»Utazás»Németország

Németország

Németország, Neuburg am Inn, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy mikre nem bukkan az ember véletlenül! Már számtalanszor elmentem a vár mellett éjjel, valószínűleg nincs kivilágítva, mert nem vettem észre, pedig szó szerint az út mellett található. Egyébként azért érdemes néha erre menni (Schärding felé), mert ilyenkor ki lehet kerülni a nagy osztrák-német határátkelőt (itt majdnem…

Németország, Melsungen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A németekről sokszor jut eszünkbe a tipikus favázas házépítési mód. Ez különösen erre felé (közép Németország) igen tipikus. Az egyetlen probléma ezzel az, hogy tényleg nagyon szépek ezek a falvak ill. városok, de ha már 4-et, 5-öt megnézett az ember, akkor azért már nem hat a reveláció erejével a dolog (ezt most nem azért…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, Löwenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A löwenburgi beszámolót azért vettem külön, mert bár a Bergpark része, igen látványos, ezért sok képet készítettem róla, kár lett volna hozzátenni a többihez. 1793 és 1801 között épült, alapvetően középkori mintára. Az volt a cél, hogy úgy tűnjön, mintha az alapító tartománygróf készíttette volna (aki a Hessen-Kassel dinasztiát is megalapította - IX…

Németország, Saarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha lehetőségünk van rá, akkor itt maradunk egy napot fürdeni és mosni, és egy kis pihenő is ránk férne, hiszen az elmúlt…

Németország, Burghausen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most elérkeztünk egy olyan helyre, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. Ez Burghausen és a vára. Azzal a rekorddal büszkélkedhetnek, hogy a vár össz hossza 1051 m, ami Európában rekord. Az persze érdekes, hogy egy várat a hossza alapján minősítenek, de itt ez is közrejátszik, mivel rendkívül látványos az elhelyezkedése…

Németország, Freising, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég megint Németországban voltam, Münchenben, és ebben a kisvárosban szálltunk meg (Münchenben éppen valamilyen vásár volt, így ott szállást találni lehetetlen volt). Freising egy szép német (bajor) kisváros, erről nem írok sokat, meg kell nézni, ha valaki erre jár (Münchentől kb 40 km északra, az Isar mentén - ami München folyója is egyben)…

Németország, Szász Svájc Nemzeti Park, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először még NDK-s időszakban voltam itt, utoljára pedig 2009-ben. Mit ne mondjak, küllemében, karbantartottságában sokat segített, hogy most már az egyesített Németország része (bár nem volt olyan lepukkadt, mint egyes más részek, inkább az igénytelenség szó jobban visszaadja az akkori állapotokat). Nevére nem találtam magyarázatot…

Németország, Essen/Kettwig, Schloß Landsberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint a Schloß Hugenpoet meglátogatásakor említettem, a városból a kastély felé ennek a kastélynak a parkolója mellett kellett elmenni. Visszafelé természetesen megálltunk itt (természetesen borult volt az idő). Míg a Hugenpoet kastély egy tipikus vízi vár volt, ez egy teljesen más jellegű kastély . Az úttól kezdődően egy dombos…

Németország, Goslar, a Kaiserpfalz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A német munka miatt igazából ide jöttünk, most elkezdem Goslart bemutatni. Miután egy igen érdekes és látványos hely (emiatt kb. 300 fotót készítettem itt) valószínűleg több beszámolóra fogom feldarabolni az egészet, elsősorban a fotók sokasága miatt Ha a város teljes nevét nézzük - Goslar Alte Kaiserstadt - akkor mindjárt…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Németország, Lahr/Schwarzwald, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múlt héten ismét Németországban voltam. Sajnos a sok munka miatt nem sok mindent tudtam megnézni, amit érdemes lett volna arra meg nem volt időm. Dél felé nézve balra a Fekete erdő volt található, jobbra pedig Franciaország, de egyikre sem tudtam a lábam rátenni (még ha csak jelképesen is). Így maradtak a közlekedési útvonalam…

Németország, Karlsruhe

Ferenc és István még mindig a német erdőkben bolyong, és várhatóan még két-három nap, mire átérnek Franciaországba. Ott újra a magyar telefonszámukat használják majd (+36204165722). Bár hosszú, csodaszép sétákat tesznek az erdőkben, légvonalban nem nagyon haladnak a kacskaringós utakon. Kicsit unják is már az évszázados tölgyek nyújtotta romantikát…

