»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, St. Radegund bei Graz, Schökl, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy a gráciaknak még jobb legyen, van egy saját házi hegyük is, ez a Schökl, vagy más néven Schöckel. Talán 15 km-re van a várostól, a tetőről jó időben nagyon szép kilátás van a városra. Én nem Gráz felől jöttem, de ahogy a térképet néztem, gyakorlatilag ugyanott kell letérni a főútról a hegy felé mindkét irányból. Maga…

Ausztria, Feldbach, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Grázba menő főúton található Feldbach, amelyet a honlapjuk úgy reklámoz, mint a környék nagy bevásárló központja. Azt tényleg el lehet mondani, hogy gyakorlatilag az egész belváros egy nagy bevásárló utca, a külső részek meg tele vannak nagy áruházakkal. Ettől egy kicsit kaotikusnak tűnik (nekem Fürstenfeld jobban tetszett)…

Ausztria, Judenburg, a Liechtenstein várrom és az új kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tévedés, van Ausztriában egy olyan város, amelynek a nevét Zsidóvárra lehetne fordítani (de erről majd a városnál bővebben). Egyik, bár nem túl látványos nevezetessége ez a várrom ill. a kastély. Azért nem túl érdekesek, mert az egyik nagyon romos várrom (helyette nagyon ajánlható a nem túl messze lévő Eppenstein várrom)…

Ausztria, Losenheim, Sebestyén vízesés (Österreich, Losenheim - Sebastian wasserfall)

Némi nagyképűséggel mondhatnám azt is, hogy a „szokásos módon” akartam írni néhány okosságot, de ezúttal a kedves olvasónak be kell érnie az én gondolataimmal, amelyek remélhetőleg a pontosan emlékező elméből táplálkoznak. Ugyanis a szóban forgó helyről még a legrészletesebb osztrák útikönyv is mindössze annyit ír, hogy Puchberg mellett található egy felkeresésre érdemes vízesés…

Ausztria, Wildseelauder

Fieberbrunnból indultam útnak, kemény 4 órás emelkedő várt rám. Kezdetben még elég jó minőségű kavicsos út volt, amit autók is használhattak. Majd 1200 méteren egy parkoló és innen az út minősége is folyamatosan romlott. A látvány miatt észre sem vettem a folyamatos emelkedést. Élveztem a nyári szellőt és csak mentem. A 3. óra után az ösvény átment…

Ausztria, Deutchlandsberg, a Klauze (szurdok), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most vegyük sorba Deutschlandsberg látványosságait (nem abban a sorrendben, ahogy megnéztem). Végre egy kellemes szurdok, még ha nem akkora, mint egy magas alpi sziklás szurdok. Két helyről is megközelíthető: vagy a várból kell lejönni, vagy a másik végén (a város felől) egy nagy parkolóból. Persze a két vég csak arra vonatkozik, hogy a legszebb rész kb…

Ausztria, Schwarzmannshofen gem. Bad Blumau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy amióta a beszámolómat megírtam Bad Blumauról (a Hundertwasser által tervezett fürdő és szabadidő komplexumról) járt-e valaki arra felé? Eddig erről ( szokatlan módon ) semmiféle visszajelzést nem kaptam. Most találtam egy ehhez a helyhez szorosan csatlakozó jó kirándulási lehetőséget. Ausztriában - mivel teljesen…

Ausztria, ILLMITZ, Tópart

Ausztriai mezőváros, Burgenland tartomány Nezsideri járásában, a Fertő tó partján. Kissé körbejártuk a Fertő-tavat, kirándulásunk fő célpontja a Fertő-tó volt. A tópart és az út a tóhoz gyönyörű, bár strandja nem fogott meg igazán. Illmitz környékén található Fertőzug, ahol legalább 40, kisebb lefolyástalan, sekély szikes tavacska található. A mostani…

Ausztria, Ehrenhausen, Georgi Schlössl, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy a Mauzóleum felől lepillantottam a város felé, feltűnt a túloldalon egy kikerics-sárga kastély. Szerencsére könnyű volt odatalálni, mivel ha lejöttünk a Mauzóleumtól, akkor végig kell menni a rövid főutcán, majd a Mura felé menő utat keresztezve azonnal jobbra kell fordulni. Még gyalog sem egy nagy út. Ami az egészben…

Ausztria, Rudersdorf (Radafalva), Batthyány-Sattler kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Előre bocsátom, ezt a helyet kizárólag azért kerestem fel, mert ahogy átmegyek az osztrák-magyar határon, szinte mindig elhaladtam mellette, de valamiért sohasem álltam meg. Igazából tényleg nem érdekes, viszont a parkja szép, van benne egy kis játszótér is. tehát ha valaki egy jó kis pihenő helyet keres a Grác felé menő úton, akkor ez jó hely arra…

