Grein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az osztrák Dunakanyar három részből áll: Wachau (ez a legismertebb), Nibelungengau és a Strudengau. Grein a Strudengau nyugati bejáratát őrzi, szó szerint, mivel az alkalmas hely miatt egy vámszedő hely alakult itt ki, főleg ami a dunai hajóforgalmat jelentette. Ami történelmét illeti, igencsak mozgalmas volt, a sok látogató…

Bécs - Parlament (Österreich, Wien - Parlament)

Bécs (németül Wien, bajor nyelvjárásban Wean, angolul és olaszul Vienna, latinul Vindobona) Ausztria fővárosa és egyik szövetségi tartománya. A város ősi, rómaiak kora óta (Vindobona) jelentős település, Ausztria fővárosa, politikai, gazdasági, kulturális és szellemi központja, nemzetközi rangú kongresszusi és vásárváros, az ENSZ harmadik székhelye (New York és Genf mellett)…

Bécs, a Schönbrunn-i kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy mennyire emlékeztek arra, hogy tavaly a karácsonyi szünetben milyen rossz idő volt (végig esett 2 nap kivételével), mi azt a 2 napot alaposan kihasználtuk, mert az egyik nap megnéztük Pozsonyt (lásd OTT), majd átmentünk Bécsbe (ott aludtunk). Mind a két nap klasszikusan jó idő volt (ez látszik a fényképekből is)…

Bécs - a Schönbrunni kastély (Österreich, Wien - Schloss Schönbrunn)

A schönbrunni kastély barokk stílusú császári rezidencia Bécs Hietzing nevű kerületében. Ez Ausztria egyik legismertebb műemléke és turisztikai látványossága: magát a kastélyt évente másfél millió, a parkot további 5,2 millió látogató keresi fel. A 15. századtól 1642-ig a Katerburg állt itt, amely Hermann Bayer bécsi polgármester vidéki házaként is szolgált…
Papp János
Inka, inkább, leginkább (Peru) - PERUI ÚTINAPLÓ - 2012. AUGUSZTUS 24. - SZEPTEMBER 22.
23% kedvezmény!1750 Ft helyett: 1348 Ft

Ausztria

Bécs - Anker-óra (Österreich, Wien - Ankeruhr)

A szobrász és festőművész Franz von Matsch 1911 és 1917 között, art nouveau stílusban készítette az órát, amely az Anker biztosítótársaság két épülete között formál hidat. A 10 méter hosszú, és 7,5 méter széles órahídon 12 óra alatt 12 osztrák történelmi figura mozog. Az óra működését zene és bábjáték kíséri, mely során minden egész órában egy-egy…

Stubenberg am See, Stubenbergersee, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amikor legutóbb erre jártam, vastagon tél volt és csak a várat (Schloß Stubenberg) látogattam meg, ami jelenleg igen magas színvonalú szállodaként működik. A tavat nem volt érdemes, mert be volt fagyva, teljesen kihalt. A feltöltött képek alapján valószínűleg jól gondoltam a dolgot, hogy egy szép tavaszi napon újra el kell ide jönni…

Gmunden, Schloss Ort, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erre a helyre már rég óta fájt a fogam, az egyik leglátványosabb kastély Ausztriában. Két kastélyból áll, az egyik a szárazföldi (Landschloß), a másik a vízi (Seeschloß) kastély. Egy szempontból azonban csalódás, mivel a múlt század elejétől a Szövetségi Erdészet birtokában vannak a kastélyok, ezért (főleg) a szárazföldi kastély…

Wolfgangsee -Schafberg

A Wolfgang-tónál már jártunk korábban, de látván a környező hegyeket és tavakat, úgy gondoltam, jó lenne ezt felülről is megtekinteni. Ez úgy sikerült, hogy elautóztunk a tó északi partján fekvő St.Wolfgang-ba, a tó névadójához. A városka klimatikus üdülőhely, gyönyörű házakkal, kikötővel és felette a Schafberg magaslattal, ahová fogaskerekű visz fel…

Klagenfurt

Útban Olaszország felé gondolom szinte mindenki megáll azon a bizonyos Klagenfurt utáni pihenőnél, ahonnan is a Wörthersee-re lehet rálátni. Velünk is így történt, és persze mindig megfogadtam, hogy majd egyszer eljövünk ide… Aztán tavaly szeptemberben eljött az idő: baráti társasággal felkerekedtünk, kibéreltünk egy házat Pörtschach-ban a neten keresztül…

Bécs, Belvedere, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre eljutottam ide, eddig akárhányszor Bécsben voltam, a Belvedere mindig kimaradt. Igazából most is csak arra volt időm, hogy egy jót sétáljak a kastély parkjában, de ez is azért több, mint ami eddig volt (korábban szinte mindig a Schönbrunnba mentünk, vagy a Belvárosban (Hofburg, stb) mászkáltunk). Maga a palotakomplexum…
Dee Dumas
Marokkói szerelem - A titokzatos arab világ bűvöletében
23% kedvezmény!3499 Ft helyett: 2694 Ft

