»Utazás»szalay2 utazási blogja
Utazási blog

szalay2 utazási blogja

Magyarország, Az egervári várkastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Továbbra is bosszankodom azon, hogy ha végre sikerül eljutnom valahová céges úttal, akkor szinte egész idő alatt rossz idő volt, reggeltől délig sűrű köd, így összesen csak ezt a helyet tudtam beilleszteni, mivel du. 4 után már fényképezni sem lehet. Egervár a Vasvárt Zalaegerszeggel összekötő úton található, kicsit az utóbbihoz közelebb…

Magyarország, Szombathely, Vasi múzeumfalu (Skanzen), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szombathely másik nevezetessége a Vasi múzeumfalu, amely a 2. skanzen volt Magyarországon. Megtalálni viszonylag nehéz, mivel a horgásztó ÉNY-i csücskében van, viszont a tájékoztatás eléggé nehézkes. Van ugyan irányító tábla, de a barna színe miatt gyakorlatilag észrevehetetlen. Ha valaki a Bartók Béla körúton autózik észak…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára (Történelmi épületcsoport), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Városligetbe látogatunk el, ott is a Vajdahunyad várát nézzük meg, hivatalos nevén Történelmi Épületcsoportot. Alpár Ignác alkotása. Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét…

Szlovákia, A Szlovák Paradicsom, a Tamásfalvi kilátó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb bakancslistás hely! A Szlovák Paradicsomba már eljutottam nemrég, igen jó túra volt!, de az egész táj jelképének ez a kilátóhely tekinthető, szinte mindig ezzel a képpel mutatják be ezt a helyet. Ha kifejezetten a kilátóhoz akarunk menni, akkor egy Durkovec nevű helyet kell keresni, onnan ugyanis szinte majdnem vízszintesen…

Csehország, Malá Morávka, Bílá Opava szurdok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Praded környékén azért más látnivaló is található, ilyen például ez a szurdok. A kettő úgy ér össze, hogy a szurdok végén van egy nagyon meredek szerpentines kijárat, ez pontosan a felső parkolóba visz, ahol a kocsit le kell tenni a Praded-es túrához. A szurdok bejáratánál kis parkoló található, innen indul a túra felfelé…

Magyarország, Pilis - Kőhegyi turistaház 2, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kivételesen visszatérek egy témához, egyrészt egy kedvező tapasztalat, másrészt egy nagyon kedvezőtlen tapasztalat miatt. A Kőhegyi turistaházat több ok miatt szeretjük a feleségemmel: úgy működik, mint egy klasszikus turistaház (és legalább működik!), jó a személyzet és viszonylag olcsón lehet meleg ételhez jutni, a Kő leves…

Németország, Donaustauf, a Walhalla, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igen érdekes hely, korábban azt hittem, hogy valamilyen hitleri megalomániás építményről van szó, de tévedtem. Igaz, némi megalománia van benne, de nem innen ered. Korábban a német területek igen szét voltak töredezve, grófságok, őrgrófságok, stb. alkották. Ezen országok egyike Bajorország volt. Itt uralkodott I. Lajos bajor király…

Németország, Marktschellenberg, Almbachklamm (2022), SzG3

A legutolsó megálló ez a szurdok volt, amely végre igazi szurdok volt, legalább is az én fogalmaim szerint. Már korábban nyaraltunk erre felé, de valahogy nem fért bele az időnkbe (meg láttunk másik három szurdokot). Itt jól ki van táblázva a lehajtás az útról. Van egy távolabbi (kisebb) és egy nagyobb, a bejáratnál lévő parkoló. A kettőt egy nagyon…

Csehország, Brno, Zoo (Brünn, az Állatkert), SzG3

Az első napra csak ezt terveztük be, miután otthonról indulva csak ez férhetett be a napi programba. Az állatkert Brno egy kissé kieső külvárosi részén található. A hivatalos bejárat mellett csak néhány autó tud parkolni, de ha tovább megyünk 200-300 m-t, akkor balra találunk egy nagy és ingyenes parkolót. A parkolóból visszatérve az útra, a túloldalon…

Magyarország, Budapest, az Operaház, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Valljuk be, az Operaház önmagában nem túl kiemelkedő turisztikai látványosság, mivel a legnagyobb értékeit: az opera és balett előadásokat, valamint a gyönyörű belső terét csak úgy nem lehet megnézni az utcáról beesve. Mivel azonban építészetileg is kiemelkedő alkotás, néhány szóval azért bemutatom az épületet. Már csak azért…

