»Utazás»Németország

Németország

Németország, Bergisch Gladbach

Bergisch Gladbach járási és regionális központ Észak-Rajna Vesztfáliában, a Rajna keleti oldalán fekszik, kb. 10 kilométerre Kölntől keletre. Annak ellenére, hogy az első írásos emlékek már 1271-ben említik Gladebag néven, ez az egyik legkisebb város Németországban, a város hivatalos alapítólevele 1856-ból származik. A tréfás kedvű helyiek szerint…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, Löwenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A löwenburgi beszámolót azért vettem külön, mert bár a Bergpark része, igen látványos, ezért sok képet készítettem róla, kár lett volna hozzátenni a többihez. 1793 és 1801 között épült, alapvetően középkori mintára. Az volt a cél, hogy úgy tűnjön, mintha az alapító tartománygróf készíttette volna (aki a Hessen-Kassel dinasztiát is megalapította - IX…

Németország, Spangenberg, a történelmi városmag, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amennyire nem szép város Kassel, a környékén annál több igen szép kis városka található. Ezek közül most Spangenbergbe látogatunk el. A városka igen tekintélyes múltú, mivel az első említések már a VIII. században megtörténtek. A hesseni tartománygrófok egyik kedvenc tartózkodási helye volt, e miatt a város fölé magasodó hegyre…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Németország, München 3., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a barangolást München kevésbé ismert részein: 1. München keleti részén (Trudering-Riem) található az Új Vásár területe. Amikor kinőtték a régi területét, a már használaton kívüli régi repülőtér - München - Riem - felépítették az Új Vásár területét. Ez abban az időben a legnagyobb építkezés volt Münchenben. A régi…

Németország, Goslar, a Kaiserpfalz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A német munka miatt igazából ide jöttünk, most elkezdem Goslart bemutatni. Miután egy igen érdekes és látványos hely (emiatt kb. 300 fotót készítettem itt) valószínűleg több beszámolóra fogom feldarabolni az egészet, elsősorban a fotók sokasága miatt Ha a város teljes nevét nézzük - Goslar Alte Kaiserstadt - akkor mindjárt…

Németország, Donaustauf, a Walhalla, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igen érdekes hely, korábban azt hittem, hogy valamilyen hitleri megalomániás építményről van szó, de tévedtem. Igaz, némi megalománia van benne, de nem innen ered. Korábban a német területek igen szét voltak töredezve, grófságok, őrgrófságok, stb. alkották. Ezen országok egyike Bajorország volt. Itt uralkodott I. Lajos bajor király…

Németország, Berlin, Schloß Glienicke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Berlin egy ritkán látogatott részére látogatunk el. Ez Glienicke. Régebben azért volt nehéz erre jönni, mivel itt volt a határ Nyugat-Berlin és a DDR (Brandenburg) között (érdekes megnézni a térképet, hogy ez a környék hogyan működhetett abban a korban, ugyanis a sok folyó és tó miatt ez a terület valójában egy sziget…

Németország, Kassel, a Botanikus kert és a Schönfeld kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most kivételesen két dolgot kapcsolok össze, egyrészt mert egymás mellett vannak, másrészt pedig talán nem olyan jelentőségteljes helyek, hogy esetleg egy-egy külön beszámolót írjak róluk. 1. a Botanikus kert: azt már korábban is megírtam, hogy ha egy botanikus kert van a közelemben (főleg ha a feleségem is velem van), akkor azt mindenek előtt megnézem…

Németország, Dachau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! München mellett található Dachau (észak nyugatra). Miután meglátogattam az ide nem messze található Oberschleißheim-i palota komplexumot, az egyik ismerősöm jó véleménye alapján elugrottam Dachauba is. Itt nem a koncentrációs tábort néztem meg, hanem a belvárost, ott is a Kastély-hegyet, ill. az alatta elterülő folyókkal szabdalt városrészt…

Németország, Spangenberg, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Spangenberg-ben már jártunk, akkor a városmagot tekintettük meg. Most menjünk fel a város felett magasodó hegyre és nézzük meg az ott található kastélyt. Szokás szerint igen változatos üzemmódban alkalmazták, volt vár, vadászkastély, erőd, börtön, erdészeti iskola, étterem, szálloda. Jelenleg zárva van felújítás miatt, állítólag vadászati kiállítás lesz benne…

