TV műsorUtazás

barchen utazási blogja

Spanyolország

Sevilla

A páromnak és nekem ez a kedvenc spanyol városunk. Amikor először voltunk itt, volt egy vallási fesztivál és hát az egész város ki volt nyalva az emberek szépen felöltözve és a fanatikusok ku-klux-klános szerkóban szaladgáltak és ostorral verték a hátukat. Volt mindenféle színű csuklya és egy emelvényen a vállukon valami ezüst szent szobrot vittek. A…

Antarktisz

Ez maga a gyönyör. Másodszorra voltam itt és megint egy hónapon keresztül tudtam csodálni az érintetlen természetet. Sajnos egyre kevesebb a jéghegy, de nagyon sok állatot láttam. Leopárd fóka, pingvinek, viharmadarak, kardszárnyú delfinek és rengeteg bálna.

Egyesült Államok

Key West

Mindig jó meleg van talán ezért is engedélyezett itt a melegek házasodása. Innen csak 80 mérföld Kuba. Egy jó ladik és 1-2 óra pl olyan amikor itt jártunk egy olyannal. Ekkor volt valami verseny hatalmas speedboatoknak. Brutál gyorsak. Szép város szívesen jönnék vissza bármikor ide. Aki Amerikába jönne esetleg Maiamiba akkor ruccanjon le ide megéri…

Új-Zéland

Napier

Az art deco stílus itteni képviselője ez a város. A helyiek úgy öltöznek mint a 20-as, 30-as években. Az építkezésben is jelentkezik és vannak autók is abból az időből. Van egy múzeum ahol a nemzeti állatuk is látható a kivi. Ez egy kicsi futó madár ami este aktív. Nézd meg te is.

Tasmánia-Hobart

Ez a sziget Ausztráliához tartozik, a kontinenstől dél-keletre a Tazmán-tengeren. Nem nagy sziget, de szép. Csakis itt él a tazmán ördög nevű erszényes is. Kicsi, fekete és furcsa morgó hangot ad. Sajnos kihalás veszélyezteti, amennyire értettem, a szájukban van valami genetikailag elszúrva.

Grönland

Grönland, Nuuk, A télapó postaládája

Ez egy nagy városnak mondható, mármint grönlandi mértékkel. Nagyon jó idő volt amikor itt voltunk. van egy múzeum a kikötőtől nem messze az inuitok életét és halálát mutatja. Van bent egy elég bizarr család mumifikálódott maradványa gyerekestől megfagytak. Nézd meg a képeket. Ez egy régi bálnavadász falu volt. Van itt repülőtér is és a télapó irodája ahonnan levelet adhatunk fel…

Észtország

Tallinn

Itt lakik szegfű feri haverom. Többször jártunk ebben a kis baltikumi országban. Szép nagyon az óváros. Miért van az, hogy a szovjet birodalom utóállama és mégis jobban élnek mint mi.

Monaco

Monte-Carlo

Ez a kedvenc európai helyem. Gyönyörű szép házak, rendezett utcák és tisztaság. Minden csak a csillogásról és a pénzről szól. Többször voltam itt és mindig lenyűgözött ez a kis hercegség. Albert jól csináljátok. Jachtok, Ferrarik minden mennyiségben. Persze ott vannak a casinók is, amikbe már mindenki bemehet igazolvány nélkül is, és már a jólöltözöttséget sem nézik…

Norvégia

Fjord válogatás

A fjordok között utazni igen érdekes. Ezeket a hegyek között levő képződményeket a jégkorszakban megfagyott víz és a gleccser mozgása alakította ki. A mai napig rengeteg gleccser van erre, de sajnos egyre kevesebb. Talán a leghosszabb a 72 km hosszú 800 m vastag itt norvég földön. Rengeteg a magas hófedte hegy, a vízesés és a lazac-farm.

Japán

Tokio

Kb. 30 évvel vagyunk lemaradva, nagyon modern minden. Össze tudták kötni a kultúrájukat a modern korral. A taxik (toyota crown) réginek néznek ki de hatalmas hely, az ajtó ha leintem magától nyílik és záródik. A sofőrök egyenruhában kesztyű, mellény, kalap és UDVARIASAK.

Malajzia

Pinang

Előszór itt láttam igazán, hogy mi is az a buddhizmus. Volt szerencsém több buddhista templomot is meglátogatni és egy 40 méter hosszú fekvő Buddhát is láttam, melynek aljában egy temető volt. Kollégámat megáldotta egy szerzetes is, igaz utána nyújtotta a markát de egy pár bakfisért minden megoldható.

Marokkó

Casablanca

Sokszor megfordultam már itt, de nem igazán jön be ez a hely. Van egy hatalmas mecset, ami zöld és szép. Itt forgatták a Casablanca című filmet és még mindig abból akarnak élni, na meg a bazárban kapható bóvlikból, amit a helyi körülményekhez képest bazi drágán árulnak. A Hyatt hotelben van sok ereklye a filmből. Itt jól meg lehet szállni. Fényképezni…

Sydney

Nagyon szép város. Az Opera, a híd amire fel lehet menni sok pénzért biztosító kötéllel, a kilátótorony. Éjszaka a kikötőnél jókat lehet enni és a 4 emeletes szórakozóhely salonnal, diszkóval,night clubbal és játékteremmel.

Dánia

Koppenhága

Nagyon sokat voltam már itt és elég jó de nagyon drága hely. A tengerben nagyon sok szélmalom áll. Lenne mit e téren tanulnunk, és nem elvetni ha valaki ki szeretné használni a természet környezetbarát energiaforrását, arra hivatkozva hogy nem illik bele a környezetbe. Jó a Legek múzeuma mindenkinek ajánlom.

