»Utazás»

barchen utazási blogja

Törökország

Isztambul

Európa és Ázsia határán fekszik. A város egyik fele európai a másik fele ázsiai. A két részt a Boszporusz-híd köti össze. Nagyon nagy metropolisz van vagy 17 millió lakosa. Rengetegszer voltam itt és mindig szívesen jövök ide vissza. A kikötőben van a világ legjobb baklavája, van pisztáciás és diós, csokis és ezek rengeteg formája. Rengeteg látnivaló van…

Oroszország

Szentpétervár

Leningrád. A nagy vezér nevét viselte ez a város, de most már újra a régi. A város gyönyörű. Hatalmas, monumentális. Minden olyan nagy, az utcák az épületek, szóval minden. De vigyázat olyan drága, mint a Váci utca. Először is itt van a Téli Palota azaz az Ermitage. Itt ha valaki mindent látni szeretne, akkor egy év is kevés lenne de tényleg így van…

Észtország

Tallinn

Itt lakik szegfű feri haverom. Többször jártunk ebben a kis baltikumi országban. Szép nagyon az óváros. Miért van az, hogy a szovjet birodalom utóállama és mégis jobban élnek mint mi.

Antarktisz

Ez maga a gyönyör. Másodszorra voltam itt és megint egy hónapon keresztül tudtam csodálni az érintetlen természetet. Sajnos egyre kevesebb a jéghegy, de nagyon sok állatot láttam. Leopárd fóka, pingvinek, viharmadarak, kardszárnyú delfinek és rengeteg bálna.

Finnország

Helsinki

Az emberek nagyon kedvesek, mondhatni rokoni nép. Nincs itt sok látnivaló a katedrálison és a piacon kívül. Lehet venni medvehús konzervet is.
Dr. Szerényi Gábor
Zempléni kalandozások - Az Északi-Zemplén természeti és kulturális értékei
23% kedvezmény!5996 Ft helyett: 4617 Ft

Dánia

Koppenhága

Nagyon sokat voltam már itt és elég jó de nagyon drága hely. A tengerben nagyon sok szélmalom áll. Lenne mit e téren tanulnunk, és nem elvetni ha valaki ki szeretné használni a természet környezetbarát energiaforrását, arra hivatkozva hogy nem illik bele a környezetbe. Jó a Legek múzeuma mindenkinek ajánlom.

Grönland

Grönland, disco-öböl

Nyáron voltunk ismételten erre. Gyönyörű volt csendes és világos a nap 24 órájában. Sok bálnát láttunk és rengeteg fényképet készítettem, mely bekerült a többi több tízezer mellé, amiket a 140 országban készítettem. Nézd meg te is a helyeimet.

Új-Zéland

Auckland

Ez a város az északi szigeten fekszik. Többször megfordultam már itt is. Szerintem fiataloknak a legjobb város új-Zélandon. Idén a rögbi világbajnokság előtt pár héttel voltam itt. Micsoda őrület van itt. Imádják a csapatukat. Nézzétek meg a neten hogy táncolnak minden meccs előtt. Egyébként idén ők nyertek. Fiatalos város, még éjjel 2kor is dugó volt…

Portoferraio

Nagyon jó kis város Elba szigetén. Ide száműzték Napóleont. A kikötőben van a téli rezidenciája és úgy 8 km-re van a nyári ranch. Itt el lehet tölteni egy egész nyaralást.

Monaco

Monte-Carlo

Ez a kedvenc európai helyem. Gyönyörű szép házak, rendezett utcák és tisztaság. Minden csak a csillogásról és a pénzről szól. Többször voltam itt és mindig lenyűgözött ez a kis hercegség. Albert jól csináljátok. Jachtok, Ferrarik minden mennyiségben. Persze ott vannak a casinók is, amikbe már mindenki bemehet igazolvány nélkül is, és már a jólöltözöttséget sem nézik…

Mianmar

Rangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés volt fent északon, amit szerencsére mi nem éreztünk. Ez az itt töltött 3 nap felejthetetlen volt. Nagyon…
Nagy Balázs
A Felvidék legszebb túraútvonalai - Túrázók nagykönyve
23% kedvezmény!5999 Ft helyett: 4619 Ft

