»Utazás»Szlovákia

Szlovákia

Szlovákia, Kassa, mozdonyfesztivál a fűtőházban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most van egy kis időm, így rátérhetek arra, hogy minek az okán keveredtünk el Kassára, ha ez eddig sehogyan sem sikerült. Ez a mozdonyparádé volt a fűtőházban. Azok, akiket ez nem érdekelt, azok leszállhattak a főpályaudvaron, majd a szerelvényt áttolták a fűtőház mellé. Onnan leszállva lehetett eljutni a kiállítási részre…

Szlovákia, Dudince-Kúpele (Dudinc-fürdő vagy Gyűgy fürdő), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már igen sokszor elmentem a hely mellett Zólyom felé haladva (Lengyelország, Tátra, Kis-Fátra, stb.), de miután az útról nem igen látszik a hely, ennyiben is maradt a dolog. Most hétvégén keresgélni kezdtem egy jó strandot és a legnagyobb meglepetésemre kiderült, hogy van itt egy ilyen (lásd ott). Igazából azért nem látszik…

Szlovákia, Nyitra, a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Csehországból visszafelé pihenés céljából útba ejtettük Nyitrát, hogy a várban egy kicsit sétálgassunk. Már rég óta kerülgetem, hogy eljussak ide, de valahogy mindig kimaradt. Most viszont arra derült fény, hogy olyan nagyon nem maradtam le semmiről. Maga a város egyébként szépen rendben van tartva, tiszta, nem nagyon láttam…

Szlovákia, Rózsahegy - Vlkolínec, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Vlkolínec Rózsahegyhez tartozik közigazgatásilag, de senki ne próbáljon onnan eljutni ide, pedig érdemes (csak nem lehet, legalábbis autóval). A falu az 5 szlovák UNESCO világörökségi hely egyike. A térképeken mindig megjegyeztem, hogy ott van általában pont útközben, amerre megyek, de valahogy mégsem jutottam oda. Most viszont…

Szlovákia, Spišské Podhradie (Szepesváralja), Sivá Brada, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szepesváralja több kellemes meglepetéssel szolgál a turistáknak. Ez egy kisebb jelentőségű hely, de én minden érdekességért lehajolok és ha lehet, akkor meg is nézem. Felsőzúgói kráter esetében már írtam, hogy Szlovákia ezen részén nagyon sok ásványvíz tör a felszínre és igen sok helyen, ahol ez megtörténik, mésztufa (travertin) bevonatot képez a felszínen…

Szlovákia, Kócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt a problémám, hanem azzal, hogy a busz igen lassú és kényelmetlen. Számításom szerint egy ilyen úton akár 3-4…

Szlovákia, Spišská Nová Ves (Igló, Szepesújhely (régebben)), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy újabb szepességi város. Ide úgy kerültünk, hogy ebédelni szerettünk volna, majd utána meglátogatni az itt található kis állatkertet. Maga a város a szokásos hosszúkás tér alakú belvárossal rendelkezik, a két oldalán nagyon szép polgárházakkal (alattuk a szokásos üzletekkel). A tér északi oldalán több teraszos étterem volt…

Szlovákia, Tátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni, meg úgy általában képben lehessünk (az árakról és az egyebekről interneten is lehet információkhoz jutni…

Szlovákia, Fülek vára (Fiľakovo), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somoskő felől csak egy ugrás Fülek vára (várromja, már megint egy rom! nagyon sok van belőlük ezen a környéken, néhány elég nehezen elérhető. Mind vagy tönkrement, vagy felrobbantották a sógorok). Ennek a várnak nagyon kalandos volt a történelme: a régészeti leletek tanúsága szerint a vár környéke már a történelem előtti időkben is lakott volt…

Szlovákia, Stará Lesná (Felsőerdőfalva), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely azért került be a beszámolókba, mivel itt laktunk, a Penzion Altendorfban. Most nem cikáztunk össze-vissza, hanem letelepedtünk egy helyen és innen mentünk mindenhova csillagtúra szerűen. Maga a panzió nagyon szép, néhány éve teljesen felújították, a Booking.com-on jelenleg 9,2 ponton áll, ami igencsak nagyon jó eredmény…

