»Utazás»Németország

Németország

Németország, Neuburg am Inn, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy mikre nem bukkan az ember véletlenül! Már számtalanszor elmentem a vár mellett éjjel, valószínűleg nincs kivilágítva, mert nem vettem észre, pedig szó szerint az út mellett található. Egyébként azért érdemes néha erre menni (Schärding felé), mert ilyenkor ki lehet kerülni a nagy osztrák-német határátkelőt (itt majdnem…

Németország, Bad Tölz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Németország tele van Bad-okkal és nem véletlenül. Szinte mindenhol lehet valami olyan vizet találni, ami jó valamire (vagy valami ellen). Ezek közül az egyik a dél bajor Bad Tölz, amely kiemelkedik a régi városmag szépségével. Maga a város - melyet az Isar folyó oszt ketté (München folyója is!) - tényleg két részből áll. Az óvárosi rész önmagában egy nagy szám…

Németország, Anger, Höglwörth, Kloster Höglwörth, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Bajorország egyik leglátványosabb kolostorához látogatunk el. Ez a Höglwörth kolostor. A Salzburg-München autópálya szinte a kolostort övező tó mellett fut el, a forgalom zaja egy kicsit le is hallatszik, viszont az autópályáról semmit nem lehet látni a fák miatt. Ahhoz, hogy elérjük, Angernél kell lejönni az autópályáról…

Németország, Essen/Kettwig, Schloß Hugenpoet, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy Kettwignél írtam, a városkában még két kastélyt látogatunk meg. Ezek közül az egyik ez a kastély volt. A városka a Ruhr folyó északi oldalán van, a Hugenpoet kastély a délin található. Elhúzunk a Landsberg kastély parkolója mellett és néhány száz méterre már meg is van a kastély parkolója, jobbra az úttól. Miután a Ruhr…

Németország, Neuhaus am Inn, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha Ausztria felől - Schärding - nézünk Németország felé az Inn partján, akkor a német oldalon azonnal szembetűnik az a hatalmas kastély. Legutóbb sikerült a német oldalt is megtekinteni, ami azért egy kis csalódást okozott. Nem a kastély szépsége miatt, hanem azért, mert ezt a kastélyt is éppen felújítják. Most azonban nem…

Németország, Düsseldorf

Düsseldorf város Németországban, Észak- Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány fővárosa, Németország egyik legnagyobb és legfontosabb városa. Jelentős közlekedési csomópont és pénzügyi központ is. A szűkebb értelemben vett Ruhr-vidék délnyugati előterében, a Rajna mentén fekszik: nagyobbik része (mintegy 25 km hosszan) a jobb, kisebbik a bal parton…

Németország, Stein an der Traun

Ausztria Alföldön nevelkedett magyar embernek különleges élményben lehet része, ha elmegy az Alpokba. Mi is mehettünk volna a Duna mentén egész Németországig, de nem tettük, mert tudtuk, hogy Ausztriában az Alpokat kihagyni bűn. Igaz, hogy így az út hosszabb lett és nehezebb, de cserébe felejthetetlen élményben volt részünk. A hegyek körülöttünk…

Németország, Kassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor nagy figyelmet tudtak fordítani a parkok kialakítására. Ezek egy része már adott volt, így a Fulda partján elterülő 1…

Németország, Ruhpoldind, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy teljesen más típusú helyre látogatunk el. Ruhpolding a németek egyik legkedveltebb alpesi turisztikai célpontja, amely a Chiemgaui Alpok lábánál helyezkedik el. Ez a szelídebb Alpok közé tartozik, de mindent nyújt, amit egy alpesi támaszponttól vár az ember (talán a pálya szállást nem). Szállás van tömkelegével. A…

Németország, Donaustauf, a Walhalla, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igen érdekes hely, korábban azt hittem, hogy valamilyen hitleri megalomániás építményről van szó, de tévedtem. Igaz, némi megalománia van benne, de nem innen ered. Korábban a német területek igen szét voltak töredezve, grófságok, őrgrófságok, stb. alkották. Ezen országok egyike Bajorország volt. Itt uralkodott I. Lajos bajor király…

