»Utazás»Barcelona

Barcelona

Spanyolország, Barcelona

Barcelona, 1,6 milliós lakosságával Spanyolország második legnagyobb városa, és Katalónia fővárosa. Ezen felül a világ egyik leghíresebb, és legizgalmasabb metropolisza, a legtöbben szerepeltetik az ide szeretnék eljutni kívánságlistájukon e katalán várost. Ez azonban, például Rómától, vagy a horvát városoktól eltérően nem ősrégi épületeinek, és többezer…

Üdv Barcelonából. A Gaudi tervezte templomot megnéztük, tényleg király, és beteg. Sajna senki nem tudott segíteni alvás, tusolás és mosás ügyben, úgyhogy a Gaudi féle templomon kívül nem sok mindenre marad idő. Sötétedés előtt el kell hagynunk ezt a várost. Nagyon komoly regenerációra van szükségünk, külsőleg (és szagra is) kezdünk hajléktalanszerűek lenni…

Spanyolország, Érkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak reggel kaptunk volna inni, a csapvíz pedig nem tűnt a legszerencsésebb választásnak. Aztán megjött értünk a drága…

Spanyolország, Camp Nou

A délelőttöt még Calella-ban töltöttük, bemerészkedtünk a tengerbe is kicsit, a hatalmas hullámok és a nem túl meleg víz ellenére is. Ebéd után pedig bebuszoztunk Barcelonába. Az első megállónk a Camp Nou stadion volt, ahova az elvetemült fociimádók be is fizették a belépőt, hogy közelről is megcsodálhassák az öltözőket, a pályát meg az egyéb érdekességeket…

Spanyolország, Güell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk a két házat Gaudí jellegzetes díszes kéményeivel, valamint a saját házát is, és különleges építészetét…

Spanyolország, Sagrada Familia

Mielőtt bementünk a Sagrada Familia-ba, kaptunk egy kis nyakba akasztós szerkentyűt fülhallgatóval, ami elmesélte mikor mit csodálhatunk a templomban. A mára Barcelona jelképének számító templom Antoni Gaudí építész mesterműve. a templomot élete főművének tekintette, miután megkapta a templom elkészítésének feladatát, életének további részében nagyon…

Spanyolország, Carrer del Rosselló, 394, 08025 Barcelona

Az Ayre Hotel Rosellon-ban szálltam meg nemrég, remek szállás, barátságos, kitűnő szolgáltatásokkal. A szobák tiszták és a nyolcadik emeletről tökéletesen rálátni a Sagrada Familiara. E mellett a tető terasz mindent visz, a helyi klímának köszönhetően, decemberben is ki lehet élvezni a 20 fokos napsütésben. A reggeli pazar és bőséges. nincs panaszom…

Spanyolország, A zenélő szökőkút: Font Mágica

Este kilencre értünk a Sagrada Famíliától a belvárosba, így volt még fél óránk valami vacsorát szerezni a szökőkút zenés műsoráig. Viszont ez nem ment a legkönnyebben, 20 percig sétáltunk, amíg találtunk egy bevásárlóközpontot, így sok esély már nem maradt, hogy a fél tízes kezdésre visszaérünk a szökőkúthoz. Főleg, hogy akkora tömeg volt, hogy az úttesten…

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…

Spanyolország, La Rambla

A La Rambla-n végigsétálva a szuvenír árusok, mutatványosok, utcazenészek, portrérajzolók és a nézelődők kavalkádja miatt mi is bele kóstolhattunk egy kicsit az igazi spanyol pezsgő életbe, és megtapasztalhattuk, miért is mondják Barcelona ütőerének a La Rambla sétálóutcát. Este a szálláson pedig igazi spanyol ételeket is megkóstolhattunk, mint például a paellat…
Oszd meg ezt az oldalt: Barcelona