»Utazás»Csabó utazási blogja»Velence és környéke
Útvonal

Csabó utazási blogja

Velence és környéke

Többször voltam már Velencében -munkámmal kapcsolatban - de tavaly májusban előszór jutottunk el egy hétre, nyugodtan körülnézni a szigeteken és magában a városban, ami mindig is vonzott.

Támaszpontnak Lido di Jesolot választottuk. Előszezonról lévén szó, féláron szálltunk meg a nyári árakhoz képest, fürödni úgysem akartunk, májusról lévén szó, de a tavaszolás végére az is összejött. Olyan nyárias meleget fogtunk ki,hogy pár nap után élvezhettük a 24-25 fokos Adria hullámait is.

A terv az volt, hogy a 20 km-re lévő Punta Sabbianiból hajókázunk el Velencébe és a környező szigetekre, kedvezményes 3 napos bérlettel körbe hajókázzuk a környéket -í gy a legolcsóbb fajlagosan -, más városokat pedig autóval közelítjük meg.

Gyakorlatban is bejött az elképzelés, jártunk Velence mellett Buránoban, Chioggiában, Muránoban, a Lidon, de eljutottunk Padovába, Veronába és a Garda tóhoz is. Ez utóbbihoz persze kértük a hideg kaját a szállodától,mert hosszú túra volt.

Olaszország, Lido di Jesolo

Egy barátságos kis szállodában foglaltunk helyet, közel a centrumhoz. Homokos, gazos, de zárt parkolót is kaptunk, az ellátás -félpanzió- nagyon jó volt. Zsúfoltság semmi, a személyzetre és a szinte állandóan ott tartózkodó tulajra sem lehetett panaszunk. Az első nap ismerkedés a tengerrel (100 m-re volt) és este a városkával, igyekeztünk felszívni…

Olaszország, Punta Sabbioni

Kedves kis városka, csak azért említem meg, mert minden alkalommal itt hajóztunk be Velence irányába, Itt vettük meg a bérletünket három napra és itt hagytuk a kocsinkat is a térképen látható körforgalom és a kikötő között lévő parkolóban. (7 Eur) Szerencsére az autónkkal nem történt semmi atrocitás. A hajók többször indulnak, csak ne felejtsük megnézni…

Olaszország, Velence

Velencéről már sok mindent leírtak, nem tudok sokat hozzátenni, ha csak nem annyit, hogy régi szerelmem és időnként meg kell látogatni. Írás helyett néhány képet tettem ide.

Olaszország, Murano

Először jutottam el Muranoba, Mindig kíváncsi voltam, hol készítik a világhírű muranoi üveg dísztárgyakat. És most azt is láthattam,miként készülnek ezek a szépséges remekművek. A város amolyan szerényebb, iparias Velence, de azért nagyon sok szépséget tartogat az idelátogatóknak. Dómja kívül-belül nagyon szép, Bellini képeket őriz a látogatóknak…

Olaszország, Burano

Aranyos kis szigettelepülés, Igazából halászfalu és egyben a velencei csipkekészítés központja. Mivel nem kapott korábban elég figyelmet, lakói kitalálták: színesre festik házaikat - amelyek valójában egyszerű halászok kisméretű otthonai - és így több figyelmet és persze turistát kaphatnak. Ugyanakkor elbűvölő városkává tették településüket. Figyelemre…

Olaszország, Chioggia

Valódi, élő halászfalu, de inkább város. Csatornái tele halászhajókkal, csónakokkal. Ahogy olvastam valahol, az adriai halászat egyik központja - ma is. Amúgy meg olyan mint Velence, katonai hasonlattal ez a gyakorló, Velence meg a kimenő ruhát viseli. Minden egyszerűbb és hétköznapibb, mégis nagyon érdekes. Ha van hajóbérletünk, mindenképp látogassunk ide…

Olaszország, Padova

Persze ide már autóval mentünk, meglepően könnyen találtunk parkolóhelyet, elég közel a centrumhoz. Igazi nagyváros, Giotto és Donatello városa. Sok a park, nagy zöldterületek, szellős a város. Egyik fő nevezetessége a San Antonio templom a sok kupolájával, az előtte elterülő hatalmas téren Donatello lovasszobra, Így együtt nagyon lenyűgöző a turista számára…
Oszd meg ezt az útvonalat: Velence és környéke