»Utazás»Spanyolország

Spanyolország

Spanyolország, Kanári szigetek, Tenerife, Santa Cruz, Playa de las Teresitas strand

Bár a férjemnek már semmi kedve nem volt az autókázáshoz, mégis rábeszéltem, hogy nézzük meg a Szahara- homokos strandot Santa Cruz-nál. Teneriffa fövárosáról az elsö benyomás az, hogy büdös. Sokszor kibírhatatlan a köolajfinomító gázolaj szaga, ha szembe fúj vele a szél. Mire odaértünk Playa de las Teresitas strandra már késő délután lett, de…

Spanyolország, Oliva

Üdvözlet Oliva-ból! A mai téma: a Narancs. Nem most írok először, és szerintem nem is utoljára, a narancsról. Mivel anyagiaink erősen szűkülnek, egyelőre nincs más választásunk mint hogy elkezdjük a kéregetést, illetve abból táplálkozunk amit a természet (termesztés) ad. Narancsból van elég, Amazonast lehetne vele rekeszteni. Úgy gondoltuk kipróbáljuk…

Spanyolország, Calp

Costa Blanca közepén található az egykori kis halászfalu, amely mára már igazi nagyvárossá nőtte ki magát. Köszönhető ez a gyönyörű partszakaszának, klímájának illetve a város szomszédságában lévő félszigetnek. Amely Penyal D'IFAC nemzetiparkká lett minősítve, ezáltal megpróbálják megmutatni ugyan a közönségnek, de egyben meg is óvni. Ez tulajdonképpen…

Spanyolország, Almería

Üdvözlet Castell de Ferro-ból! Almeriat már elhagytuk, szép város, érdekes hely, főleg a Puccso! Mi is az a Puccso? Közeledett az éjszaka és helyet kerestünk az alváshoz, gondoltuk Almeria külvárosa körül jó lesz, láttunk is arrafelé egy kiszáradt folyómedret úgyhogy gondoltuk jó lesz. Ahogy haladtunk a lakott részből kifelé, egyszer csak ott találtuk magunkat a Puccso közepén…

Spanyolország, Mugía

Mire elindulunk, már kicsit szemerkél az eső. A kacskaringós öt kilométeren az elágazásig befogunk pár nagyobb csoportot, meglepetésemre Carlossal is összefutunk, akit Santiagóban láttam utoljára. Így négyen: Roberto, Jaime, Carlos mendegélünk beszélgetve a Hospital utáni búcsúig. Ketten erre, ketten arra. Carlossal megbeszéljük, mi is történt az elmúlt…

Spanyolország, Barcelona

Barcelona, 1,6 milliós lakosságával Spanyolország második legnagyobb városa, és Katalónia fővárosa. Ezen felül a világ egyik leghíresebb, és legizgalmasabb metropolisza, a legtöbben szerepeltetik az ide szeretnék eljutni kívánságlistájukon e katalán várost. Ez azonban, például Rómától, vagy a horvát városoktól eltérően nem ősrégi épületeinek, és többezer…

Spanyolország, Zenarruza (Bolívar)

A szakaszon erdei utak és beton váltotta egymást, Olatz után van egy betonos emelkedő, embertelen. Ott találkozom az immár doyenné előlépett német úriemberrel, nagyon fáradtnak fest, kínálom vízzel, csokival. Van mindene, de a monostorba nem ért föl, remélem útközben talált magának szállást, és ki tudta pihenni magát. Ahogy az ember kilép egy erdei…

Spanyolország, Kanári szigetek, Tenerife, La Orotava

Autót váltottunk, igaz 10 Eurót rá kellett fizetni, de annyit megért a több lóerő, klímaberendezés és a vizálló burkolat. Kicsit szerencsétlenkedtünk vele, mert a rádiót nem tudtuk bekapcsolni, álandóan valamilyen kódot kért, plusz az utastéri ajtókat se sikerült kinyitnunk, de végül mikor visszaadtuk, akkor elmagyarázták mit kellett volna tennünk. Ezen…

Spanyolország, Benidorm

Üdvözlet Benidorm-ból! Most legyen szó a hétköznapi eseményekről: Új rekordok születnek, kettő liter vízzel ki tudunk mosni 4 pár zoknit (vastagot és ultra szutykosat) vagy egy hosszú nadrágot (vékony és piszkosul piszkos) 3 liter vízzel tökéletesen tisztára. Régi jó barátaink, a hegyek, visszatértek. Vörösek és meredekek, kises emlékeztetnek a western…

