»Utazás»WorldWalk utazási blogja
Utazási blog

WorldWalk utazási blogja

Franciaország, Vienne

Ferencék elhagyták Lyon-t, jelenleg Vienne-ben vannak. Lyonba annyira nem tudtak semmit elintézni, hogy az őket tovább és tovább küldő szervezetek végül egy leszakadt hajléktalan szállásra küldték őket, ahol pihenni nem sokat tudtak, de legalább valaki lehugyozta Ferenc hátizsákját. Egy fél napot tehát a mosodában is eltöltöttek. Internet közelébe sem…

Egyesült Államok, Miami

Az USA határon kicsit kikérdeztek minket (a német turistákat nem). Asszem a helyes válaszokat adtuk, úgyhogy beléphettünk. Miami nagy, méghozza nagyon. A repülőutat délben kezdtük meg és délután fél háromra értünk oda, úgyhogy kb. 9 órát repültünk. 6 órás az időelcsúszás. Tehát fáradtan elkezdtünk érdeklődni arról, hogy hogyan és mint tudnánk megszállni…

Franciaország, Tournon

Üdvözlet Tournon-ból! Jajj, újra koldulunk, Taize-ban a Német csoport vezetőjétől kaptunk 100 eurót, eddig azt ettük, sajnos elfogyott. Nem értem miért nincs annyi szerencsénk itt délen, mint északon. Lehet hogy érzékenyebbek az emberek a hidegre és most egy kicsit mogorvábbak. Na azért kaja van, még ha néha egy kicsit szűkösen is.

Franciaország, Sète

Üdvözlet Setè-ből. A békefilozófiát majd legközelebb folytatom, asszem van rá időnk. Nagy-nagy, várva várt esemény: ELÉRTÜK A FÖLDKÖZI TENGERT !!!! Hurrrá-Juhhéj stb. Igaz a napokban megint deresek a reggelek, de ennek ellenére a tenger az gyönyörű. Nagy-nagy várva várt esemény.

Franciaország, Perpignan

Sziasztok, üdvözlet Perpignan-ból. Két napig esett az eső, ebben semmi különös nincs, de a hideg, sűrű, áztató eső különösen kellemetlen, ha az ember mellett pálmafák, narancsfák meg mindenféle ismeretlen virágzó növények vannak. A legjobb ha estefelé is esik az eső, amikor a helyet keressük, hogy hova tegyük a sátrat. Errefelé már a sziklak és nagy…

Spanyolország, Murcia

Üdvözlet Murcia-ból! Bocsi, hogy egy kicsit késve jelentkezünk, de eléggé kemény ügy netet találni. Pénzünk már nincs, mert vagy rajtunk van vagy megettük, ételt egyelőre még találunk, hála a nagy narancsos mezőknek és az adakozó spanyoloknak. Az úgynevezett Locutoriok (Internetezők és telefonfülkék egyben) a legolcsóbb netezők és mindenhol van belőlük…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Németország, Saarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha lehetőségünk van rá, akkor itt maradunk egy napot fürdeni és mosni, és egy kis pihenő is ránk férne, hiszen az elmúlt…

Marokkó, Laâyoune

Üdvözlet Laayoune-ból a Nyugat-Szahara fővárosából! A múltkor arról írtam hogy a Tarfaya-Laayune szakasz nem az óceán mellett lesz, hanem egy kicsit be kell gyalogolnunk a Szaharába. Amitől a leginkább tartottunk, a hőség, végül is nem okozott gondot, a szél viszont annál inkább. Még most is görcsöl a bal lábam az izomláztól. A szél megállás nélkül…

Spanyolország, Calella

Üdvözlet Calella-ból! Kevés az idő, ezért most nem írok semmit. Az internetezők olyan lassúak, hogy az ember idegbajt kap és akkor nincs kedve irkálni. Azért annyit elmondok, hogy tényleg nagyon szépek a tengerpartok és sajnálóm hogy a Webmester nem tűzdelte tele velük az oldalt, hogy mások a nyálukat csurgathassák. Na, mindegy, a fotóalbumban meg lehet őket találni…

