»Utazás»WorldWalk utazási blogja
Utazási blog

WorldWalk utazási blogja

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Németország, Karlsruhe

Ferenc és István még mindig a német erdőkben bolyong, és várhatóan még két-három nap, mire átérnek Franciaországba. Ott újra a magyar telefonszámukat használják majd (+36204165722). Bár hosszú, csodaszép sétákat tesznek az erdőkben, légvonalban nem nagyon haladnak a kacskaringós utakon. Kicsit unják is már az évszázados tölgyek nyújtotta romantikát…

Németország, Ulm

A fiúk 20 km-rel Ulm előtt járnak, egy gyönyörű erdőben ismerkednek Dél-Németország flórájával és faunájával. Túl vannak az eddigi leghidegebb éjszakájukon, mely reményeik szerint a túra végéig megőrzi első helyét. Nulla fok körüli hőmérsékletet tippeltek, majdnem belefagytak a sátorba. A fényképezőgépük sem bírta ki a viszontagságokat, így egy ideig…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Németország, Rottweil

Ulm-ból szerdán indultunk el, hogy a sváb Alpokon keresztül végre elérhessünk szülővárosomba Rottweilbe. Az Osztrák Alpok nehezen überelhetők, ennek ellenére volt egy-két komoly szakaszunk. Az útvonalat (Ulm-Rottweil) öcsém tervezte meg, mivel a főútvonalak nagy kerülőkkel jártak volna (kb. 180-190 km), gondoltuk a hegyi utak, faluról-falura lesznek a gyorsabb megoldás (140 km)…

Franciaország, Metz

Újra a magyar számon sikerült Ferenccel beszélnem. Sikeresen átjutottak Franciaországba. Beszerzési problémáik itt sincsenek, hála a Blazy fordította mézes-mázos lejmolópapírnak. Metztben ismét egy luxus vendéglőben ehettek. Addig-addig keresték a legmegfelelőbb helyet, míg az egyik legelegánsabba sikerült betérniük. Kicsit zavarban voltak, ugyanis négy pincér szolgálta ki őket…

Spanyolország, Montgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé. Felejtsék el. Most a Magyar-Katalán baráti társasággal próbálkozunk. Reméljük hogy tudnak segíteni, ha nem, akkor…

Ausztria, Hieflau

Egy újabb 900-as feltöltés erejéig sikerült beszélnem a fiúkkal. Túl vannak a Wilde Alpokon, azt mondták, ilyen gyönyörű helyeken még soha életükben nem jártak. Az időjárás felemás, amíg a legszebb helyeken jártak, szerencsésen alakult. Sütött a Nap, előtte, utána eső, köd, most is egy vasútállomásra húzódtak be az eső elől. Egyik nap letértek a betonútról…

Franciaország, Nîmes

Ferencék ma hagyták el Nimes-t. Nagyjából 10 km-re vannak a tengertől, de egyelőre nem mennek le a partra, mert csak ugyanazon az úton tudnának visszajönni, de pár nap múlva odaérnek. Bár a budapesti pénz még nem érkezett meg, de a szabadkai alapítvány 1000 EUR előleget átutalt nekik. Így most keresnek egy nagyvárost, ahol felújíthatják a felszerelésüket…

Franciaország, Auxerre

A fiúk Auxerre városa előtt sátoroztak. A hajnali fagyok állandósoltak, egyébként meg jéghideg eső teszi változatosabbá az éjszakáikat, ami természetesen a sátrakba is bejut. A VMSZ támogatásából sikerült zoknikat, pólókat, pulóvereket vásárolni, de ezzel a pénz el is fogyott. Nagyon fárasztó állandóan éttermekben, pékségekben koldulni, a rövidülő nappalok…

Franciaország, Pont-Saint-Esprit

Üdvözlet Point St. Esprit-ból! Délután öt óra körül értünk Bourg St. Andeol-ba, gondoltuk keresünk egy jó helyet az alváshoz (pl. buszmegálló). Ahogy gyalogoltunk befele, elkerültünk néhány embert, az egyik megszólított minket és valamiféle alvás dologról kérdezősködött. Nem igazán értettük mit akar, de mivel hevesen mutogatta hogy kövessük, követtük…