Németország, Spangenberg, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Spangenberg-ben már jártunk, akkor a városmagot tekintettük meg. Most menjünk fel a város felett magasodó hegyre és nézzük meg az ott található kastélyt. Szokás szerint igen változatos üzemmódban alkalmazták, volt vár, vadászkastély, erőd, börtön, erdészeti iskola, étterem, szálloda. Jelenleg zárva van felújítás miatt, állítólag vadászati kiállítás lesz benne…

Németország, Krailling, a Würm patak, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy tényleg mibe botlik bele az ember néha (igazolva Horizont állítását, hogy Én elég sok olyan dolgot is megnézek, amit más nem és még érdekel is engem)! Tegnap München mellett voltunk egy Krailling nevű helyen. Nem egy lényeges hely, látnivaló sem sok. Egy gyár területén lenne munka (ha megkapjuk), de ami lényeges, hogy…

Németország, Königswinter, Drachenburg

A Bonnt övező Siebengebirge hegység legismertebb hegye a Drachenfels, magyarul Sárkányszirt. Ha már Kölnben jártunk, gondoltuk hogy egy napot kirándulunk Königswinterben. A germán mondavilág hőse, Siegfried a Nibelung-énekben itt küzdött meg a sárkánnyal. A 331 méter magas hegyen található a természetvédelem történetét feldolgozó tárlatnak helyt adó Schloss Drachenburg kastélymúzeum…

Németország, Salzwedel

Salzwedelben délelőtt egy meseparkot jártunk körbe. Találkoztunk Max és Móriccal, Hófehérke, Hamupipőke és sok sok más mesefigurával. Aki családdal jön, annak ajánlom, hiszen a gyerekek még játszani is tudnak, hiszen tele van a park különféle játékokkal. Amíg bent voltunk, mi magunk is újból gyereknek éreztük magunkat. :) Délután az óvárosban sétáltunk…

Németország, Rottweil

Ulm-ból szerdán indultunk el, hogy a sváb Alpokon keresztül végre elérhessünk szülővárosomba Rottweilbe. Az Osztrák Alpok nehezen überelhetők, ennek ellenére volt egy-két komoly szakaszunk. Az útvonalat (Ulm-Rottweil) öcsém tervezte meg, mivel a főútvonalak nagy kerülőkkel jártak volna (kb. 180-190 km), gondoltuk a hegyi utak, faluról-falura lesznek a gyorsabb megoldás (140 km)…

Németország, Stuttgart

Most beszéltem Ferenccel, a mai nap folyamán elérik Stuttgartot, ahonnan remélhetőleg újabb képeket tudnak feltölteni, és talán a blogra is írnak majd. Az elmúlt napokban nagyon szép időben sétáltak, mára ez kicsit megváltozott, lóg az eső lába. Rotweili rokonaiktól kaptak új hálózsákokat, így remélhetőleg akkor sem fáznak majd, ha újra hideg lesz. Mivel…

Németország, Haag in Oberbayern, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A nézelődések között az azért egy kicsit zavaró volt, hogy szinte bárhová elmentem, valamit mindig renováltak, így vagy nem lehetett az adott helyet a teljes pompájában látni, vagy egyáltalán nem lehetett megnézni, mit ezt a várat (persze kívülről meglehetett, de az azért nem mindig az igazi). Maga a vár egy klasszikus, középkori…

Németország, Altenmarkt an der Alz, a Baumburg kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ide teljesen véletlenül kerültem, mivel kerestem egy várat a környéken (amit meg is találtam, csak azt nem tudtam kideríteni, hogy hogyan lehet eljutni oda), majd visszafordulva elindultam észak felé, és akkor láttam meg a hegyen trónoló templomot. Gondoltam, van még mellette más is, a gyakorlat eddig ezt mutatta. Így is lett…

Németország, Ulm

A fiúk 20 km-rel Ulm előtt járnak, egy gyönyörű erdőben ismerkednek Dél-Németország flórájával és faunájával. Túl vannak az eddigi leghidegebb éjszakájukon, mely reményeik szerint a túra végéig megőrzi első helyét. Nulla fok körüli hőmérsékletet tippeltek, majdnem belefagytak a sátorba. A fényképezőgépük sem bírta ki a viszontagságokat, így egy ideig…

Németország, Oberammergau

Ez egy kisváros Bajorországban. Ilyen ország persze nincs, csak az itt lakók nemzeti öntudata teremtette, a városka pedig olyan mint egy skanzen, de nem az. Rendeltetésszerűen lakják. Olyan mint egy mese?