Ausztria, Grein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az osztrák Dunakanyar három részből áll: Wachau (ez a legismertebb), Nibelungengau és a Strudengau. Grein a Strudengau nyugati bejáratát őrzi, szó szerint, mivel az alkalmas hely miatt egy vámszedő hely alakult itt ki, főleg ami a dunai hajóforgalmat jelentette. Ami történelmét illeti, igencsak mozgalmas volt, a sok látogató…

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, az állatkert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Herberstein komplexum 2 egységével végeztünk, most a területileg legnagyobb részével, az állatkerttel fogunk foglalkozni (bár lehet, hogy a szurdok nagyobb, de végül is lényegtelen). Mondjuk ki, nem véletlenül alakult úgy, hogy itt állatkert létesült. Miután a birtok kastélyhoz közeli része végülis egy hegyoldalban található…

Ausztria, Puchberg am Schneeberg (Österreich, Puchberg am Schneeberg)

Puchberg am Schneeberg (585 m) az alsó-ausztriai Neunkirchen kerület fővárosa, körülbelül 58 km-re Bécstől. A település egy - csak kelet felől nyitott - völgyben fekszik a Snow Mountain ölelésében. A hegység legmagasabb pontjai a 2076 méter magas Klosterwappen és a 2061 méter magas „Császár kő”. Állítólag innen jó időben egy jó távcsővel még a Balaton is látható…

Ausztria, Straß (in Steiermark), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet korábban nem akartam feltenni, de tanulmányozva a képeket egy érdekességre bukkantam. Maga a község nem túl érdekes, még szépnek sem lehet igazán mondani, főleg nem osztrák viszonylatban. Amiért megálltam itt, az a kaszárnya épülete volt, amiről először azt hittem, hogy egy kastély, vagy valami hasonló. Amikor…

Ausztria, Zeltweg, Airpower 2013, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt hétvégén az elsődleges célom Zeltweg volt, megnézni a két évente megrendezendő (elsősorban) katonai repülő show-t, értelemszerűen az idei neve Airpower 2013 volt. Rögtön az elején le kell szögeznem, hogy a kecskeméti katonai repülő show szinte minden tekintetben jobb volt ennél, végre valami jót is tudok mondani magunkról! Kezdem…

Ausztria, Grác, Schloß St. Martin, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén csak úgy bementem Grácba sétálgatni, nagyon jó volt. Igazából ezt a kastélyt akartam megkeresni, mert ez még hiányzott a kollekciómból, pedig tudtam, ez sem múzeum kastély. Viszont rendkívül látványos és mint kiderült, itt van a központja a korábban már jelzett St Martin iskolahálózatnak. Ez a hálózat valószínűleg…

Ausztria, Fürstenfeld, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy olyan gyöngyszemet találtam, nem messze a határtól, amelyről még én sem gondoltam, hogy ilyen van ezen a környéken. Ez Fürstenfeld, a stájer termálfürdő vidék központja. Ha valaha úgy döntenék (és ennek lenne anyagi alapja, hogy ott letelepedhessek), nyugdíjas éveimet egy szép és virágzó helyen töltsem el, nem messze Magyarországtól…

Ausztria, Schlag bei Thalberg, Burg Thalberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Itt egy kitűnő példa arra, hogy ha valami iránt elveszik az érdeklődés, akkor az szép lassan tönkre is mehet. Ezt a várat szépen szétette az érdektelenség, pedig Stájerország egyik legnagyobb vára, kora egészen a római korig vezethető vissza. Sajnos a római kori erődítmény szép lassan erodálódott, a sok tulajdonos nem sok figyelmet fordított annak megőrzésére…

Ausztria, Bécs

Ferenc levele: Péntek délelőtt érkeztünk Bécsbe. Előző nap Bécs előtt aludtunk kb.10 kilométerrel és akkora vihar készülődött, hogy befeketedett az égbolt. Sátrainkat már szemerkélő esőben állítottuk fel egy temető bejárata előtti tisztáson. Remény, hogy megússzuk nem sok volt, és mint kiderült, ez egy igencsak reális hozzáállás volt. Hullámokban támadt…

Ausztria, Eichberg, Schloß Aichberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, ezen a környéken szinte minden várnak van valamilyen magyar vonatkozása, így ennek is. Ez a hely gyakorlatilag határvidék volt Magyarország és a Szent Római Birodalom között, így elég korán felmerült egy vár építésének az igénye. Az első említések az 1250-es évekből származnak, az egyik legelső tulajdonos Konrad…
Dr. Somorjai Ferenc
Róma útikönyv - kivehető térképmelléklettel
23% kedvezmény!3499 Ft helyett: 2694 Ft
Párizs - Rendhagyó útikalauz gyerekeknek23% kedvezmény!2800 Ft helyett: 2156 Ft
Kubassek János
A Szahara bűvöletében - Az "Angol beteg" igaz története - Almásy László hiteles életrajza