»Utazás»Magyarország

Magyarország

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 13 - Kövesd (Kewesd) falu

A templomrom miatt jöttünk ide először. A rom rendkívül szép környezetben található. Mellette van egy forrás, aminek a vize a Balaton nádasáig viszonylag rövid utat tesz meg, ligetes, nagyon szép környezetben. Kellemes pihenőhely. Az Aszófői Kövesdi templomrom a település vasútállomásától délre található. Megközelíthető az Aszófőn keresztülhaladó 71-es főútról a Romkápolna utcán…

Magyarország, Tata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy mit is fogunk kapni, de reménykedtem és nem csalódtam. El kell menni a strandig és ott letenni a kocsit. A strand bejáratánál balra kell elmenni, kb…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 16 - Tálod (Thalad) falu

Pula falu határában, Tálod-völgyben, a Veszprém-Tapolca közötti úttól délre található. A tálodi kolostort pálos rendi szerzetesek alapították. Az egykori Tálod falu temploma a Bakony sűrűjében, a Vázsonyi-Séd patak mellett, Nagyvázsony közelében található. A falu a forrásokban legkorábban 1171-ben szerepel, mely Benedek veszprémi ispán végrendelete…

Magyarország, Pécs, Székesegyház

A székesegyház mai formáját az 1882-1891 között történt átépítés eredményeként nyerte el. Megőrizte középkori alaprajzi rendszerét, az egységes neoromán külső és belső kiegészül, és teljessé válik a historizáló képző- és iparművészeti alkotásokkal és díszítéssel. Anyaggazdagság, változatosság, igényesség fogja egybe, amely nemcsak az építészeti kialakításban…

Magyarország, Budapest, a Táncsics börtön, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az amerikaiak visszaadták a volt Táncsics börtön épületét, október 6. alkalmából 2 napig meg lehetett tekinteni. Ezt az alkalmat én is megragadtam és hétfőn meglátogattam a helyet. Nagy tömeg volt, ami igen jelentős érdeklődést jelentett. Én szokás szerint kritikusan viszonyulok minden meglátogatott helyhez és több szempontból…

Magyarország, Budaörs, Kőhegyi kápolna

A Kőhegyi kápolna más néven Mária-kápolna a Budaörs központjában lévő Kőhegyen áll. A kápolnát Wendler Ferenc (1815-1897) építette, akinek álmában több alkalommal megjelent Szűz Mária és a Kőhegyen ásó budaörsinek kijelentette: „Én vagyok a Szeplőtelenül Fogantatott.” 1853-ban Wendler Ferenc egy bányaszerencsétlenség során életben maradt, majd másfél…

Magyarország, Sárospataki vár

A XIII. században, a tatárjárás után épült a település középkori vára Sárospatak és Sátoraljaújhely között, a Vár-hegyen. Az oklevelek gyakran említették, az Anjouk alatt királyi, majd királynői tulajdon volt. A XVI. század második felében pusztult el. Ám ekkor már állt az az épületegyüttes, amit ma ismerünk. A Bodrogköz szegélyén, a Bodrog partjának…

Magyarország, Várcsárda - Sümeg

A Nagy Lovagterem, tehát az előző bejelölésünk tulajdonképpen a Várcsárda alatt van. Nézzük hogyan vélekednek saját maguk a csárdáról: Ha valami igazán magyarosra vágyik, térjen be a szálloda szomszédságában található Várcsárdába, ahol nyáron diófák árnyékában, télen pedig a cserépkályha melege mellett helyi ételekből lakomázhat, jófajta magyar borok kíséretében…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 19 - Szentbalázs falu

Az ódörögdi templomrom előtt ejtettük útba ezt a templomromot is. A rosszabb utat választottuk, Dörgicse felől földúton, de a táj gyönyörű. A romtól csodálatos kilátás nyílik a Balatonra. Történelme: A kora Árpádok idején épült a templom, melyet Szent Balázs védelmébe ajánlottak. Így kapta az itteni falucska a Szentbalázs nevet is. A XI - XII. században…

Magyarország, Tisza-tavi tanösvény

Gyönyörű vízitúra a nádasokban. Csónakkal átvisznek, majd gyalogtúra a kiépített stégeken. Csodálatos. A Vízi Sétány Poroszló mellett a tó belső területén a partvonaltól mintegy 500m-re található. A viz fölött cölöpökre épített 1500m hosszú pallóúton kényelmes sétával fedezhetők fel a Tisza-tó természeti értékei. A Vízi Sétány természeti értékeinek…

Magyarország, Mecsek, Jakabhegy, Pálos-kolostor romjai

A fennsík közepén kolostor romokat nézhetünk meg. Bertalan pécsi püspök 1225 körül Szent Jakab apostol tiszteletére kolostort építtetett - innen ered a hegy elnevezése - az itt élő remeték számára. Később a remeték a magyar alapítású pálos szerzetesrendhez csatlakoztak. A török hódoltság alatt szűnt meg itt az élet. A törökök kiűzése után nem kapták…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 14 - Nagykeszi falu

