Magyarország, Pécs, Székesegyház

A székesegyház mai formáját az 1882-1891 között történt átépítés eredményeként nyerte el. Megőrizte középkori alaprajzi rendszerét, az egységes neoromán külső és belső kiegészül, és teljessé válik a historizáló képző- és iparművészeti alkotásokkal és díszítéssel. Anyaggazdagság, változatosság, igényesség fogja egybe, amely nemcsak az építészeti kialakításban…

Magyarország, Indulás a Domus parkolóból

Szombaton délután négy óra körül indultunk el a hatalmas, csodaszép lila buszunkkal, és egészen másnap délig meg sem álltunk Belgiumig. Azért persze nem kevés benzinkutat látogattunk meg útközben, és bár a legtöbbnél kellett fizetni a WC-ért, a boltjukban mindig levásárolhattuk az árát.

Svájc, Jungfrau Region, Grindelwald, First - Bachalpsee túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy új túráról számolok be: ez a First-Bachalpsee túra. Ide azért szoktak jönni az emberek (a szokásos szép hely mivoltán túl), mert ez az a hely, ahol azt a képet szokták csinálni, amin a tóban, tükörsima vízfelületen tükröződik a Jungfrau csoport. Ez a kép csokoládék borítóján keresztül számtalan emléktárgyon át a szokásos…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk mellette, aztán ismét megmerevedett. Lent a parton óriási hullámok ostromolták a nagyméretü fekete kockatömbökkel…

Svájc, Lausanne

Bűbájos városka a tó északii partján. Notre Dame székesegyházzal, püspöki palotával, kedves ó-várossal.

Magyarország, Tata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy mit is fogunk kapni, de reménykedtem és nem csalódtam. El kell menni a strandig és ott letenni a kocsit. A strand bejáratánál balra kell elmenni, kb…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Magyarország, Budapest, az Országház (a Parlament épülete), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már évek óta nyűglődöm ezzel a témával, lévén a Parlament épülete az egyik legfontosabb építmény Magyarországon, de eddig nem jutottam be, hogy ott is megtekintsem és fotókat készíthessek. Ennek az ideje most jött el, persze némi szerencsével, mivel hozzájutottam két jegyhez ingyen, így a hónom' alá kaptam az unokámat és elmentünk szombat du…

Lengyelország, Krakkó, a Posztócsarnok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre új anyaggal tudok jelentkezni. A múlt hetet Krakkóban és környékén töltöttük a nejemmel és végre jó időnk volt majdnem végig. Krakkót alaposan szét kell darabolnom, mert szinte minden épülete (a belvárosban) műemlék, amiről litániákat lehetne írni. Mondjuk ezt azért el szeretném kerülni, de a fontosabb helyeket, épületeket…

Magyarország, Visegrád, Királyi palota

Egész Visegrád egy kiváló, tökéletes kirándulóhely. Érdemes körbejárni a tájat a Királyi palotán, Fellegváron kívül is. A palota előzménye Károly Róbert városi háza volt. Komoly palotává csak I. Lajos fejlesztette uralkodása első felében. A romjaiban ma is álló épületeket még szintén I. Lajos kezdte meg építeni élete végén de már csak utódai: Mária és Zsigmond fejezték be a XIV…

Maldív-szigetek, Diving & Snorkeling at One of the Best Spots in the World - Kuredu

Ismét jubilálunk. Ez a 400. bejelölésünk. Az ünnepi számhoz egy csodálatos bejelölés párosul, ami nem más, mint a sziget víz alatti élővilága. Tudjuk, azt ígértük, hogy majd a Kuredu Island bejelölésnél közzé tesszük, de annyira jók lettek a képek, hogy azt mondta a helyi fényképész: - Ilyet még nem láttam, kirakhatom a kirakatba ? Mondtuk: - Oké, rendben…

