»Utazás»WorldWalk utazási blogja
Utazási blog

WorldWalk utazási blogja

Franciaország, Châlons-en-Champagne

Köszönjük M. D. Lilinek, aki 3600 HUF feltöltésével segítette elő, hogy ma egy hosszabbat beszélgethettem Ferenccel és egy kicsit Istvánnal is. Az idő kegyetlen, nagyjából reggel négyig van esélyük aludni, aztán annyira hideg lesz, hogy kénytelenek felébredni. Elindulni persze nem lehet, a sátoron kívül még hidegebb van, 7-8-ig csak meditálnak, és…

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Franciaország, Pont-Saint-Esprit

Üdvözlet Point St. Esprit-ból! Délután öt óra körül értünk Bourg St. Andeol-ba, gondoltuk keresünk egy jó helyet az alváshoz (pl. buszmegálló). Ahogy gyalogoltunk befele, elkerültünk néhány embert, az egyik megszólított minket és valamiféle alvás dologról kérdezősködött. Nem igazán értettük mit akar, de mivel hevesen mutogatta hogy kövessük, követtük…

Szerbia, Palics

ELINDULTAK!!!! ELINDULTAK!!! Elindult a csapat Palicsról délelőtt. Többen kísérték a fiúkat a határig, és három lelkes gyalogló egészen Szegedig jön velük. Már a távolból látják a Pick tornyát, 8-9 között érnek a Kálvin térre, így a buli a Garabonciásban kicsit később kezdődik, legalábbis nekik.

Marokkó, Rabat

Üdvözlet Rabat-ból! Igen, az előzetes hír igaz, vannak tenyérnyi skorpiók (a farka végétől az ollói hegyéig), de egyelőre nem kell velük csatázni. Afrika egy más világ, az Európához szokott embert kissé meglepheti. Voltak kellemetlen pillanatok, főleg azért mert még nem tanultuk meg hogyan kell a sok kéregetőt lerázni. Szegénység az van, de afféle tisztességes…

Franciaország, Vienne

Ferencék elhagyták Lyon-t, jelenleg Vienne-ben vannak. Lyonba annyira nem tudtak semmit elintézni, hogy az őket tovább és tovább küldő szervezetek végül egy leszakadt hajléktalan szállásra küldték őket, ahol pihenni nem sokat tudtak, de legalább valaki lehugyozta Ferenc hátizsákját. Egy fél napot tehát a mosodában is eltöltöttek. Internet közelébe sem…

Franciaország, Lyon

Lyon nagy város, nagyon nagy, mégsem találunk szállást, az egyik iskolából mentünk a másikba, az egyik vallásos szervezetből a másikba, míg végül a csöves (hajléktalan) szállóban kötöttünk ki.

Franciaország, Neuville-sur-Saone

Sziasztok! Csak röviden: Itt vagyunk Neuville sur Saone-ban, egy kedves, félig Magyar, félig Francia családnál (véletlenül futottunk össze velük), sajnos az idő esősre váltott, és a kellemes mikroklíma ellenére az égből hulló víz hideg, és hullik megállás nélkül, állítólag még három napig. Szeretnénk Lyon-ban megpihenni, sajnos sem a Magyar, sem…

Egyesült Államok, Miami

Az USA határon kicsit kikérdeztek minket (a német turistákat nem). Asszem a helyes válaszokat adtuk, úgyhogy beléphettünk. Miami nagy, méghozza nagyon. A repülőutat délben kezdtük meg és délután fél háromra értünk oda, úgyhogy kb. 9 órát repültünk. 6 órás az időelcsúszás. Tehát fáradtan elkezdtünk érdeklődni arról, hogy hogyan és mint tudnánk megszállni…

Magyarország, Budapest, Hősök tere

A fiúkat tegnap a Hősök terén kisebb tömeg fogadta. A hangsúly most a kisebben van, konkrétan ketten voltak: a Napi Ász riportere és a HTMIK képviselője, akinél végül szállást kaptak. Most pár napig ügyeket intéznek.

