»Utazás»Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja»Kanári sziget, Tenerife, Playa de las Americas, Freebird One Katamarán hajóút
Helyszín

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogja

Spanyolország

Kanári sziget, Tenerife, Playa de las Americas, Freebird One Katamarán hajóút

38660 Costa Adeje, Avenida de Colón 127.

2013. április 19. péntek 13:33
2011. május 10. kedd
 28°04'39,600"N   28,775280
 16°44'10,474"W  -16,736104

780  2  0  5  1

A buszmegállóban simán felvett bennünket a kirándulóbusz (anélkül, hogy elé vetettük volna magunkat-igaz kicsit futhattunk utána!), amivel a ködös Puerto de la Cruz-ból a napos déli partra utaztunk. Csodálkozásom akkor hágott a tetejére, mikor egyórás út után a mólón várva délelőtt tízkor majdnem lepörkölte a nap a hajat a fejem tetejéről. Micsoda éghajlati különbség a két szigetrész közt! Szerencsére nem kellett sokat várni, mert hamarosan méltóságteljesen beúszott a Freebird One, Európa legnagyobb katamarán hajója.

A fedélzeten hangos diszkózene szólt, miközben helyet cseréltünk az előző turnussal. Mi egy belső bőrüléses napvédett asztalt választottunk a hajó farában, így élvezhettük egyben a kilátást is az út során. Először bálnales volt programon... kezdetben kicsit gyanakodtam, mert a kisebb bálnáknak csak távolabbról láttuk a hátuszonyukat kivillanni, mert nem lehetett a hajót olyan gyorsan a közelükbe manőverezni, mint a kisebbeket, amik később simogatható közelbe kerültek az állatokkal.

Gondoltam biztos búvárok úszkálnak műanyag bálnákkal, mint Loch Ness-ben a gumiszörnnyel, hogy a turisták örüljenek, de aztán mégis sikerült becserkészni jobban őket. Kiderült, hogy hosszúszárnyú gömbölyűfejű-delfinekről van szó, akiket más világnyelven bálnának neveznek, mert a fogascetek alrendjébe tartoznak. Csak a magyar delfinezi le őket. Talán joggal, mert azért bálnának tényleg kicsi az 5-8 méterével.

Miután elhagytuk a bálna-territóriumot felszolgálták az ebédet: íztelen zöldséges tésztát, egy darab cipőtalphúst és hajában sült sóskrumplit. Az egészből nekem a kanári krumpli ízlett a legjobban. Később jöttem rá, hogy már az elején tudták ezek, hogy fincsi dolgokat úgyis kár lenne a turistákba tömni... Ebéd után ugyanis nagyobb sebességre kapcsoltunk és a hullámzás is besegített abban, hogy kicsit gyorsabban osztogassák a fekete műanyagzsákokat.

Legjobban egy párocskán mulattam, ahogy a srác faarccal tömte magába jó étvággyal a falatokat, miközben barátnője krétafehéren többször is eltűnt a zsákban, aztán kicsit fetrengett az ülésen... ezt ötpercenként ismételve. Párom is elszántan küzdött, hogy bent tartsa a rókakomát... Birtám, hogy nekem semmi bajom, de akkor még nem tudtam, hogy én később sokkal rosszabbul fogok járni!

A hajókirándulást élveztem, gyönyörűen sütött a nap és mi hasítottuk a mélykék óceánt... hajam lobogott a szélben, miközben a korlátot markoltam mint Keira Knightley a Karibik tenger kalózaiban. Hamarosan a Los Gigantos sziklái mellett haladtunk... ennyire közelről nézve még impozánsabbak voltak a sötét sziklafalak. Mintha egy mesebeli kőóriás fejét láttam volna, amelyik bármelyik pillanatba dörgő hangon megszólalhatna, ha éppen akarna.

Lehorgonyoztunk a Masca szoros öblében, nem messze a parttól. Sorra ugráltak be az emberkék a vízbe. Először nem sok kedvem volt hozzá, de mikor láttam, hogy a párom már a vízben lebeg és vigyorogva mondja milyen kellemes a víz, hamar én is lementem a wc- fülkébe átöltözni. Mikor feljöttem a fedélzetre, már javában filmezték a fürdőző népet egy nagy kamerával... a DVD-t aztán meg lehetett vásárolni.