Spanyolország, Barcelona

Barcelona, 1,6 milliós lakosságával Spanyolország második legnagyobb városa, és Katalónia fővárosa. Ezen felül a világ egyik leghíresebb, és legizgalmasabb metropolisza, a legtöbben szerepeltetik az ide szeretnék eljutni kívánságlistájukon e katalán várost. Ez azonban, például Rómától, vagy a horvát városoktól eltérően nem ősrégi épületeinek, és többezer…

Franciaország, Notre Dame

Az éjjelt megint a franciaországi tranzitszálláson töltöttük, majd onnan indultunk tovább az egy napos városnézésünk első látnivalójához a Notre Dame-hoz. A Notre-Dame jelentése: „Mi Asszonyunk”, Párizs legismertebb gótikus stílusú temploma. A katedrális 128 méter hosszú, 41 méter széles, és két tornya 69 méterre nyúlik, míg karcsú templomtornya a 90 méteres magasságot éri el…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 9 - Alcsab és Felcsab falu

Az Alcsabi templomromot Csabrendekből Nagytárkánypuszta felé indulva, a falutáblától kb. 1,5 km-re találtuk meg. Jobb oldalt találunk egy kis földutat a szántón, ami egy fás területhez visz. Ennek a facsoportnak a belsejében található az Alcsabi templomrom. A sűrűn benőtt templomból falmaradványok látszódnak, a templombelsőben és körülötte vastag omladék van…

Ausztria, Puchberg am Schneeberg (Österreich, Puchberg am Schneeberg)

Puchberg am Schneeberg (585 m) az alsó-ausztriai Neunkirchen kerület fővárosa, körülbelül 58 km-re Bécstől. A település egy - csak kelet felől nyitott - völgyben fekszik a Snow Mountain ölelésében. A hegység legmagasabb pontjai a 2076 méter magas Klosterwappen és a 2061 méter magas „Császár kő”. Állítólag innen jó időben egy jó távcsővel még a Balaton is látható…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Magyarország, Szombathely, Vasi múzeumfalu (Skanzen), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szombathely másik nevezetessége a Vasi múzeumfalu, amely a 2. skanzen volt Magyarországon. Megtalálni viszonylag nehéz, mivel a horgásztó ÉNY-i csücskében van, viszont a tájékoztatás eléggé nehézkes. Van ugyan irányító tábla, de a barna színe miatt gyakorlatilag észrevehetetlen. Ha valaki a Bartók Béla körúton autózik észak…

Egyesült Királyság, Madame Tussauds panoptikum

Másnap reggel elindultunk a szép lila buszunkkal Londonba, ahol először fakultatív program lehetőségek között választhattunk. Akik hírességekkel szerettek volna fotózkodni, még ha csak viaszból is voltak a Madame Tussaud’s panoptikumba indultak, akiket a nyomozósdi világ vonzott a Sherlock Holmes Múzeumot látogatták meg. Néhányan pedig metrón mentek…

Franciaország, Cote d'Azur, Antibes

Antibes (Antibol vagy Antibo) város Délkelet-Franciaországban, Alpes-Maritimes megyében, a francia riviera-n (Cote d’Azur), Cannes és Nice között. Az Antibes-Juan-les-Pins agglomeráció a megye második legnagyobb városa Nizza után. Területén gyakorlatilag két külön város fejlődött ki, az óváros (Vieille Ville) és az azt körbevevő új város. Bár a város…

Magyarország, Baradla barlang, Jósvafő

Az Aggteleki és a Jósvafői szakaszt jártuk be, egyszerűen csodálatos! A túra hossza: 1 400 m A túra időtartama: kb. 60 perc A Baradla-barlang jósvafői bejáratától induló, és ugyanoda visszaérkező túra hossza oda-vissza 1400 m, bejárása nagyjából 60 percet vesz igénybe. Bár a túra mindösszesen 700 m-t mutat be ebből a hatalmas barlangból, mégis…

Szilágyi Palkó Pál
Erdély legszebb túraútvonalai - Túrázók nagykönyve
23% kedvezmény!5999 Ft helyett: 4619 Ft
A horvát tengerpart - Isztria és a Kvarner-öböl - Marco Polo - Új tartalommal23% kedvezmény!2490 Ft helyett: 1917 Ft