»Utazás»Ausztria

Ausztria

Ausztria, Mariasdorf (Máriafalva), a Mária Mennybemenetele templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy templomokról ritkán szoktam külön beszámolót írni (templom templom, nekem a zöme egyforma). Azonban most igencsak kivételt kell tennem, mivel egy tényleg nagyon szép templomra bukkantam, amelynek ráadásul igen sok magyar vonzata is van. Igazából véletlenül bukkantam rá, amikor Lékán a templom mellett (még csak nem is…

Ausztria, Eppenstein, a várrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén Zeltwegben voltam az Airpower 2013-at megtekinteni (erről később). Hazafelé menet jobbról megpillantottam a várromot (pedig alig látszott, de a rutin!) és rögtön le is kanyarodtam arra felé. Már most jelzem, hogy igen fárasztó a megtekintése, mivel csak gyalog lehet felmenni, na itt jól jön a Nordic Walking botok használata…

Ausztria, Deutschlandsberg, Schloß Frauenthal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Deutschlandsbergben és körülötte több kastély és vár található. Az idő rövidsége miatt nem tudtam mindet felkeresni, így úgy döntöttem (az ahogy puffan úgy esik szellemében), hogy amelyet könnyen megtalálok, azt megtekintem, amit nem, az kimarad, talán egy későbbi időpontban be tudom iktatni. Mivel ez a kastély már az országútról…

Ausztria, Stainz, Schloß Stainz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már erősen Grác felé haladtam az ahogy esik úgy puffan túrámon, amikor egy dombon hirtelen feltűnt egy hatalmas épületegyüttes tömbje. Na akkor most puffant egy jó nagyot gondoltam és igazam is lett (egyet leszámítva, a kiállításokat nem tudtam megnézni, mert már későn érkeztem ide). Érdekes, hogy ezt a helyet szokták kastélyként…

Ausztria, Bécs, a Szecessziós ház és a Károly templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Belvedere után felkerestem a közelben található két nevezetességet: A többi kiállító helyhez képest ez egy kicsiny múzeum, de a bécsi szecesszió kiemelkedő bemutató helye. A köznyelv egyszerűen csak Secession-nak nevezi. A XIX. század végén készült el, az épület költségét a Secession Művészegyesület tagjai teremtették elő…

Ausztria, Grác, a Joanneumsviertel (Joanneum negyed), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Grác egy egészen más részére látogatunk el. Grác Bécs után az egyik legfontosabb tudományos és technológia központ, de ugyanez vonatkozik a művészetekre is. Az alapokat János főherceg tette le Grácban, mikor magángyűjteményét átadta a városnak, hogy megkönnyítse a tanulást és gerjessze a kíváncsiságot. Az Ausztriában…

Ausztria, Grazer Landhaus (a gráci Országház), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár, aki nem néz alaposan utána a dolgoknak. Eddig kevertem a Rathaust és a Landhaust. Azt hittem, hogy az elsőben találhatóak a híres udvarok, beleértve az árkádos udvart is. Hát nem így van. A Panoramio-n megnézve a Rathaus egy igen változatos épület, akár itt is lehetett volna az árkádos udvar, a Landhaus teteje pedig…

Ausztria, Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, a guta ütögetett engem, amikor télen itt voltam, ez volt az egyetlen hely, ahol szakadt a hó, szinte semmit nem lehetett látni. Akkor eldöntöttem, hogy ide mindenképpen vissza kell jönni. Szerencsére jó időt fogtam ki (mondjuk, nem véletlenül mentem akkor), így alaposan meg tudtam nézni mindent. A mindenből…

Ausztria, Bécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd OTT), majd átmentünk Bécsbe (ott aludtunk). Mind a két nap klasszikusan jó idő volt (ez látszik a fényképekből is)…

Ausztria, Riegersburg - fellegvár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha valami vár látványos messziről, akkor ez az! A fellegvár már Stájerországban van, még ha csak néhány km-re a stájer-burgenlandi határtól. Célszerű észak felől megközelíteni, mivel innen a leglátványosabb a képe. Ezt a vidéket a stájerok vulkán vidéknek hívják, úgy tűnik, teljes joggal. Már Güssing is egy bazaltkúpra épült…

Ausztria, Eisriesenwelt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint eddig láttátok, ahogy egy barlang közelébe érünk, azonnal megpróbálunk bemenni, mivel a természet egyik legszebb képződményeinek tartjuk azokat. Jégbarlang viszont viszonylag kevés van a környéken, én 3-at tudok, kettő ebből ezen a vidéken van (Eisriesenwelt, Rieseneiswelt) és a harmadik: Szlovákiában a dobsinai jégbarlang…

