»Utazás»Szigliget

Szigliget

Magyarország, SZIGLIGET, Vár

2006. 08. 15. Tópart, körbe a hegyen és a vár. Kerékpártúrám egyik kiemelkedő része, már visszafele úton. Semmiképpen sem akartam kihagyni (mert volt, amit ki kellett, gondoskodott róla az időjárás). Minden kirándulónak és túrázónak csak javasolni tudom. A Balatonfelvidéken kihagyhatatlan látnivaló. Rövid története: Legkorábbi részei a kettős torony…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 10 - Réhely falu (Avasi rom)

Szigliget mellett található toronyrom elnevezésére az egyetlen adat a fölötte fekvő Ávorsai-rét neve lehet, mivel Avas nevű falu nem szerepel a forrásokban. Azt viszont tudjuk, hogy ez a templomrom az egykori Réhely (Révhely) falu temploma volt. A mellette futó utcát ma is Réhely utcának hívják. A környék a rómaiak által lakott volt, ezt bizonyítják…

Magyarország, Szigliget

Szigligetet a vár teszi számomra igazán nevezetessé. Csodás kilátás nyílik innen a Balatonra, és a Balaton-felvidék szőlőtermő vidékeire, tanúhegyeire. A Badacsony, a Szent György-hegy, a Csobánc, a Gulács, a Tóti-hegy, a Haláp, valamint ezektől távolabb északra a síkságból kiemelkedő Somló-hegy, a Kis-Somló és a Ság-hegy vulkanikus tevékenység során jött létre…

Magyarország, Badacsonytól futás Szigligetre

Egész éjjel fújt a szél, nem kicsit mozgott a sátor, jó, hogy benne voltunk, mert így legalább nem fújta el a szél... Reggel megetettük a kacsákat a strandon, aztán elindultam Szigligetre. A tegnap esti szenvedős futásom után, most telefonálva mentem, és tényleg sokat segített, hamar le is futottam a távot. Utána Szigligetnél kirándultunk egy kilátóba…

Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…

Magyarország, 4. nap: Badacsonyból Balatonberényig

Vannak kempingek ilyen fura szabályokkal, mint hogy 23-tól 6-ig zárva vannak a vizesblokkok, így kénytelenek voltunk ehhez igazodva tervezni az indulást. Nem mintha bántam volna azt a kis időt, amíg tovább aludhattunk, így is nagyon nehezen ment a felkelés, és talán a legnagyobb kihívás volt az egész napban. Elég nagy gyakorlatunk alakult már ki…
Oszd meg ezt az oldalt: Szigliget