Németország, Füssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem. Így maradt Füssen, de utólag azt kell mondanom, hogy nem bántam meg, mivel rengeteg látnivaló van itt…

Magyarország, Salgótarján Spartan

A salgótarjáni Spartan Sprint futamának már a rajtja előtt várt minket egy akadály, egy palánkon átjutva lehetett csak beállni a rajtzónába. Majd a színes füst, a hangos zene és az aroo kiabálások közepette elrajtolt a 11:10-es futam is, amiben indultunk a tesómmal a 8 kilométernyi és 21 akadállyal teletűzdelt távon. Egy kilométer után meg is érkeztünk…

Magyarország, Budapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen érdekes volt), úgy gondoltuk, hogy onnan már nincs messze a Kopaszi gát, valamint az ígérkezett az utolsó…

Magyarország, Budapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora, déli végén pedig a Szent János-lovagrend vára és ispotálya állt. 1790-ben a bécsi udvar a főherceg kezdeményezésére…

Olaszország, Capri - Fraglione sziklák

Nos kérem, aki azt hiszi tudja milyen a kék szín, annak rá kell döbbennie, hogy téved! Ehhez persze el kell utazni Caprira. Ott aztán bárki könnyedén beláthatja, hogy a tenger kék színe olyan varázslatos, olyan csodálatos, hogy azt sem szavak, sem fénykép nem adhatja vissza! Ezt csak személyesen lehet megtapasztalni. Amíg nem jártam ott, addig én is azt hittem, hogy ismerem a kék színt…

Németország, Kassel, az Orangerie, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kasselben van egy nagyon szép kastély, aminek igen fura szerepet szántak az egykori gazdái. Az Orangerie kifejezéssel elég sok kastély vonatkozásában lehet találkozni, de ezek igazából (legalább is a legtöbb esetében) valamilyen módon inkább hasonlítanak egy pálmaházhoz, annál talán kissé úriasabb kivitelben, de nem kastélyhoz…

Vatikán, Sixtus-kápolna, Capella Sistina

Vatikánváros - Sixtus-kápolna, Cittá del Vaticano - Capella Sistina. Ebben a kápolnában gyűlnek össze a bíborosok, amikor új pápát választanak. A kápolna mennyezetfreskóit II. Gyula pápa megbízásából Michelangelo készítette 1508 és 1512 között egy speciálisan erre a célra épített állványról. A központi mezőket, amelyeken a Teremtés és a Bűnbeesés…

Olaszország, Chiesa di San Giovanni Battista - Lecce

Miután áthaladtunk a Porta Rudiae kapun, ez lesz az első épület jobbkéz felé, amibe belebotlunk. A bejelölés alatt álló óriási templomról van szó, amelyet Giuseppe Zimbalo, akit leginkább Lo Zingarello néven ismernek, épített. Ezt a templomot tartják a legjobb alkotásának, jóllehet a külső díszítések egyes részei ütik egymást. A templomot 1691-ben kezdték építeni…

Magyarország, Budapest, a Budai Várnegyed, Budavári Palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest (ezzel együtt az ország) talán legjelentősebb történelmi emlékének, a budai Vár-negyednek az egyik felét mutatom be, ez a Budavári palota (a történelmi lakónegyeddel együtt szerintem sok lenne egyben). Úgy látom, hogy előbb utóbb itt rendeződni fognak a dolgok, viszont a leállított mélygarázs hely most egy nagy…

Olaszország, Siena

Siena - Reggio Toscana Siena legfontosabb látnivalói a legyezőszerű Piazza del Campo körüli szűk sikátorok útvesztőjében találhatók. Európa egyik legnagyobb középkori tere a 17 contrada-ra osztott város szívében fekszik. Az ősi egyházközségek közötti rivalizálást kelti életre az évente kétszer megrendezésre kerülő Palio. Az itt élők ma is erősen…

Franciaország, Eiffel-torony

Az Eiffel-torony Párizs egyik jelképe, ami a tervezőcég tulajdonosáról, Gustave Eiffel mérnökről kapta a nevét. A torony összmagassága 324 m, ebből maga a torony 300 m, rászerelve 24 m-re magasodik egy tévé-adóantenna. Első emelete ahonnan kinézhetünk 58, második emelete 116, a harmadik 276 m magasban van. Négyzetalapú, 1,6 ha alapterületű, 10 100…

Olaszország, Palazzo dei Conservatori, Musei Capitolini - Róma

A Palazzo dei Conservatori a városi magisztrátus székhelye volt a késő középkorban. Freskódíszes termeiben még ma is rendeznek politikai összejöveteleket, a földszinten pedig a városi anyakönyvi hivatal működik. A múzeum nagy részében szobrokat állítottak ki, köztük Constantinus óriási szobrának töredékét. A második emeleti képtárban olyan nagy művészek…

Egyesült Államok, Százholdas Pagony, Micimackó lakhelye

Micimackó egy mesebeli medve, akit A. A. Milne angol író alkotott meg. A magyarul csak Micimackóként (angolul Winnie-the-Pooh) ismert regény két önálló művet takar: a Micimackót (1926. október 14.) és a Micimackó kuckóját (1928), melyeket Karinthy Frigyes fordított és dolgozott át magyarra (1936). Milne két további könyvet is írt gyerekversekkel: Amikor…

Németország, Kassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy korábban a park tartott-e tovább, most eddig tart. A térképet megnézve látható, hogy a parkban hatalmas tavak találhatóak…

Mianmar, Rangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés volt fent északon, amit szerencsére mi nem éreztünk. Ez az itt töltött 3 nap felejthetetlen volt. Nagyon…

Lengyelország, Krakkó, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet ugyanúgy kerülgettük eddig, mint Szlovákiában Vlkolinecet (lásd OTT). Soha nem volt rá idő valamiért, ezzel kapcsolatban most már kijelenthetem, nagy kár volt érte. Ha valamit ki kellene emelnem az idei utamból, az Ojców-i Pieskowej Skála-i kastély mellett a Collegium Maius voltak a legszebb látnivalók! A Collegium…

Lengyelország, Walim, Sztolnie Walimskie RIESE, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…

Lengyelország, Krakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi tere volt (Ekkor ugyanis Krakkó volt a Lengyel Királyság fővárosa). 200x200 m-es területe azért alakult…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 13 - Kövesd (Kewesd) falu

A templomrom miatt jöttünk ide először. A rom rendkívül szép környezetben található. Mellette van egy forrás, aminek a vize a Balaton nádasáig viszonylag rövid utat tesz meg, ligetes, nagyon szép környezetben. Kellemes pihenőhely. Az Aszófői Kövesdi templomrom a település vasútállomásától délre található. Megközelíthető az Aszófőn keresztülhaladó 71-es főútról a Romkápolna utcán…

Ausztria, Salzburg, Schloß Hellbrunn, Wasserspiele

Amint azt korábban már írtam, amikor a kastélyparkot látogattuk meg, hatalmas zsivaj, taps és nevetés hallatszott a kastély mögül. Visszaindulás előtt megállapítottuk, hogy a kastély mögött egy nagy szökőkútpark (németül Wasserspiele - vízi-játékok) található. Egyöntetűen megállapodtunk abban, hogy e miatt még visszajövünk, valamint a botanikus kert…