»Utazás»Puchberg am Schneeberg

Puchberg am Schneeberg

Ausztria, Puchberg am Schneeberg (Österreich, Puchberg am Schneeberg)

Puchberg am Schneeberg (585 m) az alsó-ausztriai Neunkirchen kerület fővárosa, körülbelül 58 km-re Bécstől. A település egy - csak kelet felől nyitott - völgyben fekszik a Snow Mountain ölelésében. A hegység legmagasabb pontjai a 2076 méter magas Klosterwappen és a 2061 méter magas „Császár kő”. Állítólag innen jó időben egy jó távcsővel még a Balaton is látható…

Ausztria, K!SS* Szalamander-kisvasút, Schneeberg

Szép napos vasárnap lévén, úgy döntöttünk nem fekszünk el ebéd után a tévé előtt, hanem elindulunk a hegyekbe. Délután kettőre már meg is volt a jegyünk a Schneeberg-i Szalamander kisvasútra. Ez egy zöld-sárga foltos fogaskerekű, amivel könnyedén feljuthatunk Alsó- Ausztria legmagasabb hegyére. Aki nem akar két személyre 70 Eurót kiadni, az gyalogosan is megteheti a hegyre vezető utat…

Ausztria, Puchberg am Schneeberg, Gasthof Schmirl

Ahogy kezd lecsengeni a Covid, próbálunk egy kicsit utazgatni, most egy három napos Rax - Schneeberg túrát tudtunk megvalósítani. Ésszerű volt, hogy a már jól bevált Gasthof Schmirl fogadót választottuk, itt már 2x voltunk korábban. Itt még tapasztalható az eredeti 'gemütlich' vendéglátás, sajnos sok helyen már egy kicsit elszálltak maguktól, néhol…

Ausztria, Puchberg am Schneeberg (2022), SzG3

Puchberg nem igazán számít kiemelt helynek építészetileg, viszont nagyon jó hely, ha a környék látnivalóit szeretné valaki megnézni. Ilyen szempontból nagyon jó helyen van, kb. 30 km-es körzetben olyan sok látnivaló van, hogy akár egy hetet is el lehet itt tölteni. Mi már többször voltunk itt és ilyenkor a Gasthof Schmirl-ben szállunk meg. Magában Puchbergben…

Ausztria, Puchberg am Schneeberg, Schneebergbahn (2022), SzG3

Eddig két olyan hely volt, ahol már voltunk, de nem tudtunk felmenni a hegy tetejére: ez és a Lomnici csúcs. Vagy az időjárás miatt, hol a tömeg miatt, vagy mert túl korán mentünk oda és pld a Schneebergbahn csak a Hengsthütte állomásig ment, május 1-e előtti időszak miatt (itt megpróbáltunk gyalog felmenni, de a Baumgartner állomás felett akkora volt…

Ausztria, Puchberg am Schneeberg, Sebastian Wasserfall (2022), SzG3

A Schneeberg után már csak egy rövid túrása volt lehetőség, ekkor néztük meg a Sebastianwasserfall-t. Könnyű megtalálni, ám egy viszonylag keskeny úton kell bemenni a parkolóid, nyáron elég nehéz lehet kijönni onnan, olyan keskeny, az egyik oldalon hegy, a másikon patak. A menedékházhoz csak azok mehetnek fel autóval, akik ott laknak vagy esznek (most egy autó sem volt ott)…