Spanyolország, Palafrugell

Üdvözlet Palafrugell-ből! Sikerült találnunk egy kicsi, nyugodt, szélvédett tengerpartot, Aiguafreda volt a neve. Itt Újéveztünk, ittunk bort és sangriát, játszottunk ki nevet a végén-t, majd úgy tíz óra körül elmentünk aludni. Sajnos, ha az ember megszokja a 9 óra körüli rendszeres bealvást, nehezen tud éjfélig fennmaradni. Kb. hajnali négykor ébredtünk…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Los Cristianos, Tengeralattjáró

Másnap elbicegtem ismét a buszmegállóhoz. Egy kék, Submarine Safaris feliratos busz vett fel bennünket. Az idegenvezető csaj nagyon szimpatikus volt, az úton sok mindenről tájékoztatott bennünket. Ismét ködben indultunk el otthonról, és mire a déli partra értünk sütött a nap. Már várt ránk a sárga tengeralattjáró. Mikor lemásztunk a belsejébe…

Spanyolország, La Isla

Hihetetlen, hogy amikor az ember este úgy érzi, hogy na, holnap most már tényleg nem lesz képes egy lépést sem megtenni, és éjszaka fölébredve a lábai helyén valami meghatározhatatlan formájú fájó izét talál, akkor reggel fölkel, és... Egy fél óra múlva úgy érzi, hogy tulajdonképpen ma sem rosszabb semmivel, mint tegnap volt. Későn keltem, későn (10…

Spanyolország, Santa Irene

Az aszfalt után főleg telepített eukaliptusz- és fenyőerdők között gyalogoltam, erdészeti utakon. Néha művelt területek mellett. Ezeket mindig ragadozó madarak pásztázták előttem. Pár kilométer után megint átléptem a civilizáció határát, egy Pena nevű faluba botlottam, amiben csodaszép, de a szétesés előtt álló elhagyott kőházakat láttam. És nem messze…

Spanyolország, Borres

Juan Carlos, aki utánam érkezik a szállásra, mondja, hogy Herminiánál evett egy zarándokmenüt. Csak sorolja a fogásokat (4 fogás, plusz desszert...) egymás után, és mondja, hogy alig bírt fölállni utána. Lehet, hogy ez Herminia taktikája, ugyanis meg is lehet nála szállni. Az árat nem tudom, a zarándokmenü tíz euró. Még Campiello után láttam egy házat…

Spanyolország, A Szent Jakab út - Santiago de Compostela székesegyház

Santiago de Compostela városa Spanyolországban, Galícia tartományban helyezkedik el, annak fővárosa. Híres katolikus zarándokhelyként ismert. A mai város már a római korban létezett. A Gallíciai provincia legfontosabb kikötője volt. A legenda szerint Compostela Idősebb Szent Jakab (spanyolul Santiago) apostol temetkezési helye. A legismertebb katolikus zarándokhelyek egyike a világon…

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Spanyolország, Castro Urdiales

Igen kevés kedvvel indultam neki a napnak, reggel a lábaim helyett mintha két disznósajttal ébredtem volna. Korán lelépett Jon, a bőbeszédű holland kerékpáros, aki 2780 kilométernél járt, leugrott egy ibér körre otthonról. A Nervión jobb partján, mert azt ajánlották, elindultam Getxóig, és addig nem is történt semmi érdekes. Amikor itt éltem, többször…

Spanyolország, Benicarló

Üdvözlet Benicarlo-ból! Elhagytuk Katalóniát, és beléptünk Valencia tartományba. Narancs és mandarin van ameddig a szem ellát, én már kezdem unni. Mostanában nem annyira a hegyi ösvényeken, hanem inkább a national nevű úton gyalogolunk, eddig nem látott forgalom van ezen az úton, a kamionok hosszú kigyőző sorokban haladnak (fele narancsot szállít)…

Spanyolország, El Pontarrón de Guriezo

Aztán irány a strand, piknik, napozás, én fürödtem is, más még nem merészkedett a vízbe. Ha jobban süt a nap, egész kellemes lett volna. Aztán az „hay sardinas” tábla vonzásának engedve betértünk egy helyi kis bárba, friss szardíniát enni. Amilyen nyugodtak a spanyol emberek, annyira pörög a pult, hatalmas a forgalom. A legjobb tanácsadó, amikor helyet…

Spanyolország, Carrer del Rosselló, 394, 08025 Barcelona

Az Ayre Hotel Rosellon-ban szálltam meg nemrég, remek szállás, barátságos, kitűnő szolgáltatásokkal. A szobák tiszták és a nyolcadik emeletről tökéletesen rálátni a Sagrada Familiara. E mellett a tető terasz mindent visz, a helyi klímának köszönhetően, decemberben is ki lehet élvezni a 20 fokos napsütésben. A reggeli pazar és bőséges. nincs panaszom…