Marokkó, Laâyoune

Üdvözlet Laayoune-ból a Nyugat-Szahara fővárosából! A múltkor arról írtam hogy a Tarfaya-Laayune szakasz nem az óceán mellett lesz, hanem egy kicsit be kell gyalogolnunk a Szaharába. Amitől a leginkább tartottunk, a hőség, végül is nem okozott gondot, a szél viszont annál inkább. Még most is görcsöl a bal lábam az izomláztól. A szél megállás nélkül…

Marokkó, Boujdour (Cabo Bojador)

Laayune-t elhagyva, nekivágtunk az egyre fokozódó kietlenségnek. A Szaharán keresztül gyalogolni állítólag gyakorlati lehetetlenség. Nagyon komoly autós vagy tevés kísérő karavánra van szükség, és még így is könnyen előfordulhat hogy az elkepesztően magas hőmérséklet, a homokviharok és a mérgező állatok végleg kikészítik a fehér embert. Az egyetlen…

Spanyolország, Tarragona

Ma végre sikerült felhívnom Ferencet, jól vannak. Tarragona előtt járnak, ott igyekeznek valamiféle fürdési lehetőséget találni, mert kezdenek úgy kinézni, hogy nem szívesen kerülnének az emberek szeme elé, főleg nem kaját, szállást kérni. Bár a tenger mellett haladnak, az túl hideg egy fürdéshez, térdig már belementek, de pár perc után a lábuk hibernálódott…

Mauritánia, Nouakchott

Nouadibhou-Nouakchott között durván 500 kilométer a táv. Kissé naivan úgy gondoltuk, ez lesz a Szahara könnyebbik szakasza, ugyanis a nagy táv ellenére arra számítottunk, hogy az utolsó két-háromszáz kilométert már a szavannában tehetjük meg, rosszabbik esetben félsivatagban. Egyrészt hanyagságunknak köszönhetően nem informálódtunk eléggé a ránk váró…

Spanyolország, Benidorm

Üdvözlet Benidorm-ból! Most legyen szó a hétköznapi eseményekről: Új rekordok születnek, kettő liter vízzel ki tudunk mosni 4 pár zoknit (vastagot és ultra szutykosat) vagy egy hosszú nadrágot (vékony és piszkosul piszkos) 3 liter vízzel tökéletesen tisztára. Régi jó barátaink, a hegyek, visszatértek. Vörösek és meredekek, kises emlékeztetnek a western…

Marokkó, Larache

Ferencék lassan elérnek Rabatba, ahol van nagykövetség vagy konzulátus, és egész barátságosnak tűntek email-ben. Azt ígérték onnan lesz fénykép, blog, videó stb. Addig annyi, hogy tenyérnyi skorpiókkal csatáznak...

Franciaország, Metz

Újra a magyar számon sikerült Ferenccel beszélnem. Sikeresen átjutottak Franciaországba. Beszerzési problémáik itt sincsenek, hála a Blazy fordította mézes-mázos lejmolópapírnak. Metztben ismét egy luxus vendéglőben ehettek. Addig-addig keresték a legmegfelelőbb helyet, míg az egyik legelegánsabba sikerült betérniük. Kicsit zavarban voltak, ugyanis négy pincér szolgálta ki őket…

Franciaország, Párizs

Üdvözlet a szép és nyüzsgő Párizsból. Párizs egy nagy város, nagyon nagy. 25-30 kilométert gyalogoltunk hogy a keleti oldalról, a város széléből bejussunk a központba. Már Pesten is jellemző, hogy az emberek nem tudják mi merre van, hiszen mindenhová metróval járnak és abból nem sok mindent lehet látni, itt Párizsban is van hogy háromszor el kell mondani:…

Németország, Rottweil

Ulm-ból szerdán indultunk el, hogy a sváb Alpokon keresztül végre elérhessünk szülővárosomba Rottweilbe. Az Osztrák Alpok nehezen überelhetők, ennek ellenére volt egy-két komoly szakaszunk. Az útvonalat (Ulm-Rottweil) öcsém tervezte meg, mivel a főútvonalak nagy kerülőkkel jártak volna (kb. 180-190 km), gondoltuk a hegyi utak, faluról-falura lesznek a gyorsabb megoldás (140 km)…

Spanyolország, Málaga

Ferenc és István, a WorldWalk csapat pénz hiányában nem tudott Dakarból a tengerentúlra hajózni/repülni, így kényszerszünetet iktattak a gyalogútba. Visszastoppoltak/buszoztak Tangerig, átkompoztak Spanyolországba és elgyalogoltak Málagába. Most ott próbálnak munkát keresni és aktivizálni a jóakaróikat.

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!