»Utazás»WorldWalk utazási blogja
Utazási blog

WorldWalk utazási blogja

Spanyolország, Figueres (Figueras)

Üdvözlünk mindenkit Spanyolországból! Beléptünk a hegyek közé és kulturális szempontból is más világ van itt. Szerencsére Oconell barátnőnknek köszönhetően van egy Spanyol-Magyar turista szótárunk, nagyon hasznos eszköz: Gracias Oconell. Hogy is mondjam, a városok és falvak kicsit szegényesebbnek tűnnek errefelé, a hangulat olyan latinos. Az elmúlt…

Franciaország, Béziers

Megvan az új hálózsák, sőt vettünk kis gáztűzhelyet (pici palackos, talán mindenhol kaphatók hozzá palackok). Ezzel a megújulás teljes. Új sátor, hálózsák, hátizsák, cipók és újdonság: a gázfőző. Mindezt támogatóinknak köszönhetjük. Legnagyobb és egyben legbőkezűbb támogatónk, Budapest önkormányzata, utunkat 2000 (kettőezer) euróval azaz félmilliió forinttal támogatta…

Mauritánia, Nouadibhou

Kissé szutykosan, szakadtan, porosan és büdösen, de mindenekfölött hulla fáradtan (a kaja is elfogyott), megérkeztünk a Nyugat-Szahara (Marokkó) - Mauritánia határra. Az már elsőre látható volt, hogy itt komolyan veszik a határ dolgot és rohadtul szigorúan ellenőriznek mindent. A vámosok nem csak úgy, körbekopogtatják a járműveket, meg félvállról megkérdezik…

Franciaország, Párizs

Üdvözlet a szép és nyüzsgő Párizsból. Párizs egy nagy város, nagyon nagy. 25-30 kilométert gyalogoltunk hogy a keleti oldalról, a város széléből bejussunk a központba. Már Pesten is jellemző, hogy az emberek nem tudják mi merre van, hiszen mindenhová metróval járnak és abból nem sok mindent lehet látni, itt Párizsban is van hogy háromszor el kell mondani:…

Franciaország, Beaune

Két napja folyamatosan esőben gyalogolnak. Mivel a forgalmasabb utakon az autók felcsapják az esővizet, kis hegyi utakra tértek le. Ezek nagyon ritkán és csak nagyon kis településeken vezetnek keresztül. Itt nehézkes a kommunikáció, mindenki csak franciául beszél. A higiénés állapotuk nem teszi lehetővé, hogy éttermekbe menjenek be, meg nem is nagyon vannak…

Franciaország, Sète

Üdvözlet Setè-ből. A békefilozófiát majd legközelebb folytatom, asszem van rá időnk. Nagy-nagy, várva várt esemény: ELÉRTÜK A FÖLDKÖZI TENGERT !!!! Hurrrá-Juhhéj stb. Igaz a napokban megint deresek a reggelek, de ennek ellenére a tenger az gyönyörű. Nagy-nagy várva várt esemény.

Spanyolország, Elx (Elche)

Ferenc és István elhagyták Elche-t, a legszebb helyet, ahol eddig jártak. Ez egy nagyon régi város, sok régi műemlékkel, és rengeteg datolyapálmával. Ferencék 300.000-re tippelték, a wikipedia-n azt írják, hogy fénykorában, a 18. században 200.000 volt. Mindenesetre sikerült a fákról is datolyát szedni, igaz a tavalyit, tehát helyből aszalt datolya, de finom…

Marokkó, Jadida

Ferenc és István jól vannak, két nap múlva elérik Safi városát. Innen majd küldenek képeket, post-ot, vagy amit éppen sikerül. Útjuk során egyre többet haladnak sivatagos, sziklás területen, de azért a kemény szaharai rész még hátra van. A helyiekkel meg mindig gyenge francia nyelvismeretük segítségével kommunikálnak, de egyenlőre nem voltak komolyabb problémáik…

Franciaország, Tournon

Üdvözlet Tournon-ból! Jajj, újra koldulunk, Taize-ban a Német csoport vezetőjétől kaptunk 100 eurót, eddig azt ettük, sajnos elfogyott. Nem értem miért nincs annyi szerencsénk itt délen, mint északon. Lehet hogy érzékenyebbek az emberek a hidegre és most egy kicsit mogorvábbak. Na azért kaja van, még ha néha egy kicsit szűkösen is.

