»Utazás»Németország

Németország

Németország, Neuburg am Inn, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy mikre nem bukkan az ember véletlenül! Már számtalanszor elmentem a vár mellett éjjel, valószínűleg nincs kivilágítva, mert nem vettem észre, pedig szó szerint az út mellett található. Egyébként azért érdemes néha erre menni (Schärding felé), mert ilyenkor ki lehet kerülni a nagy osztrák-német határátkelőt (itt majdnem…

Németország, Bad Tölz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németország tele van Bad-okkal és nem véletlenül. Szinte mindenhol lehet valami olyan vizet találni, ami jó valamire (vagy valami ellen). Ezek közül az egyik a dél bajor Bad Tölz, amely kiemelkedik a régi városmag szépségével. Maga a város - melyet az Isar folyó oszt ketté (München folyója is!) - tényleg két részből áll. Az óvárosi rész önmagában egy nagy szám…

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Németország, Bergisch Gladbach

Bergisch Gladbach járási és regionális központ Észak-Rajna Vesztfáliában, a Rajna keleti oldalán fekszik, kb. 10 kilométerre Kölntől keletre. Annak ellenére, hogy az első írásos emlékek már 1271-ben említik Gladebag néven, ez az egyik legkisebb város Németországban, a város hivatalos alapítólevele 1856-ból származik. A tréfás kedvű helyiek szerint…

Németország, Goslar, a Breites tor és közvetlen környéke, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most térjünk vissza egy kicsit Goslarhoz! Egy korábbi bejegyzésemben már írtam arról, hogy Goslar teljes neve: Goslar, a régi császári város. Ez a kor többek között megjelenik a birodalmi építészetben is, ami azért - mondjuk ki - egy kissé nehézkes hatású, kinézetű valami (lásd pld. a Kaiserpfalz épülete). A középkorban…

Németország, Köln

Köln Németország negyedik legnagyobb városa. Vonattal érkeztünk és mikor kiléptünk a pályaudvarról, a kölni Dóm látványa fogadott minket. A kölni dóm, hivatalos nevén Szent Péter és Mária Dóm 157 méteres magasságával Németország második és a világ harmadik legmagasabb temploma. (1880 és 1888 között a világ legmagasabb épülete volt). Németország legnépszerűbb…

Németország, Mahlberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában találok néhány olyan helyet, amit még nem tettem fel, ezek közül az egyik ez. Szintén munka miatt kerültem ide, az emberek egy része itt lakott. Maga a hely nem túl érdekes, de szépen karbantartott, polgárias paraszt település. Itt találhatóak azok a tipikus parasztházak, amelyeket olyan parasztok használtak, akik…

Németország, München 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta kijárok Németországba, Münchenről keveset írtam. Most néhány, talán különálló beszámolót nem érdemlő helyről írok. Az utca (sugárút) a Residenz (és a Hofgarten) felől indul észak felé. A kiinduló pontjában található az Odeon, a hadvezérek csarnoka. Az egész sugárutat és az ott lévő épületek zömét I. Lajos bajor király parancsára építették…

Németország, Szász Svájc Nemzeti Park, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először még NDK-s időszakban voltam itt, utoljára pedig 2009-ben. Mit ne mondjak, küllemében, karbantartottságában sokat segített, hogy most már az egyesített Németország része (bár nem volt olyan lepukkadt, mint egyes más részek, inkább az igénytelenség szó jobban visszaadja az akkori állapotokat). Nevére nem találtam magyarázatot…

Németország, K!SS* Amedia Hotel, Berlin

Berlinben felkerestük a szállóhelyünket, ami a főváros előkelő negyedében volt, direkt a sétálóutcában (Kurfürstendamm). Az Amédia**** hotel szinte beleolvadt az üzleti kirakatok és vendéglátó egységek közé, sokszor simán elsétáltunk mellette, mielőtt észrevettük volna. Egyszerre ritkán jöhet 40 vendég, mert a recepción láthatólag túl voltak terhelve a feladattal…

