»Utazás»PK utazási blogja»Balaton körbefutás 2020
Útvonal

PK utazási blogja

Balaton körbefutás 2020

Volt egy ötlet, lett egy terv, majd fogtuk magunkat és elindultunk Balatonra. Szemesen kiszálltam a kocsiból és elkezdtem futni, azzal a tervvel, hogy 7 nap és 212 kilométer múlva a másik irányból újra ugyanitt itt leszek, körbefutva a Balatont.

Tervezgettünk, gondolkodtunk, számításokat készítettünk, elképzeltünk A, B, C meg néha D forgatókönyveket is a megvalósításra, egyeztettünk naptárral, egymással, másokkal, majd kitűztük a június 30.-át indulásra. Felosztottuk, beosztottuk a napokat, aztán kezdtük elölről, mert valami változott, valami nem úgy jött össze... Egészen addig amíg végül ott voltunk 29.-én este, félig bepakolva, bizonytalanul, semmi konkrét tervvel...

Annyi volt biztos, hogy napi 30 km körülieket kell futnom, ha tartani akarjuk az ütemet, egyébként kb minden mással kapcsolatban úgy indultunk neki, hogy majd lesz, ami lesz, kitalálunk mindent útközben, megoldjuk spontán a helyzeteket. És így is lett!

Magyarország, Balatonszemesről futás Szárszóra

Reggel hét óra helyett 8 körül el is indultunk itthonról, Kaposváron még bevásároltunk mindenféle egészséges kaja helyett kevésbé annak mondhatókat, aztán tizenegy előtt megérkeztünk, és el is kezdtem futni a szárszói szabadstrandig, ami az első állomás volt. Közben rájöttem, hogy nem volt az végiggondolva, hogy csak így kiugrok a kocsiból és már futok…

Magyarország, Balatonszárszóról futás Szántódra

A strandolás után jött Szántód, mint a következő cél. Útközben be is borult kicsit, amit eléggé tudtam értékelni olyan dél körül. Legalább mint ahogy egy wc-t is, de végül is a síneken átmászva tökéletesen megfelelt a bozót is. Peti elém jött volna rollerrel, de az út minősége ezt kevésbé engedte, úgyhogy végül egy padon üldögélve találtam meg, nem messze a kocsitól…

Magyarország, Balatonszántódról futás Siófokra

Szántódra érve beestem a kocsiba, aztán átmentünk Siófokra az Aranypart kempingbe. Gyorsan bejelentkeztünk és összedobtuk a sátrat, hogy minél előbb fürödhessünk, csak közben elkezdett fújni a szél és hűvös is lett, de azért megmártóztunk pár percet, ha már szétizzadtam magam előtte a futás alatt.. Négy körül ebédeltünk hideget a sátornál, aztán visszamentünk…

Magyarország, Siófokról futás a kempingbe

Reggel hétkor visszamentünk kocsival Siófokra, mert egy kis szakasz még kimaradt onnan, ahol tegnap este befejeztem meg a kemping közt, úgyhogy onnan futottam vissza a kempingbe, ahol várt a hideg inni meg a reggeli, amit szerzett közben a Peti. Beugrottam még egyet a vízbe, aztán cuccoltunk össze és futottam tovább Balatonvilágos felé.

Magyarország, Siófokról futás Balatonvilágosra

A kempingből indulva a sóstói szabad strandon irigykedő pillantásokat vetettem a vízben hűsölő strandolókra, aztán futottam tovább a tűző napon. 6 km után, Világosnál várt a Peti kocsival, felmentünk egy kilátóhoz, majd a rövid pihenő után indultam tovább Kenesére.