Németország, Karlsruhe

Ferenc és István még mindig a német erdőkben bolyong, és várhatóan még két-három nap, mire átérnek Franciaországba. Ott újra a magyar telefonszámukat használják majd (+36204165722). Bár hosszú, csodaszép sétákat tesznek az erdőkben, légvonalban nem nagyon haladnak a kacskaringós utakon. Kicsit unják is már az évszázados tölgyek nyújtotta romantikát…

Szenegál, Saint-Louis

Szenegál nemzeti jelképei között ott van a Baobab fa, magyar nevén Majomkenyérfa (Adansonia digitata). Már itt Saint-Louisban is találhatók példányai, és már ezek is szép nagyra nőnek. A valóság az, hogy a Saint-Louis-i példányok törpék. Dél fele haladva, ha minden igaz, találkoznunk kellene az óriás Baobab-okkal, amelyek magassága több mint 20 méter…

Spanyolország, Castellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket, az emberek nem köszöntek vissza, sőt kitértek vagy két métert elölünk és a rendőrök is sandán néztek ránk, úgy…

Marokkó, Jadida

Ferenc és István jól vannak, két nap múlva elérik Safi városát. Innen majd küldenek képeket, post-ot, vagy amit éppen sikerül. Útjuk során egyre többet haladnak sivatagos, sziklás területen, de azért a kemény szaharai rész még hátra van. A helyiekkel meg mindig gyenge francia nyelvismeretük segítségével kommunikálnak, de egyenlőre nem voltak komolyabb problémáik…

Spanyolország, Figueres (Figueras)

Üdvözlünk mindenkit Spanyolországból! Beléptünk a hegyek közé és kulturális szempontból is más világ van itt. Szerencsére Oconell barátnőnknek köszönhetően van egy Spanyol-Magyar turista szótárunk, nagyon hasznos eszköz: Gracias Oconell. Hogy is mondjam, a városok és falvak kicsit szegényesebbnek tűnnek errefelé, a hangulat olyan latinos. Az elmúlt…

Franciaország, Béziers

Megvan az új hálózsák, sőt vettünk kis gáztűzhelyet (pici palackos, talán mindenhol kaphatók hozzá palackok). Ezzel a megújulás teljes. Új sátor, hálózsák, hátizsák, cipók és újdonság: a gázfőző. Mindezt támogatóinknak köszönhetjük. Legnagyobb és egyben legbőkezűbb támogatónk, Budapest önkormányzata, utunkat 2000 (kettőezer) euróval azaz félmilliió forinttal támogatta…

Franciaország, Châlons-en-Champagne

Köszönjük M. D. Lilinek, aki 3600 HUF feltöltésével segítette elő, hogy ma egy hosszabbat beszélgethettem Ferenccel és egy kicsit Istvánnal is. Az idő kegyetlen, nagyjából reggel négyig van esélyük aludni, aztán annyira hideg lesz, hogy kénytelenek felébredni. Elindulni persze nem lehet, a sátoron kívül még hidegebb van, 7-8-ig csak meditálnak, és…

Marokkó, Dar-el-Beida

Újra beszéltem Ferenccel: Elhagyták Rabatot, és megerősítette, hogy az autóból készült képek egy - a rabati nagykövet nagylelkűségének köszönhető - kis városnézés során készültek, az autóból pontosan ott szálltak ki, ahol beültek, tehát csalás nem történt. A rovarvilág egyre érdekesebb lesz, Ferenc szerint a hangyák mérete exponenciálisan növekszik…

Ausztria, Türnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük, hogy mögötte mi jön, ha minden igaz (és eddig úgy volt), mind magasabb és magasabb hegyeket kellene látnunk. Ma már itt-ott sziklákat is láttunk a csúcsokon kibukkanni…

Marokkó, Laâyoune (ENSZ bázis)

Hello ! Délelőtt egy-egy kis cipót ettünk, lekvárra már nem jutott. No ekkor szakadt a fonál. Az utunk folyamán már harmadszor vagyunk a szakadék szélén. Én már direkt engedem hogy kis híján az összeomlás mélységeire jussak. Ahogy a mondás tartja: ha már padlón vagy, ott összeszedhetsz valamit. Ma már fél óránként néztük a bankautomatát, mivelhogy egy lyukas petákunk se maradt…

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!