»Utazás»barchen utazási blogja
Utazási blog

barchen utazási blogja

Új-Zéland, Wellington

Ez is az északi szigeten van és az ország fővárosa, de nem a legnagyobb. Van egy jó kis bevásárló utcája, ahonnan egy siklóval felmehetünk a hegyre. Innen jó a kilátás és van egy szép botanikus kert.

Antarktisz, Antarktisz, Elefánt-sziget

10 napot töltöttem erre hajóval. Maga volt a csoda. Sok pingvin, fóka és bálna. Az érintetlen vadon. Sok a jéghegy, amik hatalmasak és ha kilóg a vízből egy 300 m magas 500 m hosszú hegy, akkor ez csak a 20% a többi a víz alatt van. El lehet képzelni mekkora. Hatalmas orkánt éltünk itt át a Magellán-szorosnál 225km/h szél. bemenekültünk 1 fjordba…

Japán, Hirosima

Igaz mindenki tudja, itt dobták le az első atombombát. A mai napig a hatása alatt élnek. Van a városban egy sziget, ami egy hatalmas emlékpark is egyben. Van egy épület, ami a robbanás után állva maradt. Felette robbant fel az atombomba.

Törökország, Kusadasi

Ez a város is a török riviérán van. Nagyon kedvelt turista célpont. Kulturált szép strandok és rengeteg üzlet ahol olcsó, jó minőségű, de hamis árukat vehetünk. A török vendégszeretet világhírű és az ételek azok nagyon finomak.

Dél-Afrikai Köztársaság, Richards bay, hluhluwe umfolozi park

Na ez egy szuper nap volt: igazi szafari a vadonban. Láttam oroszlánt, orrszarvút, antilopot, elefántot, gazellát, varacskos röfiket stb. a hluhluwe umfolozi parkban.

Szerbia, Belgrád (Nándorfehérvár)

Nekem jobban tetszik Nándorfehérvár néven. A Duna parton fekszik a vár, ahol Hunyadi János kiverte a törököt. Tudjuk ennek emlékére van a déli harangszó.

Chile, Puerto montt

Itt a vulkán, amely több ezer éve nem tört ki és egy hete robbant hatalmas pusztítással.

Tunézia, La Goulette

Ez a kikötője Tunisnak. Itt is nagyon sok a látnivaló. A múzeumtól pompás kilátás van a fővárosra Tunisra. Lehet venni olyan jegyet, amivel több múzeumba is ellátogathatunk.

Ausztrália, Lizard island

Lehorgonyoztunk majd pedig felépítettünk a szigeten egy grill büfét és koktélbárt a vendégeinknek. Jót strandoltunk munka alatt és még buliztunk is. https://hu.wikipedia.org/wiki/Ausztr%C3%A1lia_(kontinens)

Olaszország, Roma

Minden út Rómába vezet. Ez így igaz. Ezt a várost mindenkinek látnia kell, de erre kell vagy egy hét. Plusz egy nap a Vatikánhoz. Voltam olyan szerencsés hogy többször megfordultam itt. Erről a városról oldalakat lehetne írni, de csak röviden: CSODÁLATOS.

Norvégia, Honningsvag

Na ez itt Európa legészakibb pontja. Itt is magas hegyek sok eső és még nyáron is max 15 fok. A hegyoldalakon sok rénszarvas futkorászik és a legérdekesebb az a kilátó. Többször is megfordultam erre de a jó idő az ritka errefelé.

Peru, Lima

Sajnos a főváros nem valami tiszta. A főtéren kívül nem sokat lehet itt látni. Az szép és a környék is, de ha odébb megyünk akkor nagyon nagy szegénységet és koszt látni.

Egyesült Királyság, Lerwick, Skócia - Schetland sziget

Hát azt hiszem a legészakibb skót sziget és amilyen szürke olyan rideg is.

Grönland, Illulisat

Sok bálnát látni. Itt több szánhúzó kutya él, mint ember. Nagyon szépek a jéghegyek.

Grönland, Nuuk

itt található a télapónak az egyik irodája. Itt van egy postája, ahol üzenetet hagyhatunk neki és küldhetünk is levelet. Van egy múzeum ami bemutatja a helyiek életét. Érdekes.

Olaszország, Capri sziget

Ez egy kis sziget Nápolytól 1 órányi hajóútra. Komppal lehet csak átjönni, repülőtér az nincs. Van egy nagyon szép kolostor, mást nem igazán tudok írni.

Indonézia, Benoa - Bali szigete

Ez egy gyönyörű sziget, kedvesek az emberek. Fehér part, mindig meleg van. Sajnos mi a monszum idején értünk ide. A cunami itt is sok embert megölt.

Egyesült Arab Emírségek, Dubai

Burj al-Arab a HOTEL 100$ csak ha látogatóként megyek be. Csodálatos. Előtte a wald wadi élménystrand, a világ leghosszabb csúszdájával, mesterséges szörf medence stb. Olcsó az arany, mi is itt vettük a jegygyűrűt.

Olaszország, Vatikán

Állam az államban, ez Vatikán. Ezt is mindenkinek látnia kell vallási hovatartozás nélkül. Maga a Szt.Péter bazilika is csodálatos. Fel lehet menni a kupolába és amikor én előszór ott jártam, akkor még a kriptában is voltam, ahol a pápák nyugszanak. A szobor, melyet egy őrült magyar rongált meg, az már üveg mögött van, de itt van Leonardo utolsó nagy…

Malajzia, Pinang

Előszór itt láttam igazán, hogy mi is az a buddhizmus. Volt szerencsém több buddhista templomot is meglátogatni és egy 40 méter hosszú fekvő Buddhát is láttam, melynek aljában egy temető volt. Kollégámat megáldotta egy szerzetes is, igaz utána nyújtotta a markát de egy pár bakfisért minden megoldható.
Oszd meg ezt a blogot: barchen utazási blogja

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!