»Utazás»Németország

Németország

Németország, München, az Olympiapark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy kijárok Németországba, igyekszem mindig valami látnivalót is megtekinteni, ha már ott vagyok. Most az Olympiaparkba fogunk ellátogatni. Az egész létesítmény komplexum az 1972-es olimpiára készült, szemmel láthatóan egy jól megválasztott koncepció alapján. Ez különösen vonatkozik az egyes létesítmények tetőszerkezetének kialakítására…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, Löwenburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A löwenburgi beszámolót azért vettem külön, mert bár a Bergpark része, igen látványos, ezért sok képet készítettem róla, kár lett volna hozzátenni a többihez. 1793 és 1801 között épült, alapvetően középkori mintára. Az volt a cél, hogy úgy tűnjön, mintha az alapító tartománygróf készíttette volna (aki a Hessen-Kassel dinasztiát is megalapította - IX…

Németország, Mahlberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában találok néhány olyan helyet, amit még nem tettem fel, ezek közül az egyik ez. Szintén munka miatt kerültem ide, az emberek egy része itt lakott. Maga a hely nem túl érdekes, de szépen karbantartott, polgárias paraszt település. Itt találhatóak azok a tipikus parasztházak, amelyeket olyan parasztok használtak, akik…

Németország, Neuhaus am Inn, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha Ausztria felől - Schärding - nézünk Németország felé az Inn partján, akkor a német oldalon azonnal szembetűnik az a hatalmas kastély. Legutóbb sikerült a német oldalt is megtekinteni, ami azért egy kis csalódást okozott. Nem a kastély szépsége miatt, hanem azért, mert ezt a kastélyt is éppen felújítják. Most azonban nem…

Németország, K!SS* Amedia Hotel, Berlin

Berlinben felkerestük a szállóhelyünket, ami a főváros előkelő negyedében volt, direkt a sétálóutcában (Kurfürstendamm). Az Amédia**** hotel szinte beleolvadt az üzleti kirakatok és vendéglátó egységek közé, sokszor simán elsétáltunk mellette, mielőtt észrevettük volna. Egyszerre ritkán jöhet 40 vendég, mert a recepción láthatólag túl voltak terhelve a feladattal…

Németország, Altötting, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem azért nem jelentkeztem, mert lusta voltam, hanem elég sok anyagot gyűjtöttem a közelmúltban, és most érkeztem el oda, hogy elkezdjem a beszámolókat megírni (nem ígérem, hogy minden napra jut egy belőle). Linz és München között felfedeztem egy jó utat, ami kb 30-40 km-el rövidebb, mint Passau vagy Salzburg felé menő utak…

Németország, München 3., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a barangolást München kevésbé ismert részein: 1. München keleti részén (Trudering-Riem) található az Új Vásár területe. Amikor kinőtték a régi területét, a már használaton kívüli régi repülőtér - München - Riem - felépítették az Új Vásár területét. Ez abban az időben a legnagyobb építkezés volt Münchenben. A régi…

Németország, München, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Svájc felé menet két éjszakát a városban töltöttünk, napközben a Schlosspark Nymphenburgot (lásd OTT) és a Botanischer Gartent (lásd OTT) néztük meg, csak mindkét nap kora este mentünk be a városba. Tetszett is meg nem is. Ami nem tetszett: a legszemetesebb város volt az eddig látott nyugati városok közül (itt most a Belvárosról…

Németország, Goslar, a Breitestortól a Zwingerig, séta a városfal mellett, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslari jelenlétünk méltó befejezése egy séta a városfal mellett. Ha végeztünk a Breites tor megtekintésével, akkor ha szemben állunk a kapuval, induljunk el balra. Itt egy keskeny ösvényen átvághatunk a várfal alatti árok mellett, vagy kimegyünk a főútra és ott megyünk vagy 100 métert és akkor térünk vissza a ligetes részre…

