Magyarország, Szeged, Dóm tér, Fogadalmi templom (Dóm), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint említettem, a nejemmel havonta lemegyek Szegedre, így míg Ő a fejtágítón van, addig nekem rengeteg időm van körülnézni. Így megtekintettem a szegedi Dóm-ot, más néven a Fogadalmi templomot. A Dóm értelemszerűen a Dóm téren található, ami egy U alakban épületekkel körbevett hatalmas tér. A házak sötétek, stílusuk komor…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, Löwenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A löwenburgi beszámolót azért vettem külön, mert bár a Bergpark része, igen látványos, ezért sok képet készítettem róla, kár lett volna hozzátenni a többihez. 1793 és 1801 között épült, alapvetően középkori mintára. Az volt a cél, hogy úgy tűnjön, mintha az alapító tartománygróf készíttette volna (aki a Hessen-Kassel dinasztiát is megalapította - IX…

Olaszország, Padova

Persze ide már autóval mentünk, meglepően könnyen találtunk parkolóhelyet, elég közel a centrumhoz. Igazi nagyváros, Giotto és Donatello városa. Sok a park, nagy zöldterületek, szellős a város. Egyik fő nevezetessége a San Antonio templom a sok kupolájával, az előtte elterülő hatalmas téren Donatello lovasszobra, Így együtt nagyon lenyűgöző a turista számára…

Luxemburg, Luxemburg

Luxemburg, hivatalosan a Luxemburgi Nagyhercegség (luxemburgi: Groussherzogtum Lëtzebuerg, francia: Grand-Duché de Luxembourg, német: Großherzogtum Luxemburg) Belgium, Franciaország és Németország által határolt terület 2586 négyzetkilométeren (a magyar megyék átlagos területe kb. 4300 km2), lakossága alig több mint fél millió, a világ egyetlen megmaradt uralkodó Nagyhercegsége…

Egyesült Arab Emírségek, Abū Zaby (Abu Dhabi)

Abu Dhabi (أبو ظبى) a hét emirátus közül a legnagyobb, területe 67 340 km2, mely az egész ország területének 86% -át teszi ki. Fővárosa és egyben az államszövetség fővárosa is Abu Dhabi. Egy 8 km széles és 14,5 km hosszú szigeten építették ki Abu Dhabi városát. A szigetet két híd, az al-Maqtaa híd és a Mussafah híd köti össze a szárazfölddel. Elsősorban…

Magyarország, Budapest, Aquincum - Aréna (Polgárvárosi amfiteátrum)

Aquincum két amfiteátruma közül a kisebbik, az un. polgárvárosi amfiteátrum a város északi falán kívül helyezkedik el. A 2. század közepén már mûködõ építményt a 3. század folyamán többször felújították. Szerkezete alapján a szinte köralaprajzú, 86,5 x 75,5m tengelyméretû épület a földamfiteátrumok körébe sorolható. Ennél a típusnál a lelátást biztosító…

Ausztria, Bécs - Parlament (Österreich, Wien - Parlament)

Bécs (németül Wien, bajor nyelvjárásban Wean, angolul és olaszul Vienna, latinul Vindobona) Ausztria fővárosa és egyik szövetségi tartománya. A város ősi, rómaiak kora óta (Vindobona) jelentős település, Ausztria fővárosa, politikai, gazdasági, kulturális és szellemi központja, nemzetközi rangú kongresszusi és vásárváros, az ENSZ harmadik székhelye (New York és Genf mellett)…

Németország, Kassel, a belváros, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Magáról Kasselről, annak belvárosáról még nem szóltam, aminek persze meg van a maga oka, ugyanis Kassel nem egy szép város. Aminek szintén meg van az oka: a II. világháborúban ugyanúgy porrá bombázták, mint Drezdát, csak erről olyan sok szó nem esett korábban (talán mert Drezda a keleti tömbhöz tartozott, Kassel pedig a nyugatihoz)…

