»Utazás»Park

Park

Szlovákia, Dudince-Kúpele (Dudinc-fürdő vagy Gyűgy fürdő), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már igen sokszor elmentem a hely mellett Zólyom felé haladva (Lengyelország, Tátra, Kis-Fátra, stb.), de miután az útról nem igen látszik a hely, ennyiben is maradt a dolog. Most hétvégén keresgélni kezdtem egy jó strandot és a legnagyobb meglepetésemre kiderült, hogy van itt egy ilyen (lásd ott). Igazából azért nem látszik…

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Magyarország, Somogyvár, Széchenyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somogyvár másik nevezetessége (a Bencés apátság romjain túl) a Széchenyi kastély lehetne, ha.... Ha már megint nem szólt volna bele a történelem a dolgokba. De beleszólt és most a kastélyban óvoda, iskola, nevelőotthon, meg számtalan más található. Pedig igen jó alap lehetett volna a Széchenyi család gyűjteménye egy szép, látogatható…

Magyarország, Ivánc, Sigray kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy kisebb kastélyt és annak parkját látogatjuk meg, az az ivánci Sigray kastélyt. Az persze így nem igaz, hogy a kastélyt meglátogatjuk, mert ott egy (szerintem) szociális otthon működik. Pedig igen szép a kastély kitettsége, ahogy a Rába hídon átmegyünk, néhány km után egy enyhe emelkedővel elhagyjuk a Rába síkságot…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Magyarország, Fót, a Károlyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha eddig csak fanyalogtam a budapesti és környéki kastélyok miatt, akkor a fóti Károlyi kastély esetében ki kell jelentenem, ez lenne az ideális Budapest (környéki) kastély. Persze soha sem lesz az (soha se mond, hogy soha!), mert irgalmatlan pénz kellene hozzá. Pedig elhelyezkedése ideális, Budapesttől alig 10 km-re van, ráadásul…

Németország, München, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Svájc felé menet két éjszakát a városban töltöttünk, napközben a Schlosspark Nymphenburgot (lásd OTT) és a Botanischer Gartent (lásd OTT) néztük meg, csak mindkét nap kora este mentünk be a városba. Tetszett is meg nem is. Ami nem tetszett: a legszemetesebb város volt az eddig látott nyugati városok közül (itt most a Belvárosról…

Magyarország, Szombathely, a csónakázó tó és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt korábban írtam, Szombathely igen kellemesen meglepett, szép, gondosan karbantartott, jó a levegője, látszik, hogy van gazdája. Az is kiderült közben, hogy nem csak az Alpok felől jön a jó levegő, hanem igen sok és szép park is található itt. Ezek közül a legszebb és a leglátványosabb a csónakázó tó, ezért adtam ezt a címet ennek a beszámolónak…

Magyarország, Mór, Lamberg kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mórral kapcsolatban nem mondhatom azt, amit sok hellyel kapcsolatban már megtettem, ezt a helyet nem kerülgettem, valószínűleg csak nagyon régen jártam erre, arra sem emlékszem, hogy voltam-e itt. Pedig úgy látszik, helytelen volt a hozzáállásom. Mórról majd egy másik beszámolóban, most lássuk a hely gyöngyszemét, a Lamberg kastélyt…

Lengyelország, Ojcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismerkedjünk meg az egyik kisebb nemzeti parkkal Lengyelországban: ez az Ojców-i Nemzeti Park. Akinek régebbi autós térképe van (mint nekünk) azzal a ténnyel fog szembesülni, hogy a korábban használt utakon nem tud bejutni a nemzeti parkba, ugyanis azokat lezárták (nagyon helyesen). Itt most nem árulom el, hogy hogyan…

Magyarország, Budapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük meg a helyszínt (ez más okból kifolyólag utóbb még jobb megoldás lett, mint először gondoltuk). A lift mellett…

Magyarország, Tóalmás, az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most következzen néhány sikertelen kastély látogatás. Ezek közül az első ez a kastély volt. Itt még bosszankodni is volt okom, mivel direkt utána néztem az interneten, hogy meg lehet-e látogatni Őket, mivel tudtam, hogy egy alapítvány kezelésében van a kastély, így elképzelhető volt az is, hogy esetleg zárva vannak. Az interneten…

Dél-Afrikai Köztársaság, East London

Jó kis hely, jót buliztunk reggel 6-ig nagyon olcsón. Van egy tuti víziló park.

Horvátország, Opatija

Nyaralóhely az Isztrián. Régi szép és híres szállodák sora, kicsit francia riviéra fillinggel. Nagyon kellemes hely!

Belgium, La Hulpe (Ter Hulpen)

A La Hulpe-i kastélykert gyönyörű környezetében lehet sétálni, teniszpályák is vannak, lovaglási lehetőség, kávézó.

Ausztrália, Cohunu Koala Park

Cohunu Koala Park. Kézbe lehet venni a koalákat.

Lengyelország, Kłodzko, Minieuroland, SzG3

Ezt a helyet is az Google Maps gondos átkutatása után találtam. Ha már Kłodzko (főleg az erődrendszere) már másodszor marad ki, legalább ezt megnéztük. Igaz erősen a város határában van, egy szántóföld közepén. ahogy a térképen is látszik. Az első pozitívum az ingyenes parkoló. A második maga a Minieuroland, amely nekem inkább egy csodálatos virágos…

Lengyelország, Kudowa-Zdrój

A lengyeleknél található Zdroj-ok nagy valószínűséggel analógok a fürdő-vel, ill. spa-val, a Bad-al, Lázné-val, stb. Van belőlük vagy ezer. Ezen a környéken is található legalább három, ebből kettőben jártunk. Az a jó bennük, hogy a felépítésük szinte azonos, van a régi falu, város és azon kívül a fürdőhely (ami általában gyógyfürdő, vagy gyógyvízforrás)…

Lengyelország, Nowa Ruda (Park Hotel), SzG3

Nowa Ruda nem azért került bele a beszámolókba, mert valami fantasztikus hely lenne, hanem mert támaszpontnak igencsak alkalmas. A városban van egy kis Rynek (Főtér), annak közepében a szokásos városháza, meg néhány templom. Az egyetlen igazán érdekes látnivaló a turisztikai szénbánya (lengyelül: Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie), A város épületállománya…

Csehország, Opočno, SzG3

Ide csak beugrottunk megnézni a kastélyt kívülről. Előtte Dobruskában voltunk egy jót strandolni. Mivel csak néhány km-re esik ettől a helytől Opocno, így úgy döntöttünk, hogy megnézzük a kastélyt. A városközpontban éppen egy kis vidámpark települt le, ami elzárta az utat a kastély felé, így onnan elgyalogoltunk a régi városmagon keresztül a kastélyig…
Oszd meg ezt az oldalt: Park