Zeltweg, Airpower 2013, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt hétvégén az elsődleges célom Zeltweg volt, megnézni a két évente megrendezendő (elsősorban) katonai repülő show-t, értelemszerűen az idei neve Airpower 2013 volt. Rögtön az elején le kell szögeznem, hogy a kecskeméti katonai repülő show szinte minden tekintetben jobb volt ennél, végre valami jót is tudok mondani magunkról! Kezdem…

Tragöß, Grüner See, Zöld tó

Ha vendégek jönnek hozzánk és megkérdezzük őket, hogy hova szeretnének kirándulni menni, akkor a legtöbbször kórusban hangzik a válasz: „A ZÖLD TÓHOZ!“ Persze mi megértően bólogatunk, bár a párom már kezd morgolódni, hogy más látnivaló is van errefelé! Èn viszont szívesen járok oda, mert minden évszakban és majdnem minden látogatáskor más a hangulata ennek a helynek…

Ausztria

Puchberg am Schneeberg (Österreich, Puchberg am Schneeberg)

Puchberg am Schneeberg (585 m) az alsó-ausztriai Neunkirchen kerület fővárosa, körülbelül 58 km-re Bécstől. A település egy - csak kelet felől nyitott - völgyben fekszik a Snow Mountain ölelésében. A hegység legmagasabb pontjai a 2076 méter magas Klosterwappen és a 2061 méter magas „Császár kő”. Állítólag innen jó időben egy jó távcsővel még a Balaton is látható…

Grossglockner és útja

Régi vágyam volt, hogy ide eljussak, bár ezért több mint száz km-t kellett autózni, hogy Bruckba eljussunk, a hegyi út kezdetéhez. Használata fizetős, jól megkérik az árát. Mindenesetre kedves gesztus tőlük, hogy rossz idő esetén néhány euróért újra fel lehet menni egy éven belül, márpedig itt gyorsan változik az időjárás. A fizetőkapunál még esett…

Hallstatt

Obertrauni támaszpontunktól nem messze fekszik a város, szinte összeszorítva a tó és a mögötte emelkedő hegyek közé. A helyszűke miatt a házak is meredeken egymás fölé épültek és a szűkösség még a temetkezési szokásokat is befolyásolta: bizonyos időnként kiürítik a sírokat és a halottak csontjait feliratozva csontházakban helyezik el. Elég bizarr,de a helyieknek természetes…

Bécs, a Szecessziós ház és a Károly templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Belvedere után felkerestem a közelben található két nevezetességet: A többi kiállító helyhez képest ez egy kicsiny múzeum, de a bécsi szecesszió kiemelkedő bemutató helye. A köznyelv egyszerűen csak Secession-nak nevezi. A XIX. század végén készült el, az épület költségét a Secession Művészegyesület tagjai teremtették elő…
Málta - Gozo - Marco Polo23% kedvezmény!2490 Ft helyett: 1917 Ft

Tier- und Naturpark Schloss Herberstein, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, a guta ütögetett engem, amikor télen itt voltam, ez volt az egyetlen hely, ahol szakadt a hó, szinte semmit nem lehetett látni. Akkor eldöntöttem, hogy ide mindenképpen vissza kell jönni. Szerencsére jó időt fogtam ki (mondjuk, nem véletlenül mentem akkor), így alaposan meg tudtam nézni mindent. A mindenből…

ILLMITZ, Tópart

Ausztriai mezőváros, Burgenland tartomány Nezsideri járásában, a Fertő tó partján. Kissé körbejártuk a Fertő-tavat, kirándulásunk fő célpontja a Fertő-tó volt. A tópart és az út a tóhoz gyönyörű, bár strandja nem fogott meg igazán. Illmitz környékén található Fertőzug, ahol legalább 40, kisebb lefolyástalan, sekély szikes tavacska található. A mostani…

K!SS* Graz/Zentralfriedhof

Mikor vége van a nyárnak és hűvös szelek járnak“… na ilyenkor szokott rám jönni, hogy szívesen mászkálok temetőkben. A temetők békések: ott soha senki nem kiabál, oda emlékezni és elmélkedni járnak az emberek. A temetők segítenek földolgozni a halál tudatát. Ezen a napon azonban ez nem nekem jutott az eszembe. Eredetileg az IKEA áruházba mentünk…

Bécs - éjjel (Vienna by Night), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Azt, hogy Bécs szép és érdemes megnézni, azt nagyjából mindenki tudja. Azt viszont már nem, hogy éjjel is nagyon szép, profi kivilágítása van számtalan épületnek. Mi legutóbb karácsony és szilveszter között voltunk, és tettünk egy nagyon szép sétát a belvárosban. Így még a karácsonyi kivilágítást is láttuk.

