San Marino, Palazzo Pubblico

A Kormánypalota, helyi kőfaragók műve, a római Francesco Azzuri építész terve alapján készült, a régi, XVI. századi palota helyén. Az 1884-ben kezdett építkezés 10 évig tartott, 1894. szeptember 30.-án adták át ünnepélyes keretek közt. Giosuolt, a szertartás szónoka, itt adta elő híres beszédét az örök szabadságról. A Köztársaság Kastélyai címereivel…

Franciaország, Notre Dame

Az éjjelt megint a franciaországi tranzitszálláson töltöttük, majd onnan indultunk tovább az egy napos városnézésünk első látnivalójához a Notre Dame-hoz. A Notre-Dame jelentése: „Mi Asszonyunk”, Párizs legismertebb gótikus stílusú temploma. A katedrális 128 méter hosszú, 41 méter széles, és két tornya 69 méterre nyúlik, míg karcsú templomtornya a 90 méteres magasságot éri el…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára (Történelmi épületcsoport), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Városligetbe látogatunk el, ott is a Vajdahunyad várát nézzük meg, hivatalos nevén Történelmi Épületcsoportot. Alpár Ignác alkotása. Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 12 - Alag falu

A templom a középkorban Pest vármegyében található Alag falu plébániatemploma volt. A falu már a XII. században is létezett. A XII. sz. végén, XIII. században épülhetett körtemploma. Alag a török időkig önálló település volt az Árpád-kori Keszi falu keleti szomszédságában. A falu birtokosa a köznemesi származású Alagi család volt, akikre az első adatunk…

Olaszország, K!SS* Siena

Kissé felhős volt az égbolt, így ismét városnézésre indultunk. Siena várost céloztuk meg. Éppen le akartunk parkolni a városkapu bejáratánál, mikor beszóltak a többiek, hogy keressünk beljebb egy parkolóhelyet. Rossz tanácsnak bizonyult, mert a szűk utcákban lehetetlen parkolni, sőt a legtöbb helyen még behajtani se szabad. Visszafelé megállapíthattuk…

Magyarország, Esztergom, A Bazilika kupolája

Esztergomi kirándulásunkkor bejártuk a kupolát. A kilátás, panoráma a kupolából önmagáért beszél. Egyszerűen csodálatos. A Nagyboldogasszony- és Szent Adalbert-főszékesegyház (németül: Kathedrale Unserer Lieben Frau und des heiligen Adalbert) vagy közkedvelt rövidítése alapján Esztergomi bazilika (németül: Dom von Esztergom), egy a 19. században épült…

Szlovénia, Vršič-Trenta (Slovenija, Vršič-Trenta)

A Vršič (szlovénül: Prelaz Vršič, olaszul: Passo della Moistrocca, németül: Werschetzpass, 1611 m) Szlovénia legmagasabb hágója, mely összeköti Gorenjska és Trenta tartományokat, a Száva és az Isonzó (Soca) völgyeit. Az utat a hágón át hadifoglyok építették az első világháború alatt, (elsősorban oroszok, az ő emléküket őrzi az Orosz kiskápolna az út…

Ausztria, Bécs, a Szecessziós ház és a Károly templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Belvedere után felkerestem a közelben található két nevezetességet: A többi kiállító helyhez képest ez egy kicsiny múzeum, de a bécsi szecesszió kiemelkedő bemutató helye. A köznyelv egyszerűen csak Secession-nak nevezi. A XIX. század végén készült el, az épület költségét a Secession Művészegyesület tagjai teremtették elő…

Lengyelország, Krakkó Főtér

Krakkó jó hely. Ha jól akarod érezni magad, jókat akarsz sétálni, érdekel a történelem, a kultúra, de emellett szeretnél jókat enni és inni-és mindezért ne kelljen sokat fizetni, akkor menj Krakkóba. Mi Karácsony és szilveszter között töltöttünk itt 3 napot, és mindenki élvezte, 9 éves kisfiúnk, 3 huszonéves fiúnk, sőt, még a barátnőik is. Ez tényleg ritkaság…