Kiváló kirándulóhely, egy nagyon szép templomrommal és egy jól megfigyelhető Árpád-kori földvárral. Gyepűkaján községtől DK-re, a Marcal (Nádtó) patak jobb partján, a Pusztaszentegyházi-dűlőben ma is áll Nagykeszi falu templomának romja. Tornya védelmi jellegű, földszintje ablaktalan, a felsőbb emeleteken lőrés-ablakokkal látták el. Védelmi jellegre…

Magyarország, Szolnok, SzG3

Szolnok nem igazán turisztikai célpont (legalábbis szerintem, bár amióta átadták a Rep-tár-at, ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, erről majd később). Ide elsősorban azért jöttem, hogy megnézzem a Rózsakertet, mivel a feleségem kedvenc virága, de azért fölöslegesen nem akartam vele idejönni. Most kivételesen vonattal érkeztem (mivel örök bérletem van mindenhová, így ingyen volt)…

Magyarország, Nagykovácsi, Teleki-Tisza kastély, SzG3

Érdekes helyre bukkantam a Google Maps-on. Nagykovácsiban van egy kastély kastélyparkkal. Ez a Teleki-Tisza kastély. A honlap szerint meg lehet látogatni, bár maga a kastély alapvetően rendezvény központként működik, a Magyar Cserkészszövetség tulajdonaként. A nyitva tartást eléggé lazán kezelik, mivel 10:00-kor kellett volna kinyitnia a parknak, de az zárva volt…

Magyarország, Balatonrendesről futás Zánkáig

A kempingből elindultunk kocsival visszafelé, és úgy rakott ki a Peti, hogy 10 km legyen Zánkáig futva. (Amiből majdnem 12 lett, mert a térkép megint szórakozott velünk..) Ezen a futáson éreztem először, hogy már azért fáradnak a lábaim, sokszor vettem észre, hogy jó ideje sétálok már és nem is érzek rá semmi késztetést, hogy újra elkezdjek futni…

Magyarország, Balatonrendesről futás Badacsonyig

Összecsomagoltunk a kempingben és elindultunk vissza Révfülöpre ebédelni a Rév büfébe, ahol előző nap is ettünk és láttuk milyen hamburgert adnak. Mondjuk túlzás, hogy túl kompatibilis lett volna a hamburger mérete azzal, hogy közvetlen utána lenyomjak egy 11 km-t, de a kirándulás miatt elcsúszott az egész nap, így kénytelen voltam, mert már fél három…

Magyarország, Balatonmáriafürdőről futás Fenékpusztáig

Ébresztőre keltünk, hogy fél hétkor el tudjunk indulni Máriafürdőről, ahonnan tegnap este futottam a kempingbe. Onnan most visszafele indultam Fenékpusztára, ahol előző nap délelőtt abbahagytam mert ott még maradt egy kis táv, amit futva nem tettem meg, csak kocsival jöttünk már előrébb. Elég nehezen ment a futás, érezhetően elfogytam már azért…

Magyarország, Lelléről futás Balatonszemesre

A vízben szétvágta a talpamat egy kagyló, de akkor már csak 8 km volt hátra, 204 mögöttem, úgyhogy már nem tudott érdekelni semmi fájdalom, úgy voltam vele, hogy azt a kis maradékot féllábon is megcsinálom ha kell... A strandon ebédeltünk, aztán még egyet csobbantam, majd négy körül elindultam Szemesre, miután alaposan nyakon öntöttem magam egy üveg vízzel…

Magyarország, Zúzmara Félmaraton és Futófesztivál

Szombat délután mentem fel Pestre bátyámhoz, hogy másnap reggel menjünk futni a Zúzmara Félmaraton és Futófesztiválra. Kisebb könyörgés árán tesóm is benevezett, úgyhogy az 5 kilométeres távon indultunk. Amikor neveztünk, még nem sok versenyen voltam, nem is emelték ki külön, hogy van férfi-női póló ezért S-est kértem, amiről kiderült, miután megkaptam, hogy igencsak rövid rám…

Magyarország, Brutálfutás 9.0

Egy évvel ezelőtt volt az első versenyem, a 2019-es Brutálfutás, azután pedig nem volt kérdés, hogy a 2020-ason is ott kell lennem. Sok minden másképp történt előtte, úgy alakult végül, hogy Pestről érkeztem a helyszínre. Az óvintézkedések miatt a beléptetés lázméréssel kezdődött, az én hőfokomra csak annyit mondtak, hogy lassan kihűlök... Hát úgy…
Oszd meg ezt az oldalt: Magyarország