Németország, Rust, Európapark

Hajnali fél háromkor kelés... fél négykor indulás. Kilenc órán át 800 km ingerszegény autópálya, egy német McDonaldsban elfogyasztott reggeli és háromszor tízperces pisiszünet után végre megláttuk a hullámvasút sziluettjét. Megérkeztünk Rust-ba. Itt található Németország Disneyland-je az Európapark. Miután elfoglaltuk a tágas és barátságos szobánkat…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Németország, München, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Svájc felé menet két éjszakát a városban töltöttünk, napközben a Schlosspark Nymphenburgot (lásd OTT) és a Botanischer Gartent (lásd OTT) néztük meg, csak mindkét nap kora este mentünk be a városba. Tetszett is meg nem is. Ami nem tetszett: a legszemetesebb város volt az eddig látott nyugati városok közül (itt most a Belvárosról…

Németország, Kassel, a Botanikus kert és a Schönfeld kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most kivételesen két dolgot kapcsolok össze, egyrészt mert egymás mellett vannak, másrészt pedig talán nem olyan jelentőségteljes helyek, hogy esetleg egy-egy külön beszámolót írjak róluk. 1. a Botanikus kert: azt már korábban is megírtam, hogy ha egy botanikus kert van a közelemben (főleg ha a feleségem is velem van), akkor azt mindenek előtt megnézem…

Németország, Köln

Köln - Berlin, Hamburg és München után - Németország negyedik legnagyobb, egyben Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány legnagyobb városa. A mai Köln helyén az első települést a germánok alapították, majd 50-ben lett római város Colonia Claudia Ara Agrippinensium néven (A Köln név a római császárnő Agrippina tiszteletére, aki Claudius felesége…

Németország, Salzwedel

Salzwedelben délelőtt egy meseparkot jártunk körbe. Találkoztunk Max és Móriccal, Hófehérke, Hamupipőke és sok sok más mesefigurával. Aki családdal jön, annak ajánlom, hiszen a gyerekek még játszani is tudnak, hiszen tele van a park különféle játékokkal. Amíg bent voltunk, mi magunk is újból gyereknek éreztük magunkat. :) Délután az óvárosban sétáltunk…

Németország, Steinach, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint azt már korábban írtam, Goslarból hazafelé menet egy ahogy esik, úgy puffan nézelődést csaptam. Az utolsó hely, amit megnéztem, ez a kastély volt, kizárólag azért, mert az autópályáról jól látszott. Nem volt sok keresgélni való időm, így ezt a módszert választottam. Itt is azt tapasztaltam (mármint a németeknél), hogy…

Németország, Haag in Oberbayern, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A nézelődések között az azért egy kicsit zavaró volt, hogy szinte bárhová elmentem, valamit mindig renováltak, így vagy nem lehetett az adott helyet a teljes pompájában látni, vagy egyáltalán nem lehetett megnézni, mit ezt a várat (persze kívülről meglehetett, de az azért nem mindig az igazi). Maga a vár egy klasszikus, középkori…

Németország, Fuldabrück/Dörnhagen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy néz ki, hogy a németek sem egy nagyon elmaradott nép, van WIFI ott, ahol lakunk, így ha néha lesz időm, akkor tudok beszámolókat írni. Ezt a helyet nem azért mutatom be, mert egy elsőrangú turisztikai cél lenne, inkább az érdekesség miatt, ilyen egy tipikusnak mondható átlagos falu a németeknél. Az otthoni falu fogalmat…

Németország, Bernau am Chiemsee

Aschau im Chiemgau-ban tett látogatásaim alatt többször felmerült bennem az a kérdés, hogy ha a körforgalomban nem megyek vissza rögtön az autópályára, akkor a szomszédos település vajon mit tartogat. Mivel irányban hazafelé kellett menni, így legutóbb eljöttem ide is. Az igaz, hogy a rendezettségen és a jó ellátottságon túl azért nem minden német községben…