Helyszín

20°56'54,649"N   20,948374
 17°02'21,248"W  -17,390970

615  11  2  5  1

Kissé szutykosan, szakadtan, porosan és büdösen, de mindenekfölött hulla fáradtan (a kaja is elfogyott), megérkeztünk a Nyugat-Szahara (Marokkó) - Mauritánia határra. Az már elsőre látható volt, hogy itt komolyan veszik a határ dolgot és rohadtul szigorúan ellenőriznek mindent. A vámosok nem csak úgy, körbekopogtatják a járműveket, meg félvállról megkérdezik, hogy van-e elvámolni való cucc. Itt mindent átkutatnak és minden járművet ripityára szednek szét. Ahogy beléptünk, először egy rendőr felületesen leellenőrizte az útleveleket, majd kaptunk tőle négy darab űrlapot, általános kérdésekkel. Ezeket kitöltöttük és elmentünk egy irodához, ahol az illetékes, szontyolodott pofájú, szürke és lélekmentes gépembereknek átadtuk. Itt már vagy húsz ember várta a továbbhaladási engedélyt. Úgy, egy óra múlva, szólítottak minket a nevünkön, először engemet: Ivaniksz Ferenk !!! Odaléptem. Szisz zsur, illegal !!! Return Dakhla !!! mondta, az arc. Miii Vaaan, ?!?! A gépember kiszámolta: ha mi május 6.-án léptünk be Marokkóba, és most szeptember 12. van, és nekünk három hónapot szabad Marokkóban tartózkodni, akkor mi már hat napja illegálisan vagyunk itt. Szédültem a gondolattól, hogy 12 nap menetelés után, vissza kell fordulnunk Dakhla-ba, Úgyhogy nem akartam kijavítani, nem volt kedvem felvilágosítani arról, hogy mi már 36 napja vagyunk illegálisan Marokkóban. (Különben is, csak Marokkói fennhatóság alatt álló, nem ratifikált területen vagyunk, a Nyugat-Szaharában). A Keep Smiling sem működött, amit egy belga turista ajánlott, aki mellettünk állt a sorban. Próbáltunk magyarázkodni, mesélni, szépen kérni. Azonban a mangalica képű emberről lepattant minden. Láthatólag egy cseppet sem érdekelte semmi sem. A végén, gyakorlatilag kizavartak bennünket a határ területéről. Itt még megjegyezném, ezzel a problémával, hogy lejár a tartózkodásunk Marokkóban, jelentkeztünk a Laayune-i rendőrségen. Ők úgy seperték félre az ügyet, mintha az annyira jelentéktelen lenne, hogy kár vele foglalkozni. Ráadásul, egy rakat rendőri ellenőrzésen estünk át, a már lejárt pecséttel, és senki nem szólt semmit sem.

A ramadán miatt a határ bezár. Szerintem nem hivatalosan, csak három után annyira tetű lassan dolgoznak, hogy senkinek sincs kedve három után beállni a határra. Mi ott ücsörögtünk a porban. A többszáz dirhamos taxit nem vállalhattuk, stoppolásra az esély, így három után, egyenlő a nullával. Rendesen le voltunk törve. Most jön a csoda. Az utolsó jármű, ami úgy fél négy körül gördült ki a határról, egy kisebb fajta hűtős teherautó volt. A hűtés már nem működött, úgyhogy egy csomó kacatot szállított, meg néhány embert. A teherautó gazdája megállt, végighallgatta a gondunkat, majd betessékelt minket a teherautó rakterébe. Nyolcvan kilométert zötykölődtünk, összekuporodva még három emberrel. Nyolcvan kilométer után, a benzinkúton, a sofőr kijelentette hogy enni és pihenni fog. Nem kis meglepetésünkre, ez hat óra hosszát vett igénybe. Este tizenegykor folytattuk a trippet . A benzinkúton felszedtünk még egy embert, tehát már hatan nyomorogtunk a kacatokkal együtt a teherautó hátuljában. Így zötyögtünk vissza Dakhla-ba, hat óra hosszan át. Borzalom. Reggel ötkor értük el Dakhla-t, úgy, hogy még nyolc kilométert kellett gyalogoljunk. Karikás szemekkel bámultuk végig Dakhla partjain a napfelkeltét.

Hétfőn megyünk a rendőrségre, új tartózkodási pecsétért, aztán már kedden stoppolunk vissza a határra, hogy onnan gyalog folytathassuk a túrát.

ráktérítő
[Hibabejelentés]
utolsó benzinkút
Oszd meg ezt a helyszínt: Nouadibhou

TOP 12 utazási blog
zsumol4 útvonala 17 helyszínnel

Hamarosan kezdődik a TV-ben

RTL
13:10 AranykalitkaTörök filmsorozat (2021) (2. évad 34. rész)

TV2
13:30 Walker, a texasi kopó: A tigris szemeAmerikai akció sorozat (1994) (2. évad 11. rész)

film+
14:55 A piszkos tizenkettőAmerikai háborús akciófilm (1967)

Cool
13:45 S.W.A.T.: Különleges egység: UtólagAmerikai akciófilm-sorozat (2020) (3. évad 18. rész)

Viasat 3
12:55 Férjek gyöngyeAmerikai vígjáték sorozat (2004) (7. évad 9. rész)

Mozi+
13:55 FérfibecsületAmerikai dráma (ismétlés) (2000)

SuperTV2
13:50 Házasság első látásraMagyar showműsor (2024) (1. évad 27. rész)

Paramount Network
14:45 AlkonyatAmerikai (2008)

Duna Televízió
12:49 Párizsi beszállók: Úszás, Zombori Gábor(ismétlés) (2023)
Szavazz erre a helyszínre
Szavazz Te is, hogy neked mennyire tetszett ennek a helyszínnek a bemutatása!
0/5
1 szavazat: 5 pont
Másolás
Ha tetszik ez a helyszín, akkor másold át az adatait a saját bakancslistádba! Ha még nem lenne, akkor itt készíthetsz egyet: új bakancslista létrehozása.