Egyesült Államok

Key West

Mindig jó meleg van talán ezért is engedélyezett itt a melegek házasodása. Innen csak 80 mérföld Kuba. Egy jó ladik és 1-2 óra pl olyan amikor itt jártunk egy olyannal. Ekkor volt valami verseny hatalmas speedboatoknak. Brutál gyorsak. Szép város szívesen jönnék vissza bármikor ide. Aki Amerikába jönne esetleg Maiamiba akkor ruccanjon le ide megéri…

Cagliari-Szardenia

Szardenia sajnos nem tartozik a legtisztább olasz városok közé. Ide is át lehet jönni komppal az olasz csizmáról. Fent a várból jó a kilátás, van egy szép sétáló utca sok sok üzlettel.

Grönland

Grönland, Nuuk, A télapó postaládája

Ez egy nagy városnak mondható, mármint grönlandi mértékkel. Nagyon jó idő volt amikor itt voltunk. van egy múzeum a kikötőtől nem messze az inuitok életét és halálát mutatja. Van bent egy elég bizarr család mumifikálódott maradványa gyerekestől megfagytak. Nézd meg a képeket. Ez egy régi bálnavadász falu volt. Van itt repülőtér is és a télapó irodája ahonnan levelet adhatunk fel…

Spanyolország

Sevilla

A páromnak és nekem ez a kedvenc spanyol városunk. Amikor először voltunk itt, volt egy vallási fesztivál és hát az egész város ki volt nyalva az emberek szépen felöltözve és a fanatikusok ku-klux-klános szerkóban szaladgáltak és ostorral verték a hátukat. Volt mindenféle színű csuklya és egy emelvényen a vállukon valami ezüst szent szobrot vittek. A…

Capri sziget

Ez egy kis sziget Nápolytól 1 órányi hajóútra. Komppal lehet csak átjönni, repülőtér az nincs. Van egy nagyon szép kolostor, mást nem igazán tudok írni.

Egyesült Államok

Los Angeles

Na erről a helyről órákat tudnék mesélni. Hatalmas kikötője van és Los Angeles a sok kis körzeteivel olyan hatalmas mint a német tartomány Thüringia. Szóval hatalmas területen fekszik. Autópályán másfél órát taxiztunk Beverly Hillsig a kikötőtől. A belső sávban például csak olyan autók mehetnek, amiben minimum ketten ülnek így ösztönözve az embereket…

Portugália

Lisszabon

Nagyon sokszor jártam már itt. Érdekes város de sajnos nem a legtisztább. Valamikor itt rendezték az expo-t és egy csodálatos városrészt építettek fel. Tényleg szép lett. A belváros is tartogat érdekes épületeket, de van itt is egy Jézus szobor, ami az Atlanti óceán másik felén Rio-i szobor testvére és pont egymással szemben állnak. A híd majdnem…

Japán

Tokio

Kb. 30 évvel vagyunk lemaradva, nagyon modern minden. Össze tudták kötni a kultúrájukat a modern korral. A taxik (toyota crown) réginek néznek ki de hatalmas hely, az ajtó ha leintem magától nyílik és záródik. A sofőrök egyenruhában kesztyű, mellény, kalap és UDVARIASAK.
Ács László
Vietnam, Laosz, Kambodzsa
23% kedvezmény!6950 Ft helyett: 5352 Ft

Nápoly

Sokszor jártam már itt, ez az a város, ahol az igazi digok élnek. A bűnözés az nem semmi. A sétáló ember mellett elmegy a motoros és kiszakítják a kezéből a táskát. Egyszer egy kollégámnak eladtak 400 euroért egy bedobozolt követ I-phone helyet. A város tényleg olyan mint a Piedone filmekben. A hegyoldalban vannak olyan sikátorok, ahova még két kísérővel…

Velence

Itt már nagyon sokat voltam, nyaralni is és munka miatt is. Legutóbb kikapcsolódni jöttünk. mindig jó itt a kis utcákban sétálni. Könnyen el lehet tévedni, de aki követi a táblákat az sose fog. Ezt mindenki elérheti szerintem, 700 km Magyarországról.

