»Utazás»Spanyolország

Spanyolország

Spanyolország, Kanári szigetek, Tenerife, La Orotava

Autót váltottunk, igaz 10 Eurót rá kellett fizetni, de annyit megért a több lóerő, klímaberendezés és a vizálló burkolat. Kicsit szerencsétlenkedtünk vele, mert a rádiót nem tudtuk bekapcsolni, álandóan valamilyen kódot kért, plusz az utastéri ajtókat se sikerült kinyitnunk, de végül mikor visszaadtuk, akkor elmagyarázták mit kellett volna tennünk. Ezen…

Spanyolország, Sotogrande

Dél-Spanyolország látványosságaihoz ez a magántulajdonban levő lakópark is hozzátartozik. 28 km-re található Gibraltártól és 20 négyzetkilométeren terük el. Itt találhatóak Európa legdrágább ingatlanjai, itt van a „nyári” lakása, nyaralója a spanyol elitnek, de nem egy híres színész, művész is itt tölti a szabadidejét. Persze általában nyáron. Most…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Los Cristianos, Tengeralattjáró

Másnap elbicegtem ismét a buszmegállóhoz. Egy kék, Submarine Safaris feliratos busz vett fel bennünket. Az idegenvezető csaj nagyon szimpatikus volt, az úton sok mindenről tájékoztatott bennünket. Ismét ködben indultunk el otthonról, és mire a déli partra értünk sütött a nap. Már várt ránk a sárga tengeralattjáró. Mikor lemásztunk a belsejébe…

Spanyolország, Puerto de la Crus, Apartementos Casablanca****

Az IBÈRIA légitársasággal utaztunk egy fura gépen, ami hosszúra volt nyújtva és a farkára volt hegesztve a hajtóműve. Nem tudtam elképzelni hogyan fog majd a levegőbe emelkedni, sőt orra bukás nélkül leszállni. Ráadásul a belsejében súrolta majdnem a fejem teteje a mennyezetet, olyan alacsony volt. Szerencsére sikerült felszállnunk és landolni is. Bár…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk mellette, aztán ismét megmerevedett. Lent a parton óriási hullámok ostromolták a nagyméretü fekete kockatömbökkel…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi utakra alkalmatlannak tűnt, mert majdnem tolni kellett az emelkedőknél. Már otthon összeírogattam, hogy mi…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk a két hétben, nehogy felébresszük valamelyiket is. ,) Amúgy simán nyaralhatsz heteket úgy, hogy a legnagyobbat…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Guía de Isora, Abama Hotel Golf & Spa*****

Autóba ülve bekapcsoltuk az iPhone navigálóját, ami szűk utcákba és valami járhatatlan erdei útra vitt bennünket... ezért inkább magunktól próbáltunk eligazodni. Követtük a többi autót a szerpentinen, ami aztán hosszan kanyargott, mint valami veszett, részeg kígyó. Letértünk a Masca hasadék felé, de sokáig nem jutottunk, mert vastag ködbe keveredtünk…

Spanyolország, Tossa de Mar

Tossa de Mar Barcelonától 80 km-re északra és a francia határtól 120 km-re délre helyezkedik el a Costa Braván. Egy 1 km átmérőjű, 6000 állandó lakosú település, ahol minden a turistáért van. A spanyol St. Tropez természeti adottságai miatt méltán vonz évről évre megannyi turistát. A patkó alakú öböl, a XII. századi vár - mely többször is megvédte a várost a XIV…

Spanyolország, Sevilla

A mór építészet csodája és a kalifák gazdagságának jelképe, 1988 óta a világörökség része. Az építést folytatták a keresztény királyok is. Egy hatalmas palotanegyedet képzeljünk el belső udvarokkal, kertekkel, intrikákra alkalmas pavilonokkal és zugokkal, amelyeket széles sétányok kötnek össze. Először az Igazságügyi palota mór termei nyűgöznek le, mellette kertek szökőkutakkal…

A páromnak és nekem ez a kedvenc spanyol városunk. Amikor először voltunk itt, volt egy vallási fesztivál és hát az egész város ki volt nyalva az emberek szépen felöltözve és a fanatikusok ku-klux-klános szerkóban szaladgáltak és ostorral verték a hátukat. Volt mindenféle színű csuklya és egy emelvényen a vállukon valami ezüst szent szobrot vittek. A…

Spanyolország, Érkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak reggel kaptunk volna inni, a csapvíz pedig nem tűnt a legszerencsésebb választásnak. Aztán megjött értünk a drága…

Spanyolország, A szállodánk: Hotel Bon Repós

A különbuszunkon amivel mentünk a szállásra, már elég nagy volt a csend, lévén hogy olyan hajnali 2-3 óra környékén járhattunk, egészen addig, amíg egy őzike gondolt egyet, és átrohant a kb. 90-el haladó buszunk előtt. Így miután mindenki homloka megismerkedett az előtte lévő ülés háttámlájával, tanácsolták, hogy kössük be magunkat, ami már csak azért…

Spanyolország, Calella tengerpart

Calella egy hangulatos, igazi spanyol tengerparti városka. A strandjának aranyló homokos partja, lassan mélyülő, (jó időben) kellemes hőmérsékletű vize kiváló fürdőzési élményt nyújt. Végig a tengerpart mentén található a helyi külvárosi vasútvonal, amivel egy órán belül olcsón bejuthatunk Barcelona központjába is.

Spanyolország, Camp Nou

A délelőttöt még Calella-ban töltöttük, bemerészkedtünk a tengerbe is kicsit, a hatalmas hullámok és a nem túl meleg víz ellenére is. Ebéd után pedig bebuszoztunk Barcelonába. Az első megállónk a Camp Nou stadion volt, ahova az elvetemült fociimádók be is fizették a belépőt, hogy közelről is megcsodálhassák az öltözőket, a pályát meg az egyéb érdekességeket…

Spanyolország, Güell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk a két házat Gaudí jellegzetes díszes kéményeivel, valamint a saját házát is, és különleges építészetét…

Spanyolország, Sagrada Familia

Mielőtt bementünk a Sagrada Familia-ba, kaptunk egy kis nyakba akasztós szerkentyűt fülhallgatóval, ami elmesélte mikor mit csodálhatunk a templomban. A mára Barcelona jelképének számító templom Antoni Gaudí építész mesterműve. a templomot élete főművének tekintette, miután megkapta a templom elkészítésének feladatát, életének további részében nagyon…

Spanyolország, Carrer del Rosselló, 394, 08025 Barcelona

Az Ayre Hotel Rosellon-ban szálltam meg nemrég, remek szállás, barátságos, kitűnő szolgáltatásokkal. A szobák tiszták és a nyolcadik emeletről tökéletesen rálátni a Sagrada Familiara. E mellett a tető terasz mindent visz, a helyi klímának köszönhetően, decemberben is ki lehet élvezni a 20 fokos napsütésben. A reggeli pazar és bőséges. nincs panaszom…

Spanyolország, Mallorca

Mallorca a Baleár-szigetek legnagyobb szigete. Fővárosa Palma de Mallorca. A sziget nagysága 3684 km², a tengerpart hossza 554 km.

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…