»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Ausztria, Bécs, a Szecessziós ház és a Károly templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Belvedere után felkerestem a közelben található két nevezetességet: A többi kiállító helyhez képest ez egy kicsiny múzeum, de a bécsi szecesszió kiemelkedő bemutató helye. A köznyelv egyszerűen csak Secession-nak nevezi. A XIX. század végén készült el, az épület költségét a Secession Művészegyesület tagjai teremtették elő…

Ausztria, Großgmain, Skanzen, SzG3

A 6. nap 1. helyszíne egy kicsit felborította aznapi tervet, mivel eredetileg csak néhány órát akartunk itt tölteni, mondván, hogy skanzent már láttunk eleget, és bár a nyitásra odaértünk (a szállásunktól csak 7 km-re volt), csak du. 4 óra körül jöttünk el. De azt kellett tapasztalni, hogy ez egy hihetetlenül nagyszerű skanzen volt, minden skanzenekre…

Lengyelország, Ladek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely). Ladek Zdroj Lengyelország egyik legrégebbi fürdőhelye, mint ilyen már a XV. században is ismert volt. Mivel német…

Szlovákia, Tutajozás a Dunajecen - II., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az idő nagyon jó volt (kissé borult és kb. 28-30 fok az itthoni 40 helyett), úgy döntöttünk, hogy ekkor megyünk tutajozni a Dunajecre az út alatt, egyébként végig sütötte volna a fejünket a nap (ami azért kellemetlen, még ha sapkát is visel az ember). Az indulási helyet könnyen megtaláltuk, a Vörös torony kolostor mellett van az egyik kiinduló hely…

Ausztria, Salzburg, Schloss Hellbrunn, SzG3

2. nap. 2. helyszín: Salzburgról azt lehet tudni, hogy alapvetően érseki város. 1612-ben az akkori salzburgi érsek megbízást adott egy új érseki székhely kialakítására. Ez lett a hellbrunn-i kastély a kastélyparkjával. Alapvetően nyári rezidenciának szánták, de az érsekek nem sok időt töltöttek itt, inkább fogadásokra, vadászatokra látogattak csak ki…

Csehország, Nové Město nad Metují, SzG3

Hazafelé itt éjszakáztunk a 7. éjszaka. Talán ez volt a leggyengébb szállás, de ezt előre tudtam a kommentekből, de úgy döntöttem, hogy mégis megkockáztatjuk, mivel a környéken nagyon kevés az elfogadható szállás, és csak igen drágán tudtam volna egy másik szállást szerezni (meg csak egy éjszakáról volt szó). Csak zárójelben jegyzem meg, hogy úgy…

Magyarország, Visegrád, a királyi palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy szép áprilisi hétvégén megint a hónom alá kaptam az unokámat és eljöttünk megnézni a visegrádi királyi palotát. Ezt már több okból kifolyólag is meg akartam tenni, ezek közül az egyik, hogy a Visegrád nagy beszámolóhoz már csak ez hiányzott (a Salamon torony, a Fellegvár és az Arborétum már korábban felkerült ide). Ami…

Szlovákia, Dlhá Ves (Gömörhosszúszó), Jaskyňa Domica, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre eljutottam oda, hogy rendeztem a fényképeket és elkezdhetem a beszámolókat az idei szlovák nyaralásunkról. Igen érdekes dolgok fognak majd kiderülni az egyes beszámolók kapcsán (sajnos ránk nézve szinte mindegyik kedvezőtlen lesz, de erről nem én tehetek). Az lesz a legjobb ha időrendben haladok majd. Szlovákia egyébként…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Ausztria, Bécs, Szépművészeti Múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén tavasszal egy nagy hiányosságot tudtunk pótolni, most végre megnéztük a Szépművészeti Múzeumot, pedig már többször voltunk Bécsben, de legtöbbször a szokvány helyekre mentünk, mint a Schönbrunn, a Burg, stb. Nagyon nagyon érdemes ide ellátogatni, mert azon kívül, hogy szép (maga az épület és a kiállítások is), annyi…

