»Utazás»Szlovákia

Szlovákia

Szlovákia, Kassa, mozdonyfesztivál a fűtőházban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most van egy kis időm, így rátérhetek arra, hogy minek az okán keveredtünk el Kassára, ha ez eddig sehogyan sem sikerült. Ez a mozdonyparádé volt a fűtőházban. Azok, akiket ez nem érdekelt, azok leszállhattak a főpályaudvaron, majd a szerelvényt áttolták a fűtőház mellé. Onnan leszállva lehetett eljutni a kiállítási részre…

Szlovákia, Starý Smokovec (Ótátrafüred), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vessünk néhány pillantást Magastátra község központi településrészére, Ótátrafüredre. Hasonlóan más településrészekre, ez is egy nyaraló (telelő) hely, saját lakossal alig rendelkezik. Szálloda szálloda hátán, panzió panzió hátán. Plusz éttermek és egyéb szolgáltató egységek. A tisztaság kimagasló és a szokásos csend is megtalálható itt…

Szlovákia, Modrý Kameň (Kékkő), a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt heti szlovák portya első állomása ez a kastély volt. Balassagyarmat felől könnyen elérhető, szinte egyenes út vezet ide. A községben is könnyű megtalálni, mivel egy kiugró hegyormon terpeszkedik. A legjobb balra elmenni alatta a főúton, ekkor túl kell menni a településen és egy jól jelzett helyen (kb. 800 m-re a vártól)…

Szlovákia, Levoča (Lőcse), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az 5. napon ellátogattunk a Szepesség egyik legismertebb, leghíresebb városába. Ezekkel a szepességi városokkal az a baj, hogy viszonylag egyformák, megmaradt a főtér és környéke, azon túl rendszerint valami randa szocreál városi rész, valamin vidékies kertvárosi részek találhatóak (megspékelve bevásárló központokkal, szupermarketekkel)…

Szlovákia, Rózsahegy - Vlkolínec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Vlkolínec Rózsahegyhez tartozik közigazgatásilag, de senki ne próbáljon onnan eljutni ide, pedig érdemes (csak nem lehet, legalábbis autóval). A falu az 5 szlovák UNESCO világörökségi hely egyike. A térképeken mindig megjegyeztem, hogy ott van általában pont útközben, amerre megyek, de valahogy mégsem jutottam oda. Most viszont…

Szlovákia, Bozók (Bzovík) vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet már hazafelé látogattam meg. Miután korán sötétedett, hiába volt derült az égbolt, sajnos már nem sütött be ide a nap. Könnyű megtalálni, a Parassapuszta Zólyom útvonalról két helyen is le lehet térni (az éppen aktuális iránytól függően) és e miatt nem kell visszatérni a kiágazáshoz mivel egy háromszög nyomvonalán kell menni…

Szlovákia, Kežmarok (Késmárk), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A szepességi városok közül ez tetszett a legjobban (ha sorrendet akarok felállítani, akkor másodikként Lőcsét jelölném). Elsősorban azt kell tisztázni, hogy - a helybeliek szerint - a pontos magyar kiejtése Kézsmárk. Igazából azért tetszett nagyon a város, mivel elég nagy a megmaradt belvárosi rész, valamint itt található a Thököly vár is…

Szlovákia, Bajmóc (Bojnice), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután Bajmóc elég közel van Budapesthez, ide úgy 5-6 évente eljutok. Általában egybekötjük egy selmecbányai vagy zólyomi kirándulással (ide 1 napra is érdemes eljönni). Tulajdonképpen a legszebb szlovák (magyar) kastély lenne, ha a belsejét nem rakták volna tele valami igen idétlen nagyfejű gnóm bábukkal, mint a berendezett…

Szlovákia, Salka (Szalka, Ipolyszalka), tájház, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az ember, ha figyelmetlen (legalábbis eddig). Már sokszor átmentem Vácról Esztergomba (érintve Párkányt), de erre az épületre még nem figyeltem fel valami miatt. Valószínűleg az utat figyeltem, de most feltűnően sok gépkocsi állt a ház előtt és ez megállásra késztetett. Ekkor derült ki, hogy itt egy tájház található…

Szlovákia, Spišská Nová Ves (Igló, Szepesújhely (régebben)), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb szepességi város. Ide úgy kerültünk, hogy ebédelni szerettünk volna, majd utána meglátogatni az itt található kis állatkertet. Maga a város a szokásos hosszúkás tér alakú belvárossal rendelkezik, a két oldalán nagyon szép polgárházakkal (alattuk a szokásos üzletekkel). A tér északi oldalán több teraszos étterem volt…

