Hallstatt

Obertrauni támaszpontunktól nem messze fekszik a város, szinte összeszorítva a tó és a mögötte emelkedő hegyek közé. A helyszűke miatt a házak is meredeken egymás fölé épültek és a szűkösség még a temetkezési szokásokat is befolyásolta: bizonyos időnként kiürítik a sírokat és a halottak csontjait feliratozva csontházakban helyezik el. Elég bizarr,de a helyieknek természetes…

St. Radegund bei Graz, Schökl, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy a gráciaknak még jobb legyen, van egy saját házi hegyük is, ez a Schökl, vagy más néven Schöckel. Talán 15 km-re van a várostól, a tetőről jó időben nagyon szép kilátás van a városra. Én nem Gráz felől jöttem, de ahogy a térképet néztem, gyakorlatilag ugyanott kell letérni a főútról a hegy felé mindkét irányból. Maga…

Bécs, Belvedere, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre eljutottam ide, eddig akárhányszor Bécsben voltam, a Belvedere mindig kimaradt. Igazából most is csak arra volt időm, hogy egy jót sétáljak a kastély parkjában, de ez is azért több, mint ami eddig volt (korábban szinte mindig a Schönbrunnba mentünk, vagy a Belvárosban (Hofburg, stb) mászkáltunk). Maga a palotakomplexum…

K!SS* ZIPLINE/Gröbming

Mikor elindultunk, akkor azt se tudtam hová… mert csak annyit árultak el, hogy sportosan kell hozzá öltözni. Megpróbáltam valamilyen trükkel kihúzni belőlük az út folyamán, hogy mire készülnek velem, de sehogy se sikerült… így még nagyobb izgalomba estem, mint szokásom. Már felkészültem a legrosszabbra is lélekben, mégpedig arra, hogy valamilyen repülő…

Bécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd OTT), majd átmentünk Bécsbe (ott aludtunk). Mind a két nap klasszikusan jó idő volt (ez látszik a fényképekből is)…

Gmunden, Schloss Ort, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erre a helyre már rég óta fájt a fogam, az egyik leglátványosabb kastély Ausztriában. Két kastélyból áll, az egyik a szárazföldi (Landschloß), a másik a vízi (Seeschloß) kastély. Egy szempontból azonban csalódás, mivel a múlt század elejétől a Szövetségi Erdészet birtokában vannak a kastélyok, ezért (főleg) a szárazföldi kastély…

Kabold (Kobersdorf), a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Itt még tavasszal voltam, de csak most sikerült beillesztenem a beszámolókba a sok dolog miatt. Sopron felől viszonylag könnyen elérhető. Sajnos nincs egész évben nyitva, főleg nyári játékokat tartanak benne. Szerencsére majdnem teljesen körbejárható, így legalább kívülről megtekinthető volt ez a vízi vár. Ami egyébként majdnem…

Innsbruck

Szemerkélő esőben most csak egy kis lábmozgatás a városban.

Ausztria

Bécs - a Schönbrunni kastély (Österreich, Wien - Schloss Schönbrunn)

A schönbrunni kastély barokk stílusú császári rezidencia Bécs Hietzing nevű kerületében. Ez Ausztria egyik legismertebb műemléke és turisztikai látványossága: magát a kastélyt évente másfél millió, a parkot további 5,2 millió látogató keresi fel. A 15. századtól 1642-ig a Katerburg állt itt, amely Hermann Bayer bécsi polgármester vidéki házaként is szolgált…

Grossglockner és útja

Régi vágyam volt, hogy ide eljussak, bár ezért több mint száz km-t kellett autózni, hogy Bruckba eljussunk, a hegyi út kezdetéhez. Használata fizetős, jól megkérik az árát. Mindenesetre kedves gesztus tőlük, hogy rossz idő esetén néhány euróért újra fel lehet menni egy éven belül, márpedig itt gyorsan változik az időjárás. A fizetőkapunál még esett…

Aistersheim, a vízi vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most néhány, kevésbé jelentős hely fog következni, néhány esetben kizárólag azért, mert ott voltam. Ennek ellenére néhányuk, mint a mostani beszámoló tárgya is, az aistersheimi vizi vár azért megtekinthető, ha éppen arra járunk. Sok minden nem tudható meg e pompás kastélyról, csak annyi, hogy az első említés róla az 1150-es években történt…

