»Utazás»Spanyolország

Spanyolország

Spanyolország, Mugía

Mire elindulunk, már kicsit szemerkél az eső. A kacskaringós öt kilométeren az elágazásig befogunk pár nagyobb csoportot, meglepetésemre Carlossal is összefutunk, akit Santiagóban láttam utoljára. Így négyen: Roberto, Jaime, Carlos mendegélünk beszélgetve a Hospital utáni búcsúig. Ketten erre, ketten arra. Carlossal megbeszéljük, mi is történt az elmúlt…

Spanyolország, Santander

Tiszta felüdülés, kaszálókon, földutakon gyalogolni a tengertől 10 méterre, 15-tel felette. Strandok, madárvilág, jelzetlen utak, de nem lehet eltévedni. És a végjáték a legjobb, Somo strandja. Semmi beton, aszfalt az utolsó 10 kilométeren. Az első 10 is úgy elrepült, hogy észre sem vettem. Aztán 5 perces hajóút következik, 5 perc séta, és meg is érkezünk…

Spanyolország, Puerto de la Crus, Apartementos Casablanca****

Az IBÈRIA légitársasággal utaztunk egy fura gépen, ami hosszúra volt nyújtva és a farkára volt hegesztve a hajtóműve. Nem tudtam elképzelni hogyan fog majd a levegőbe emelkedni, sőt orra bukás nélkül leszállni. Ráadásul a belsejében súrolta majdnem a fejem teteje a mennyezetet, olyan alacsony volt. Szerencsére sikerült felszállnunk és landolni is. Bár…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk a két hétben, nehogy felébresszük valamelyiket is. ,) Amúgy simán nyaralhatsz heteket úgy, hogy a legnagyobbat…

Spanyolország, Spanyolország közepén

Körutazásunk, számunkra alapvető hiányokat pótolt. A legtöbb turista Andalúziát, a tengerpartokat, Santiago de Compostelát vagy a Pireneusokat látogatják a legsűrűbben. Pedig Spanyolország „európai lelke” azokban a városokban a legerősebb, amelyek kivétel nélkül a világörökség részeit képezik. Itt az ideje annak, hogy a „spanyolok” földjét mélyebben is megismerjük…

Spanyolország, Llanes

Hiába énekeltek ma reggel is a madarak, elég volt kinézni az ablakon, hogy tudjuk, ez ma nem rövidnadrágos nap lesz. Ráadásul a szálláson a rossz hírek áttörnek mindenféle nyelvi akadályokat, estére már mindenki tudta, hogy a következő két napon esni fog. Hogy honnan tudtuk, az mindegy volt. Elhittük. - A tengerparti ösvények mindenesetre esőben is tökéletesen járhatók…

Spanyolország, Montgat

Üdvözlet Barcelona széléből! Azon fáradozunk, hogy hogyan legyünk még egy éjszakát Barcelonában. Próbáltuk a Magyar konzult, de ők csak a helyi hajléktalan szállókat tudták megadni. Nagyvárosok hajléktalan szállóiba nem megyünk. Soha többé. Felejtsék el. Most a Magyar-Katalán baráti társasággal próbálkozunk. Reméljük hogy tudnak segíteni, ha nem, akkor…

Spanyolország, Barcelona

Üdv Barcelonából. A Gaudi tervezte templomot megnéztük, tényleg király, és beteg. Sajna senki nem tudott segíteni alvás, tusolás és mosás ügyben, úgyhogy a Gaudi féle templomon kívül nem sok mindenre marad idő. Sötétedés előtt el kell hagynunk ezt a várost. Nagyon komoly regenerációra van szükségünk, külsőleg (és szagra is) kezdünk hajléktalanszerűek lenni…

Spanyolország, Cornellana

Szóval esik, eláll, esik, eláll, de végül inkább csak esik. Néha az utakon gyalogolva, egy-egy tanya környékén az ember nem is tudja, hogy sár és víz-e az, amiben gyalogol, de inkább nem is akarja tudni. Az útikönyvet néha elővéve kezdek rájönni, hogy a jelölt út egészen máshol megy, mint a leírt. Megint terveztem egy hosszabb szakaszt, 35 kilométer…