Franciaország, Vienne

Ferencék elhagyták Lyon-t, jelenleg Vienne-ben vannak. Lyonba annyira nem tudtak semmit elintézni, hogy az őket tovább és tovább küldő szervezetek végül egy leszakadt hajléktalan szállásra küldték őket, ahol pihenni nem sokat tudtak, de legalább valaki lehugyozta Ferenc hátizsákját. Egy fél napot tehát a mosodában is eltöltöttek. Internet közelébe sem…

Franciaország, Lyon

Lyon nagy város, nagyon nagy, mégsem találunk szállást, az egyik iskolából mentünk a másikba, az egyik vallásos szervezetből a másikba, míg végül a csöves (hajléktalan) szállóban kötöttünk ki.

Ausztria, Türnitz

Folyó völgyben haladunk fölfelé az Alpok felé. Finoman és lassan, de állandóan fölfelé, más izmok kezdenek fáradni. Nagyon izgalmas dolog, hogy csak egy hegyvonulatnyit látunk előre, és kíváncsian lessük, hogy mögötte mi jön, ha minden igaz (és eddig úgy volt), mind magasabb és magasabb hegyeket kellene látnunk. Ma már itt-ott sziklákat is láttunk a csúcsokon kibukkanni…

Franciaország, Montpellier

Nagy-nagy várva várt esemény: kukába kerültek a hátizsákok, sátrak. Ez azt jelenti hogy vannak új sátrak, hátizsákok, sőt új sportcipőink (patikáink-a vajdaságiak kedvéért) is vannak, igaz a régieket még koptatjuk egy kicsit. Mindezt köszönhetjük elsősorban a budapesti és a VMSZ-es támogatásnak, másodsorban, de nem utolsósorban az Omladinski Eko Zivot…

Marokkó, Tarfaya

Holnap átlépjük a Nyugat-Szahara politikai határát, azt hogy politikai azért hangsúlyozom, mert a geológiai határt már két-háromszáz kilométerrel ezelőtt átleptük. Mit lehet erről a Szaharáról mondani? Valamelyik keleti nép (lehet hogy az Iráni) a sivatagot Achriman herceg birodalmának tulajdonította. Ahriman a sivárság, a halál, és a reménytelenség…

Spanyolország, Castellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket, az emberek nem köszöntek vissza, sőt kitértek vagy két métert elölünk és a rendőrök is sandán néztek ránk, úgy…

Franciaország, Sète

Üdvözlet Setè-ből. A békefilozófiát majd legközelebb folytatom, asszem van rá időnk. Nagy-nagy, várva várt esemény: ELÉRTÜK A FÖLDKÖZI TENGERT !!!! Hurrrá-Juhhéj stb. Igaz a napokban megint deresek a reggelek, de ennek ellenére a tenger az gyönyörű. Nagy-nagy várva várt esemény.

Franciaország, Châlons-en-Champagne

Köszönjük M. D. Lilinek, aki 3600 HUF feltöltésével segítette elő, hogy ma egy hosszabbat beszélgethettem Ferenccel és egy kicsit Istvánnal is. Az idő kegyetlen, nagyjából reggel négyig van esélyük aludni, aztán annyira hideg lesz, hogy kénytelenek felébredni. Elindulni persze nem lehet, a sátoron kívül még hidegebb van, 7-8-ig csak meditálnak, és…

Franciaország, Béziers

Megvan az új hálózsák, sőt vettünk kis gáztűzhelyet (pici palackos, talán mindenhol kaphatók hozzá palackok). Ezzel a megújulás teljes. Új sátor, hálózsák, hátizsák, cipók és újdonság: a gázfőző. Mindezt támogatóinknak köszönhetjük. Legnagyobb és egyben legbőkezűbb támogatónk, Budapest önkormányzata, utunkat 2000 (kettőezer) euróval azaz félmilliió forinttal támogatta…

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!