»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Ausztria, Steyr, SzG3

Volt szerencsém a közelmúltban egy 8 napos osztrák-német-svájci utat szervezni magamnak. Sajnos most a feleségem nem tudott velem jönni, így egyedül mentem. Az első szállás (mint az összes többi is) Németországban volt, így oda felé nem sok helyet tudtam beiktatni. Steyr már régóta izgatott, de mivel nincs közvetlenül az autópálya mellett, így eddig elmentem mellette…

Magyarország, Budapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora, déli végén pedig a Szent János-lovagrend vára és ispotálya állt. 1790-ben a bécsi udvar a főherceg kezdeményezésére…

Ausztria, Schärding, SzG3

9. nap, 1 helyszín: Schärding kedvéért áttértünk a határ osztrák oldalára, aminek két oka is volt. Egyrészt meg akartam mutatni a családomnak a várost, ami Ausztria legszebb barokk városa, másrészt a német oldalon az út elhagyja az Inn partját és attól jóval beljebb halad, míg az osztrák oldalon majdnem Passauig a parton tudtunk autózni. Valamint…

Ausztria, Bécs (Wien), a Botanikus kert, SzG3

A Belvedere kastély és annak parkja mellett található a Bécsi Egyetem Botanikus Kertje. Miután a kastély sokak célpontja, így könnyen be lehet iktatni a Botanikus Kert megtekintését. A belépés díjtalan. Úgy láttam, hogy nem mindenhonnan közelíthető meg, pld. a Főpályaudvar felőli végén nem lehet bejönni. Szerintem a legjobb a nagy (felső) Belvedere kastély felől meglátogatni…

Németország, Oberschleißheim, Schloss Schleißheim, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amit most bemutatok, az az egyik legnagyobb szabású palotakomplexum Németországban. München mellett található, az északi autópályától néhány kilométerre. Könnyen megközelíthető, ingyenes a parkolás (legalábbis akkor amikor ott voltam, biztosan). Viszont igen jó példa arra, hogy némelyek mire szórják el a pénzüket, sokszor feleslegesen…

Ausztria, Grác, a Paulustorvorstadt (Paulus kapu előváros), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, ismét ellátogattam Grácba és sok olyan helyen voltam, amit még nem mutattam be. Ezek közül az egyik a Paulus kapu előváros. A terület a Schloßbergtől keletre terül el, itt maradtak meg a legjobban az eredeti városfalak is. A városfalakon természetesen csak kapukon lehetett bejutni a városba, itt…

Magyarország, Fertőd, Esterházy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Itt még tavaly márciusban voltam, de csak most tudtam sort keríteni a beszámolóra. Az egészben az az érdekes (már ha az), hogy itt utoljára a gimnáziumi osztálykiránduláson voltam. Bár Sopron felé azért többször jöttem erre, de a Győr-Soproni útról azért le kell térni Fertőd felé és ezek szerint ez eddig nem fért bele az időmbe…

Magyarország, Budapest, az Országház (a Parlament épülete), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már évek óta nyűglődöm ezzel a témával, lévén a Parlament épülete az egyik legfontosabb építmény Magyarországon, de eddig nem jutottam be, hogy ott is megtekintsem és fotókat készíthessek. Ennek az ideje most jött el, persze némi szerencsével, mivel hozzájutottam két jegyhez ingyen, így a hónom' alá kaptam az unokámat és elmentünk szombat du…

Németország, Bad Reichenhall, Alte Saline, SzG3

Az interneten megvett sóbánya kombijegy második helyszíne a bad reichenhall-i Régi Sóbánya (Alte Saline). Fontos megjegyzés: a kombijegy egyik igen lényeges előírása, először a Salzbergwerk-et kell meglátogatni és csak utána az Alte Saline-t. Ott a jegyen lévő kóddal lehet bemenni, itt viszont elveszik a kombijegyet és egy ingyen jeggyel lehet bemenni! Amikor…