Kanada

Québec

Szerintem a legszebb város itt a francia oldalon. Tényleg olyan mintha Franciaországba járnék valahol mondjuk St.Meloban( ott is jártam meg lehet nézni). Csodálatos fent a hotelnál az ovárosban. A kilátás gyönyörű és azok a csodálatos házak szóval ezt ha valaki Kanadába akar menni tudom ajánlani.

Egyesült Államok

Los Angeles

Na erről a helyről órákat tudnék mesélni. Hatalmas kikötője van és Los Angeles a sok kis körzeteivel olyan hatalmas mint a német tartomány Thüringia. Szóval hatalmas területen fekszik. Autópályán másfél órát taxiztunk Beverly Hillsig a kikötőtől. A belső sávban például csak olyan autók mehetnek, amiben minimum ketten ülnek így ösztönözve az embereket…

Dél-Afrikai Köztársaság

Fokváros

Többször is voltam már itt. 2001 és 2002-ben, 2009-ben újra itt. Mandela elnököt itt tartották fogva a szigeten. Helikopterrel lehet itt jó körutat tenni a sziget felé és a nagy fehér cápákat is láthatjuk. A water fronton van egy irish pub ahol magyar nő a főnök. Mindenki fegyverrel jár és veszélyes, de szép hely. Fentről a tábla hegyről csodás kilátás nyílik…

Törökország

Isztambul

Európa és Ázsia határán fekszik. A város egyik fele európai a másik fele ázsiai. A két részt a Boszporusz-híd köti össze. Nagyon nagy metropolisz van vagy 17 millió lakosa. Rengetegszer voltam itt és mindig szívesen jövök ide vissza. A kikötőben van a világ legjobb baklavája, van pisztáciás és diós, csokis és ezek rengeteg formája. Rengeteg látnivaló van…

Norvégia

Honningsvag

Na ez itt Európa legészakibb pontja. Itt is magas hegyek sok eső és még nyáron is max 15 fok. A hegyoldalakon sok rénszarvas futkorászik és a legérdekesebb az a kilátó. Többször is megfordultam erre de a jó idő az ritka errefelé.

Olaszország

Velence

Itt már nagyon sokat voltam, nyaralni is és munka miatt is. Legutóbb kikapcsolódni jöttünk. mindig jó itt a kis utcákban sétálni. Könnyen el lehet tévedni, de aki követi a táblákat az sose fog. Ezt mindenki elérheti szerintem, 700 km Magyarországról.

Mianmar

Rangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés volt fent északon, amit szerencsére mi nem éreztünk. Ez az itt töltött 3 nap felejthetetlen volt. Nagyon…

Finnország

Helsinki

Az emberek nagyon kedvesek, mondhatni rokoni nép. Nincs itt sok látnivaló a katedrálison és a piacon kívül. Lehet venni medvehús konzervet is.

Új-Zéland

Auckland

Ez a város az északi szigeten fekszik. Többször megfordultam már itt is. Szerintem fiataloknak a legjobb város új-Zélandon. Idén a rögbi világbajnokság előtt pár héttel voltam itt. Micsoda őrület van itt. Imádják a csapatukat. Nézzétek meg a neten hogy táncolnak minden meccs előtt. Egyébként idén ők nyertek. Fiatalos város, még éjjel 2kor is dugó volt…

Tasmánia

Ahogy elhagytuk Hobart-ot és elindultunk Sydney felé, ez a csodálatos látvány tárult elénk. Vulkanikus sziklaoszlopok. A képek magukért beszélnek.

Antarktisz

Antarktisz, Elefánt-sziget

10 napot töltöttem erre hajóval. Maga volt a csoda. Sok pingvin, fóka és bálna. Az érintetlen vadon. Sok a jéghegy, amik hatalmasak és ha kilóg a vízből egy 300 m magas 500 m hosszú hegy, akkor ez csak a 20% a többi a víz alatt van. El lehet képzelni mekkora. Hatalmas orkánt éltünk itt át a Magellán-szorosnál 225km/h szél. bemenekültünk 1 fjordba…

Japán

Hirosima

Igaz mindenki tudja, itt dobták le az első atombombát. A mai napig a hatása alatt élnek. Van a városban egy sziget, ami egy hatalmas emlékpark is egyben. Van egy épület, ami a robbanás után állva maradt. Felette robbant fel az atombomba.

Chile

Punta arenas

Ez a hely is a chilei fjordokban fekszik Patagóniában. Innen másfél órára van egy pingvin kolónia amit közelről me glehet nézni, és természetes élőhelyükön meglehet figyelni a pingvineket. GYÖNYÖRŰ NAP VOLT.

Grönland

Grönland, disco-öböl

Nyáron voltunk ismételten erre. Gyönyörű volt csendes és világos a nap 24 órájában. Sok bálnát láttunk és rengeteg fényképet készítettem, mely bekerült a többi több tízezer mellé, amiket a 140 országban készítettem. Nézd meg te is a helyeimet.

Oroszország

Szentpétervár

Leningrád. A nagy vezér nevét viselte ez a város, de most már újra a régi. A város gyönyörű. Hatalmas, monumentális. Minden olyan nagy, az utcák az épületek szóval minden. De vigyázat olyan drága mint a Váci utca. Előszór is itt van a Téli Palota azaz az Ermitage. Itt ha valaki mindent látni szeretne, akkor egy év is kevés lenne de tényleg így van…

Izland

Reykjavik

Egy unalmas város, DE ha kijjebb megyünk a városból, sok csodát látni. Gejzírek, lagúnák és vízesések.

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!
Strand(40)
Egyiptom(6)
Japán(6)
Óváros(6)
Oszd meg ezt a blogot: barchen utazási blogja