Gondoltam majd szépen, feltűnés nélkül leosonok a lépcsőn és belecsobbanok a vízbe, engem aztán ne filmezzenek kérdezés nélkül. Le is vetettem a papucsom, hogy mezítláb még halkabban lépkedjek, de a csobbanásból durranás lett, mégpedig akkora, hogy a katamarán beleremegett. A vizes fedélzet ugyanis olyan csúszós volt, mintha szappannal kenték volna be. Először égnek álltak a lábaim, aztán a jobb vádlimon csúsztam lefelé a lépcsőn!

Jó látvány lehettem, mert a kamerás egyből rám zoomolt... sőt még a kapitány is odajött hozzám, ahogy ott fetrengtem, hogy minden oké-e? A férjem is feljött a fedélzetre, de megnyugtattam egy ferde mosollyal, hogy bár szörnyű fájdalom van a jobb lábamban, de szerintem nem tört el semmim. Bedobtam magamat a habokba miután meggyőződtem róla, hogy nem vérzek és nem csalogatom oda a cápákat.

A fájdalom csillapodott a hűs, de nem hideg vízben, sőt még az úszással se kellett bajlódnom, mert a víz megtartott simán, csak lebegtem. Valószínű a nagy sótartalom miatt. Nagyon kellemes volt, fel is frissültem. Miután kikászálódtam kifeküdtünk napozni, a lábamba ismét lüktetett a fájdalom, még az se vidított fel, hogy egypáran szintén seggrecsattantak a fedélzeten.

Csak akkor feledkeztem meg róla kicsit, mikor palackorrú-delfinek ugráltak hirtelen körülöttünk. Mondta is az utaskísérő, hogy nagy szerencsénk van, hogy ebben a látványban részesülünk, mert általában csak vadászni jönnek ki a partközelbe. Nincs rá delfinleső garancia. Még beetették a sirályokat, akik röptükben kapták el a kajamaradékokat az orrunk előtt. Sajnos egy köröző helikopter megzavarta a jelenetet, ami éppen egy pénzesembert engedett le kötélen a jachtjára.

Gyönyörű volt a látvány, ahogy fehér tajtékot hagyva magunk után, távolodtunk a kék vízbe tornyosuló sötét sziklaparttól, ami előtt szürkefehér sirályok lebegtek. Egy ilyen kulisszával a hátam mögött azt se bánom, ha fent leszek a Youtube-on, vagy a spanyol Hoppala adásban, ahogy éppen a lábaimmal a nyakamban lépcsőzök!

Oszd meg ezt a helyszínt: Kanári sziget, Tenerife, Playa de las Americas, Freebird One Katamarán hajóút

TOP 12 utazási blog
zsumol4 útvonala 8 helyszínnel

Hamarosan kezdődik a TV-ben

RTL
20:00 Az álommelóÜzleti reality (2024) (2. évad 22. rész)

TV2
19:55 Házasság első látásraMagyar reality sorozat (2024) (1. évad 27. rész)

film+
21:00 Az U.N.C.L.E. embereAmerikai akcióvígjáték (2015)

Cool
20:00 S.W.A.T.: Különleges egység: UtólagAmerikai akciófilm-sorozat (2020) (3. évad 18. rész)

Viasat 3
20:00 Adom a napomÉlő spéci talk show (2024) (3. évad 6. rész)

Mozi+
21:00 The Expendables - A feláldozhatók 2Amerikai,német,kínai akció film (2012)

SuperTV2
20:00 Séfek séfeMagyar gasztro-műsor (2018) (2. évad 7. rész)

Paramount Network
20:00 Sherlock és WatsonAmerikai (2014) (3. évad 7. rész)

Duna Televízió
19:45 Bor, mámor, szerelemSzlovák tévéfilmsorozat (2013) (109/63. rész)
Szavazz erre a helyszínre
Szavazz Te is, hogy neked mennyire tetszett ennek a helyszínnek a bemutatása!
0/5
1 szavazat: 5 pont
Másolás
Ha tetszik ez a helyszín, akkor másold át az adatait a saját bakancslistádba! Ha még nem lenne, akkor itt készíthetsz egyet: új bakancslista létrehozása.