»Utazás»Kriszti utazási blogja
Utazási blog

Kriszti utazási blogja

Egyesült Királyság, Salisbury

Salisbury Anglia délnyugati részén fekvő város és fő látványossága a katedrális, ami a 123 méteres templomtornyával a legmagasabb az Egyesült Királyságban. Az épületben található a négy fennmaradt Magna Charta másolatból a legjobb állapotban lévő példány.

Spanyolország, A szállodánk: Hotel Bon Repós

A különbuszunkon amivel mentünk a szállásra, már elég nagy volt a csend, lévén hogy olyan hajnali 2-3 óra környékén járhattunk, egészen addig, amíg egy őzike gondolt egyet, és átrohant a kb. 90-el haladó buszunk előtt. Így miután mindenki homloka megismerkedett az előtte lévő ülés háttámlájával, tanácsolták, hogy kössük be magunkat, ami már csak azért…

Belgium, Brüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba, de aztán ki is jöttünk ugyanis az elképesztő csokoládéválaszték mellett horror árak is fogadtak minket…

Egyesült Királyság, Stonehenge

A Stonehenge-hez érve furcsa volt, hogy egy kőrakást ennyire tud élvezni az ember. Persze erről az is tehet, hogy idegenvezetőnk hosszasan részletezte a kövek történetét. Valójában a legmegdöbbentőbb azzal szembesülni, hogy a fizika törvényei szerint ezek a kövek nem lehetnének ott. Akik nem vettek jegyet, mert hogy majd kívülről is látják a hatalmas…

Spanyolország, Güell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk a két házat Gaudí jellegzetes díszes kéményeivel, valamint a saját házát is, és különleges építészetét…

Egyesült Királyság, Leysdown lakókocsipark

A következő szállásunk egy lakókocsiparkban volt, kisebb lakás méretű kocsikba költöztünk be. A fűtés ugyan nem működött tökéletesen, ám a közös épületben kárpótoltak minket finom ételekkel. Érkezésünk után megnéztük a szállás közelében lévő tengerpartot, amiben többen ruhástól meg is mártóztak. Való igaz, hogy előző éjjel a buszon nem tudtunk fürödni, többségünk mégsem erre vágyott…

Egyesült Királyság, Westminster Apátság

Másnap, miután átverekedtük magunkat a reggeli dugón, a Westminsteri apátság volt a célpont, mely az angol gótikus építészet remekműve, gyönyörű. A székesegyház ablakai Anglia legszebb gótikus ablakai közé tartoznak. A nagyméretű, háromhajós épület ötoldalú, öt kápolnával körülvett szentéllyel zárul. A nyugati homlokzat alsó része a 15. századból származik…

Spanyolország, Érkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak reggel kaptunk volna inni, a csapvíz pedig nem tűnt a legszerencsésebb választásnak. Aztán megjött értünk a drága…

Magyarország, Indulás a Domus parkolóból

Szombaton délután négy óra körül indultunk el a hatalmas, csodaszép lila buszunkkal, és egészen másnap délig meg sem álltunk Belgiumig. Azért persze nem kevés benzinkutat látogattunk meg útközben, és bár a legtöbbnél kellett fizetni a WC-ért, a boltjukban mindig levásárolhattuk az árát.

Egyesült Királyság, London Eye

A Trafalgar tér után a London Eye következett. A hatalmas kerekébe csak némi átvilágítás után juthattunk be. Miután a biztonsági őrök meggyőződtek arról, sem miszlikbe aprítani, sem felrobbantani nem akarjuk magunkat odafent, beléphettünk egy átlátszó kabinba, amiben szép lassan a város fölé emelkedtünk. A London Eye magassága 135 méter, és összesen 1700 tonna vas van benne…

Egyesült Királyság, Trafalgar tér

A Buckingham palotától a Piccadilly Circus színes, villogó fényreklámokkal felszerelt sarokháza mellett, és a kínai negyeden át elindultunk a Trafalgar térre. Útközben még belebotlottunk a több emeletes M&M World áruházba, ahol a ruháktól a mindenféle kiegészítőkig mindent a népszerű csoki inspirált. A Trafalgar tér London egyik legnevezetesebb köztere…