Roma

Minden út Rómába vezet. Ez így igaz. Ezt a várost mindenkinek látnia kell, de erre kell vagy egy hét. Plusz egy nap a Vatikánhoz. Voltam olyan szerencsés hogy többször megfordultam itt. Erről a városról oldalakat lehetne írni, de csak röviden: CSODÁLATOS.

Vatikán

Állam az államban, ez Vatikán. Ezt is mindenkinek látnia kell vallási hovatartozás nélkül. Maga a Szt.Péter bazilika is csodálatos. Fel lehet menni a kupolába és amikor én előszór ott jártam, akkor még a kriptában is voltam, ahol a pápák nyugszanak. A szobor, melyet egy őrült magyar rongált meg, az már üveg mögött van, de itt van Leonardo utolsó nagy…

Catania

Na ez az a város, ahol mindig félni lehet az Etna kitörésétől. Mi is megtapasztaltuk hogy az milyen is. A képek magukért beszélnek. Minden tiszta hamu volt.

Japán

Hirosima

Igaz mindenki tudja, itt dobták le az első atombombát. A mai napig a hatása alatt élnek. Van a városban egy sziget, ami egy hatalmas emlékpark is egyben. Van egy épület, ami a robbanás után állva maradt. Felette robbant fel az atombomba.

Dél-Afrikai Köztársaság

Fokváros

Többször is voltam már itt. 2001 és 2002-ben, 2009-ben újra itt. Mandela elnököt itt tartották fogva a szigeten. Helikopterrel lehet itt jó körutat tenni a sziget felé és a nagy fehér cápákat is láthatjuk. A water fronton van egy irish pub ahol magyar nő a főnök. Mindenki fegyverrel jár és veszélyes, de szép hely. Fentről a tábla hegyről csodás kilátás nyílik…

Norvégia

Fjord válogatás

A fjordok között utazni igen érdekes. Ezeket a hegyek között levő képződményeket a jégkorszakban megfagyott víz és a gleccser mozgása alakította ki. A mai napig rengeteg gleccser van erre, de sajnos egyre kevesebb. Talán a leghosszabb a 72 km hosszú 800 m vastag itt norvég földön. Rengeteg a magas hófedte hegy, a vízesés és a lazac-farm.
Gerhard Blaske
Párizs - Marco Polo
23% kedvezmény!2490 Ft helyett: 1917 Ft

Messina-Szicilia

Itt van a messinai szoros, ahol a hajók átkelnek Szicília és az olasz csizma között. Ezt a várost a múlt század elején egy hatalmas földrengés rázta meg, majd az utána lévő szökőárban a város 80%-a elpusztult. Jó nagyot sétáltunk itt, csak a séta végén szerettünk volna enni. Délután 3 órakor már sehol nem lehet enni.

Kanada

Québec

Szerintem a legszebb város itt a francia oldalon. Tényleg olyan mintha Franciaországba járnék valahol mondjuk St.Meloban( ott is jártam meg lehet nézni). Csodálatos fent a hotelnál az ovárosban. A kilátás gyönyörű és azok a csodálatos házak szóval ezt ha valaki Kanadába akar menni tudom ajánlani.

Svédország

Stockholm

Itt is megfordultam az elmúlt 10 évben majdnem minden nyáron többször is. Szerintem Skandinávia legjobb városa. Itt sok a látnivaló. Wasa múzeum, parlament, palota, óváros stb. Mindig szívesen jövök ide, de sok pénzt kell hozni, mivel drága város. Voltam olyan szerencsés hogy a királyi családot is láttam, sőt még integetett is a hercegnő.

Itt voltam!

Bakancslista

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános bakancslistát sem!

Útvonal

Az utazási blog készítője még nem hozott létre egyetlen nyilvános útvonalat sem!
Strand(40)
Sziget(7)
Egyiptom(6)
Japán(6)
Oszd meg ezt a blogot: barchen utazási blogja