Magyarország, Fertőd, Esterházy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Itt még tavaly márciusban voltam, de csak most tudtam sort keríteni a beszámolóra. Az egészben az az érdekes (már ha az), hogy itt utoljára a gimnáziumi osztálykiránduláson voltam. Bár Sopron felé azért többször jöttem erre, de a Győr-Soproni útról azért le kell térni Fertőd felé és ezek szerint ez eddig nem fért bele az időmbe…

Szlovákia, Demänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána…

Svájc, Jungfrau Region, Grindelwald, First - Bachalpsee túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy új túráról számolok be: ez a First-Bachalpsee túra. Ide azért szoktak jönni az emberek (a szokásos szép hely mivoltán túl), mert ez az a hely, ahol azt a képet szokták csinálni, amin a tóban, tükörsima vízfelületen tükröződik a Jungfrau csoport. Ez a kép csokoládék borítóján keresztül számtalan emléktárgyon át a szokásos…

Magyarország, Poroszló, a Tisza-tavi Ökocentrum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nálam általában azok az utak sikerülnek a legjobban, amit nem tervezek túl, sőt sokszor na keljünk fel és induljunk el valahová kategóriába tartoznak (persze van kivétel, a svájci utamat pld. kb. 4 hónapig szerveztem és meg is érte ennyit bele fektetni). Ráadásul Újpestről könnyű ide jutni, mivel nem kell Budapesten átvergődni…

Ausztria, Grác, a Mauzóleum és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy másik kapun lépünk be Grác városközpontjába, ez a Burgtor. A neve teljesen jogos (Várkapu), mivel közvetlenül a gráci várhoz vezet (a várat már korábban kitárgyaltuk). Most nem jobbra (a vár felé), hanem balra kanyarodunk, a Mauzóleum és az Alexandriai Szent Katalin templom együtteséhez. Építészetileg nagyon zsúfolt…

Svájc, Jungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571 m, a Szfynx kilátóterasz szintje (általában 3454 m-t szoktak írni, de ez a vasútállomás szintje). Most először az idejutásról…

Magyarország, Zalacsány, Batthyány kastélyszálló és a horgásztó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tavaly februárban hivatalos úton voltam Zalaegerszegen és közben megálltunk Zalacsányon is, elsősorban a Batthyány kastély miatt (aki emlékszik rá, van egy nagy blogom a Batthyány családról), visszafelé pedig a horgásztó partján ebédeltünk egy jót. A kastélyhoz a főútról (Zalaegerszeg felé menet) jobbra kell lekanyarodni és kb…

Magyarország, Budapest, az Országház (a Parlament épülete), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már évek óta nyűglődöm ezzel a témával, lévén a Parlament épülete az egyik legfontosabb építmény Magyarországon, de eddig nem jutottam be, hogy ott is megtekintsem és fotókat készíthessek. Ennek az ideje most jött el, persze némi szerencsével, mivel hozzájutottam két jegyhez ingyen, így a hónom' alá kaptam az unokámat és elmentünk szombat du…

Magyarország, Budapest, a Hősök tere, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki Budapestre ellátogat, az nagy valószínűséggel megnézi a Hősök terét (a térburkolat minőségét leszámítva úgy rendben van az egész). A Hősök tere Budapest legtágasabb, legnagyobb hatású tere a XIV. kerületben, szűkebb értelemben véve a Millenniumi emlékművet jelöli. A Hősök tere az előtte fekvő Andrássy úttal együtt a Világörökség része…

Németország, Berchtesgaden, Salzbergwerk, SzG3

4. nap, 1. helyszín: Miután az előző nap megállapítottuk a menetidőt a lakásunktól, pontosan érkeztünk a sóbányához. A parkoló az út másik oldalán van, onnan egy jól jelzett úton kb. 5-6 perc alatt el lehet sétálni a bejárathoz. Miután a jegyeket megvettük elővételben az interneten (nem volt semmi kockázat benne, mivel semmilyen időjárás nem befolyásolta…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!