Ausztria, Grác (Graz), a Schloßbergre menő sikló (Schloßbergbahn) és a Berglift, SzG3

Grác egy igen fontos létesítményéről még nem írtam, ez a Schloßbergre menő sikló. A sikló szerves egységet alkot a Berglifttel, olyannyira, hogy kombijegyet is lehet venni rájuk (egyikkel fel a hegyre a másikkal le a hegyről). A siklóval az a baj , hogy az alsó állomása szerintem kissé kiesik a fő forgalomból és mivel a külseje eléggé jellegtelen…

Ausztria, Oberösterreich - Obertraun, Dachsteinhöhlen Mittelstation-1365m

A műholdas képen az óriás jégbarlang bejáratát jelöltük be. A középső állomás (Mittelstation) neve tulajdonképpen Schönbergalm. A kiszállás után itt találjuk meg az éttermet, amiről már írtunk lentebb. Enni lehetőleg ne most együnk, mert a kiadós séta, ami ránk vár, nem esik jól teli hassal. :) Magyar nyelvű tájékoztatókat itt tudunk beszerezni…

Ausztria, Bécs - Parlament (Österreich, Wien - Parlament)

Bécs (németül Wien, bajor nyelvjárásban Wean, angolul és olaszul Vienna, latinul Vindobona) Ausztria fővárosa és egyik szövetségi tartománya. A város ősi, rómaiak kora óta (Vindobona) jelentős település, Ausztria fővárosa, politikai, gazdasági, kulturális és szellemi központja, nemzetközi rangú kongresszusi és vásárváros, az ENSZ harmadik székhelye (New York és Genf mellett)…

Ausztria, Grác, Schloß St. Martin, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén csak úgy bementem Grácba sétálgatni, nagyon jó volt. Igazából ezt a kastélyt akartam megkeresni, mert ez még hiányzott a kollekciómból, pedig tudtam, ez sem múzeum kastély. Viszont rendkívül látványos és mint kiderült, itt van a központja a korábban már jelzett St Martin iskolahálózatnak. Ez a hálózat valószínűleg…

Ausztria, K!SS* Graz/Zentralfriedhof

Mikor vége van a nyárnak és hűvös szelek járnak“… na ilyenkor szokott rám jönni, hogy szívesen mászkálok temetőkben. A temetők békések: ott soha senki nem kiabál, oda emlékezni és elmélkedni járnak az emberek. A temetők segítenek földolgozni a halál tudatát. Ezen a napon azonban ez nem nekem jutott az eszembe. Eredetileg az IKEA áruházba mentünk…

Ausztria, Bécs, Hundertwasser múzeum (Kunst Haus Wien), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezeket a képeket eddig nem tettem fel, mivel elég gyengére sikerültek, még délben is elég sötét volt (bár kinagyítva némileg elfogadhatóak). A Duna csatorna partján már éppen hazafelé tartottunk, amikor megláttuk a tipikusan Hundertwasser stílusú épületet. Gyorsan leparkoltunk és bementünk. Tényleg elég érdekes a stílusa, hullámzó…

Ausztria, Güssing (Németújvár) vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németújvár vára Dél-Burgenland legjelentősebb városában található, alig 10 km-re a magyar határtól. A vár egy bazaltkúpra épült és bármerről közelítjük is meg a várost, igen látványos képet nyújt. 1524-től a Batthyányak tulajdonát képezte és igen jelentős szerepe volt a törökök elleni küzdelmekben. A vár egy időben eléggé leromlott…

Ausztria, Bécs

Ferenc levele: Péntek délelőtt érkeztünk Bécsbe. Előző nap Bécs előtt aludtunk kb.10 kilométerrel és akkora vihar készülődött, hogy befeketedett az égbolt. Sátrainkat már szemerkélő esőben állítottuk fel egy temető bejárata előtti tisztáson. Remény, hogy megússzuk nem sok volt, és mint kiderült, ez egy igencsak reális hozzáállás volt. Hullámokban támadt…

Ausztria, Bécs (Wien), a Botanikus kert, SzG3

A Belvedere kastély és annak parkja mellett található a Bécsi Egyetem Botanikus Kertje. Miután a kastély sokak célpontja, így könnyen be lehet iktatni a Botanikus Kert megtekintését. A belépés díjtalan. Úgy láttam, hogy nem mindenhonnan közelíthető meg, pld. a Főpályaudvar felőli végén nem lehet bejönni. Szerintem a legjobb a nagy (felső) Belvedere kastély felől meglátogatni…