»Utazás»Horvátország

Horvátország

Horvátország, Hvar sziget fővárosa Hvar

Üdvözlök Mindenkit! A Spliti bejegyzésemnél már említettem,hogy egynapos látogatást tettünk Hvar szigetén. Autóval rohantunk szállásunkról Primostenből Splitbe - nagyon korán indult a hajó - és még így is délelőtt értünk a szigetre. A kocsit Splitben, a kikötőben hagytuk, egy napra felesleges lett volna horror árért bekompolni. A komp Stari Gradban…

Horvátország, Limski fjord (Vrsar)

Sziasztok! Mint írtam Vrsarnál, szinte kötelező megcsodálni a Limski fjordot, legalábbis azoknak, akik az Isztria nyugati oldalán üdülnek. A fjord elnevezés csak a formájára utal, semmi köze a messzi északon található képződményekhez. Valójában egy hegyi folyócska torkolataként alakult ki az évezredek alatt. Mostanra ez a folyó is eltűnt a föld alatt…

Horvátország, Veliki slap (Nagy Vízesés) - Plitvicei-tavak

Az itt található táblán olvasható: Ön Horvátország legmagasabb vízesése előtt van. A Nagy Vízesés magassága 78 méter. Magasságán kívül ez a vízesés a többitől keletkezésével is különbözik. Tudniillik, míg a többi plitvicei vízesést a tavak alakítják, a Nagy Vízesés a Plitvice patak a meredek mészkő sziklafalról való zuhanása folytán keletkezett. A…

Horvátország, Hvar sziget

Hvar a 80 kilométerével a második leghosszabb sziget az Adrián. Az egész szigetet levendulák és rozmaringok borítják. Konkrétan a levendula sövényre van vágva! A sziget keleti feléből Sucurajból autóztunk végig a szigeten Sveta Nedjeljáig, ahol a szállásunk volt. Az út végig olyan keskeny volt, hogy két autó alig fért el egymás mellett. Ráadásul…

Horvátország, Limski-fjord

Táborhelyünktől, Vrasrtól délre, Rovinj felé találjuk a Limski-fjordot, vagy más néven a Lim-fjordot, azaz a Limski-kanalt, tehát a Limski-csatornát. :-D Akár Vrasar felől, akár Rovinj felől érkezünk, az út igen meredeken lejt lefelé, szép lassan közelítsük meg a leágazást, mert igen veszélyes a főútról lekanyarodni, a mára már tengeri rezervátummá minősített terület felé…

Horvátország, Politin Naturist Camping - Krk

A nem túl hosszú, ám az óriási forgalom miatt annál inkább fárasztó út után, végre megérkeztünk következő állomásunkra, a Politin kempingbe, Krk városa mellett. Kivettük az egyetlen helyet, ami szabad volt. Óriási mázlink volt, ha 5 perccel később jövünk, már az sincs meg, de legalább nem kellett másik kemping után néznünk, nem úgy, mint annak a német…

Horvátország, Plitvicei tavak

Természetesen kezdhetném azzal mint több társam itt fent, hogy milyen csodálatos hely, milyen fantasztikus. Igen, igen. De jól tudjuk ami fantasztikus az drága is. Hát sajnos ez is. Két főre a belépő 220 kn volt. Ami jelenleg 8-9 ezer Ft! De! Ez tartalmazza a hajózást és a buszt is, amit igényünk (vagy útvonalunk) szerint igénybe vehetünk. Ha valaki…

Horvátország, Biograd no Moru

A város Zadartól mintegy 30 km-re délre fekszik, Pašman szigettel szemben. A 11. században királyi székhely volt. Régészeti leleteket és egyéb történelmi tárgyakat a helyi Történészeti Múzeumban láthatunk. A turistákat főleg a mesébe illő partszakaszok vonzzák, valamint a pihenésre csábító borókaligetek. A halászok és ínyencek számára ajánlott felkeresni…

Horvátország, Zmajevac/Vörösmart

A közel ezer fős falu több mint 70%-a magyarnak vallja magát. (60 éve még több mint kétszer ennyien laktak itt.) A település a drávaszögi borászat egyik központja. Ottjártunkkor évek óta ide visszatérő szarvasiakkal is találkoztunk. Az elmúlt években két utcájában szép pincesort alakítottak ki. Ennek és a horvát ünnepnapok ellenére csak 2-3 pince volt kinyitva…

