»Utazás»Kriszti utazási blogja
Utazási blog

Kriszti utazási blogja

Spanyolország, La Rambla

A La Rambla-n végigsétálva a szuvenír árusok, mutatványosok, utcazenészek, portrérajzolók és a nézelődők kavalkádja miatt mi is bele kóstolhattunk egy kicsit az igazi spanyol pezsgő életbe, és megtapasztalhattuk, miért is mondják Barcelona ütőerének a La Rambla sétálóutcát. Este a szálláson pedig igazi spanyol ételeket is megkóstolhattunk, mint például a paellat…

Spanyolország, A szállodánk: Hotel Bon Repós

A különbuszunkon amivel mentünk a szállásra, már elég nagy volt a csend, lévén hogy olyan hajnali 2-3 óra környékén járhattunk, egészen addig, amíg egy őzike gondolt egyet, és átrohant a kb. 90-el haladó buszunk előtt. Így miután mindenki homloka megismerkedett az előtte lévő ülés háttámlájával, tanácsolták, hogy kössük be magunkat, ami már csak azért…

Egyesült Királyság, Tower of London

Miután reggel utoljára elhagytuk a szállásunkat, a Tower-hez indultunk, mielőtt még Angliát is elhagytuk volna. A fekete hollók a helyükön voltak, tehát úgy tűnik, hogy a birodalom egyelőre nem omlik össze. Ugyanis a legenda szerint, ha a hollók elhagyják a Towert, elpusztul a Tower, a monarchia, sőt az egész birodalom is. A Tower egy több erődített…

Egyesült Királyság, Buckingham Palota

A Buckingham Palotához érve megnézhettük a táblát, amire az volt kiírva, hogy őrségváltás csak holnap lesz. Magát a palotát, illetve az előtte strázsáló fekete kucsmás őröket azért megcsodáltuk. Valamint még egy lovas felvonulást is elcsíptünk. A Buckingham-palota a brit uralkodó hivatalos rezidenciája, lakhelye. A klasszicista stílusú, kétemeletes…

Franciaország, Invalidusok háza

Az Invalidusok háza egy épületegyüttes Párizs VII. kerületében, melyben jelenleg Franciaország hadtörténetéhez kapcsolódó emlékművek és múzeumok találhatóak. A Hadtörténeti Múzeumban Napóleon igazán nem panaszkodhat a sírhelyét illetően, persze kérdés, hogy a sok kínai turistától tud-e megfelelően nyugodni.

Egyesült Királyság, Tower Bridge

A 19. század végén szükségessé vált Londonban egy újabb közlekedési kapcsolat létesítése a Temze felett, mely a megépült hidaknál keletebbre, a tengerhez közelebb helyezkedik el. London számára a tengeri kapcsolat azonban a városon belülinél is fontosabb volt, így a parlament előírta, hogy a hídnak biztosítania kell a legnagyobb tengeri hajók áthaladásának lehetőségét is…

Spanyolország, Sagrada Familia

Mielőtt bementünk a Sagrada Familia-ba, kaptunk egy kis nyakba akasztós szerkentyűt fülhallgatóval, ami elmesélte mikor mit csodálhatunk a templomban. A mára Barcelona jelképének számító templom Antoni Gaudí építész mesterműve. a templomot élete főművének tekintette, miután megkapta a templom elkészítésének feladatát, életének további részében nagyon…

Spanyolország, Calella tengerpart

Calella egy hangulatos, igazi spanyol tengerparti városka. A strandjának aranyló homokos partja, lassan mélyülő, (jó időben) kellemes hőmérsékletű vize kiváló fürdőzési élményt nyújt. Végig a tengerpart mentén található a helyi külvárosi vasútvonal, amivel egy órán belül olcsón bejuthatunk Barcelona központjába is.

Egyesült Királyság, Big Ben

A Big Ben a londoni Westminster-palota toronyórájának harangja, illetve az óraszerkezet neve. Az angol parlament keleti szárnyának végén, egy óratoronyban található.

