Hollandia, Amszterdam (Nederland, Amsterdam)

Hollandia a világ azon ritka országai közé tartozik, amelyeknek két fővárosuk van. Hágában székel a kormány, a parlament, de Királyi palotát találunk Hágában is, Amszterdamban is. Az ország politikai, még inkább pedig gazdasági és kulturális életének igazi központja azonban a milliós világváros, Amszterdam. (A város névadója az Amstel folyó, amely itt…

San Marino, Palazzo Pubblico

A Kormánypalota, helyi kőfaragók műve, a római Francesco Azzuri építész terve alapján készült, a régi, XVI. századi palota helyén. Az 1884-ben kezdett építkezés 10 évig tartott, 1894. szeptember 30.-án adták át ünnepélyes keretek közt. Giosuolt, a szertartás szónoka, itt adta elő híres beszédét az örök szabadságról. A Köztársaság Kastélyai címereivel…

Hollandia, Delft (Nederland, Delft)

Delft város Hollandiában, Dél-Holland (Zuid-Holland) tartományban Rotterdam és Hága között, a Schie folyó partján, csatornákkal szabdalt tipikus holland település, az egykori erőd városi levele 1246-ból származik. Delft az egyik vezető városa volt a korabeli Németalföldnek. Amikor Vilmost 1584-ben Balthazar Gerards meggyilkolta a Prisenhof udvarán…

Egyesült Királyság, Buckingham Palota

A Buckingham Palotához érve megnézhettük a táblát, amire az volt kiírva, hogy őrségváltás csak holnap lesz. Magát a palotát, illetve az előtte strázsáló fekete kucsmás őröket azért megcsodáltuk. Valamint még egy lovas felvonulást is elcsíptünk. A Buckingham-palota a brit uralkodó hivatalos rezidenciája, lakhelye. A klasszicista stílusú, kétemeletes…

Maldív-szigetek, Diving & Snorkeling at One of the Best Spots in the World - Kuredu

Ismét jubilálunk. Ez a 400. bejelölésünk. Az ünnepi számhoz egy csodálatos bejelölés párosul, ami nem más, mint a sziget víz alatti élővilága. Tudjuk, azt ígértük, hogy majd a Kuredu Island bejelölésnél közzé tesszük, de annyira jók lettek a képek, hogy azt mondta a helyi fényképész: - Ilyet még nem láttam, kirakhatom a kirakatba ? Mondtuk: - Oké, rendben…

Magyarország, Budapest, Szent István bazilika, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, mostanában csak Budapest eddig be nem mutatott turisztikai helyinek ismertetésére van időm, sajnos ebben is csak lassan tudok haladni. A bazilika tényleges turisztikai célpont, egyrészt az igen jó elhelyezkedése, másrészt az impozáns építészeti volta miatt (sokaknak persze vallási okok miatt is). Pedig nem igazán…

Svájc, Jungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571 m, a Szfynx kilátóterasz szintje (általában 3454 m-t szoktak írni, de ez a vasútállomás szintje). Most először az idejutásról…

Franciaország, Eiffel-torony

Az Eiffel-torony Párizs egyik jelképe, ami a tervezőcég tulajdonosáról, Gustave Eiffel mérnökről kapta a nevét. A torony összmagassága 324 m, ebből maga a torony 300 m, rászerelve 24 m-re magasodik egy tévé-adóantenna. Első emelete ahonnan kinézhetünk 58, második emelete 116, a harmadik 276 m magasban van. Négyzetalapú, 1,6 ha alapterületű, 10 100…

Horvátország, Velike kaskade - Plitvicei-tavak

Sokan a nagy vízesést tartják a Plitvicei-tavak Nemzeti Park legfőbb látványosságának, de szerintünk ez a hely érdemli ki ezt a címet. A Gavanovac-tó itt ömlik bele számtalan vízesésen keresztül a Kaluderovac-tóba, amely már csak 503 méteren fekszik. Emlékeztetőül: 636 méterről indultunk. ,-) A számtalan vízesés mellett megcsodálhatunk még egy barlangot…