Haag, Salaberg, az Állatkert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint már korábban írtam, az unokám nagyon szereti az állatokat, viszont csak olyan helyre visszük el Őt, ahol azt látja, hogy az állatok jól érzik magukat. E miatt néztem meg a Haag-i állatkertet, hátha egyszer erre fogunk járni. Valamelyest hasonlít a herbersteini állatkertre, bár nem olyan látványos. Az állatkert nem Haagban…

Grein an der Donau, Sankt Nikola an der Donau, Stillensteinklamm, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grein mellett (Persenbeug felé menet) található egy egészen korrekt szurdok, ez a Stillensteinklamm. A nevét onnan kapta, hogy a patak a szurdok egy részén eltűnik a föld alatt és itt a kövek csendesek. Ez a rész egyébként a Strudengau szakasz része. Könnyű megtalálni, ha Grein felől jövünk, akkor kb 4-5 km-re lesz egy jobb…

K!SS*Alpesi körtúra

Hajnalban kellett kelnem, mert már 06:00 kor jöttek értem. Mikor a hegyek közé értünk, még ködpárában úszott a völgy és a zöld tó mellett elhaladva megállapítottuk, hogy már igen kiapadt. Kiszedtük a hátizsákokat a csomagtartóból és a hátunkra vettük. A Nordic-botjaim is vittem, „biztos ami biztos“ alapon. Persze, hogy jól tettem. Ezen a napon 10 órán…

PURBACH AM NEUSIEDLER SEE (Feketeváros), tópart

Ismét egy kisváros a Fertő-tó partján. A városban parkoltunk, és egy kellemes sétát tettünk a tópartra a nádasok között haladó kerékpár és gyalogúton. Madarakat ugyan nem igazán láttunk, mint máshol, de ehhez szerencse és jó időpont is kell. A táj és a nádas gyönyörű. Purbach magyar neve a határában található várrom egykori magyar nevéből (Feketevár) keletkezhetett…

Ranshofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy olyan területre látogatunk el, amely már a korábban ezen a környéken meglátogatottak sorsára jutott. A város látványossága a dombon lévő volt kolostoregyüttes, amelyet (mely igen hosszú, első említése 1040 körüli) - mivel igencsak frekventált helyen fekszik - sokszor kiraboltak, felégettek. Maga a terület is…

Bécs, a Szecessziós ház és a Károly templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Belvedere után felkerestem a közelben található két nevezetességet: A többi kiállító helyhez képest ez egy kicsiny múzeum, de a bécsi szecesszió kiemelkedő bemutató helye. A köznyelv egyszerűen csak Secession-nak nevezi. A XIX. század végén készült el, az épület költségét a Secession Művészegyesület tagjai teremtették elő…

Bécs - Városháza (Österreich, Wien - Rathaus)

A bécsi Városháza (Rathaus) gyönyörű gótikus épület, 1872-1883 között épült. A 100 m magas óratorony tetején az ún. Rathausmann szobra (3 m, Alexander Nehr). Előtte a Rathausplatz , ahol télen adventi vásárt, nyáron pedig koncerteket rendeznek. A Városháza előtti téren katonai gyakorlatokat, felvonulásokat tartanak.

Schärding, a barokk város, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben nem a lustaságom akadályozott meg, hogy a beszámolóimat folytassam, hanem hirtelen el kellett utaznom munka ügyben Németországba. Igen sok képet készítettem, ezek rendezése folyik most. Egy kis előlegként egy a német Passau-hoz közeli kis várost mutatok be. Igen érdekes az, hogy hogyan maradt meg ilyen állapotban a város…

Enns, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy járogatok mostanában Németország felé, szinte minden alkalommal elhaladtam az Enns tábla mellett, ahonnan megtudhattam, hogy Enns Ausztria legrégebbi városa. Most nemrég végre be tudtam iktatni, hogy megnézzem. Ez nem egy egyutcás belváros - kb. négyzet alakú - , de azért a legszebb részek a Hauptplatzon (Főtéren) hosszában átmenő utcában vannak…

NEUSIEDL AM SEE, Tópart

Illmitz után itt mentünk ki a tópartra. A Fertő-táj gyönyörű. A kisváros a Fertő-tó északi partján fekszik, szép, rendezett utcái vannak. 1921 előtt Moson vármegye Nezsideri járásának része, Trianon után Ausztria Burgenland tartományának Nezsideri járásához tartozik. A tatárjárás teljesen elpusztította, azonban 1282-ig német telepesek ismét benépesítik…

