»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Svájc, Jungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571 m, a Szfynx kilátóterasz szintje (általában 3454 m-t szoktak írni, de ez a vasútállomás szintje). Most először az idejutásról…

Ausztria, Eppenstein, a várrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén Zeltwegben voltam az Airpower 2013-at megtekinteni (erről később). Hazafelé menet jobbról megpillantottam a várromot (pedig alig látszott, de a rutin!) és rögtön le is kanyarodtam arra felé. Már most jelzem, hogy igen fárasztó a megtekintése, mivel csak gyalog lehet felmenni, na itt jól jön a Nordic Walking botok használata…

Németország, Burghausen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most elérkeztünk egy olyan helyre, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. Ez Burghausen és a vára. Azzal a rekorddal büszkélkedhetnek, hogy a vár össz hossza 1051 m, ami Európában rekord. Az persze érdekes, hogy egy várat a hossza alapján minősítenek, de itt ez is közrejátszik, mivel rendkívül látványos az elhelyezkedése…

Szlovákia, Dudince (Gyűgy), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tényleg nem értem magunkat (magyarokat). Tegnap este néztem a híradókat és az alábbi elrettentő dolgokat hallottam és láttam: a Balatonban döglenek a halak (több, mint 15.000 darabot szedtek ki eddig), a strandok zsúfoltak, néhol koszosak is, hazafelé az M7-es egy rémálom (ideértve a zsúfoltságot, a rendkívül magas balesetveszélyt, stb…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt hiszem, hogy az állatkertről már annyit írtak, hogy sok újat nem tudnék mondani róla. Az unokámmal abból az alkalomból voltunk itt, hogy most volt a Víz világnapja. Ebből az alkalommal a Fővárosi Vízművek alaposan ellepték az állatkertet, mindenhol standot állítottak fel és igen érdekes bemutatókat tartottak, még a gyerekeknek is érdekes lehetett…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Szlovákia, A Szlovák Paradicsom, a Tamásfalvi kilátó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb bakancslistás hely! A Szlovák Paradicsomba már eljutottam nemrég, igen jó túra volt!, de az egész táj jelképének ez a kilátóhely tekinthető, szinte mindig ezzel a képpel mutatják be ezt a helyet. Ha kifejezetten a kilátóhoz akarunk menni, akkor egy Durkovec nevű helyet kell keresni, onnan ugyanis szinte majdnem vízszintesen…

Magyarország, A gödi Duna-part, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez most csak egy kis szösszenet - életkép lesz (talán). Gödön található a Huzella kert nevű hely, amelyről kiderült, hogy a budapesti Füvészkert filiáléja. Nemrég erre jártam és megpróbáltam bejutni. A kapu zárva volt és csak egy telefonszám volt megadva, hogy ott kell érdeklődni a látogatás után (ezt mondjuk tudtam, de a remény…

Magyarország, Szentendre, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest mellett ide hozzák el a legtöbb külföldit, nagyon sok magyar is meglátogatja. A város területén található múzeumok számával, ill. minőségével nincs problémám, a templomok száma is lényegesen meghaladja az országos átlagot (noha ezek egy része nem működik templomként, csak jó pénzért megtekinthető). Az viszont nem tetszik…

Magyarország, Katalinpuszta (Szendehely): Gyadai tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy olyan hely Magyarországon, ahol nem azzal kell kezdeni a dolgot, hogy mi nem tetszett benne. Vác után a 2-es úton kell tovább menni Katalinpuszta-Szendehelyig, pont a falu végénél, ahol emelkedni kezd a főút, van a tábla kitéve, hogy jobbra kell kanyarodni a parkolóhoz. Itt még kb. 500 m-t kell menni addig, itt sorompó…

Ausztria, Grác, a Joanneumsviertel (Joanneum negyed), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Grác egy egészen más részére látogatunk el. Grác Bécs után az egyik legfontosabb tudományos és technológia központ, de ugyanez vonatkozik a művészetekre is. Az alapokat János főherceg tette le Grácban, mikor magángyűjteményét átadta a városnak, hogy megkönnyítse a tanulást és gerjessze a kíváncsiságot. Az Ausztriában…

