»Utazás»Slovakia

Slovakia

Szlovákia, Betliar (Betlér), az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez is egy bakancslistás hely! Domica után ide érkeztünk. A kastély előtt parkoló (parkolási díjjal, ez szinte mindenhol így van, az ettől eltérőket majd külön jelzem). A kastélyról többek közt azt kell tudni, hogy ez Szlovákia egyik leglátogatottabb kastélya. A pénztár nem a kastélyban található, hanem ahogy elérjük a bejárattól…

Szlovákia, Spišské Podhradie (Szepesváralja), Sivá Brada, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szepesváralja több kellemes meglepetéssel szolgál a turistáknak. Ez egy kisebb jelentőségű hely, de én minden érdekességért lehajolok és ha lehet, akkor meg is nézem. Felsőzúgói kráter esetében már írtam, hogy Szlovákia ezen részén nagyon sok ásványvíz tör a felszínre és igen sok helyen, ahol ez megtörténik, mésztufa (travertin) bevonatot képez a felszínen…

Szlovákia, Tutajozás a Dunajecen - II., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az idő nagyon jó volt (kissé borult és kb. 28-30 fok az itthoni 40 helyett), úgy döntöttünk, hogy ekkor megyünk tutajozni a Dunajecre az út alatt, egyébként végig sütötte volna a fejünket a nap (ami azért kellemetlen, még ha sapkát is visel az ember). Az indulási helyet könnyen megtaláltuk, a Vörös torony kolostor mellett van az egyik kiinduló hely…

Szlovákia, Stará Ľubovňa (Ólubló), a vár és a skanzen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A dunajeci tutajozás után ellátogattunk ide (a panzió háziasszony javasolta, hogy nézzük meg, eredetileg csak a szepesi várat akartuk megnézni). Igazából nincs messze a kolostortól, valamint a felsőzúgói Krátert is meg akartuk nézni, így még nagyon nem is esett ki a tervezett útirányokból. Elöljáróban: megérte!! Ha megtaláltuk…

Szlovákia, Spišská Nová Ves (Igló, Szepesújhely (régebben)), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb szepességi város. Ide úgy kerültünk, hogy ebédelni szerettünk volna, majd utána meglátogatni az itt található kis állatkertet. Maga a város a szokásos hosszúkás tér alakú belvárossal rendelkezik, a két oldalán nagyon szép polgárházakkal (alattuk a szokásos üzletekkel). A tér északi oldalán több teraszos étterem volt…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Szlovákia, Dlhá Ves (Gömörhosszúszó), Jaskyňa Domica, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre eljutottam oda, hogy rendeztem a fényképeket és elkezdhetem a beszámolókat az idei szlovák nyaralásunkról. Igen érdekes dolgok fognak majd kiderülni az egyes beszámolók kapcsán (sajnos ránk nézve szinte mindegyik kedvezőtlen lesz, de erről nem én tehetek). Az lesz a legjobb ha időrendben haladok majd. Szlovákia egyébként…

Szlovákia, Demänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána…

Szlovákia, Gúta (Kolárovo), hajómalom múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ismét fotószafarin voltam Szlovákiában. Azon a környéken, ahol ilyenkor járkálni szoktam, már elég nehéz új helyeket találni. Most azért leltem néhányat, ezek közül az egyik ez a hajómalom múzeum. Néhány szó a község elhelyezkedéséről. A Csallóközben található, ami azért érdekes, mert ez Európa legnagyobb folyami szigete (1615 km2!)…
Oszd meg ezt az oldalt: Slovakia