Magyarország, Balatonvilágosról futás Balatonkenesére

Kenesére útközben jött vissza szembe velem a Peti kocsival, mert egy sorompó volt az út közepén és onnan csak gyalogosan lehetett tovább menni. Amikor odaértem kiderült, hogy a sorompó után valami kemping féleség volt, aminek a végén viszont már csak elhagyatott, betört ablakú, romos épületek voltak bokrokkal. Egyszer csak egy jégkásával várt az út…

Magyarország, Almádiból futás Fűzfőre

Keneséről elmentünk kocsival Almádiba, az aznapi kempingünkbe. Két placcon voltak sátorhelyek, az egyiken nem volt áram, úgyhogy mentünk a másikra, ahol volt, extraként pedig 3 méterre volt a sín is. És akkor még nem is tudtuk, hogy közvetlen egy lámpa alá települtünk be, ez csak este derült ki, hogy konkrétan olvasni lehetne akkora fényben, amiben…

Magyarország, Keneséről futás Balatonfűzfőre

Előző este belerúgtam a vízben egy kőbe, érzés alapján úgy eltörve minimum három ujjamat, viszont reggelre csak kettő volt megdagadva, ami még vállalható mennyiség volt futáshoz, úgyhogy mentünk tovább. Fél nyolc körül indultunk a kempingből Kenesére, oda ahol tegnap délben miután megtaláltam beestem az autóba, aztán nekiálltam futni a fűzfői sétányig, ahol tegnap rollereztem…

Magyarország, Almádi kempingből futás Csopakra

Tizenegykor indultam tovább Csopakra. Hisztisen álltam neki, kedvem se volt sok elindulni szaladni. Pedig akkor még nem is tudtam, hogy az eddigi legnehezebb út lesz ez, a maga 10 kilométeres végig tűző napos távjával, mindez 11 és 12 óra között teljesítve.. Hat kilométeren át nem volt semmi árnyék, aztán megváltásként jött végre egy fa. Nem…

Magyarország, Csopakról futás Tihanyba

A mezítlábas sétány után átmentünk Akaliba kocsival, ott kempingeztünk. Az iszap itt is ugyanolyan volt mint az előző helyen, de a víz tisztább volt, viszont a lépcsőfokok befelé úgy a combom magasságában elfogytak, én meg még bőven vártam a többi fokot, amire lépek és amik már nem voltak, úgyhogy érdekesen érkeztem bele a vízbe... Ebéd után kicsit…

Magyarország, Tihanyból futás Akaliba

Már este elkezdett fújni a szél, ami aztán kitartott egész éjjel, reggelre pedig csak még erősebb lett. Nyolckor mentünk be Tihanyba, még megnéztünk egy levendula táblát, aztán elkanyarogtunk a tegnap esti futásom végpontjához. Hát az előző napi 32 fokos, tűző napos futás semmi volt ehhez képest. Akkora szembe szél volt, hogy rendesen koncentrálnom kellett, ha haladni akartam…

Magyarország, Akaliból futás Zánkára

A kempingből fél tizenkettő után kezdtem el futni Zánka felé, addigra kihisztiztem magam, hogy mennyire nincsen kedvem elindulni. Hasonló volt a reggeli futáshoz, végig küzdöttem az elemekkel. Az utolsó pár percben már csöpögött az eső is, de jobban szerencsére csak akkor kezdett esni, amikor pont odaértem a kocsihoz. Révfülöpön ettünk egy finom…

Magyarország, Balatonrendesről futás Zánkáig

A kempingből elindultunk kocsival visszafelé, és úgy rakott ki a Peti, hogy 10 km legyen Zánkáig futva. (Amiből majdnem 12 lett, mert a térkép megint szórakozott velünk..) Ezen a futáson éreztem először, hogy már azért fáradnak a lábaim, sokszor vettem észre, hogy jó ideje sétálok már és nem is érzek rá semmi késztetést, hogy újra elkezdjek futni…

Magyarország, Badacsonytól futás Szigligetre

Egész éjjel fújt a szél, nem kicsit mozgott a sátor, jó, hogy benne voltunk, mert így legalább nem fújta el a szél... Reggel megetettük a kacsákat a strandon, aztán elindultam Szigligetre. A tegnap esti szenvedős futásom után, most telefonálva mentem, és tényleg sokat segített, hamar le is futottam a távot. Utána Szigligetnél kirándultunk egy kilátóba…