Szlovákia, Végles (Vígľaš), a vár (Zámok Vígľaš), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múltkori fotótúrának az egyik állomása volt Végles vára. Már többször elmentem alatta, de valahogy eddig nem volt időm meglátogatni. Mint utóbb kiderült, véletlenül jól is tettem, mivel a vár felújítás alatt volt és úgysem lehetett volna meglátogatni. A vár egy kiugró ormon helyezkedik el, az út félig-meddig meg is kerüli azt…

Szlovákia, Spišský hrad (Szepes vára), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Erre a várra ráment két napunk, mivel amikor először voltunk itt, akkor a város felől akartuk megközelíteni, de onnan nagyon meredeknek tűnt és a feleségem nem akart onnan felmászni a várba. Aztán este elgondolkodott a dolgon és azt mondta, szeretné megnézni, de találjak jobb feljárót. Megnéztem a térképet és az látszott, hogy…

Szlovákia, Dudince (Gyűgy), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tényleg nem értem magunkat (magyarokat). Tegnap este néztem a híradókat és az alábbi elrettentő dolgokat hallottam és láttam: a Balatonban döglenek a halak (több, mint 15.000 darabot szedtek ki eddig), a strandok zsúfoltak, néhol koszosak is, hazafelé az M7-es egy rémálom (ideértve a zsúfoltságot, a rendkívül magas balesetveszélyt, stb…

Szlovákia, Ruzomberok (Rózsahegy)

A Vág és Rőce (Revúca) folyók összefolyásánál, az Alacsony-Tátra észekkeleti szélén található város. Előnyös kiindulópont az Alacsony-Tátrába, a Nagy-Fátrába és a Kócsi-hegyekbe (Chočské vrchy). A város történelme a korabronzkorban kezdődött, erről a luzsicei és a puhói kultúra népének feltárt települései vallanak. Később egy szláv település jött létre…

Szlovákia, Demänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána…

Szlovákia, Dunajeci tutajozás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most azt szeretném bemutatni, hogy nem túl messzire is milyen szép helyek találhatóak. Több alkalommal voltunk már itt és soha sem csalódtunk a tájban. A Dunajec ezen a helyen határfolyó Szlovákia és Lengyelország között (anno magyar lengyel határ volt). Mind a két ország indít tutajokat, a lengyel kb. 14 km hosszan, a szlovák kb…

Szlovákia, Zólyom (Zvolen) - Borová Hora arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Találtam Zólyomban egy nagyon szép arborétumot. Viszonylag eléggé kacifántos úton lehet eljutni ide, most igazán jól jött a GPS. Ez a címe, ha valaki be akarja táplálni: Borovianska cesta 2171/66 , 960 53 Zvolen. A kapun be kell hajtani, mivel van egy kis parkoló a területen belül. Zólyom központjától 3 km távolságra terül el a Borová hora Arborétum…

Szlovákia, Besztercebánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Besztercebányában az a jó, hogy útba esik jövet-menet, meg persze szépen rendbe hozták. Itt érdemes egy fél napot eltölteni. A főtéren sok kiülős étteremmel, jó konyha. Néhány szó a történelméről: Már a kvád törzsek is bányásztak itt ércet a hegyekben, a honfoglalás után kis bányatelepe a zólyomi vár tartozéka volt. A várost a németek alapították a 12…

Szlovákia, Podlesok Suchá Bela

A túra a podlesoki autós kemping parkolójától indul. A hozzá legközelebb eső település Hrabusice. A parkolásért és a túráért fizetni kell. A parkolás 2 euró, a túra pedig 1.5 euró/fő. A túra árát ki lehet sakkozni, bár én így se sajnáltam érte a belépőt. Különböző NEHÉZSÉGŰ túrák vannak, de a térkép és az erőnlétünk szerint ezt érdemes előre meggondolni…

Szlovákia, Tvrdošovce (Tardoskedd), szabadtéri vasúti skanzen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sokan tudják, hogy vasút fotózással is foglalkozom, ezért sokszor elolvasom az Indóház c. havi folyóiratot, hogy az újdonságokról értesülhessek. Itt olvastam, hogy nem messze Érsekújvártól Tardoskedden van egy kis vasúti múzeum, ami bár nem nagy, de további fejlesztések várhatóak. Miután nemrég jártam Érsekújváron vasúti fotózás miatt, elugrottam ide is (kb…
Oszd meg ezt az oldalt: Szlovákia