Magyarország, Budapest, a Budai Várnegyed, Budavári Palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest (ezzel együtt az ország) talán legjelentősebb történelmi emlékének, a budai Vár-negyednek az egyik felét mutatom be, ez a Budavári palota (a történelmi lakónegyeddel együtt szerintem sok lenne egyben). Úgy látom, hogy előbb utóbb itt rendeződni fognak a dolgok, viszont a leállított mélygarázs hely most egy nagy…

Magyarország, Sirok, Siroki vár

A Bükk és a Mátra határán a Tarna-patak észak felé kiszélesedő völgye felett áll a vár. A középkorban a Tarna-völgyében észak felé vezető utak lezárására és ellenőrzésére igen alkalmas helyen épült, bár elsősorban földesúri magánvár colt, stratégiai szerepet alig játszott. A vár két külön részre tagozódik. A felső vár eredetileg belsőtornyos, szabálytalan…

Olaszország, Róma-Pantheon

Az egyik legjobban megmaradt ókori római műemlék, és egyben valószínűleg korának egyik legépebben megmaradt épülete a római Pantheon. A Pantheon Róma államvallásának hét istene tiszteletére épült a 7. század eleje óta, a mai napig pedig keresztény templom. Több híres ember nyughelyéül is szolgál (pl. itt nyugszik Raffaello, vagy Itália első királya, I…

Magyarország, Tata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy mit is fogunk kapni, de reménykedtem és nem csalódtam. El kell menni a strandig és ott letenni a kocsit. A strand bejáratánál balra kell elmenni, kb…

Magyarország, ZALAVÁR - BALATONHÍDVÉG kerékpárút

Közel öt kilométer hosszú új kerékpárutat avattak 2008. májusában a Kis-Balaton nyugati részén, a Hidvégi-tóként ismert 1-es tárolójának észak-keleti partja mellett. A bicikliút mellett Kis-Balaton Kerékpáros Ház kerékpárkölcsönző, Madárvárta, vízi játszótér és a Kis-Balaton Ház található. Az egyedülálló természeti terület most először vált megközelíthetővé a látogatók számára…

Lengyelország, Walim, Sztolnie Walimskie RIESE, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Szlovákia, Bajmóc (Bojnice), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután Bajmóc elég közel van Budapesthez, ide úgy 5-6 évente eljutok. Általában egybekötjük egy selmecbányai vagy zólyomi kirándulással (ide 1 napra is érdemes eljönni). Tulajdonképpen a legszebb szlovák (magyar) kastély lenne, ha a belsejét nem rakták volna tele valami igen idétlen nagyfejű gnóm bábukkal, mint a berendezett…

Spanyolország, Port Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem. Szóval a tervezettnél egy órával később érkeztünk meg, az amúgy is csak több nap alatt végigjárható parkba…

Olaszország, Vesuvio (A Vezúv vulkán)

Az 1277 méteres magasságával a Vezúv, mint vulkán, nem is olyan magas. Páratlan szépségével csak azért nyűgözi le az embert, mert önálló hegyként emelkedik ki a síkságból, nem pedig egy hegylánc részeként. Kocsival majdnem teljesen a vulkán tetejéig fel lehet menni, a parkolóért 2,50.- et kérnek, a belépő pedig 6,50.- fejenként, felnőttek részére…

Németország, Saarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha lehetőségünk van rá, akkor itt maradunk egy napot fürdeni és mosni, és egy kis pihenő is ránk férne, hiszen az elmúlt…

Németország, Schneizlreuth, Aschauerklamm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre el tudtam jutni egy természeti szépséghez és nem csak városokat tudtam megnézni Németországban. Bár van némi hiányérzetem, de azért jó volt a túra. Miből is adódik ez a hiányérzet. Az interneten kikerestem a bajor szurdokokat és ez volt az egyik legközelebbi az autópályához. A GPS elvitt a megadott címre és ott szembesültem…