Németország, München, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam. Különösen azzal összefüggésben, hogy mi folyik a Városligetben, gyakorlatilag senki nem reagált a helyre…

Ausztria, Grác - a gráci vár (Landesfürstliche Burg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban sok olyan helyet tudtam most meglátogatni, amelyeket korábban valamilyen ok (általában időhiány miatt) nem tudtam megtekinteni. Az egyik ilyen hely a gráci Vár. Az egyik érdekessége, hogy nem a Kastélyhegyen (Schloßberg) található, hanem annak tövében. Eléggé viharos a múltja. Építését 1438-ban kezdték meg. II. Károly…

Magyarország, Budapest, a Várkert bazár I. ütemének átadása, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha hivatalos levél lenne ez a beszámoló, akkor így kezdeném: folyó hó 3-án hivatalos utam során érintettem a Várkert bazár I. ütemének átadási helyszínét, amelyet sajnos pont az átadási ünnepség miatt nem tudtam megtekinteni. Ez úgy nagyjából azért stimmel. Alapvetően elfeledkeztem róla, pedig meg akartam nézni és csak ahogy…

Csehország, České Budějovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! České Budějovice dél-Csehország egyik legnagyobb városa, mely mégis meg tudta őrizni kisvárosi hangulatát, minden bájával egyetemben. Fontos szerepet játszott a huszita felkeléseknél, és egy időben itt tartották a császári ereklyéket is. Több okból is érdemes felkeresnünk e történelmi emlékkel és kincsekkel teli, Prágától 150 km-re található várost…

Magyarország, Visegrád, a királyi palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy szép áprilisi hétvégén megint a hónom alá kaptam az unokámat és eljöttünk megnézni a visegrádi királyi palotát. Ezt már több okból kifolyólag is meg akartam tenni, ezek közül az egyik, hogy a Visegrád nagy beszámolóhoz már csak ez hiányzott (a Salamon torony, a Fellegvár és az Arborétum már korábban felkerült ide). Ami…

Szlovákia, Rózsahegy - Vlkolínec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Vlkolínec Rózsahegyhez tartozik közigazgatásilag, de senki ne próbáljon onnan eljutni ide, pedig érdemes (csak nem lehet, legalábbis autóval). A falu az 5 szlovák UNESCO világörökségi hely egyike. A térképeken mindig megjegyeztem, hogy ott van általában pont útközben, amerre megyek, de valahogy mégsem jutottam oda. Most viszont…

Magyarország, Budapest, Budavári De la Motte – Beer-palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre talán megmozdult valami a magyar műemlékek bemutatása területén. Szinte véletlenül bukkantam a Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központ honlapjára (érdemes megkeresni és kitanulmányozni, itt erről és most többet nem írnék!). Az egyik általuk kezelt hely ez a kis palota. Már most szeretném leszögezni…

Németország, Goslar, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslar a Harz hegység északi lábánál fekszik. Amikor a '70-es - '80-as években erre jártam (ez alatt a Harz hegység keleti, NDK-s oldalát kell érteni), soha nem gondoltam, hogy egyszer még elvetődök erre a vidékre. Goslarnak az volt a szerencséje, hogy kb. 15 km-el a nyugati oldalra esett, így az NSZK része lett. A keleti oldalon…

Németország, Ramsau bei Berchtesgaden, Wimbachklamm, SzG3

3. nap, 1. helyszín: Ma az első helyszín a természeti szépségeknek volt betervezve. Összesen 3 szurdokot láttunk, de ez volt a legszebb az összes közül (természetesen a másik kettő is csodálatos volt). Az út melletti parkolónál kell letenni az autót (parkolási díj - automatából) és elindulni felfelé. Az út jól ki van táblázva. Nem túl meredek és jól kiépített az út…

Csehország, Nové Město nad Metují, SzG3

Hazafelé itt éjszakáztunk a 7. éjszaka. Talán ez volt a leggyengébb szállás, de ezt előre tudtam a kommentekből, de úgy döntöttem, hogy mégis megkockáztatjuk, mivel a környéken nagyon kevés az elfogadható szállás, és csak igen drágán tudtam volna egy másik szállást szerezni (meg csak egy éjszakáról volt szó). Csak zárójelben jegyzem meg, hogy úgy…
Oszd meg ezt a blogot: szalay2 utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!