Spanyolország, Borres

Juan Carlos, aki utánam érkezik a szállásra, mondja, hogy Herminiánál evett egy zarándokmenüt. Csak sorolja a fogásokat (4 fogás, plusz desszert...) egymás után, és mondja, hogy alig bírt fölállni utána. Lehet, hogy ez Herminia taktikája, ugyanis meg is lehet nála szállni. Az árat nem tudom, a zarándokmenü tíz euró. Még Campiello után láttam egy házat…

Spanyolország, Figueres (Figueras)

Üdvözlünk mindenkit Spanyolországból! Beléptünk a hegyek közé és kulturális szempontból is más világ van itt. Szerencsére Oconell barátnőnknek köszönhetően van egy Spanyol-Magyar turista szótárunk, nagyon hasznos eszköz: Gracias Oconell. Hogy is mondjam, a városok és falvak kicsit szegényesebbnek tűnnek errefelé, a hangulat olyan latinos. Az elmúlt…

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Spanyolország, Castro Urdiales

Igen kevés kedvvel indultam neki a napnak, reggel a lábaim helyett mintha két disznósajttal ébredtem volna. Korán lelépett Jon, a bőbeszédű holland kerékpáros, aki 2780 kilométernél járt, leugrott egy ibér körre otthonról. A Nervión jobb partján, mert azt ajánlották, elindultam Getxóig, és addig nem is történt semmi érdekes. Amikor itt éltem, többször…

Spanyolország, Benicarló

Üdvözlet Benicarlo-ból! Elhagytuk Katalóniát, és beléptünk Valencia tartományba. Narancs és mandarin van ameddig a szem ellát, én már kezdem unni. Mostanában nem annyira a hegyi ösvényeken, hanem inkább a national nevű úton gyalogolunk, eddig nem látott forgalom van ezen az úton, a kamionok hosszú kigyőző sorokban haladnak (fele narancsot szállít)…

Spanyolország, Olveiroa

A galíciai részeken változatos technikákkal próbálják sármentesíteni a camino útjait. Felszórják az utat egészen apró kaviccsal, esetleg zúzott kővel (ez már egy kicsit kellemetlen lehet), vagy egyszerűen hagyják, hogy a föld lemosódjon a köves talajról (főleg lejtőkön). Erdőkben teljes elszáradt, lombos ágakat halmoznak az útra (itt érhetnek meglepetések…

Spanyolország, Santillana del Mar

A falu első látásra lenyűgöző, középkori kis utcákkal, épületekkel. Nagyon szép minden, csak az ajándékboltok csúfítják el, kicsit. Sok a kézműves is, persze. Egy helyen például 51 fajta csokoládét ajánlanak, de fantázia kevés van, semmi szarvasgombás, vargányás csoki. - Aztán éjfél körül, amikor már mindenki ágyban van, az udvaron megjelenik egy…

Spanyolország, Comillas

Mi viszont mentünk tovább. Cóbreces környékén valami speciális mikroklíma van, bőven termő citrom- és narancsfákat láttunk, banánt, datolyapálmát, szép falusi vendéglátóhelyeket. Végre csodálatos erdei utakon gyalogoltunk, az az öt kilométer már-már emlékeztetett valami rendes túrázásra. Aztán Comillashoz közeledve olyan megdöbbentően középkori falvakon…

Spanyolország, Meakaur (Morga)

Esővel indult a nap, olyannal, amit itt zirimirinek hívnak, valahol a ködszitáláson túl, de még messze nem az eső kategóriában. Az ember azt gondolja, hogy el sem fog ázni. Aztán, mire észreveszi, a mikroszkopikus méretű esőcseppek teljesen átitatják mindenét. Föl is vettem az esőcuccot, kb. fél órával azután, hogy eláztam, és tíz perccel azelőtt, hogy elállt az eső…

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…

Spanyolország, La Rambla

A La Rambla-n végigsétálva a szuvenír árusok, mutatványosok, utcazenészek, portrérajzolók és a nézelődők kavalkádja miatt mi is bele kóstolhattunk egy kicsit az igazi spanyol pezsgő életbe, és megtapasztalhattuk, miért is mondják Barcelona ütőerének a La Rambla sétálóutcát. Este a szálláson pedig igazi spanyol ételeket is megkóstolhattunk, mint például a paellat…
Nápoly, Capri és az Amalfi-part - Barangoló23% kedvezmény!1990 Ft helyett: 1532 Ft