»Utazás»barchen utazási blogja
Utazási blog

barchen utazási blogja

Mianmar, Rangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés volt fent északon, amit szerencsére mi nem éreztünk. Ez az itt töltött 3 nap felejthetetlen volt. Nagyon…

Japán, Hirosima

Igaz mindenki tudja, itt dobták le az első atombombát. A mai napig a hatása alatt élnek. Van a városban egy sziget, ami egy hatalmas emlékpark is egyben. Van egy épület, ami a robbanás után állva maradt. Felette robbant fel az atombomba.

Montenegró, Kotor

Ez a település egy nagyon szép fjordban van. Olyan szép, mint a norvég fjordok. Felmehetünk a hegybe a kolostorhoz a várba. Az óvárosban nagyon szép napot töltöttünk el. Többször megfordultunk itt, nagyokat lehet kirándulni és fürdeni. Gyönyörű.

Chile, Punta arenas

Ez a hely is a chilei fjordokban fekszik Patagóniában. Innen másfél órára van egy pingvin kolónia amit közelről me glehet nézni, és természetes élőhelyükön meglehet figyelni a pingvineket. GYÖNYÖRŰ NAP VOLT.

Dánia, Koppenhága

Nagyon sokat voltam már itt és elég jó de nagyon drága hely. A tengerben nagyon sok szélmalom áll. Lenne mit e téren tanulnunk, és nem elvetni ha valaki ki szeretné használni a természet környezetbarát energiaforrását, arra hivatkozva hogy nem illik bele a környezetbe. Jó a Legek múzeuma mindenkinek ajánlom.

Finnország, Helsinki

Az emberek nagyon kedvesek, mondhatni rokoni nép. Nincs itt sok látnivaló a katedrálison és a piacon kívül. Lehet venni medvehús konzervet is.

Chile, Puerto Montt

Na itt kezdődnek az igazi nagy vulkánok. 100 meg 100 kisebb nagyobb vulkán. Legutóbb 2-3 éve volt erre nagyobb kitörés. Nagyon aktívak erre a vulkánok. A helyiek fürdenek a hideg vízben utánuk lehet csinálni. Vannak szervezett kirándulások a vulkánokhoz.

Új-Zéland, Christchurch

A déli sziget legnagyobb városa és Auckland után a második legnagyobb város Új-Zélandon. Nagyon szép város VOLT!!! Idén február 20-án hatalmas földrengés pusztította el a várost. Én egy nappal előtte voltam itt. A képek még megmutatják milyen szép is volt a város. Van egy kis villamos ami körbejárja a várost azzal érdemes városnézésre menni. Csodálatos…

Kenya, Tsavo east nemzeti park

Na végre egy igazi élmény a szafari. Ez a terület egy-hatoda Magyarországnak. A Kilimandzsáró is hozzá tartozik, de sajnos már nem fedi hó a csúcsát. Csodálatos volt. Itt élnek a maszájok és velük is közelebbről megismerkedhettünk. Nézz el a többi helyemre is, sok érdekes helyet láthatsz még a világból.

Malajzia, Pinang

Előszór itt láttam igazán, hogy mi is az a buddhizmus. Volt szerencsém több buddhista templomot is meglátogatni és egy 40 méter hosszú fekvő Buddhát is láttam, melynek aljában egy temető volt. Kollégámat megáldotta egy szerzetes is, igaz utána nyújtotta a markát de egy pár bakfisért minden megoldható.

Olaszország, Roma

Minden út Rómába vezet. Ez így igaz. Ezt a várost mindenkinek látnia kell, de erre kell vagy egy hét. Plusz egy nap a Vatikánhoz. Voltam olyan szerencsés hogy többször megfordultam itt. Erről a városról oldalakat lehetne írni, de csak röviden: CSODÁLATOS.

Egyesült Államok, Charleston

Ez egy nagyon jó kis Dél-Karolinai városka. Olyan mint a filmekben. Ünnepeltek a tengerészek és a kadétok.

Olaszország, Portoferraio

Nagyon jó kis város Elba szigetén. Ide száműzték Napóleont. A kikötőben van a téli rezidenciája és úgy 8 km-re van a nyári ranch. Itt el lehet tölteni egy egész nyaralást.

Spanyolország, Sevilla

A páromnak és nekem ez a kedvenc spanyol városunk. Amikor először voltunk itt, volt egy vallási fesztivál és hát az egész város ki volt nyalva az emberek szépen felöltözve és a fanatikusok ku-klux-klános szerkóban szaladgáltak és ostorral verték a hátukat. Volt mindenféle színű csuklya és egy emelvényen a vállukon valami ezüst szent szobrot vittek. A…

Norvégia, Fjord válogatás

A fjordok között utazni igen érdekes. Ezeket a hegyek között levő képződményeket a jégkorszakban megfagyott víz és a gleccser mozgása alakította ki. A mai napig rengeteg gleccser van erre, de sajnos egyre kevesebb. Talán a leghosszabb a 72 km hosszú 800 m vastag itt norvég földön. Rengeteg a magas hófedte hegy, a vízesés és a lazac-farm.

Egyesült Államok, San Diego

Hú jó rég voltam már itt. Pont volt egy hatalmas ünnep felvonulással. Itt van egy hatalmas nagy vízi show világ aquárium stb. Delfin és kardszárnyú delfin show-val. Érdekes. A város a mexikói határhoz közel fekszik. Tijuana a határátkelő. Ott csinálták előszór a híres cesar salátát.

Monaco, Monte-Carlo

Ez a kedvenc európai helyem. Gyönyörű szép házak, rendezett utcák és tisztaság. Minden csak a csillogásról és a pénzről szól. Többször voltam itt és mindig lenyűgözött ez a kis hercegség. Albert jól csináljátok. Jachtok, Ferrarik minden mennyiségben. Persze ott vannak a casinók is, amikbe már mindenki bemehet igazolvány nélkül is, és már a jólöltözöttséget sem nézik…

Ukrajna, Odessza

Erre is többször jártam, de nem szívesen jövők ide, mivel nekem semmi izgalmasat nem tudott mutatni ez a város. Egyszer látni elég. Ha eljön ide az ember, olyan mintha időutazásba kezdene. Vissza vagy 25 évet. A régi volgák, ladák de a milliomosok autói az már döffi. Van a kikötőnél a nagy lépcső, ami ha jól emlékszem valami klasszikus filmben is látható volt na de mindegy…

Olaszország, Messina-Szicilia

Itt van a messinai szoros, ahol a hajók átkelnek Szicília és az olasz csizma között. Ezt a várost a múlt század elején egy hatalmas földrengés rázta meg, majd az utána lévő szökőárban a város 80%-a elpusztult. Jó nagyot sétáltunk itt, csak a séta végén szerettünk volna enni. Délután 3 órakor már sehol nem lehet enni.

Olaszország, Pisa

A toscanai tartomány talán egyik legizgalmasabb városa. Kezdve az egyetemtől a pisai ferdetornyon át. Livornotól úgy 45 percnyire van, de innen tovább lehet autózni a toscanai vidékre, bor sajt mi kell még?

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!