Magyarország, Balatonrendesről futás Badacsonyig

Összecsomagoltunk a kempingben és elindultunk vissza Révfülöpre ebédelni a Rév büfébe, ahol előző nap is ettünk és láttuk milyen hamburgert adnak. Mondjuk túlzás, hogy túl kompatibilis lett volna a hamburger mérete azzal, hogy közvetlen utána lenyomjak egy 11 km-t, de a kirándulás miatt elcsúszott az egész nap, így kénytelen voltam, mert már fél három…

Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…

Magyarország, Vonyarcvashegyről futás Keszthelyre

Éjjel szétfagytunk, reggel 7-kor arra ébredtünk, hogy megsülünk, mert elkezdett rásütni a nap a sátorra. A kemping éttermében reggeliztünk, de mivel csak 8-tól adtak, kilenc óra lett, mire elkezdtem futni a kempingből Keszthely felé, már akkor elég melegben. A sípcsontom nem fájt, cserébe elkezdett a csípőm szúrni kicsit, úgyhogy elég lassan haladtam csak…

Magyarország, Keszthelyről futás Fenékpusztáig

A keszthelyi rövid pihenő után mentem tovább Fenékpusztára, ami csak a km szám miatt volt a következő szakasz vége. Peti közben elment megnézni a fenékpusztai kastélyt. Keszthelyen nagyon megtetszett egy barack a boltban, aztán menet közben meg is ettem és rá kellett jönnöm, hogy nekem szilárd frissítőkből sokkal jobban bejönnek a természetes, hétköznapi…

Magyarország, Fonyódról futás a kempingbe

Strandolás után bementünk Fonyódra ebédelni, aztán én visszafutottam a kempingbe. Tűző nap, forróság, de legalább csak 4 km volt. A legszebb szakasz volt, szinte végig közvetlen a Balaton parton futottam. Peti meg addig strandolt, úgyhogy szedtem is a lábam, hogy minél gyorsabban visszaérjek és én is így tehessek.

Magyarország, Balatonmáriafürdőről futás Fonyódra

Este bementünk Máriafürdőre kocsival, Peti kirakott én meg futhattam vissza 12 km-t a kempingbe. Az eleje még jól ment, csak a táj volt kissé unalmas, sokáig csak az volt, hogy egyik oldalt nyaralók, másikon fal, ami mögött megy a vonat. Aztán kezdtek fáradni a lábaim. És kezdtem feszegetni a tűrőkepésségem, kezdett minden idegesíteni. Leginkább…

Magyarország, Balatonmáriafürdőről futás Fenékpusztáig

Ébresztőre keltünk, hogy fél hétkor el tudjunk indulni Máriafürdőről, ahonnan tegnap este futottam a kempingbe. Onnan most visszafele indultam Fenékpusztára, ahol előző nap délelőtt abbahagytam mert ott még maradt egy kis táv, amit futva nem tettem meg, csak kocsival jöttünk már előrébb. Elég nehezen ment a futás, érezhetően elfogytam már azért…

Magyarország, Fonyódról futás Lellére

Onnan indultam Fonyódon, ahonnan tegnap ebéd után visszafutottam a kempingbe, a cél pedig a lellei szabadstrand volt. Elég jól húzott a cél, főleg az első pár kilométeren a 31 fokban, dél körül minél hamarabb ott akartam lenni már a strandon.. A vizem is percek alatt bemelegedett a tűző napon, viszont aztán teljesen beborult és sokkal elviselhetőbbé vált a helyzet…

Magyarország, Lelléről futás Balatonszemesre

A vízben szétvágta a talpamat egy kagyló, de akkor már csak 8 km volt hátra, 204 mögöttem, úgyhogy már nem tudott érdekelni semmi fájdalom, úgy voltam vele, hogy azt a kis maradékot féllábon is megcsinálom ha kell... A strandon ebédeltünk, aztán még egyet csobbantam, majd négy körül elindultam Szemesre, miután alaposan nyakon öntöttem magam egy üveg vízzel…