Horvátország, Kutyafürdető - Krk

Első olvasásra talán kicsit furcsának hangozhat, sőt mi több, nincs is kutyánk, meg mi a fenének kell ilyet bejelölni, de ha megnézitek majd a képeket, akkor magatok is rá fogtok jönni, hogy ilyen gyönyörű tengerparti öblöt ritkán lehet látni. Mint azt már korábban említettük, fürdőruhát mindig vigyünk magunkkal, hát most is jól jött. Kutyafürdető…

Horvátország, Kopačevo/Kopács

A 600 fős falut elsősorban magyarok lakják. Évszázadokon át a halászat nyújtotta a fő megélhetést, de ennek az 1960-as években vége szakadt. Ekkor alapították meg a helyi rezervátumot. A délszláv háborúban megrongálódott református templomot a magyar kormány segítségével állították helyre. Gazdag népművészet alakult ki a faluban. Határában a Duna…

Horvátország, P3 kikötő - Plitvicei-tavak

Miután megérkeztünk a P3 kikötőbe, kicsit elvesztettük a fonalat, már ami az útirányt illeti. Arra alapoztunk, hogy majd követjük a tömeget, de mivel a nép minden irányba igyekezett, így nem tudtuk, hogy merre is menjünk tovább. Így betértünk az első Souvenir -be és vettünk egy térképet potom 20 kunáért. :-S Na szóval... Van itt sok büfé ismét, játszótér, zöld rét, foci-pálya, stb…

Horvátország, Pula - Amfiteatar

A pulai ellipszis alakú amfiteátrum a ma is létező 6 (!) legnagyobb római amfiteátrumok közé tartozik. Eredetileg Claudius császár építtetett ide egy kis arénát, majd ezt Vespasianus császár, Krisztus után 79-ben megnagyobbíttatta, hogy gladiátorjátékokat is lehessen benne rendezni. Amikor felépítették, az amfiteátrum széles üléssorain 23.000 fős nézősereg…

Horvátország, Rovinj - Szt. Euphemia-katedrális

A Szent Euphemia-katedrális (Sv. Eufemije) meghatározó eleme a városképnek, mondhatni ez az épület uralja a városképet, tornya pedig már messziről látszik. A kora kereszténység időszakában épült, majd 1736-ban átépítették. A háromhajós templom jobb oldali szentélyében, egy római szarkofágban őrzik a szent földi maradványait. A római szarkofág egyébként…

Horvátország, Rovinj - Balbi diadalíve

A móló előtti téren áll Balbi diadalíve (1680), ami nem más, mint egy ókori városkapu, valamint egy késő reneszánsz óratorony. Az 1680-ban épült loggia ma a Városi Múzeum (Zavicajni Muzej Grada Rovinja) otthona,melyben a velencei stílusban készült XVIII. századi műtárgyakat, valamint modern horvát művészek alkotásait láthatjuk. A térről nyíló utcákban…

Horvátország, Poreč - Kikötő

Poreč fő hajókikötője a félsziget déli részén fekszik. A műholdas képpel ellentétben, ottjártunkkor a kikötő zsúfolásig tele volt luxus hajókkal, yachtokkal. Az első képen, Tündüs mögött a Szent Miklós-sziget (Sv. Nikola) látható. Ebből a kikötőből indulnak a hajók Velencébe. # 472.

Horvátország, Zavratnica fjord

KRK szigeten nyaraltunk és egy fakultatív hajókirándulás során jutottunk erre a festői helyre. A hajónk kikötött és egy hídon kisegítettek minket a partra. Egy keskeny ösvényen lehetett besétálni az öböl végéig, ahol egy gyönyörű sekély és tiszta vizű strand található. A fjordban több helyen is alkalom van 3-4 méteres sziklaugrásokra, illetve egy II…

Horvátország, Skradin

Scardona, egykori püspöki székhely volt. A falvacska a Krka Nemzeti Park része, innen indulnak a kirándulóhajók a vízeséshez. Kikötőjében rengeteg hajó fordul meg nap mint nap. Ajánlom a nyárson sült bárányt, a vörösbort és természetesen a tengeri herkentyűket is. Már évek óta itt a hajó, így már sok helyit is ismerünk, akik mindig nagy szeretettel fogadnak minket…

Horvátország, Észak-Velebit, Vucjak

Pár kilométerre a tengertől, varázslatos magashegyi környezet, csodás alpesi növények.

Horvátország, Plitvicei-tavak

Gyönyőrű hely, varázslatos vízesések! Érdemes megnézni!
Oszd meg ezt az oldalt: Horvátország