Németország, Essen/Kettwig, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legutóbb jó messze eljutottam Németországban, sikerült megszagolnom egy kis Ruhr vidéket. Remélem mindenki emlékszik még a földrajz tanulmányaira, a Ruhr vidék Németország nehézipari központja (jól meg is kapta a II. világháborúban). Város város hátán, de azért most már nincs az a füst, ami régen volt. Kialakulása roppant egyszerű…

Németország, Potsdam, Neuer Garten, Cecilienhof, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Potsdam egy nagyváros Berlin mellett (lakossága kb. 165.000 fő), amely mindig is nagy szerepet játszott a német történelemben. Hiába volt Berlin a főváros, Potsdam, mint Brandenburg tartomány része, a német militarizmus egyik központja is volt. A császárok is szívesebben tartózkodtak itt, mint a zsúfolt Berlinben. Ha mégis…

Németország, Freiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található Freiburggal (Fribourg), talán e miatt is van egy mellékneve, im Breisgau. Maga a város a 4. legnagyobb Baden-Württemberg…

Németország, Königswinter, Drachenburg

A Bonnt övező Siebengebirge hegység legismertebb hegye a Drachenfels, magyarul Sárkányszirt. Ha már Kölnben jártunk, gondoltuk hogy egy napot kirándulunk Königswinterben. A germán mondavilág hőse, Siegfried a Nibelung-énekben itt küzdött meg a sárkánnyal. A 331 méter magas hegyen található a természetvédelem történetét feldolgozó tárlatnak helyt adó Schloss Drachenburg kastélymúzeum…

Németország, Steinach, a kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint azt már korábban írtam, Goslarból hazafelé menet egy ahogy esik, úgy puffan nézelődést csaptam. Az utolsó hely, amit megnéztem, ez a kastély volt, kizárólag azért, mert az autópályáról jól látszott. Nem volt sok keresgélni való időm, így ezt a módszert választottam. Itt is azt tapasztaltam (mármint a németeknél), hogy…

Németország, Stuttgart

Most beszéltem Ferenccel, a mai nap folyamán elérik Stuttgartot, ahonnan remélhetőleg újabb képeket tudnak feltölteni, és talán a blogra is írnak majd. Az elmúlt napokban nagyon szép időben sétáltak, mára ez kicsit megváltozott, lóg az eső lába. Rotweili rokonaiktól kaptak új hálózsákokat, így remélhetőleg akkor sem fáznak majd, ha újra hideg lesz. Mivel…

Németország, Siegsdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy másik Alpok-alja (német) városba látogatunk el. Ez Siegsdorf. Azon túl, hogy szép, igazán sok érdekességgel nem büszkélkedhet (viszont igen jó az elhelyezkedése, mivel közvetlenül az A8-as autópálya déli oldalán helyezkedik el). A városközpont kicsi, de dekoratív. A városon átfolyó Weiße Traun mentén kicsi, de kellemes sétány lett kiépítve…

Németország, Altenmarkt an der Alz, a Baumburg kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ide teljesen véletlenül kerültem, mivel kerestem egy várat a környéken (amit meg is találtam, csak azt nem tudtam kideríteni, hogy hogyan lehet eljutni oda), majd visszafordulva elindultam észak felé, és akkor láttam meg a hegyen trónoló templomot. Gondoltam, van még mellette más is, a gyakorlat eddig ezt mutatta. Így is lett…

Németország, Bad Tölz Süd Bayern- Dél Bajorország

Kellemes kis bajor város az Isar mentén. Szép kálvária heggyel, búcsújáró templommal.

Németország, Neuswanstein kastély

A Csipkerózsika kastély Münchentől délre, gyönyörű hegyvidéken.

Németország, Bernau am Chiemsee

Aschau im Chiemgau-ban tett látogatásaim alatt többször felmerült bennem az a kérdés, hogy ha a körforgalomban nem megyek vissza rögtön az autópályára, akkor a szomszédos település vajon mit tartogat. Mivel irányban hazafelé kellett menni, így legutóbb eljöttem ide is. Az igaz, hogy a rendezettségen és a jó ellátottságon túl azért nem minden német községben…