»Utazás»Park

Park

Magyarország, Kámoni Arborétum, Szombathely

Valamikor Kámon önálló falu volt, ma már Szombathely belterületéhez tartozik. Itt kezdte meg az arborétum kialakítását az 1860-as években Saághy Mihály földbirtokos, a terület gazdája. Abban az időben a Gyöngyös-patak mentén húzódó négyhektáros tocsogós részt, láprét, égerlápos foltok, és kőris-tölgy ligeterdő borította. Az alapítót követte fia, aki…

Szlovákia, Betliar (Betlér), az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez is egy bakancslistás hely! Domica után ide érkeztünk. A kastély előtt parkoló (parkolási díjjal, ez szinte mindenhol így van, az ettől eltérőket majd külön jelzem). A kastélyról többek közt azt kell tudni, hogy ez Szlovákia egyik leglátogatottabb kastélya. A pénztár nem a kastélyban található, hanem ahogy elérjük a bejárattól…

Magyarország, Somogyvár, Széchenyi kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somogyvár másik nevezetessége (a Bencés apátság romjain túl) a Széchenyi kastély lehetne, ha.... Ha már megint nem szólt volna bele a történelem a dolgokba. De beleszólt és most a kastélyban óvoda, iskola, nevelőotthon, meg számtalan más található. Pedig igen jó alap lehetett volna a Széchenyi család gyűjteménye egy szép, látogatható…

Magyarország, Mór, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sajnos a Lamberg kastély megtekintése után már nem sok időm maradt Mór egyéb nevezetességeinek megtekintésére, de a Szent István téri park és környéke igen megtetszett (meg úgyis itt kellett átmennem a kocsihoz). A legjobb az egészben az az, hogy nem is akarják titkolni, hogy ez egy mesterséges környezet, éppen ezért egészen jól sikerült a park kialakítása…

Németország, Berlin, Schloß Charlottenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először is azt kell tisztázni, hogy a cím nem elírás, mivel nem sch-val kell írni a Charlottenburgot. Sophie Charlotte von Hannover III. Frigyes választófejedelem felesége volt, neki kezdték építeni ezt a csodálatos palotát. Sophie nagyon korán meghalt (36 éves volt), emlékére ezt a környéket Charlottenburgnak nevezték el…

Magyarország, Tura, a Schossberger kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ismét találtam egy olyan kastélyt, amiben hatalmas turisztikai lehetőségek lennének (vannak), csak sok sok sok pénz kellene hozzá. Közel van Budapesthez, felújítva és berendezve a parkkal együtt egy elsőrangú látvány lehetne. Nevén nevezve ez lenne a turai Schossberger kastély. Könnyen ide lehet találni, még a faluban is szépen ki van táblázva a helye…

Németország, Kassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy korábban a park tartott-e tovább, most eddig tart. A térképet megnézve látható, hogy a parkban hatalmas tavak találhatóak…

Németország, München, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Svájc felé menet két éjszakát a városban töltöttünk, napközben a Schlosspark Nymphenburgot (lásd OTT) és a Botanischer Gartent (lásd OTT) néztük meg, csak mindkét nap kora este mentünk be a városba. Tetszett is meg nem is. Ami nem tetszett: a legszemetesebb város volt az eddig látott nyugati városok közül (itt most a Belvárosról…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Csehország, Kromeriz, a város, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice után ide jöttünk, ez volt az egyik olyan cél, ahol még mi sem voltunk. Itt két napot éjszakáztunk a sok látnivaló miatt. A Penzion Kromeriz ben szálltunk meg, csak megjegyzésként: 816 KC volt egy éjszaka, fürdőszobás, légkondicionált szobában, gyakorlatilag a belvárosban. Kifizetünk 1 x 50 KC-a zárt udvarban való parkolásért…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára

2008. 05. 03-án, amikor az Állatkertben. A hely nagyon szép, megérdemli, hogy külön meg legyen említve. Rövid története: Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét. A 21 részből álló Történelmi Épületcsoport…

Finnország, Kotka, Sapokka-park

Tallinn után áthajóztunk a Finn-öblön, majd Helsinkiben kötöttünk ki. Itt nem találtunk semmi érdekeset, de lehet, hogy csak mi voltunk bénák.:( Ezután keletre vettük az irányt, és Kotkáig meg sem álltunk. Ez egy 50.000 körüli város, amely ma elsősorban fafeldolgozásból, és annak exportjából él. A város csak azért volt érdekes, mert a központjában találtunk egy gyönyörű kis parkot…

Magyarország, Tóalmás, az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most következzen néhány sikertelen kastély látogatás. Ezek közül az első ez a kastély volt. Itt még bosszankodni is volt okom, mivel direkt utána néztem az interneten, hogy meg lehet-e látogatni Őket, mivel tudtam, hogy egy alapítvány kezelésében van a kastély, így elképzelhető volt az is, hogy esetleg zárva vannak. Az interneten…

Szlovákia, Patakalja (Podrečany), a Balassa kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erről a helyről nem sok információt lehetett összeszedni. Mindössze annyi derült ki róla, hogy egy időben ez is Balassa birtok volt, később a Zichyek tulajdonába ment át. A kastélyt még II. Rákóczi Ferenc is látogatta, főleg vadászatai alkalmával. Ekkor Török András, Rákóczi seregeinek kapitánya látta vendégül. Jelenleg nem látogatható, magántulajdon…

Magyarország, Várpalota, Thury vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor többször áthajtottam Várpalotán, egy egy villanásra láttam a Thury várat, de csak most volt rá időm, hogy egy kicsit meg is állhassak. A vár könnyen megközelíthető, a város központjában található, a Szabadság téren. Hasonlóan a sárvári várhoz, ez is teljesen körbejárható és körülötte itt is park található. A z épségét…

Magyarország, Zalacsány, Batthyány kastélyszálló és a horgásztó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tavaly februárban hivatalos úton voltam Zalaegerszegen és közben megálltunk Zalacsányon is, elsősorban a Batthyány kastély miatt (aki emlékszik rá, van egy nagy blogom a Batthyány családról), visszafelé pedig a horgásztó partján ebédeltünk egy jót. A kastélyhoz a főútról (Zalaegerszeg felé menet) jobbra kell lekanyarodni és kb…

Dél-Afrikai Köztársaság, East London

Jó kis hely, jót buliztunk reggel 6-ig nagyon olcsón. Van egy tuti víziló park.

Horvátország, Opatija

Nyaralóhely az Isztrián. Régi szép és híres szállodák sora, kicsit francia riviéra fillinggel. Nagyon kellemes hely!

Kenya, Kibo Safari Camp

A Kilimanjaro lábánál lévő, vadállatokban igen gazdag Amboseli Nazional Park.

Lengyelország, Nowa Ruda (Park Hotel), SzG3

Nowa Ruda nem azért került bele a beszámolókba, mert valami fantasztikus hely lenne, hanem mert támaszpontnak igencsak alkalmas. A városban van egy kis Rynek (Főtér), annak közepében a szokásos városháza, meg néhány templom. Az egyetlen igazán érdekes látnivaló a turisztikai szénbánya (lengyelül: Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie), A város épületállománya…
Oszd meg ezt az oldalt: Park