Magyarország, Budapest, Mesterségek Ünnepe

A Népművészeti Egyesületek Szövetsége 1987. óta minden évben az augusztus 20-i rendezvények keretében rendezi meg a magyarországi kézművesek legnagyobb országos találkozóját, a Mesterségek Ünnepét a Budai Várban. Ez a rendezvény egyre nagyobb szakmai és idegenforgalmi sikert hoz, a résztvevők és a látogatók száma folyamatosan nő. 1994. óta a Mesterségek…

Ausztria, K!SS* Graz/Zentralfriedhof

Mikor vége van a nyárnak és hűvös szelek járnak“… na ilyenkor szokott rám jönni, hogy szívesen mászkálok temetőkben. A temetők békések: ott soha senki nem kiabál, oda emlékezni és elmélkedni járnak az emberek. A temetők segítenek földolgozni a halál tudatát. Ezen a napon azonban ez nem nekem jutott az eszembe. Eredetileg az IKEA áruházba mentünk…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 19 - Szentbalázs falu

Az ódörögdi templomrom előtt ejtettük útba ezt a templomromot is. A rosszabb utat választottuk, Dörgicse felől földúton, de a táj gyönyörű. A romtól csodálatos kilátás nyílik a Balatonra. Történelme: A kora Árpádok idején épült a templom, melyet Szent Balázs védelmébe ajánlottak. Így kapta az itteni falucska a Szentbalázs nevet is. A XI - XII. században…

Montenegró, Tara kanyon

Vad, tiszta és fenséges a Tara folyó, melyet „Európa könnyeként” is emlegetnek. A hegy gyomrából tör elő északon és 140 kilométeren keresztül folyik. A Piva folyóval egyesül, és így a Drina keletkezik belőlük, mely a Balkán egyik leghosszabb és legtöbb vízzel rendelkező folyója. A több évmilliós erózió folyamán a talaj olyan változásokon ment keresztül…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 16 - Tálod (Thalad) falu

Pula falu határában, Tálod-völgyben, a Veszprém-Tapolca közötti úttól délre található. A tálodi kolostort pálos rendi szerzetesek alapították. Az egykori Tálod falu temploma a Bakony sűrűjében, a Vázsonyi-Séd patak mellett, Nagyvázsony közelében található. A falu a forrásokban legkorábban 1171-ben szerepel, mely Benedek veszprémi ispán végrendelete…

Lengyelország, Krakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny) - a Jagelló Egyetem, Campus Maius Ezekről most nem fog szó esni, de azért mint említettem van még bemutatni való…

Magyarország, Tihanyi félsziget barátlakások

A Tihanyi fsz - Lóczy tanösvény egyik állomása. Tihany kapcsán mindenképp megérdemel egy külön oldalt. Ezen a tájon többször is jártunk, a tanösvényen végighaladva számos, geológiailag fontos képződmény látható, és a kilátás egyszerűen csodálatos. A Barátlakások közelében található a Ciprián-forrás, melynek vize már nem iható, de kellemes pihenő tartható az erdőben, a hegymászás után…

Olaszország, K!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák ugrottak legelőször elénk az utcákban, amiken most már jót mulathattunk. Erről a városról az embernek…

Olaszország, Róma-Capitolium

Róma hét dombja közül az egyik legmagasabb, és leghíresebb a Forum Romanum, és a Campus Martius között található Capitolium. A Capitoliumon viszonylag kevés ókori, római rom található, a hely inkább középkori palotákkal van tele. Az épületek nagy részét Michelangelo tervezte. A Capitolium főtere a Piazza del Campidoglio, amely, és a körülötte álló…

Horvátország, Split

Split Horvátország második legnagyobb városa. Bárhol is nyaraljunk a Split régióban, legalább egyszer biztosan áthaladunk majd Spliten, hiszen minden út ide fut be és minden út, busz, kompjárat innen indul tovább. Érdemes egy napot arra szánni, hogy megnézzük Split látnivalóit, a Diocletianus palotát, illetve a tengerparti sétányon sétálgassunk egyet…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk mellette, aztán ismét megmerevedett. Lent a parton óriási hullámok ostromolták a nagyméretü fekete kockatömbökkel…