Magyarország, Siklósi vár

A várban, vár körül kiváló vártúra, várséta tehető. Nagy történelmi időket látott falai között vármúzeumot, szállodát és éttermet rendeztek be. A Tenkes kapitánya c. filmet itt forgatták. A vár első említése 1294-ből maradt fenn. Legrégebbi épületrészeit a déli lakószárny pincéjében derítették fel a régészek, ez lehetett az egykori oklevelekben…

Lengyelország, Zloty Stok, az aranybánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eredetileg nem a bánya miatt jöttünk erre, más látnivalókat szerettünk volna megnézni, de bizonyos okok miatt arra nem volt időnk, így a bányát választottuk úti célunknak. Azt már korábban is írtam, hogy a lengyelek irigylésre méltó életszínvonalon élnek (legalább is amit mi láttunk), kb 2/3-os! árszinten, mint mi. Az aranybánya…

Csehország, Zlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban olvashatta, hogy ide csak véletlenül kerültünk, mivel az a kastély, amit meg akartunk nézni, az az állatkert területén volt…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Japán, Hirosima

Igaz mindenki tudja, itt dobták le az első atombombát. A mai napig a hatása alatt élnek. Van a városban egy sziget, ami egy hatalmas emlékpark is egyben. Van egy épület, ami a robbanás után állva maradt. Felette robbant fel az atombomba.

Magyarország, Balatonederics, Szellemkastély - Fekete kastély

Mi is meglátogattuk a balatonedericsi szellemkastélyt, eredeti nevén Fekete kastélyt. A kastélyról már sokan, sokat írtak. Én sem maradok ki belőle. A kastélyt Nedeczky Jenő emeltette, s a hagyomány szerint ő maga is tervezte 1880-1881 körül. Falait az eklektika és a historizmus korának díszítő elemei: a bábos korlát, a félkörívesen záródó hangsúlyos…

Spanyolország, Camp Nou

A délelőttöt még Calella-ban töltöttük, bemerészkedtünk a tengerbe is kicsit, a hatalmas hullámok és a nem túl meleg víz ellenére is. Ebéd után pedig bebuszoztunk Barcelonába. Az első megállónk a Camp Nou stadion volt, ahova az elvetemült fociimádók be is fizették a belépőt, hogy közelről is megcsodálhassák az öltözőket, a pályát meg az egyéb érdekességeket…

Ausztria, Bécs - Anker-óra (Österreich, Wien - Ankeruhr)

A szobrász és festőművész Franz von Matsch 1911 és 1917 között, art nouveau stílusban készítette az órát, amely az Anker biztosítótársaság két épülete között formál hidat. A 10 méter hosszú, és 7,5 méter széles órahídon 12 óra alatt 12 osztrák történelmi figura mozog. Az óra működését zene és bábjáték kíséri, mely során minden egész órában egy-egy…

Németország, Freising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros, erről nem írok sokat, meg kell nézni, ha valaki erre jár (Münchentől kb 40 km északra, az Isar mentén - ami München folyója is egyben)…

Olaszország, Capri - Fraglione sziklák

Nos kérem, aki azt hiszi tudja milyen a kék szín, annak rá kell döbbennie, hogy téved! Ehhez persze el kell utazni Caprira. Ott aztán bárki könnyedén beláthatja, hogy a tenger kék színe olyan varázslatos, olyan csodálatos, hogy azt sem szavak, sem fénykép nem adhatja vissza! Ezt csak személyesen lehet megtapasztalni. Amíg nem jártam ott, addig én is azt hittem, hogy ismerem a kék színt…

Olaszország, Garda tó, Lago di Garda

Veronai látogatáshoz - ha már ilyen messze eljöttünk - hozzá tartozónak éreztem a Garda tó körbejárását. Bár az időnk már kevés volt, arra még futotta, hogy körbe autózzuk a tavat megszakításokkal. Nem lehetett nem megállni egy-egy szép részletnél. Természeti szépség akad bőven, de az egész tó és környéke annak nevezhető. A nyugati oldalon magasan…