Németország, Königswinter, Drachenburg

A Bonnt övező Siebengebirge hegység legismertebb hegye a Drachenfels, magyarul Sárkányszirt. Ha már Kölnben jártunk, gondoltuk hogy egy napot kirándulunk Königswinterben. A germán mondavilág hőse, Siegfried a Nibelung-énekben itt küzdött meg a sárkánnyal. A 331 méter magas hegyen található a természetvédelem történetét feldolgozó tárlatnak helyt adó Schloss Drachenburg kastélymúzeum…

Németország, Laufen

8. nap 1. állomás: Reggel még egy jót strandoltunk a bad reichenhall-i Rupertus Therme-ben (mostantól egy kicsit lazábbra vettük a programokat, 7 nap után) és elindultunk Burghausen felé. Burghausen az egyik kedvenc városom, főleg a vára miatt és a feleségem meg az unokám még nem látták, így arra mentünk, végső célként Passauval. Bad Reichenhall-tól…

Németország, Ramsau bei Berchtesgaden, Wimbachklamm, SzG3

3. nap, 1. helyszín: Ma az első helyszín a természeti szépségeknek volt betervezve. Összesen 3 szurdokot láttunk, de ez volt a legszebb az összes közül (természetesen a másik kettő is csodálatos volt). Az út melletti parkolónál kell letenni az autót (parkolási díj - automatából) és elindulni felfelé. Az út jól ki van táblázva. Nem túl meredek és jól kiépített az út…

Németország, Donaueschingen (2022), SzG3

Erre a napra, miután már elég sokat mászkáltam minden felé, egy kicsit lazább programot terveztem be. Ennek egyik állomása a Duna forrása (kb 30 km-re volt a szálláshelyemtől). Önmagában nem nagy szám, ráadásul ott még nem Duna a Duna. Ez azért érthetetlen a számomra, mivel mindenhol azt nézik, hogy a forrásvidék melyik ág a leghosszabb és onnan számítják a folyó hosszát…

Németország, Hilzingen, Schloss Weiterdingen (2022), SzG3

Ezen a napon, ahogy írtam, egy kicsit lazábbra vettem a dolgokat és egy ilyen kastélyt is megnéztem, ami amúgy nem biztos hogy megnéztem volna. Ez jelenleg egy rendezvény kastély, ahol esküvőkkel kapcsolatos dolgokat lehet megrendelni. A kastély felett egy szép templom található, alatta a kastélyhoz tartozó park. Nagyjából ennyi.

Németország, Tengen - Mühlbachschlucht - Schloss Blumenfeld (2022), SzG3

Ebben a beszámolóban két helyet fogunk tárgyalni, mindkettő Tengen-ben található. Az első a Mühlbachschlucht, a második a Schloss Blumenfeld. Az első magában Tengenben található, be kell menni a város főterére (Stadtstrasse), itt le lehet tenni az autót, most sok üres parkoló volt. A szokásos kúttal szemben megy egy utca lefelé a szurdok irányába…

Németország, Leutkirch im Allgäu, Schloss Zeil (2022), SzG3

A Schloss Zeil a Waldburg-Zeil hercegek leszármazottainak rezidenciája Leutkirch im Allgäuban. Valószínűleg ez is egy olyan kastély, amit a magyarok nem igen látogattak meg eddig. Én is csak a miatt iktattam be, hogy jó volt egy megállónak haza felé. Szerencsére jól tettem, mivel rendkívül szép volt és a fekvése is pazar. egy dombtetőn helyezkedik el…

Németország, Seeon - Seebruck, Kloster Seeon (2022), SzG3

Na ez volt az a hely (bár egy távlati listán szerepelt), ahová tényleg véletlenül kerültem. Ahogy elhagytam Münchent a 8-as autópályán, egy akkora dugóba futottam bele, amekkorát még itt sem láttam (Prien felé igyekeztem, hogy megnézzem a Herrenchiemsee-t). Kb 3 óra alatt jutottam el a következő kijárathoz, itt próbáltam lejutni az autópályáról. Miután…
Oszd meg ezt az oldalt: Németország