Szlovákia, Szentantal, Koháry-Coburg kastély és parkja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A selmecbányai beszámolónál leírtam, hogy miért mentem oda. Máskor, ha Zólyom felé megyek, akkor maradok a főúton. Most viszont Szentantal felé (és Selmecbánya felé) le kell kanyarodni balra a főútról Hontnémetinél (szlovákul Hontianske Nemce). Viszonylag keskeny, elhagyatott út, Szentantalig talán ha egy falu van. Maga a táj…

Magyarország, Komárom, az erődrendszer, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a komáromi erődrendszert fogom bemutatni. Jelenleg két országban találhatóak az elemei, de miután a legnagyobb erődje Magyarországon látogatható, hát ide tettem fel. A legelején le kell szögezni, hogy nem egy időben készült a rendszer. A legelső eleme, a Révkomáromi Óvár már az 1500-as években elkészült és beleillett a magyar végvár rendszerbe…

Szlovákia, Dudince (Gyűgy), a szabadtéri strand, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tényleg nem értem magunkat (magyarokat). Tegnap este néztem a híradókat és az alábbi elrettentő dolgokat hallottam és láttam: a Balatonban döglenek a halak (több, mint 15.000 darabot szedtek ki eddig), a strandok zsúfoltak, néhol koszosak is, hazafelé az M7-es egy rémálom (ideértve a zsúfoltságot, a rendkívül magas balesetveszélyt, stb…

Szlovákia, Spišské Podhradie (Szepesváralja), Spišská Kapitula (Szepesi Káptalan), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét Szepesváralján vagyunk, annak külső területén. Itt található a Szepességi Káptalan. Ez egy igen érdekes hely, egy egyutcás egyházi település, fallal körülvéve. A két végén kapuzaton lehet a településre bemenni, ami tulajdonképpen egy szép templomból, valamint több egyházi építményből és az utca két oldalán található kanonok házakból áll…

Szlovákia, A Deményfalvi völgy, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Alacsony Tátra északi oldalának szerintem ez a legszebb völgye, ami persze szubjektív, de igen sok látnivaló is van itt a szokásos természeti szépségek mellett. Ide úgy kerültünk, hogy 2009. szeptemberében elmentünk a Kis-Fátrába egy nosztalgia túrára, ugyanis ott voltunk nászúton a feleségemmel és erre az útra mindig szívesen emlékszünk vissza…

Szlovákia, Demänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána…

Szlovákia, Dunajeci tutajozás, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most azt szeretném bemutatni, hogy nem túl messzire is milyen szép helyek találhatóak. Több alkalommal voltunk már itt és soha sem csalódtunk a tájban. A Dunajec ezen a helyen határfolyó Szlovákia és Lengyelország között (anno magyar lengyel határ volt). Mind a két ország indít tutajokat, a lengyel kb. 14 km hosszan, a szlovák kb…

Szlovákia, Hodkovce (Zsigra Hatkóc), Kaštieľ Hodkovce, Csáky kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet még Szepes vára előtt látogattuk meg. Igazából sokat nem lehet elmondani róla, mivel jelenleg mentális fogyatékossággal kezelt betegeket ápolnak a kastélyban. Ettől függetlenül a kastély parkja szabadon látogatható és a kastély is megtekinthető kívülről. A klasszicista-barokk kastély maga a XVII. században épült és a fénykorát a Csákyak alatt élte…

Szlovákia, Hriňová (Kosutka)

Az újonnan kiépült modern síközpont - Kosútka - a Vepor hegységben található Hriňová (Herencsvölgy) város központjától 1,5 kilométerre, télen is könnyen megközelíthető helyen. A síközpont völgyállomása 503 m tszf. magasságban fekszik. Itt nagyméretű ingyenes parkoló, valamint egy frissen felépített panzió van, amelyben a szálláslehetőségen kívül étterem…

Szlovákia, Áji völgy

A Szádelői völggyel párhuzamos völgy nem kevésbé szép. A két völgy látogatását megéri egybekötni. Míg Szádelőben a különleges sziklaképződmények addig az áji völgyben a vízesések gyönyörűek.