St.Pölten - Városháza tér (Österreich, St.Pölten - Rathausplatz)

Sankt Pölten (röviden St. Pölten) az osztrák Alsó-Ausztria szövetségi tartomány fővárosa és több mint 50 ezer lakójával legnagyobb városa is. Ausztria legifjabb tartományi fővárosa egyben az ország legrégebbi városa is. St. Pölten a Traisen folyó partján, Alsó-Ausztria tartomány központi részén fekszik. A tengerszint feletti magassága 272 méter. A…

Ausztria

Puchberg am Schneeberg (Österreich, Puchberg am Schneeberg)

Puchberg am Schneeberg (585 m) az alsó-ausztriai Neunkirchen kerület fővárosa, körülbelül 58 km-re Bécstől. A település egy - csak kelet felől nyitott - völgyben fekszik a Snow Mountain ölelésében. A hegység legmagasabb pontjai a 2076 méter magas Klosterwappen és a 2061 méter magas „Császár kő”. Állítólag innen jó időben egy jó távcsővel még a Balaton is látható…

Braunau am Inn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre el tudom kezdeni a beszámolók megírását! Most a német - osztrák határra megyünk el. Ezen a részen az Inn folyó a határ (Passaunál ömlik a Dunába, jóval nagyobb a vízhozama, mint a Dunáé ugyanott). A történetéről csak annyit, hogy az elhelyezkedéséből adódóan folyamatosan hol oda (Bajorország), hol ide (Ausztria) tartozott…

Wolfgangsee -Schafberg

A Wolfgang-tónál már jártunk korábban, de látván a környező hegyeket és tavakat, úgy gondoltam, jó lenne ezt felülről is megtekinteni. Ez úgy sikerült, hogy elautóztunk a tó északi partján fekvő St.Wolfgang-ba, a tó névadójához. A városka klimatikus üdülőhely, gyönyörű házakkal, kikötővel és felette a Schafberg magaslattal, ahová fogaskerekű visz fel…

Bécs - éjjel (Vienna by Night), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt, hogy Bécs szép és érdemes megnézni, azt nagyjából mindenki tudja. Azt viszont már nem, hogy éjjel is nagyon szép, profi kivilágítása van számtalan épületnek. Mi legutóbb karácsony és szilveszter között voltunk, és tettünk egy nagyon szép sétát a belvárosban. Így még a karácsonyi kivilágítást is láttuk.

Ausztria

Bécs - Parlament (Österreich, Wien - Parlament)

Bécs (németül Wien, bajor nyelvjárásban Wean, angolul és olaszul Vienna, latinul Vindobona) Ausztria fővárosa és egyik szövetségi tartománya. A város ősi, rómaiak kora óta (Vindobona) jelentős település, Ausztria fővárosa, politikai, gazdasági, kulturális és szellemi központja, nemzetközi rangú kongresszusi és vásárváros, az ENSZ harmadik székhelye (New York és Genf mellett)…

Feldbach, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Grázba menő főúton található Feldbach, amelyet a honlapjuk úgy reklámoz, mint a környék nagy bevásárló központja. Azt tényleg el lehet mondani, hogy gyakorlatilag az egész belváros egy nagy bevásárló utca, a külső részek meg tele vannak nagy áruházakkal. Ettől egy kicsit kaotikusnak tűnik (nekem Fürstenfeld jobban tetszett)…

Obertraun

Ebben a kedves, csodálatos fekvésű faluban volt a szállásunk. Maga a falu kimondottan az üdülést szolgálja, különösebb nevezetességgel nem dicsekedhet, hacsak azzal nem, hogy a mögötte magasodó Dachstein előszobája. A kertek végében elterülő hallstatti tó fürdésre is alkalmas, persze főleg NDK turistáknak. Kipróbáltam, bírtam néhány percig... A…

Grein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az osztrák Dunakanyar három részből áll: Wachau (ez a legismertebb), Nibelungengau és a Strudengau. Grein a Strudengau nyugati bejáratát őrzi, szó szerint, mivel az alkalmas hely miatt egy vámszedő hely alakult itt ki, főleg ami a dunai hajóforgalmat jelentette. Ami történelmét illeti, igencsak mozgalmas volt, a sok látogató…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria