»Utazás»Belgium

Belgium

Belgium, Brüsszel, (Belgique, Bruxelles) Manneken Pis

Ha valakit megkérdezünk (a belgákat kivéve persze), hogy mi Brüsszel jelképe, nagy valószínűséggel azt a választ kapjuk: az Atomium. Pedig Brüsszel igazi jelképes alakja - ezernyi souvenir-ötlet szülője - egy pisilő kisfiú… ami valójában egy kis forrás, amely régóta ad vizet a környék lakóinak. A XIV. században említi először egy krónika, hogy kőszobrocska…

Belgium, Brüsszel, Csokoládé túra

Az egy főre eső csokoládégyárak (üzemek, manufaktúrák) száma biztosan Belgiumban a legnagyobb (az érdekes, hogy pontos számot senki nem tudott mondani, de úgy 35-40 körül lehet, ebből csak Brüsszelben 8 van plusz egy csokoládémúzeum), és a „valamirevaló” csokoládéüzletek száma is kb. 2000 (na ezt meg azért nem értem, mert mi ugyan csak néhányban voltunk…

Belgium, Brüsszel (Belgique, Bruxelles)

Brüsszel (Francia: Bruxelles, Holland: Brussel), hivatalosan Brüsszel Régió vagy Brüsszel Fővárosi Régió (Région de Bruxelles – Capitale), 19 kisebb város közössége, - amelyből Brüsszel, a tulajdonképpeni belváros csak az egyik -, a legnagyobb agglomeráció Belgiumban, az ország alkotmányos, egyben az Európai Unió (EU) fővárosa. A város neve – valószínűleg…

Belgium, Brüsszel

2007. áprilisban Molnár Kari barátom és párja Mónika látott bennünket vendégül. Mivel ők ez időben kint éltek, elég tapasztalattal rendelkeztek ahhoz, hogy a 4 nap alatt minden látnivalót meg tudjunk nézni. És azt gondolom sikerült is. Rengeteg élménnyel gazdagodtunk, ja és azóta szeretem a sört is.... Brüsszel Belgium fővárosa, az EU és a NATO…

Belgium, Antwerpen

Nagyon szép flamand város. A belvárosban a házak is nagyon régiek. itt található Guliwer vára is. Tudom mindenkinek ajánlani egy jó hétvégi kirándulásnak.

Belgium, Oostende

Jó kis belga kikötőváros. Mindenhol lehet kapni igazi belga söröket. Igaz itt az év minden napján más sört ihatunk. mi is kipróbáltunk dupla és tripla söröket. A dupla 8-9 fokos, a tripla 10-13 fokos, szóval pár pohár azt vége.

Belgium, Brüsszel

Az igazat megvallva, kicsit csalódottan jöttem el a városból. Azt hittem Brüsszel, Európa egyik fontos főbárosa, tiszta, rendezett, vidám benyomást kelt az emberben. Persze, sehol sincs patyolttisztaság az utcákon, de valamiért kicsit csalódott voltam a városi séta alatt és után is. Azt hiszem, még el kell menni újra és újra, hogy felfedezzem a várost jobban…

Belgium, Antwerpen

1976-ban voltam itt egy hónapig. A hajóutunk során hatalmas ködbe keveredtünk és összeütköztünk egy másik hajóval. Itt javították meg a hajót egy szárazdokkban. Ezalatt az idő alatt sok érdekességet nézhettünk meg ebben a szép Belga városban.

Belgium, Steenokkerzeel

Az egyik volt kolléga Belgiumból családjával ideköltözött. Voltunk náluk párszor, míg Belgiumban voltunk. Sajnos csak ősszel jártunk itt, pedig nekem való hely. A kerttől egy köpésre szállnak le a repülőgépek Zaventemre.

Belgium, Binche

Farsang idején a településen jelmezes felvonulás és a Belgium szerte híres narancsdobálás. Szó szerint a felvonulók a nézőközönség felé záporozzák a narancsot :)

Belgium, Bruxelles-Heysel

Jó párszor meglátogattam az 1958-as Világkiállítás helyszínét. Itt van a Mini-Europe is. Többtermes mozi, élményfürdő, vásár és kiállítási terület.

Belgium, Brüsszel/Bruxelles

Csodaszép a belváros, gyönyörűek az épületek! Érdemes megnézni a katedrálist, a királyi palotát, az Európai Parlamentet, az Atomiumot.

Belgium, La Hulpe (Ter Hulpen)

A La Hulpe-i kastélykert gyönyörű környezetében lehet sétálni, teniszpályák is vannak, lovaglási lehetőség, kávézó.

Belgium, Brüsszel

Sajnos csak pár óránk volt a városnézésre, legalább egy egész nap kellett volna.

Belgium, Gent

Itt volt a szállásunk. Gent óvárosa nagyon szép, érdemes egyszer eljönni ide.

Belgium, Martin's Hotel, Brugge, Oude Burg 5

Közel egy hetet töltöttünk el itt. Remek város, kellemes környék.

Belgium, Brüsszel

EU központja, annyi látnivalóval, hogy el se hinné az ember...

Belgium, Waterloo

Az 1815-ös csata emlékhelye az Oroszlános dombbal.

Belgium, Liege

A belga Miskolc - Nem a leglátványosabb város.

Belgium, Brügge

Csodálatos város, egy igazi ékszerdoboz!!
Oszd meg ezt az oldalt: Belgium