Németország, Stuttgart

Most beszéltem Ferenccel, a mai nap folyamán elérik Stuttgartot, ahonnan remélhetőleg újabb képeket tudnak feltölteni, és talán a blogra is írnak majd. Az elmúlt napokban nagyon szép időben sétáltak, mára ez kicsit megváltozott, lóg az eső lába. Rotweili rokonaiktól kaptak új hálózsákokat, így remélhetőleg akkor sem fáznak majd, ha újra hideg lesz. Mivel…

Marokkó, Larache

Ferencék lassan elérnek Rabatba, ahol van nagykövetség vagy konzulátus, és egész barátságosnak tűntek email-ben. Azt ígérték onnan lesz fénykép, blog, videó stb. Addig annyi, hogy tenyérnyi skorpiókkal csatáznak...

Franciaország, Lyon

Lyon nagy város, nagyon nagy, mégsem találunk szállást, az egyik iskolából mentünk a másikba, az egyik vallásos szervezetből a másikba, míg végül a csöves (hajléktalan) szállóban kötöttünk ki.

Franciaország, Perpignan

Sziasztok, üdvözlet Perpignan-ból. Két napig esett az eső, ebben semmi különös nincs, de a hideg, sűrű, áztató eső különösen kellemetlen, ha az ember mellett pálmafák, narancsfák meg mindenféle ismeretlen virágzó növények vannak. A legjobb ha estefelé is esik az eső, amikor a helyet keressük, hogy hova tegyük a sátrat. Errefelé már a sziklak és nagy…

Spanyolország, Barcelona

Üdv Barcelonából. A Gaudi tervezte templomot megnéztük, tényleg király, és beteg. Sajna senki nem tudott segíteni alvás, tusolás és mosás ügyben, úgyhogy a Gaudi féle templomon kívül nem sok mindenre marad idő. Sötétedés előtt el kell hagynunk ezt a várost. Nagyon komoly regenerációra van szükségünk, külsőleg (és szagra is) kezdünk hajléktalanszerűek lenni…

Spanyolország, Marbella

Üdvözlet Marbella-ból! Ma van az öcsém születésnapja (26), ennek köszönhetően az elkövetkező 3 napban kicsit több időt szentelünk a helyi borok és sörök tanulmányozásával. Nagyon lakott ez a vidék, Adios.

Gibraltár, Gibraltár

Tegnap jött egy SMS Ferenctől: Látjuk Afrikát! Mára Gibraltárba érnek. A jegy 35 EUR, de én javasoltam, hogy próbáljanak stoppolni, esetleg vállaljanak valami kikötői munkát, hogy valaki átvigye őket. Majd meglátjuk.

Marokkó, Agadir

Üdvözlet Agadir-ból! Durvul a vidék, eddig még úgy volt, hogy a térképen üresnek jelölt helyeken is lehetett találni valamit, pl. egy tanyaközpontot 1 bolttal. Most már ha a térképen nincs semmi, akkor ott nincs semmi. Reménykedtem benne, hogy a térképen zölddel jelölt helyek erdők, hogy talán még utoljára hűsölhetünk az eukaliptusz erdőkben, hát nem…

Egyesült Államok, Miami

Az USA határon kicsit kikérdeztek minket (a német turistákat nem). Asszem a helyes válaszokat adtuk, úgyhogy beléphettünk. Miami nagy, méghozza nagyon. A repülőutat délben kezdtük meg és délután fél háromra értünk oda, úgyhogy kb. 9 órát repültünk. 6 órás az időelcsúszás. Tehát fáradtan elkezdtünk érdeklődni arról, hogy hogyan és mint tudnánk megszállni…

Magyarország, Kecskemét

A fiúk pár perce hagyták el Kecskemétet. A tegnapi napjuk nagyon kellemesen telt, egy haver segített nekik internet-kávézót keresni, bevásárolni, és még a helyi kempingben is elintézte, hogy ingyen megszállhassanak. Most végre jól kialhatták magukat, és elindulhatnak Nagykőrös felé, amit várhatóan még délután elhagynak, hogy holnap időben Ceglédre érjenek…

Spanyolország, Málaga

Ferenc és István, a WorldWalk csapat pénz hiányában nem tudott Dakarból a tengerentúlra hajózni/repülni, így kényszerszünetet iktattak a gyalogútba. Visszastoppoltak/buszoztak Tangerig, átkompoztak Spanyolországba és elgyalogoltak Málagába. Most ott próbálnak munkát keresni és aktivizálni a jóakaróikat.
Oszd meg ezt a blogot: WorldWalk utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!