Németország, Freiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található Freiburggal (Fribourg), talán e miatt is van egy mellékneve, im Breisgau. Maga a város a 4. legnagyobb Baden-Württemberg…

Németország, Königswinter, Drachenburg

A Bonnt övező Siebengebirge hegység legismertebb hegye a Drachenfels, magyarul Sárkányszirt. Ha már Kölnben jártunk, gondoltuk hogy egy napot kirándulunk Königswinterben. A germán mondavilág hőse, Siegfried a Nibelung-énekben itt küzdött meg a sárkánnyal. A 331 méter magas hegyen található a természetvédelem történetét feldolgozó tárlatnak helyt adó Schloss Drachenburg kastélymúzeum…

Németország, Bernau am Chiemsee

Aschau im Chiemgau-ban tett látogatásaim alatt többször felmerült bennem az a kérdés, hogy ha a körforgalomban nem megyek vissza rögtön az autópályára, akkor a szomszédos település vajon mit tartogat. Mivel irányban hazafelé kellett menni, így legutóbb eljöttem ide is. Az igaz, hogy a rendezettségen és a jó ellátottságon túl azért nem minden német községben…

Németország, Bad Reichenhall, SzG3

Bad Reichenhall. Eddig nem sok szó esett róla, pedig több alkalommal is bejöttünk ide. A város és a határ között helyezkedik el Bayerisch Gmain, ott volt a szállásunk. Most először próbáltuk ki az ún. ferienwohnung -ot, ami nagyjából nyaraló lakást jelent. Arra gondoltam, hogy miután 7 éjszakát leszünk itt, jobban járunk majd egy lakással, ahol van…

Németország, Friedrichshafen (2022), SzG3

Friedrichshafen a Bodeni-tó partján fekvő kikötőváros. Az egyik legkevésbé látványos város, de azért beiktattam a programba (jót tett a vasúti fényképezésemnek). Annak is meg van az oka, hogy ez miért alakult így. Konstanzban (erről később) született Ferdinand Adolf Heinrich August Graf von Zeppelin, róla nevezték el az általa kifejlesztett léghajót…

Németország, Hüfingen, Mundelfingen, Gauchachschlucht (2022)

Mint azt jeleztem, ezt a napot egy kicsit igyekeztem lazábbra venni, de azért ez nem igazán sikerült teljesen (ami nem kár, mert különben nem néztem volna meg ezt a szurdokot). Ez a szurdok egy három szurdokból álló rendszer része: Gauchachschlucht - Wutachschlucht - Haslachschlucht. A második és a harmadik jobban felkapott, ennek az az oka, hogy könnyebben elérhetőek…

Németország, Tengen - Mühlbachschlucht - Schloss Blumenfeld (2022), SzG3

Ebben a beszámolóban két helyet fogunk tárgyalni, mindkettő Tengen-ben található. Az első a Mühlbachschlucht, a második a Schloss Blumenfeld. Az első magában Tengenben található, be kell menni a város főterére (Stadtstrasse), itt le lehet tenni az autót, most sok üres parkoló volt. A szokásos kúttal szemben megy egy utca lefelé a szurdok irányába…

Németország, München, Schloss Blutenburg (2022), SzG3

Miután már elég sokszor jártam Münchenben és nagyon sok mindent láttam is, most egy kevésbé ismert, de szép helyet látogattam mag. A Schlosspark Nymphenburg végétől kb 1 km-re esik nyugatra, a kastélyt és a parkját sokan megnézik, onnan egy bő negyedóra alatt el lehet sétálni ide. Azt már eddig is láttam, hogy a németeknél igencsak ki és elterjedt…

Németország, Marktschellenberg, Almbachklamm (2022), SzG3

A legutolsó megálló ez a szurdok volt, amely végre igazi szurdok volt, legalább is az én fogalmaim szerint. Már korábban nyaraltunk erre felé, de valahogy nem fért bele az időnkbe (meg láttunk másik három szurdokot). Itt jól ki van táblázva a lehajtás az útról. Van egy távolabbi (kisebb) és egy nagyobb, a bejáratnál lévő parkoló. A kettőt egy nagyon…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország