»Utazás»Spanyolország

Spanyolország

Spanyolország, Oliva

Üdvözlet Oliva-ból! A mai téma: a Narancs. Nem most írok először, és szerintem nem is utoljára, a narancsról. Mivel anyagiaink erősen szűkülnek, egyelőre nincs más választásunk mint hogy elkezdjük a kéregetést, illetve abból táplálkozunk amit a természet (termesztés) ad. Narancsból van elég, Amazonast lehetne vele rekeszteni. Úgy gondoltuk kipróbáljuk…

Spanyolország, Casares

Casares, A Fehér falu. Bár Spanyolország ezen részén szinte minden falu fehér, ez mégis a kedvenceim közé tartozik. Malaga tartományban található eme római eredettel rendelkező település, amely a rondai hegyek egyikére épült. Az ide látogatókat és a helyi lakosokat a bevezető út egy hatalmas sziklába vájt hatemeletes parkolóházba vezeti. Mi a legalsó…

Spanyolország, Ronda

Ronda a neve ellenére gyönyörű. Nem túlzás kijelenteni, hogy ez a lélegzetelállító fekvésű város Spanyolország egyik valóban legérdekesebb, lenyűgözően szép települése. Egy ismerősünk javaslatára tettük be a programba, megérte mert felejthetetlen élmény volt az a nap. Az Andalúzia egyik leglátogatottabb célpontjának számító Ronda nem egy costa del…

Spanyolország, Castellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket, az emberek nem köszöntek vissza, sőt kitértek vagy két métert elölünk és a rendőrök is sandán néztek ránk, úgy…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk a két hétben, nehogy felébresszük valamelyiket is. ,) Amúgy simán nyaralhatsz heteket úgy, hogy a legnagyobbat…

Spanyolország, Spanyolország közepén

Körutazásunk, számunkra alapvető hiányokat pótolt. A legtöbb turista Andalúziát, a tengerpartokat, Santiago de Compostelát vagy a Pireneusokat látogatják a legsűrűbben. Pedig Spanyolország „európai lelke” azokban a városokban a legerősebb, amelyek kivétel nélkül a világörökség részeit képezik. Itt az ideje annak, hogy a „spanyolok” földjét mélyebben is megismerjük…

Spanyolország, Elx (Elche)

Ferenc és István elhagyták Elche-t, a legszebb helyet, ahol eddig jártak. Ez egy nagyon régi város, sok régi műemlékkel, és rengeteg datolyapálmával. Ferencék 300.000-re tippelték, a wikipedia-n azt írják, hogy fénykorában, a 18. században 200.000 volt. Mindenesetre sikerült a fákról is datolyát szedni, igaz a tavalyit, tehát helyből aszalt datolya, de finom…

Spanyolország, San Sebastián

A mai ajánlott penzum 26-28 kilométer volt. Én mentem 36-ot. Tegnap a szállásgazda szépen elmagyarázta mit ajánl, meg nekem is voltak emlékeim Hondarribia (Fuenterrabía) szépségéről, tettem arra egy kerülőt. Mivel nem tudtam pontosan, merre kell továbbmennem, tényleg kerülő lett. Mindenesetre nem kihagyhatatlan. A faluban éppen általános iskolások szaladgáltak…

Spanyolország, Cádabo-Baleira

Szép erdei utakon, közel a műúthoz haladok, és észreveszek egy újdonságot. Galíciában a jelzéseket szinte csak az elágazásokba teszik ki. És bizony, néha elég sokat gyalogol az ember nyílegyenesen vagy kacskaringózva két elágazás között. Ha bizonytalanok vagytok, szerintem a legjobb elmenni a következő elágazásig. Persze, ha van térképetek, jobb érzés…

Spanyolország, Colombres

Kerültünk a tenger felé, San Vicente de la Barquerába a strand felől érkeztünk, ismét egy hosszú séta a parton, megérte kerülni. A városon átszaladunk, utána rövidítés, fél négyig Colombresbe kell érnünk, utána fél nyolcig nincs recepció. Autóúton megyünk, de most annyira nem bánom, a hivatalos út azt hiszem elég nagyot kerül. Végülis néha belefér. Valamivel…

Spanyolország, Valencia

Üdvözlet Valencia városból! Végtelen nagy narancs és mandarin ültetvényeken gyalogolunk keresztül, olyanok mint valami narancsosokban futó labirintusok. A mandarin errefelé akkora, mint a narancs. Ennyi mandarint egész életemben nem ettem. Állandóan azt hajtogatom, hogy elég volt, nem bírom tovább, de a napsütésben narancssárgán csillogó szaftos gyümölcsöknek nagyon nehéz ellenállni…

Spanyolország, Amposta

Üdvözlet L·Amposta-ból! Már régen volt izomlázam, most van újra, sikerült újra durva terepen gyalogolni. Eddig az Osztrák Klausgraben volt a csúcs, de ezt a Spanyol partokon végigfutó piros-fehér jelzéssel ellátott túraútvonal überelte. Vagy kerülünk és a kamionoktól nyüzsgő nationalon megyünk, vagy a rövidebb, de nagyon kemény, szakadékokkal tűzdelt…

Spanyolország, Castro Urdiales

Igen kevés kedvvel indultam neki a napnak, reggel a lábaim helyett mintha két disznósajttal ébredtem volna. Korán lelépett Jon, a bőbeszédű holland kerékpáros, aki 2780 kilométernél járt, leugrott egy ibér körre otthonról. A Nervión jobb partján, mert azt ajánlották, elindultam Getxóig, és addig nem is történt semmi érdekes. Amikor itt éltem, többször…

Spanyolország, Lugo

Lugo megérkezéskor a szokásos gallego városképet mutatja, de amint beér az ember a városfalhoz, megváltozik. Önmagában az 1700 éves fal is impozáns, de ami belül van, az már emlékeztet egy szépen, jól megcsinált spanyol városra. Az épületek, az utcák, terek kicsik, keskenyek, de jó sétálgatni közöttük, rajtuk. Pontosabban jó lenne, mert az eső elered, amint szétdobálom a cuccomat…

Spanyolország, Olveiroa

A galíciai részeken változatos technikákkal próbálják sármentesíteni a camino útjait. Felszórják az utat egészen apró kaviccsal, esetleg zúzott kővel (ez már egy kicsit kellemetlen lehet), vagy egyszerűen hagyják, hogy a föld lemosódjon a köves talajról (főleg lejtőkön). Erdőkben teljes elszáradt, lombos ágakat halmoznak az útra (itt érhetnek meglepetések…

Spanyolország, Érkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak reggel kaptunk volna inni, a csapvíz pedig nem tűnt a legszerencsésebb választásnak. Aztán megjött értünk a drága…

Spanyolország, Calella tengerpart

Calella egy hangulatos, igazi spanyol tengerparti városka. A strandjának aranyló homokos partja, lassan mélyülő, (jó időben) kellemes hőmérsékletű vize kiváló fürdőzési élményt nyújt. Végig a tengerpart mentén található a helyi külvárosi vasútvonal, amivel egy órán belül olcsón bejuthatunk Barcelona központjába is.

Spanyolország, Burgos, Szűz Mária-katedrális

Sziasztok! Tavaly nyáron a barátnőmmel vettem részt egy spanyolországi körutazáson, melynek egyik csodás állomása volt Burgos és ezen belül burgosi katedrális vagy másnéven Szűz Mária-katedrális (Santa María-székesegyház), amit spanyolul Catedral de Burgos vagy Catedral de Santa María de Burgos-nak hívnak. Kasztília egykori fővárosában, Burgosban…

Spanyolország, Berducedo

Borresből kétfelé vezet az út. Az egyiket a zarándokok 90%-a választja. A másik a legősibb szakaszok egyike, a régi kórházak útja. Ruta de los antiguos hospitales. Erről az útikönyvek ilyesmiket írnak: rendkívül nehéz szakasz, bár kétségkívül csábító a látvány, nem ajánljuk. Vagy: ne vágjunk neki egyedül. Vigyünk élelmet, vizet, iránytűt stb. Előző…

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…