»Utazás»Tündüs & zo- utazási blogja»Politin Naturist Camping - Krk

45°01'17,449"N   45,213740
 14°35'33,283"E   14,592439

1839  10  0  5  1

A nem túl hosszú, ám az óriási forgalom miatt annál inkább fárasztó út után, végre megérkeztünk következő állomásunkra, a Politin kempingbe, Krk városa mellett.

Kivettük az egyetlen helyet, ami szabad volt. Óriási mázlink volt, ha 5 perccel később jövünk, már az sincs meg, de legalább nem kellett másik kemping után néznünk, nem úgy, mint annak a német párnak, aki 5 perccel utánunk érkezett egy lakóautóval. Lepakoltuk a cuccunkat, a műholdas képen bejelölt helyre, egy olíva-fa alá, aztán elindultunk körbenézni. A fő közlekedési utak aszfaltozva vannak, azonban ahol maguk a sátrak állnak, apró kavicsokkal van leszórva, kissé megnehezítve a gyaloglást. A part oké, mondhatni a szokásos, kavicsos horvát tengerpart, a víz tiszta, nincsenek nagy hullámok, búvárkodásra alkalmas.

Ahhoz képest, hogy a kempingre kikerült a Megtelt tábla, a parton nincsenek sokan, van hely bőven, nincs nyomor, szépen kiépített, közel 200 méter hosszú partszakasz, ami még egy apró kikötővel is rendelkezik, ahol a hajókat, jetskiket, meg egyebeket lehet kikötni. Kiépített út vezet a vízbe, ahová utánfutóval be lehet tolatni.

A parton masszőr dolgozik, mögötte kis pékség, friss zöldség-gyümölcs bolt, újságárus és egy bár, frissen csapolt Ožujsko. :-)

WC van több is, fürdő viszont csak kettő. Az egyiket most építették újjá, a másik kissé lehangoló látványt nyújt, de annyira azért nem vészes. Ami a legfőbb, hogy tiszta. Akárhányszor mentünk, mindig be tudtunk menni oda, ahova épp kellett és leginkább a takarító volt állandóan útban, nem pedig az emberek. Ez egy jó pont. ,-)

A kempingben van egy étterem is, kínálata nem sok van, de legalább nem kell sokáig gondolkozni azon, hogy mit együnk. ,-) Finomnak finoman főznek, a kilátás a teraszról a tengerre pazar.

Esténként élőzene, tánc, leginkább a hangos német gyerekek zavaróak, akik folyton a billiárd asztalt nyüstölik.

Ha magunk szeretnénk főzni, akkor mindenféle alapanyagot beszerezhetünk a recepció melletti boltban, ami nem nagy, viszont nem volt olyasmi, amit ne tudtunk volna ott megvenni.

Van két teniszpálya, minigolf, pin-pong asztalok.

Mielőtt elindultunk volna itthonról, természetesen tájékozódtunk a kempingről, az interneten keresztül is. Itt olvastuk, hogy a kempinget összeköti egy tengerparti sétálóút a belvárossal, ami mindössze 15 perc alatt megtehető. Valószínűleg ezt a rekordot egy tájfutó állította fel. :-D Kényelmes tempóval egy órára számítsunk! Ezt nem panaszkodva mondjuk, nagyon szép az út, ami korántsem kiépített, inkább kitaposott turistaösvény. Egy kiskapun át lehet a kempingből kijutni erre a kis útra, ami a recepciónál kapott mágneskártyával nyílik, csakúgy, mint a bejáratnál lévő sorompó, ha esetleg autóval hagynánk el a kemping területét. Szó, ami szó, épp egy család jött befelé ezen a kiskapun, gyorsan el is kaptuk őket, hogy beszámoljanak az útról. Na ők mondták, hogy kb. egy óra az út és, ha este megyünk, vigyünk zseblámpát is! Megfogadtuk a tanácsukat, a zseblámpát viszont cipelje a fene, telihold van! Hiba volt! Cipeljetek zseblámpát! Helyenként, amikor az ösvény betért az erdőbe és a fák eltakarták a Holdat, semmit sem lehetett látni. Látótávolság zéró, korom sötét, nesz mindenhonnan, horrorfilmbe illő jelenet, komolyan. Aki élt már át ilyet, az tudja, hogy milyen érzés! Node, sebaj, kalandra fel... Egy szerencsénk volt, hogy a fényképezőben lévő elemek nem merültek le, sőt most még tartalék elemeket is vittünk, így helyenként a vakut használva haladtunk előre kézenfogva néhány métert, majd megint villantás, haladás.

Így az út kb. 2 órásra sikeredett, amikor hazafelé tartottunk a városból. Soha nem örültünk ennyire annak a kis kapunak, amikor megláttuk! :-D

A kemping (naturista) természetéből adódóan, nyilván nem tudtunk publikus fényképeket készíteni, így azokat a fényképeket tesszük közkinccsé, amiket ezen a kis turistaösvényen készítettünk. A kemping hivatalos honlapján viszont láthattok fényképeket bőven.

A webcímét lentebb megadtuk, majd katt a: Fotogalerija fülre!

# 488.

Tündüs & zo- útvonala 21 helyszínnel

Hamarosan kezdődik a TV-ben

RTL
01:10 HighLife: Szekszárdi kávétermesztők Costa RicábanLuxusmagazin (2024) (59. rész)

TV2
00:55 Walker, a texasi kopó: ŐrzővédőkAmerikai krimi sorozat (ismétlés) (1995) (3. évad 3. rész)

film+
01:30 Amerikai nőAmerikai-angol-kanadai film (2019)

Cool
00:55 Gyilkos elmék: KonfrontációAmerikai–kanadai krimisorozat (2020) (15. évad 9. rész)

Viasat 3
02:20 A Grace klinikaAmerikai drámasorozat (2011) (7. évad 16. rész)

Mozi+
01:15 Leon, a profiFrancia kaland film (1994)

SuperTV2
01:10 MagánnyomozókMagyar reality sorozat (ismétlés) (2013) (1. évad 36. rész)

Paramount Network
01:00 OculusAmerikai (2013)

Duna Televízió
01:10 Downton AbbeyAngol tévéfilmsorozat (ismétlés) (2014) (5. évad 6. rész)
Szavazz erre a helyszínre
Szavazz Te is, hogy neked mennyire tetszett ennek a helyszínnek a bemutatása!
0/5
1 szavazat: 5 pont
Másolás
Ha tetszik ez a helyszín, akkor másold át az adatait a saját bakancslistádba! Ha még nem lenne, akkor itt készíthetsz egyet: új bakancslista létrehozása.