Magyarország, Kecskemét, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kecskemétre elsősorban a repülőnap miatt (lásd OTT) szoktunk ellátogatni. Legutóbb valamikor decemberben voltam ott, már megkezdődött a karácsonyi kirakodóvásár a parkban, a hó miatt volt egy kellemes téli hangulata. A város nagyon rendezettnek tűnt és igen jól karbantartottnak. A belvárosnak is van egy összefogott, egységes képe…

Magyarország, Budapest, a 4-es metró II. János Pál pápa téri megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a 4-es metró bejárását, a következő megálló a II. János Pál pápa téri. Ez az egyik legkisebb megálló, teljesen dísztelen. Egy kijárata van. Ezzel az a baj, hogy szinte egy hangszóróként sugározza a mozgólépcsők zaját a házak felé. Szerintem tervezési hiba az egész. A kijárat mögött van egy kis tavas rész, a parkot is szépen rendbe hozták…

Lengyelország, Krakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny) - a Jagelló Egyetem, Campus Maius Ezekről most nem fog szó esni, de azért mint említettem van még bemutatni való…

Csehország, Brno, a Belváros, SzG3

Elég sok feltételnek kellett bekövetkeznie, hogy ez a rövid cseh hétvége összejöjjön (de már nagyon el akartunk menni oda). 1. a legfontosabb: a Nyugati pu felújítása miatt a nemzetközi expresszek (amelyek Brno, Prága felé mennek) ideiglenesen megállnak Újpesten, ahol lakunk (2 percre az állomástól). Két hete Pozsonyban voltam, most a feleségemmel két napot Brno-ban…

Csehország, Malá Morávka, Bílá Opava szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Praded környékén azért más látnivaló is található, ilyen például ez a szurdok. A kettő úgy ér össze, hogy a szurdok végén van egy nagyon meredek szerpentines kijárat, ez pontosan a felső parkolóba visz, ahol a kocsit le kell tenni a Praded-es túrához. A szurdok bejáratánál kis parkoló található, innen indul a túra felfelé…

Magyarország, Székesfehérvár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapestről autópályán csak 60 km Székesfehérvár. Úgy látszik, ahogy elhagyjuk Budapestet, egyre rendezettebb városokat találunk. Ilyen város Székesfehérvár is. A belvárost szépen rendbe rakták, érdemes egy jó sétát tenni. Jó üzletek is vannak (itt is terjed a pláza építési divat, ez sajnos nem túl magas színvonalú). Története: A…

Csehország, Jiříkov, Hrad Sovinec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sovinec vára az egyik legnagyobb kastélykomplexum Csehországban. Eléggé zaklatott volt a történelme, amit még mostanra sem hevert ki teljesen. Az 1500-as évek végéig cseh tulajdonban volt, attól kezdve elfoglalták a svédek, a teuton lovagok, stb. Ami egy kicsit azért furcsa, mivel eléggé erős várnak tűnt nekünk. Valami nem működhetett rendben…

Ausztria, Grác - Mariatrost, Villamos Múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Maritrost-ban a már korábban tárgyalt rendkívül látványos templomon kívül van még egy érdekes hely, ez a Villamos Múzeum. Igen könnyű megtalálni, ahol lekanyarodunk a templom felé, rögtön a kereszteződés után jobbra található. Igazán kicsi hely (a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum jóval nagyobb és látványosabb, hogy valami jót is mondjak magunkról)…

Magyarország, Budapest, Corvinus Egyetem - Budai Arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapesten több kisebb arborétum, füvészkert is található, ezek közül egyik a Budai Arborétum. Ezzel az arborétummal a nagyobb közönség virágkiállítások alkalmával szokott találkozni, ezek éves rendszerességgel megismétlődnek, azonban maga a kiállítás és a fabódék ilyenkor eléggé eltakarják magát a bemutató területet. Maga…

Csehország, Lednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott helyek közül az egyik ez, a másik a Zlín/Lesná-i állatkert (erről majd később)…

Magyarország, Budapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet. Igen pici a Füvészkert, így javaslom, ne sokat várjunk tőle. Így télen elsősorban…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!