Ausztria, Grác, a Paulustorvorstadt (Paulus kapu előváros), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, ismét ellátogattam Grácba és sok olyan helyen voltam, amit még nem mutattam be. Ezek közül az egyik a Paulus kapu előváros. A terület a Schloßbergtől keletre terül el, itt maradtak meg a legjobban az eredeti városfalak is. A városfalakon természetesen csak kapukon lehetett bejutni a városba, itt…

Ausztria, Grác - Gösting, a Gösting kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A göstingi várrom meglátogatásakor feltűnhet, hogy a feljáratot jelző táblával szemben, az út másik oldalán egy kitűnő állapotban lévő hatalmas kastély látható. Mikor az interneten utána néztem a dolognak, kiderültek érdekességek. Mint azt már írtam, a vár 1723-ban egy robbanásban szinte teljesen elpusztult, az akkori tulajdonosok…

Ausztria, Bécs, Hofburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Bécs egyik legnagyobb látványossága a Hofburg. Ráadásul belvárosban van, így akár gyalog is könnyen megközelíthető. A magját alkotó középkori várat a 13. században építették, és 1283, vagyis I. Albert német király regnálása óta ez számított az uralkodók rezidenciájának. Szinte minden király és császár épített hozzá, így szinte…

Szlovákia, Kežmarok (Késmárk), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A szepességi városok közül ez tetszett a legjobban (ha sorrendet akarok felállítani, akkor másodikként Lőcsét jelölném). Elsősorban azt kell tisztázni, hogy - a helybeliek szerint - a pontos magyar kiejtése Kézsmárk. Igazából azért tetszett nagyon a város, mivel elég nagy a megmaradt belvárosi rész, valamint itt található a Thököly vár is…

Csehország, Prága, a Troja kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Prága ezen kerületét - Prága/Troja - valamiért kifelejtettem, pedig legalább egy egynapos programra alkalmas, ha már a Hradzsinnal és a belvárossal végeztünk (meg a sok egyéb mással). Itt három dolog található: a botanikus kert, az állatkert és Troja kastélya (így, rövid o-val). Ráadásul az állatkert és a kastély parkolója…

Magyarország, Szentendre - Skanzen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Minap ellátogattunk a szentendrei skanzenbe. Régen voltunk már itt, így nagyon szembetűnő volt a fejlődés a korábbi időszakhoz képest. Az új létesítmények közül a legjobban a skanzenvasút tetszett. teljesen korrekt kiépítéssel, szépen restaurált motorkocsikkal. A Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum az 1967-ben alapított…

Csehország, Valtice, SzG3

Utolsó nap, utolsó hely. Mindig nagyon kellemes emlékek törnek rám, ha erre járok. Ez a hely, amit én úgy nevezek: Lednice - Valtice - Mikulov háromszög. Létezik a Lednice - Valtice Kultúr-táj terület is, de annak úgy néz ki, Mikulov nem a tagja. Ezzel kapcsolatban az a problémám, hogy már igen sok ismerősömnek ajánlottam, hogy ha nem akarnak beljebb…

Németország, Goslar, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslar a Harz hegység északi lábánál fekszik. Amikor a '70-es - '80-as években erre jártam (ez alatt a Harz hegység keleti, NDK-s oldalát kell érteni), soha nem gondoltam, hogy egyszer még elvetődök erre a vidékre. Goslarnak az volt a szerencséje, hogy kb. 15 km-el a nyugati oldalra esett, így az NSZK része lett. A keleti oldalon…

Ausztria, Bécs, Hundertwasser múzeum (Kunst Haus Wien), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezeket a képeket eddig nem tettem fel, mivel elég gyengére sikerültek, még délben is elég sötét volt (bár kinagyítva némileg elfogadhatóak). A Duna csatorna partján már éppen hazafelé tartottunk, amikor megláttuk a tipikusan Hundertwasser stílusú épületet. Gyorsan leparkoltunk és bementünk. Tényleg elég érdekes a stílusa, hullámzó…

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!
Európa legszebb borútjai - Bortúrák ínyenceknek Bordeaux-tól Tokajig23% kedvezmény!9800 Ft helyett: 7546 Ft