Eppenstein, a várrom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén Zeltwegben voltam az Airpower 2013-at megtekinteni (erről később). Hazafelé menet jobbról megpillantottam a várromot (pedig alig látszott, de a rutin!) és rögtön le is kanyarodtam arra felé. Már most jelzem, hogy igen fárasztó a megtekintése, mivel csak gyalog lehet felmenni, na itt jól jön a Nordic Walking botok használata…

Grác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól egy kicsit északra emelkedik a Mura partján. Aki Grácba jön, az óhatatlanul is belebotlik…

Grác (Graz), a Schloßbergre menő sikló (Schloßbergbahn) és a Berglift, SzG3

Grác egy igen fontos létesítményéről még nem írtam, ez a Schloßbergre menő sikló. A sikló szerves egységet alkot a Berglifttel, olyannyira, hogy kombijegyet is lehet venni rájuk (egyikkel fel a hegyre a másikkal le a hegyről). A siklóval az a baj , hogy az alsó állomása szerintem kissé kiesik a fő forgalomból és mivel a külseje eléggé jellegtelen…
Klaus Bötig
Kréta - Marco Polo
23% kedvezmény!2490 Ft helyett: 1917 Ft

Obertraun

Ebben a kedves, csodálatos fekvésű faluban volt a szállásunk. Maga a falu kimondottan az üdülést szolgálja, különösebb nevezetességgel nem dicsekedhet, hacsak azzal nem, hogy a mögötte magasodó Dachstein előszobája. A kertek végében elterülő hallstatti tó fürdésre is alkalmas, persze főleg NDK turistáknak. Kipróbáltam, bírtam néhány percig... A…

Losenheim, Sebestyén vízesés (Österreich, Losenheim - Sebastian wasserfall)

Némi nagyképűséggel mondhatnám azt is, hogy a „szokásos módon” akartam írni néhány okosságot, de ezúttal a kedves olvasónak be kell érnie az én gondolataimmal, amelyek remélhetőleg a pontosan emlékező elméből táplálkoznak. Ugyanis a szóban forgó helyről még a legrészletesebb osztrák útikönyv is mindössze annyit ír, hogy Puchberg mellett található egy felkeresésre érdemes vízesés…

Grác, Schloß St. Martin, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén csak úgy bementem Grácba sétálgatni, nagyon jó volt. Igazából ezt a kastélyt akartam megkeresni, mert ez még hiányzott a kollekciómból, pedig tudtam, ez sem múzeum kastély. Viszont rendkívül látványos és mint kiderült, itt van a központja a korábban már jelzett St Martin iskolahálózatnak. Ez a hálózat valószínűleg…

Bécs - Szent István Székesegyház (Österreich, Wien - Stephansdom)

A Szent István-székesegyház (Stephansdom vagy Stephanskirche) az első keresztény vértanúnak szentelt székesegyház Bécs fő vallási épülete, valamint a város egyik szimbóluma és egyben Ausztria legjelentősebb gótikus épülete. A Stephansplatzon található, melyet szintén a vértanúról neveztek el. A templomot keletre tájolták, főbejárata az „Óriáskapu” (Riesentor)…

Bécs, Szépművészeti Múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén tavasszal egy nagy hiányosságot tudtunk pótolni, most végre megnéztük a Szépművészeti Múzeumot, pedig már többször voltunk Bécsben, de legtöbbször a szokvány helyekre mentünk, mint a Schönbrunn, a Burg, stb. Nagyon nagyon érdemes ide ellátogatni, mert azon kívül, hogy szép (maga az épület és a kiállítások is), annyi…

NEUSIEDL AM SEE, Tópart

Illmitz után itt mentünk ki a tópartra. A Fertő-táj gyönyörű. A kisváros a Fertő-tó északi partján fekszik, szép, rendezett utcái vannak. 1921 előtt Moson vármegye Nezsideri járásának része, Trianon után Ausztria Burgenland tartományának Nezsideri járásához tartozik. A tatárjárás teljesen elpusztította, azonban 1282-ig német telepesek ismét benépesítik…

PURBACH AM NEUSIEDLER SEE (Feketeváros), tópart

Ismét egy kisváros a Fertő-tó partján. A városban parkoltunk, és egy kellemes sétát tettünk a tópartra a nádasok között haladó kerékpár és gyalogúton. Madarakat ugyan nem igazán láttunk, mint máshol, de ehhez szerencse és jó időpont is kell. A táj és a nádas gyönyörű. Purbach magyar neve a határában található várrom egykori magyar nevéből (Feketevár) keletkezhetett…
Oszd meg ezt az oldalt: Ausztria