd meg ezt a helyszínt: Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

TOP 12 utazási blog
kalandutazo útvonala 1 helyszínnel

Hamarosan kezdődik a TV-ben

RTL
01:05 CsúcsformábanAmerikai akcióvígjáték (1998)

TV2
01:00 Walker, a texasi kopó: Míg a halál el nem választAmerikai akció sorozat (ismétlés) (1994) (2. évad 5. rész)

film+
02:25 Lopakodók 2.Amerikai akciófilm (2002)

Cool
00:55 NyomtalanulAmerikai krimisorozat (2005) (3. évad 15. rész)

Viasat 3
02:00 A Grace klinikaAmerikai drámasorozat (2009) (6. évad 16. rész)

Mozi+
01:20 VaskabátokAngol,francia,amerikai vígjáték (2007)

SuperTV2
00:55 MagánnyomozókMagyar reality sorozat (2013) (1. évad 16. rész)

Paramount Network
01:50 Közönséges bűnözőkAmerikai (1995)

Duna Televízió
01:10 Downton AbbeyAngol tévéfilmsorozat (2012) (3. évad 7. rész)
Szavazz erre a helyszínre
Szavazz Te is, hogy neked mennyire tetszett ennek a helyszínnek a bemutatása!
0/5
2 szavazat átlaga: 5
Másolás
Ha tetszik ez a helyszín, akkor másold át az adatait a saját bakancslistádba! Ha még nem lenne, akkor itt készíthetsz egyet: új bakancslista létrehozása.