Egyesült Királyság, Leeds Kastély

A valaha királyi rezidenciaként működő monumentális parkban 15000 Fontért vásárolhattunk volna éves golfbérletet, de ehhez nem volt kedvünk. Inkább körbejártunk egy kicsit, megtekintve az óriásira nőtt növényzetet, az impozáns kastélyt és a hozzá tartozó botanikus kertet. Az állatok, mint azzal később többször is szembesültünk, nagyon barátságosak voltak…

Egyesült Királyság, Madame Tussauds panoptikum

Másnap reggel elindultunk a szép lila buszunkkal Londonba, ahol először fakultatív program lehetőségek között választhattunk. Akik hírességekkel szerettek volna fotózkodni, még ha csak viaszból is voltak a Madame Tussaud’s panoptikumba indultak, akiket a nyomozósdi világ vonzott a Sherlock Holmes Múzeumot látogatták meg. Néhányan pedig metrón mentek…

Franciaország, Invalidusok háza

Az Invalidusok háza egy épületegyüttes Párizs VII. kerületében, melyben jelenleg Franciaország hadtörténetéhez kapcsolódó emlékművek és múzeumok találhatóak. A Hadtörténeti Múzeumban Napóleon igazán nem panaszkodhat a sírhelyét illetően, persze kérdés, hogy a sok kínai turistától tud-e megfelelően nyugodni.

Egyesült Királyság, Tower of London

Miután reggel utoljára elhagytuk a szállásunkat, a Tower-hez indultunk, mielőtt még Angliát is elhagytuk volna. A fekete hollók a helyükön voltak, tehát úgy tűnik, hogy a birodalom egyelőre nem omlik össze. Ugyanis a legenda szerint, ha a hollók elhagyják a Towert, elpusztul a Tower, a monarchia, sőt az egész birodalom is. A Tower egy több erődített…

Franciaország, Notre Dame

Az éjjelt megint a franciaországi tranzitszálláson töltöttük, majd onnan indultunk tovább az egy napos városnézésünk első látnivalójához a Notre Dame-hoz. A Notre-Dame jelentése: „Mi Asszonyunk”, Párizs legismertebb gótikus stílusú temploma. A katedrális 128 méter hosszú, 41 méter széles, és két tornya 69 méterre nyúlik, míg karcsú templomtornya a 90 méteres magasságot éri el…

Franciaország, Eiffel-torony

Az Eiffel-torony Párizs egyik jelképe, ami a tervezőcég tulajdonosáról, Gustave Eiffel mérnökről kapta a nevét. A torony összmagassága 324 m, ebből maga a torony 300 m, rászerelve 24 m-re magasodik egy tévé-adóantenna. Első emelete ahonnan kinézhetünk 58, második emelete 116, a harmadik 276 m magasban van. Négyzetalapú, 1,6 ha alapterületű, 10 100…

Franciaország, Calais to Dover

Éjjel Franciaországban egy tranzitszálláson aludtunk egészen a hajnali három órai ébresztőig, amikor is elindultunk a kompra, amivel átjutottunk Calais-ból Dover-be. A hajnali sötétségben nem sokat láttunk a francia tengerpartból, viszont magát a kompot volt időnk alaposan megnézni. Meglehetősen méretes volt, legalábbis az itthon megszokottakhoz képest…

Spanyolország, Sagrada Familia

Mielőtt bementünk a Sagrada Familia-ba, kaptunk egy kis nyakba akasztós szerkentyűt fülhallgatóval, ami elmesélte mikor mit csodálhatunk a templomban. A mára Barcelona jelképének számító templom Antoni Gaudí építész mesterműve. a templomot élete főművének tekintette, miután megkapta a templom elkészítésének feladatát, életének további részében nagyon…

Egyesült Királyság, Canterbury

Canterbury egy hangulatos kisváros barátságos utcákkal, egyenruhás diákokkal, szokatlan és ijesztő módon az utca bal oldalán közlekedő autósokkal, minden utcájában minimum három szuvenír árus bolttal és egy óriási katedrálissal. A szuvenír árusok mellett még különféle kis kajáldák voltak szép számmal, így megkóstolhattuk az első igazi angol villásreggelinket…
Oszd meg ezt a blogot: Kriszti utazási blogja

Itt voltam!

Az utazási blog készítője még nem vett fel egyetlen nyilvános helyszínt sem ebbe a listába!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!