Egyesült Királyság, London Eye

A Trafalgar tér után a London Eye következett. A hatalmas kerekébe csak némi átvilágítás után juthattunk be. Miután a biztonsági őrök meggyőződtek arról, sem miszlikbe aprítani, sem felrobbantani nem akarjuk magunkat odafent, beléphettünk egy átlátszó kabinba, amiben szép lassan a város fölé emelkedtünk. A London Eye magassága 135 méter, és összesen 1700 tonna vas van benne…

Spanyolország, A zenélő szökőkút: Font Mágica

Este kilencre értünk a Sagrada Famíliától a belvárosba, így volt még fél óránk valami vacsorát szerezni a szökőkút zenés műsoráig. Viszont ez nem ment a legkönnyebben, 20 percig sétáltunk, amíg találtunk egy bevásárlóközpontot, így sok esély már nem maradt, hogy a fél tízes kezdésre visszaérünk a szökőkúthoz. Főleg, hogy akkora tömeg volt, hogy az úttesten…

Franciaország, Tuileriák kertje

A Tuileriák palotája szó szerint „a cserépgyárak palotája” a francia uralkodók lakhelye volt Párizsban. Nevét onnan kapta, hogy egy régi cserépgyár helyére épült.

Egyesült Királyság, Szent James Park

A Szent James parkon átsétálva szerettünk volna eljutni a Buckingham Palotáig, amit némileg nehezített a szabadon mászkáló állatsereg, és az is, hogy lépésenként meg kellett állni fotózni, mert mind aranyosak voltak. A St. James Park, magyarosabban Szent Jakab Park London szívében, Westminsterben található. A park nevét a korábban itt található…

Spanyolország, Érkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak reggel kaptunk volna inni, a csapvíz pedig nem tűnt a legszerencsésebb választásnak. Aztán megjött értünk a drága…

Magyarország, Indulás a Domus parkolóból

Szombaton délután négy óra körül indultunk el a hatalmas, csodaszép lila buszunkkal, és egészen másnap délig meg sem álltunk Belgiumig. Azért persze nem kevés benzinkutat látogattunk meg útközben, és bár a legtöbbnél kellett fizetni a WC-ért, a boltjukban mindig levásárolhattuk az árát.

Spanyolország, Güell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk a két házat Gaudí jellegzetes díszes kéményeivel, valamint a saját házát is, és különleges építészetét…

Spanyolország, Camp Nou

A délelőttöt még Calella-ban töltöttük, bemerészkedtünk a tengerbe is kicsit, a hatalmas hullámok és a nem túl meleg víz ellenére is. Ebéd után pedig bebuszoztunk Barcelonába. Az első megállónk a Camp Nou stadion volt, ahova az elvetemült fociimádók be is fizették a belépőt, hogy közelről is megcsodálhassák az öltözőket, a pályát meg az egyéb érdekességeket…

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…

Egyesült Királyság, Leysdown lakókocsipark

A következő szállásunk egy lakókocsiparkban volt, kisebb lakás méretű kocsikba költöztünk be. A fűtés ugyan nem működött tökéletesen, ám a közös épületben kárpótoltak minket finom ételekkel. Érkezésünk után megnéztük a szállás közelében lévő tengerpartot, amiben többen ruhástól meg is mártóztak. Való igaz, hogy előző éjjel a buszon nem tudtunk fürödni, többségünk mégsem erre vágyott…

Egyesült Királyság, Stonehenge

A Stonehenge-hez érve furcsa volt, hogy egy kőrakást ennyire tud élvezni az ember. Persze erről az is tehet, hogy idegenvezetőnk hosszasan részletezte a kövek történetét. Valójában a legmegdöbbentőbb azzal szembesülni, hogy a fizika törvényei szerint ezek a kövek nem lehetnének ott. Akik nem vettek jegyet, mert hogy majd kívülről is látják a hatalmas…
Oszd meg ezt a blogot: Kriszti utazási blogja

Itt voltam!

Az utazási blog készítője még nem vett fel egyetlen nyilvános helyszínt sem ebbe a listába!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!